Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19625
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:08

Ik vind jullie er netjes over stappen hoor! Zit dat echt fijner met zulke korte beugels? Ik geloof dat ik in de knoop zou raken ermee hihi. Mijn knie schiet vaak op slot tijdens het rijden (artrose en scheur in meniscus voor de tweede keer, kunnen ze niks aan doen helaas), dus dit doet me al zeer om naar te kijken zo. Maar joh, als het voor jou vertrouwt voelt, dan doe je het toch eerst zo?

We hebben weer een topicje van de afgelopen maand (voor jullie weinig nieuws denk ik, want ik zet de foto's hier sowieso altijd neer), maar toch leuk om zo in een overzichtje steeds een beetje de progressie bij te houden voor mezelf: [RIJ-ITP] Blond Beauty Veronia

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:45

@pattypaard, wat knap zeg van Baby. Maar zo zie je maar weer, als de basis knopjes er op zitten lukt de rest ook zo!

@Annette, filmpje ziet er heerlijk relaxed uit, zo hoort een eerste keer los te gaan vind ik.

@Murosch, ook stoer de eerste keer alleen erop stappen. Is toch vaak een drempel waar je eerst overheen moet.

AnnetteFlame

Berichten: 1445
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 14:43

Haha nou aangenaam is anders Murosch, maar het went, en de juf wil her graag zo en zij is de ervaringsdeskundige dus dan doen we dat. Tot nu toe werkt/klopt alles wat ze zegt. Vandaag gedraafd los!!! Echt gaaf! Al was hij wel echt moe, afgelopen dagen toch wat veel gedaan en dat merkte je. Maar liever te traag dan rennen in dit stadium :D

Thanks Cera :) het voelt zo goed!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:15

Kennen jullie dat? Hele bijleespost gemaakt en toen drukte ik op ‘t verkeerde knopje !! |o |o |o

Opnieuw dan maar;

@Murosch; Ik denk het zelf eigenlijk niet. Hij staat qua groei nu al bijna 2 jaar stil. Natuurlijk zal hij wat meer body krijgen en spieren opbouwen maar in de hoogte geloof ik er niet meer in. Heb me er bij neer gelegd. Jij lekker aan de slag met balkjes, goed bezig! :) Je les zag er ook goed uit. Ik herken het gedeelte van nog teveel meeliften, dat deed ik in het begin ook. Het ‘eraan rijden’ is meer leiding even voor mij dan. Enne in mijn beleving is elke nieuwe plek 1grote enge hoek :') Dus ik begrijp je wel. We werken eraan :D Wat grappig die foto’s in je wedstrijdpak.
@Nouklime; Wat fijn straks beide paardjes op 1 plek. Gaat je vast een hoop tijd schelen. De foto die ik langs zag komen vond ik er ook niet heel lekker uitzien maar je zei dat het een lucky shot was. Ik heb dit momenteel ook met Lars, hij is heel erg aan het zoeken en dan soms ff veel te diep, veel te laag, veel te opgekruld := Komt allemaal wel goed als ze het doorhebben.
@Sbravour; Allemaal braaf. Soms nog wat ondhandig of ongeduldig. Ik ben met dat soort dingen ook meer ‘no nonsense’. Ze moeten braaf stil staan, klaar. Tuurlijk moet dat allemaal geoefend worden en de tijd voor genomen maar als ze uithalen krijgen ze er wel 1 terug. 1x gebeurd daarna nooit weer. Las dat het goed was gegaan; +:)+ :D En wat goed dat je zoveel aan het wandelen bent, ik ben daar zelf nog een beetje onzeker over, ik denk steeds; wat als hij enorm schrikt en wil rennen?! Terwijl Lars niet bepaald zon paard is. En lekker getraind met trailerladen, vind het altijd goed als mensen daar serieus aandacht aan besteden. Vaak gaan ze er maar vanuit dat paarden dat gewoon moeten doen.. En dan als er problemen komen, dat aan het paard ligt.
@Anetteflame; Welkom terug! Ik vind jouw pony echt súper leuk <3 Ieder zijn eigen tempo toch. Wat mij betreft beter te rustig dan te snel +:)+ Ik vind het filmpje er niet beroerd uitzien krijg er alleen zere knieën van _O- Ik ben zelf ook groot en rij een kleine pony, hoeft niet verkeerd te zijn.
@Roycemack; Hm ik merk dat niet zo erg bij Lars. Bij geen van mijn paarden die ik ooit gehad heb. Lars is altijd super aanhankelijk en mijn kleine Gaya is altijd meer op zichzelf. Merries vind ik meestal wat vinniger en ruintjes wat softer en gemoedelijker maar dat is mijn ervaring.
@CeraD; Ziet er goed uit! En wat tof lekker een rondje naar buiten. Wil ik ook graag maar durf t nog niet. :') Lekker dat de tandjes weer gedaan zijn :D
@Pattypaard; Mijn pony’s lopen allemaal 24/7 buiten met een grote inloopstal. Mijn Shet waar ik wedstrijden mee men is geschoren en loopt nu met regendeken en krijgt vanaf 10 graden en kouder 200grams op. Onder de 5 graden 300 grams en als t gaat vriezen 400. Lars ga ik dit jaar voor het eerst scheren dus dat moet ik nog even bekijken. Ik ga zo even naar je topic kijken.
@Mirjamalvaro; Leuke foto’s van je wedstrijd! :j
@k-m; Ik zou ook gewoon kleine stukjes doen. Niet teveel op focussen. Makkelijke kant eerst en steeds iets meer uitbouwen. En op insta wordt ik ook veel gevolgd door jonge meiden met Shetten dus die willen Gaya zien hahaha zo schattig. Ik rij Lars trouwens 2 keer in de week. Voor nu vind ik dat genoeg aangezien hij nog maar 3 is.
@Amado; Jeetje jij hebt echt een heel braaf paard.. Ik vind het allemaal heel snel gaan wat je allemaal (mocht) doen van degene die beleerd. Maar duidelijk kon je paard dat prima aan +:)+ Mooi dat je tevreden bent over je tattoo. Ik zou er het liefst nog 100 nemen.
@MelanieB; Weer een mijlpaal bereikt dus, toppie. Foto ziet goed uit +:)+ De plek waar het zadel gemaakt werd (Engeland) had niet goed op ‘t formulier gekeken.. En dus de verkeerde kleur gebruikt :roll:
@Mellissa93; Wat stoer zeg !! :D Knap hoor, ook van jou.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:25

Hier gaat het heel goed.

Zondag Noord Hollands kampioen geworden in L vaardigheid met mijn 5 jarige Mini Shet Gaya;

Afbeelding

Afbeelding

Met Lars gaat het ook goed. Vanmorgen weer 25 minuutjes gereden en zo trots op hem. We waren helemaal alleen (ook alleen thuis) en hij deed het super. Daarna langs de weg uitgestapt en even zonder deken de wei op. Het ging toch de hele middag regenen. Morgenavond wordt er een leenzadel gebracht.. Ben benieuwd wat dat is. En geen idee hoelang ik nog op mijn eigen nieuwe zadel moet wachten -O-

Afbeelding

Amado
Berichten: 1339
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:39

Ik lees later ff bij,
Tis idd aardig snel gegaan met amado voor de kar zetten. De reden om hem na 2 weken weer mee te nemen was omdat ik midden tussen de woonwijken en het verkeer zit, daar heb je eigenlijk alleen maar bos.
Dus hij leerde daar niks meer en krijg ik thuis les!

We doen verder heel rustig aan en ik kijk goed naar hoe Amado zich voelt.

Afgelopen week heeft hij 3 keer voor de kar gestaan voor een half uur ongeveer en heeft sinds maandag tot vrijdag vrij, zaterdag gaan we er weer opuit! :D

Thanks allemaal voor de complimenten over mijn tattoo :)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:41

@annette, wat goed zeg!

@xApple, Gaya ziet er echt ongelofelijk fanatiek uit, echt super leuk om te zien dat ze er zelf ook zo van geniet. En wat fijn dat het rijden nog steeds zo lekker gaat.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:07

Heerlijk met lars alleen rijden! Fijne mijlpaal. Scheelt heel wat geregel. ik denk er ook overna om gewoon alleen te gaan rijden.
Gefeliciteerd met gaya! Zie er heerlijk uit.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:18

Cera_D schreef:
@annette, wat goed zeg!

@xApple, Gaya ziet er echt ongelofelijk fanatiek uit, echt super leuk om te zien dat ze er zelf ook zo van geniet. En wat fijn dat het rijden nog steeds zo lekker gaat.


Hihi als ze helemaal voluit gaat, haalt ze de 29 km per uur :D Ze vindt dit heel erg leuk inmiddels. Maar in t begin ging ze lekker aan de kletter hoor bij deze wedstrijden :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:03

Precie Cera, alles lekker op zn tijd

Murosch dat is inderdaad wel een nadeel dat je geen B meer mag.. Ik wilde me vorige paard eigenlijk ook nog ZZ licht starten maar werd iets eerder dan in eerste instantie de bedoeling was verkocht dus tm Z2 gereden. Maar heeft inderdaad wel het voordeel dat ik nu met jonkie nog weer B mag

AnetteFlame, het was voor mij best een grote stap maar zo blij dat ik het gedaan heb. Nu kunnen we mooi af en toe vaker naar buiten. Inderdaad lekker rechtuit
Super fijn dat je zo kon opstappen en wegrijden, heerlijk he!

Patty lekker bezig met baby! Super!! En Krisje mag even bijkomen, ook niet erg!

Murosch wat super zo alleen opstappen en wegrijden! en lekker met een balkje gespeeld. Dat wil ik ook even weer een keer doen. Even weer ergens anders met t koppie

Anette lekker ontspannend, voorwaarte stap! En ag ik heb de beugels op jonkie ook nog 2 gaten korter als op de ander :') Voelt nu nog wel even prettig
Super dat je vandaag gedraafd hebt, top!!

XApple gefeliciteerd!! Super met je stoere shet!!
Ook weer lekker met Lars gereden. Lars vond het vast wel even lekker zo zonder deken naar buiten
Hopen dat het leenzadel goed is om je zolang mee te redden

Ken mocht vandaag spontaan mee naar mijn instructrice. De ander heeft helaas maandag op dinsdag (we vermoeden) vastgelegen. Hele stal stond op de kop en kwam kreupel met een dik been van stal ;( Die staat nu op de antibiotica en pijnstilling en dus even verplicht vakantie.
les stond al gepland, dus Ken inplaats meegenomen, eens moet de eerste keer zijn. 2e keer in de binnenbak maar ze deed het heel braaf. Alleen de kant van de opzadelplekken vond ze nog heel spannend maar dat mag ook. uiteindelijk wel aardig in de buurt er langs kunnen rijden. En maar 1 rondje gelongeerd en 1 rondje aan de hand door de bak en toen opgestapt. Denk dat we eigenlijk nu ook wel zonder longeren kunnen.
Ze wilde alleen niet meer mee naar huis :') Ze was een beetje afgeleid door de stapmolen en de paarden die buiten stonden :P

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 10:13

Murosch; Ah wat tof!! Veronia vind balkjes dus ook wel leuk haha.

AnetteFlame; Fijn filmpje! Sjouwt relaxt rond. Je lijkt wel erg kort zitten hihi, hoe veel gaten heb je ze nu korter dan normaal?
Idd wat aan het puberen. Ik dacht alleen met die bakdeuren open niet vallen nu :’).

Cera_D; Idd! Daar voor probeerde ik dat ook om even te checken mbt de basis

xApple; Gefeliciteerd met je kampioenschap! Wat een prijzen haha! Supershet.
Lars doet ook nog goed zijn best. Wat balen van je zadel zeg! Heb je al iets gehoord over de nieuwe levertijd van het goede kleur zadel?

Amado; Amado doet het dus nog prima En even wat tijd om bij te komen, fijn!

Melissa_93; Oeh lekker gelest met Ken! Balen van het andere paard.. Hopelijk is die er gauw weer bovenop!
Hahaha dat hebben die jonkies wel vaker zo als ze voor het eerst ergens zijn met andere paarden merk ik :').

Gisteren is Krisje hier weer gereden. Zaten ontzettend fijne stukken bij!
En Baby… <3 Gisteren geweest trainen bij locatie waar ze parcours hebben staan. Goed kijkerig, apartere hindernissen, terras deels langs de bak e.d.
2 sprongen van het parcours enkel gedaan en toen meteen parcours gesprongen, zo geweldig!! Ze sprong alles direct zonder te twijfelen of iets, gewoon hop er over. Zelfs de waterbak deed ze zonder ook maar enige reactie te geven behalve ik wil er over :)). Ik vond het spannender dan Baby :').
1e x heel laag gedaan, 2e x 60/75 cm. <3 Ze geeft mij zo veel vertrouwen!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 11:18

@melissa, ook stoer dat ze zo maar mee mocht naar je instructeur. Is dit de eerste keer dat je les hebt met haar? Of gewoon de eerste keer les op vreemd terrein?

@pattypaard, jouw paarden gaan ook echt goed zeg! Ik snap heel goed dat je in de wolken bent hoe baby het springen op pakt. Later wil ik dat ook zeker zo nu en dan eens mee pakken maar ik vrees dat Diego dat talent niet heeft mee gekregen met de geboorte :') . Hij komt makkelijk over de hindernis heen, maar er zit nul techniek in _O-

Zelf gisteren ook meteen les gehad na onze vakantie, en dat ging ook weer super goed. We hebben weer door gewerkt aan de onderdelen waar we constant mee bezig zijn, en hij begint het steeds meer te accepteren ipv dat hij z'n gewicht in de strijd gooit en lekker door al m'n hulpen heen gaat denderen.
Wat ook leuk was om te merken is dat hij het blijkbaar niet heel erg vind dat ik op z'n rug zit. Op het moment dat ik op het krukje ga staan om op te stappen parkeert hij al automatisch is voor ik überhaupt het signaal kan geven.
Dus ik ben in het algemeen nog steeds een blije paardenmama :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:36

Ik heb mijn leenzadel binnen en dacht probeer eens een galopje.. Het ging goed :D Ik kneep hem ook nog best wel aangezien het bij de vereniging was en het opeens hard ging regenen. Super herrie op t dak :o Maar ik ging gewoon draven en veel voltes rijden en toen zakte de spanning weg (bij mijzelf want Lars boeide het niet).

Niet zo goede kwaliteit filmpje. Ik zit bewust verlicht omdat ik vind dat ik nog niet netjes kan zitten in galop en hem niet zo tot last wil zijn.


SCC

Berichten: 896
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:36

@anetteflame ik snap jouw gevoel over het reus voelen op paardje zijn rug. Heb er zelf ook wel last van :P rijd dat voor jou zelf wel lekker zo met de beugels kort ? ik kan vanaf dressuur lengte max 2 gaten korter en dan voel ik mijzelf al te lang voor de beugels..
@murosh jij en paard zien er al goed uit als combinatie ! en veronia loopt al netjes vind ik
@xapple gefeliciteerd met het resultaat samen met de shet ! wat voor zadel wacht je nu op ?
@amado. Zo te lezen leert jouw paard super snel ! fijn dat je les aan huis krijgt op een wat drukkere plek. Zo leren ze het meeste en jij ook
@melissa_93 k*t dat je ene paardje zo slecht gaat na vermoedelijk vastliggen. Aan de andere kant wel fijn dat je andere paard zich goed gedroeg op een vreemde locatie
@pattypaard fijn dat jouw paard jou zoveel vertrouwen geeft ! nu na het parcours rijden denk ik weer een hele ervaring rijker !?
@Cera_D handig dat jouw paardje al voor de kruk gaat staan zonder aanwijzing ! die van mij is er nu nogsteeds kijkerig op… (en dat na een dikke maand) en accepteren ipv bulldozer spelen is altijd fijn. Nu weer een tevreden gevoel denk ik na de les ?

*bijleespost van mijn kant is gelukt*

Ik heb mijn Irish cob hengst een paar pagina’s terug al voorgesteld.

Afbeelding

Hierbij wat korte antwoorden:
SBravour schreef:
SCC: Welkom in het topic! Hoe groot is je paardje? En hoeveel kent hij al?
heb hem gekocht als schofthoogte 1,38 en officieel al beleerd. (werkelijkheid kan hij een zadel op gegooid krijgen en blijft hij als goedzak stappen met kind erop)
Pattypaard schreef:
SCC: Welkom! Leuk dier heb je gekocht. Ga je hem hengst laten? Wat zijn je plannen?

Zo lang als het haalbaar is en hij niet te veel last heeft van de hormonen, wil ik hem hengst laten. Hoop dat hij dan zoveel mogelijk hengst word qua uiterlijk (groot en breed en met veel behang)
De bedoeling is ohz de basis erin (stap en draf commando’s en sturen) en dan eerst lange lijnen en voor de kar om spieren te kweken en uit te groeien tot een beetje paard (ipv slappe spierloze slungel)

bijnaam van mijn hengst is Buca (uitspreken als boeka)
heb hem nu een keer of 4/5 'gereden' oftewel er op zitten en een paar voltes stappen dus hooguit 10 minuten en er weer af. moet nu eerst op zoek naar een beter passend zadel...
nu eerst maar verder in de lange lijnen. eergister voor het eerst gedaan en nu even 2 dagen rust om bij te komen. want de lijnen en het tuig is geen enkel probleem, maar die oogkleppen zijn me toch raar :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 17:30

@xApple, dat galopperen ziet er heerlijk relaxed uit! Daar moeten wij binnenkort ook aan geloven :j , maar dan moet eerst mn instructrice eens langskomen dat de bak een beetje oke is(we hebben nu nog een grasbak).
Wordt je nieuwe zadel echt voor jou gemaakt dat je er zo lang op moet wacht?

SCC schreef:
@Cera_D handig dat jouw paardje al voor de kruk gaat staan zonder aanwijzing ! die van mij is er nu nogsteeds kijkerig op… (en dat na een dikke maand) en accepteren ipv bulldozer spelen is altijd fijn. Nu weer een tevreden gevoel denk ik na de les ?


Ja dat zeker! En al helemaal als je je bedenkt dat ik anderhalf jaar geleden niet door een les heen kon komen zonder in huilen uit te barsten omdat het allemaal zo hopeloos leek met mijn gevlekte monstertje :'). Wij waren de eerste combinatie waarover mijn instructrice haar twijfels had of we uberhaubt elkaar zouden overleven.

https://m.facebook.com/anamcaracoaching ... 49/?type=3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 18:56

Patty wat super stoer van Baby!! En krisje deed het dus ook fijn, super!!

Cera ik heb bij huis les van de gene die me ook geholpen heeft met zadelmak maken. In het begin 2x per week nu nog 1x per week. Het andere paard doe ik af en toe bij mn instructrice waar ik voorheen met mijn vorige paard leste. Daar zijn we gisteren voor het eerst met Ken geweest. Als Ken straks wat verder is mag ze daar ook wat vaker mee heen.
Heerlijk verder kunnen rijden na de vakantie dus, top!!

Super xApple! Spanning wordt vanzelf minder. Hoe bevalt het leenzadel?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:07

Ah op die manier

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:59

Ik lees straks / morgen even bij! Vandaag zelf gereden mega veel spanning eerst, was zelf ook heel gespannen. Maar op het laatst ging het heeel fijn!! Heb even de beste momenten uit de video gehaald. Filmpje posten durf ik nog niet zomaar openbaar :+ evt wel via PB als mensen tips kunnen geven vind ik wel fijn, maar ben echt aan het klungelen soms dus wil het liever niet openbaar!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Moet zelf echt zo veel tegelijk op letten, maar als het dan op zen plek valt gaat het ook goed! Alleen gaat ze heeeel sloom op het laatst, maar dan gaat ze wel nageven dus dan moet ze ook weer veel bij elkaar doen en denken waardoor ze sloom wordt :+

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:59

Km, ik ben wel benieuwd naar je filmpjes! Wil wel mee kijken en tips geven :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:04

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje :)

Ik zal eens kijken of ik van de week ook weer een stukje kan laten filmen

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:55

Cera_D; Ja ze doet het echt super! Haha, ag als ze al naar de overkant komen zonder wat te raken ben je al een heel eind toch :D.
Fijn dat de les goed ging! Beter dat hij wat meer naar het accepteren heen gaat, werkt een stuk makkelijker. Hoe doe je dat inparkeren? Ik zet ze zelf langs een emmer of iets.

xApple; Fijn dat je leenzadel er is! Tof een galopje gedaan. Hihi grappig is dat dat wij ons regelmatig zo veel drukker maken dan de paarden zich druk maken :').

SCC; Zeker een ervaring rijker! Voor beide.
Klinkt als een goed plan met je hengst :). Hihi oogkleppen lijken me ook heel raar voor een paard ja!

k_m; Ik ben wel benieuwd naar het filmpje. Filmpjes zijn altijd leuk om te zien!

Krisje begint gelukkig weer wat voller te worden. Die mag komende week weer aan de bak.
Baby heeft na het springen weer vrij gehad. Vanavond ff gereden, ging wel aardig.
Morgen misschien nog even kort en dinsdag weer springen is het plan :D.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:59

@pattypaard, ik ga dan zelf alvast op het krukje staan en dan vraag ik hem met het zweepje boven z'n rug naar mij toe te stappen.

Fijn dat Krisje ook wat meer body begint te krijgen, daar worden ze toch wat volwassener van.

AnnetteFlame

Berichten: 1445
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:32

xApple dank je wel, ik heb vandaag nog even gecheckt ik zit 3 gaten korter dan normaal :')
Gefeliciteerd met de winst met gaya, ziet er stoer uit! Fijn dat het alleen met Lars ook goed ging. Op welk merk zadel wacht je nu? ben altijd wel benieuwd naar mensen hun zadelkeuze en onderbouwing.
Ik snap je wel ook met je spanning. vind de galop echt suuper mooi, heel beheerst ook dat jij alle controle hebt, fijn!

Amado goed dat je naar je paard kijkt, ik snap in jouw situatie dat je hem sneller weer naar huis gaat. de kar staat m in ieder geval goed :)

Melissa balen van je andere paard! hopen dat dat snel goedkomt, is niks aan :( Wel suuuperknap van Ken dat ze dat toch maar weer doet !! kun je weer in je zak steken.

Pattypaard wauw gaaf joh met Baby zo op vreemd terrein en dan ff een heel parcourtje springen, super! Fijn dat Krisje weer bijtrekt

Cera Fijn dat de les na je vakantie goed ging, toch fijn als je kan opstappen en wegrijden. Tof dat hij zich zo voor je inparkeert haha.

SCC Ik moet zeggen dat de beugellengte went, had vroeger nog wel dat ik echt last van mn knieen had maar nu valt het mee. Top dat je wel zo kan opstappen en een paar rondjes kan rijden, ben je toch al best ver in het proces!

k_m vind je foto's er super uitzien. Ik snap dat je onzeker bent over je filmpje en dat bedoel ik niet negatief maar meer in de zin van, het kan nooit 100% goed gaan en met foto's kun je nog momenten kiezen maar met een filmpje gaat dat lastiger haha. Maar ik vertrouw erop dat het suuper gaat met jullie. Jullie komen van ver dus hier mogen jullie trots op zijn.

Wij hadden vandaag weer les, deze keer geen heerlijke 27 graden, maar windkracht 6. De laatste x dat het windkracht 6 was kon ik niet opstappen omdat meneer zo schieterig en ril was. maar deze keer was het anders! wel druk/enthousiast met longeren, maar wel geconcentreerd en gefocust. Dus gewoon opgestapt, maar de hele les gewoon wel lekker aan de lijn gebleven. Hij heeft nog nooit écht gekke dingen gedaan, maar hij is net wel even iets kijkeriger en mijn spanning loopt gewoon heel hoog op (iets met een vorig paard wat als ze haar oren naar voren deed ging rennen en bokken tot ik ernaast lag)

Dus juf heeft daar goed op ingespeeld, veel overgangen, niet te lang met hetzelfde bezig zijn, zorgen dat hij moet blijven nadenken. Dus dat hebben we gedaan, lekker gedraafd en op een gegeven moment zijn we wat nieuws gaan doen, namelijk wijken over de lange zijde.
Dan kom je dus schuin op de lange zijde afgereden en dan dus je been eraan leggen dattie gaat wijken. Nou dat spelletje had ie dus gelijk door :+
Maar daarna had ik gelijk een heeeel ander paard onder me, hij had het echt even nodig om mentaal uitgedaagd te worden en daarna was hij zelfs met windkracht 6 ontspannen. Niet zoo dat we los konden, maar we hebben nog wel beide kanten op heerlijk ontspannen aan de lijn kunnen draven.

Morgenochtend weer les en dan zou het windkracht 3 (beter dus haha) moeten zijn.
Komende dinsdag komt de zadelverkoper en als het nou 27 graden was geweest zoals vorige week had ik het best zonder juf aangedurfd. Maar met zulk weer als vandaag wetende dat het bijna herfst is, heb ik toch maar even de juf gevraagd of ze ook wil komen :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:49

Patty krisje mag weer lekker aan het werk, leuk!
En baby even vrij na het springen, ook lekker

Anette verstandig toch dat je met dit weer gewoon even aan de lijn blijft! Beter zo vertrouwd rijden dan toch de lijn eraf en het gaat mis.
Super dat het wel gewoon braaf ging ondanks de flinke wind!

Ken afgelopen weekend thuis gedaan, ze was lekker vrolijk en enthiousast. Totaal geen spanning maar echt veel looplust. Daardoor wel heel fijn te rijden, was echt genieten :D

Vanavond mocht ze met haar vriendinnetje mee naar de clubles. Dat was allemaal nog wel een beetje spannend, graag willen plakken op haar vriendinnetje. Maar wel gewoon braaf. Veel linksom/rechtsom gedraaid zodat ze met haar gedachten bij mij bleef en niet teveel gefocust was op haar vriendinnetje.
Ma heeft wat gefilmd, zal straks eens kijken of daar wat van te zien is.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:06

Cera_D; Ah oke zo doe je dat haha! Ik zat me al steeds af te vragen hoe doen die mensen dat toch :').

AnetteFlame; Was een spannend dagje voor jou dus! Fijn dat je het dan zo kan doen. Niet over je eigen tempo heen gaan, dat vertrouwen komt vanzelf op deze manier. Super dat het zo goed ging en hij die uitdaging wel fijn vond! Succes met je les vanmorgen.

Melissa; Looplust voelt fijn he :D Toppie! Weer lekker naar de clubles geweest. Slim om haar dan goed bezig te houden zodat ze wel moet gaan opletten. Ben benieuwd naar de film!

Gisteren weer geweest springen met super Baby <3
Zo ongelooflijk hoe braaf dat ze is!! Losgereden buiten het parcours en parcours in en springen. Springt zo alles! Keek weer amper naar iets. Alleen de rem deed het af en toe niet helemaal, wordt iets te enthousiast soms :P. Maar beter dat dan vooruit moeten branden.





Zou eigenlijk op 3 oktober een oefenwedstrijdje 80 cm doen op een groot evenement hier. Maar heb besloten om dat toch niet te gaan doen. Het zou wel kunnen, Baby zal alles wel springen. Maar het voelt slimmer om gewoon door te trainen en lekker 70/80 te gaan springen tot dat écht lekker gaat. Ook met mezelf, dat ik genoeg vertrouwen heb en ontspan, goed mee ga in de beweging en haar echt goed kan plaatsen ook als ze wat te graag wil. Want nu rij ik de 80 nog niet simpel genoeg rond en om dat in 2 weken(osteo komt ook nog) voor elkaar te gaan krijgen is te veel gepushed zodra het 'moeten' wordt :). Niet dat ik wat we nu doen zo slecht vind hoor! Maar het kan gewoon beter en simpeler, vanuit mij vooral.

Daarna Krisje nog gedaan, ging fijn. Voor het eerst met ander dier in de bak gereden. Ook nog een die ze niet kon dus ze probeerde eerst ook wat te plakken maar liet zich wel prima wegsturen als je even duidelijk was.