Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:36

Wow die is mooi opgeknapt

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 06:57

Jeetje wat is die opgeknapt!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:17

@_kmbn, wow wat is die goed op geknapt!

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:33

Die ziet er inderdaad enorm goed uit zeg! +:)+

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:34

Wow en dat in 3 maanden tijd! Wat een goede verzorging en liefde wel niet kan doen!

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:08

_kmbn oh wauw wat ben je ontzettend goed bezig! Nu snap ik inderdaad wat je bedoelt. Hij heeft het getroffen bij jou zeg.

Cera_D dat is een heel bekend probleem met de singelgroeve ver vooraan. De moeder van Veronia heeft dat ook (en diens moeder ook), dus ik loop mn hele paardencarriere lang eigenlijk al te prutsen met dat probleem. Vroeger waren er ook nog geen banaansingels of aangepaste zadels, dus je deed het gewoon maar met wat je had. Een staartriem eraan was toen de oplossing _O-

Pattypaard ik heb een 0-grams regendeken voor de eerste regenval in de nazomer, een onderdeken hiervoor als het wat koeler wordt, een 400 grams winterdeken (outdoor) voor de koudere natte tijd en daar kan dan de onderdeken ook nog onder als het echt ijskoud is.

Hoe was de masterclass gisteren?

Nou, tot zover mijn plannen voor onze eerste les vandaag. Die is na een lange droge zomer uitgerekend nu in het water gevallen := . Maar.. morgen een herkansing, dus hopen dat het dan wel droog is en het gewoon door kan gaan.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:24

Mirjammalvarao, Armando, cera, lente: super bedankt allemaal <3 :) vind ik leuk om te lezen!

Nouklime: dankjewel! Ik ben zelf ook verbaasd dat het zo snel is gegaan. De da en ik hadden verwacht dat het haar veel langer zou duren. Maar laatste maand ging het onwijs hard en zag ik elke dag een steeds blijer paard in de wei!

Murosch: dankjewel! Jaa zou het mezelf echt zeer kwalijk nemen als haar echt in training had gezet in de staat als dag 1 :(
Hier regende het de hele macht ook gigantisch hard, ik hoop voor je dat het morgen beter is!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:21

Transformatie! :)

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:44

Mijn les ging heel fijn! Erg leerzaam. Ik mag er een stuk meer aan gaan rijden en ben nog teveel aan het meeliften. Ik ben te voorzichtig en dat klopt ook wel. Ik ben bang dat ik iets fout doe en ben vreselijk zuinig op mijn paardje, maar ik moet wel wat duidelijker zijn in alles naar haar toe. Is ook beter voor haar. Ook mijn houding gaat op de schop en dat is heel hard nodig haha. We hebben een mooi pakketje huiswerk waar we lekker mee bezig kunnen :).

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:16

Die oren op de tweede foto! Hahaha. Ze ziet er goed uit! Waarom mag je van je instructie niet meeliften? Ze is nogmaar 3 als ik het goed herinner? Dan is het toch fijn dat ze een fijne speelse ervaring heeft met het rijden? Al denk ik dat je het er meer aan rijden vast niet zo serieus bedoeld als dat het klinkt, zal vast mee vallen jullie kennende! :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:21

Leuk leuk!

Hier weer wedstrijdje met 4 jarige. :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:48

Murosch; Oh was Veronia eerder zo’n draak hihi, had ik niet verwacht! Fijn dat ze zich toch bedacht heeft ;)
Hihi Veronia even de gekke 5 min. Ik zie geen gekke dingen daar idd.
Bedankt voor je reactie mbt de dekens.
Masterclass was wel leuk! Er is geen nieuw kwartje gevallen maar het is toch ook fijn om bevestiging te krijgen in hoe je over dingen denkt.
Balen dat de les niet door ging maar de herkansing ging goed zag ik :D. Fijn! Kan het wel rijmen dat je inmiddels iets meer mag gaan rijden ipv haar haar rondje laten lopen. Ze later weer aanswingelen is een stuk lastiger dan het direct aanleren. Ben benieuwd hoe je andere try out lesgever gaat zijn en wat de verschillen tussen hun zijn.

SBravour: Ah oke! Ik dacht dat je erop zat en toen met behulp van de zweep die oefeningen vroeg. Dan volg ik hem :).
Ben het met je eens mbt de piaffe e.d. Veel jurys willen graag spectacel en voorbeengezwaai en zien totaal over het hoofd dat het achterbeen niets doet en vooral dat het kruis niet zakt.
Zo moeten oefeningen ook gezien worden inderdaad. De oefening an sich is geen doel, maar het profijt wat je van de goed uitgevoerde oefening hebt.

Cera_D; Handig dat je instructrice er dan is. Ik merk dat ook hoor, dan ben ik gewoon zelfzekerder. Als er iets niet goed gaat weet zij toch hoe het op te lossen :P.
Oeh een eerste bokje, ook dat hoort erbij. Tof een eerste rondje buiten! Gefeliciteerd nog met je verjaardag!

AnnetteFlame; Een check is altijd fijn. Wat zei de fysio?

Nouklime; Bedankt voor je reactie mbt de deken.

_kmbn; Wauw die is goed en snel opgeknapt! Gelukkig ook maar, goed gedaan :D

Mirjamalvaro; Ze oogt echt niet als een pony he! Goed gegaan, fijne punten?

Krisje heeft deze week weer vrij gehad. Ze wordt wat te dun dus ben even extra bij aan het voeren en dan mag ze dinsdag weer eventjes.
Springen gisteravond is goed gegaan! Ontzettend trots op hoe goed Baby zich gedraagt ondanks dat ze het op sommige momenten toch wel écht spannend vind.
Heb net een topic gemaakt; Pattypaard @ [SPR-ITP] De springontwikkeling van Bowlers Baby

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:21

Patty, ik pas er mooi op ja waardoor ze groter lijkt. Punten vielen weer wat tegen.

Super zeg van het springen.

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:39

Murosch wat ziet jouw puppy er al 'af' uit voor een driejarige! Mooi paard!

mirjamalvaro fijn om te zien dat die van jou lekker relaxt op eigen benen mag lopen! +:)+

Iemand vroeg me wat voor paardje ik ga beleren...
Afbeelding
Dit is Jelle. Een fries dus, van een jaar of 8 :D
Hij is ooit ingereden maar er is al heel lang niks mee gedaan. Hij heeft puntbillen van hier tot ginder. :=
Ik verzorg hem sinds een weekje en ik pak het heel rustig op. Vandaag eerst eens losgegooid in de buitenbak. Ik wil graag eerst eens zien hoe hij is en een beetje een band opbouwen, daarna eerst wennen aan longeren weer simpelweg met een halstertje op de cirkel lopen en zo bouwen we langzaam op.

De andere nieuwe verzorgster heeft er wat meer tempo in geloof ik, maar goed... :=

Mijn doel is een stuur en rem erop tzt en dan zoveel mogelijk naar buiten rechtuit kilometers maken. We hebben schijnbaar mooie uitrijmogelijkheden. Dan pakken we daarna eventueel wel wat dressuur op.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:10

Gewoon lekker je eigen tempo aanhouden hoor met Jelle.

Ik probeer ze inderdaad op eigen benen en fijn op lengte te rijdrn. Deze pony krult graag op, dus erg blij mee dat ze steeds beter de lengte pakt!

Lente
Berichten: 27802
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:16

Ja ik heb totaal geen haast. Het is voor mij ook een tijd geleden dat ik gereden heb. Laat staan een paard beleerd heb. :')

Fijn hoe je dat doet.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:44

Jammer Lente, dat de andere verzorger sneller wilt. Dat is toch altijd beetje balen ;) Gelukkig laat je je er niet door wijs maken. Ben benieuwd naar jullie proces! Succes.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:39

@melanieB - filmpjes zien er goed uit toch! Vooruit en braaf dus dat komt snel goed zonder zweep! Leuke foto zo in het zonnetje genieten

@roycemack, zo helemaal alleen al gaan rijden? Stoer hoor! Ons zadel is een veelzeidigheids zadel dus valt best mee hoor!

@pattypaard zo leuk dat je al bezig bent met wedstrijdjes! wat willen jullie uiteindelijk gaan doen? Springen of dressuur? :-)

@nouklime, mooi zadel hoor!! fijn dat het goed rijd ook. Zo wat leuk dat je nu je 2 paardjes samen kan zetten! Scheelt veel denk ik, en ook fijn dat je eens kan overslaan in de zomer.

@sbravour, begint bijna saai te worden zo braaf altijd!! Nee super fijn voor jullie natuurlijk. Leuk zo gaan wandelen! Allemaal aan de hand? Ik ben serieus nog nooit meer dan 200 meter het erf af geweest en dat was al een hele beleving. Ben altijd alleen dus durf het ook niet zomaar nog eens proberen.

@mirjamalvaro, heel paard al zo in de knotten!! ziet er netjes uit de wedstrijd foto's!

@murosh Fijn zo met de balkjes spelen! Willen wij binnenkort ook gaan doen ja! Zie niks gek aan veronia idd, blij ei zo :+ Wat bedoelen ze net met het meeliften bij jou dan? Ik merk ook wel dat ik moet durven rijden, als ik alleen ben laat ik haar echt veel te traag draven maar dat voelt zo veilig :+ vorige keer 5 minuutjes even zelf gereden en dan merkte ik echt dat ze toch veel meer in tempo moest.

@anneteflame, welkom terug! Leuk paard heb je, Lekker rustig aan lees ik. Super goed! En leuk dat ie het zo snel op pakt. Wat grappig dat go pro filmpje, ziet er braaf en rustig uit. Enige reden waarom jullie nog niet los gaan? Mijn merrie ging veel beter los dan aan de longe.

@lente, welkom! Fijn dat je rustig aan doet met je fries. Gewoon je eigen tempo volgen hoor.

@roycemack, tof dat het rijden goed ging! Grappig dat jullie allemaal al sprongetjes doen (of toch een paar onder ons) Worden jullie paarden daar niet heel enthousiast van? Vind het dood eng denk dat callista helemaal over enthousiast wordt :+

@scc welkom! Niet mijn type paard maar wel leuk vlekjes!!

@ceraD, leuk dat er iemand bij was om even mee buiten te gaan! Leuk paard heb je.

@hwn, nee ik ga even kijken wat het geeft nu. Maar als we gereden hebben zie je duidelijk wel aan de zweet plekken dat het zadel eigenlijk niet echt te lang komt qua druk. Zit die net mooi op zen plek. Zei de zadelmaker ook al dat ze tijdens het lopen iets anders gaat dragen. Vreemd maar voorlopig hou ik het even zo.

@kbmn, zo die is mooi op geknapt!!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:42

Zo ik moest dringend even bijlezen, zelf niet veel te melden :+ Heb even zelf gereden en dat ging goed! Instructrice was erbij, ze bokte 1 keer maar dat was beetje proberen / protest op mijn been. Maar gelijk daarna doorlopen. En het was ook echt gewoon 1 bokje en niet rug bol en rodeo. Dus voorlopig gaat het goed! Voel me zelf niet zo lekker dus instructrice pakt haar vandaag gewoon even zelf.

Iemand nog goede galop oefeningen? Ik heb haar nu aan de longe gewoon goed door laten galloperen paar keer, dat ze leert balans te houden. Doet ze soms goed maar als ze het moeilijk vind gaat ze gewoon heel hard lopen na de hoek van de piste. En dan heel enthousiast in het rond springen :+ Wel heel makkelijk terug te krijgen op stem gelukkig. Misschien eens met balkjes proberen aan de longe? En hoe leggen jullie deze dan weg?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:45

Galop is inderdaad echt zo een 'veel doen' iets. Hoe vaker je haar aan vraagt te springen, hoe sterker ze zal worden. Soms lijkt het best lang te duren, maar geen zorgen, uiteindelijk komt het goed. Zelfs manegepaarden kunnen rondjes volhouden in galop ;)
Ik zou vooral even kijken wat bij jou paard werkt, bij sommige wil het motiverend helpen door gewoon terug te laten vallen en vervolgens weer aan te laten springen. Bij andere werkt dat juist niet, die kun je beter terug vragen voor ze uit elkaar vallen. Dan worden die stukjes als het goed is steeds langer. Bij ons zijn die stukjes echter nog maar een galopsprong of 7. Misschien net 1 rondje. En soms bij een mindere dag is het aanspringen en weer terugvragen naar de draf. Je ziet gauw genoeg zien wanneer je paardje het moeilijk krijgt!

Over onze wandelingen rond de wereld: Ja haha, tijdens de wandeling was ik met twee andere meiden, die namen ook beide hun paard aan de hand mee. Maar ik ga ook vaak genoeg alleen met fien op pad! Gewoon doen, als ze eenmaal verkeersmak zijn heb je er geen kind aan! Worden ze lekker levenswijs van.

Wij gisteren ook weer lekker met de trailer geoefend, twee keer erop gezet en daar haar voer op laten eten. Zonder enige twijfel, dus weer trots baasje! :z :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:07

Galop moeten ze inderdaad sterker in worden, lekker mee oefenen en niet te moeilijk maken.

K-m ja gelijk heel andere pony zo met knotten.
Zonder knotten

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:08

SBravour en K-M wat er werd bedoeld is dat ik haar wat meer mag gaan vertrouwen en wat meer durven rijden eraan. Zij moet alles nog leren en ik moet haar duidelijk vertellen wat de bedoeling is en niet gaan zitten afwachten tot zij iets doet. Wat zelfverzekerder worden in het rijden ook. Bijvoorbeeld: Achter in de bak is een beetje een "enge hoek". Die heb ik daar waarschijnlijk zelf gecreëerd, maar goed. Ik snij uit mezelf die bocht wat af als ik alleen ben. Als de verzorgsters er zijn, dan zit/staat er altijd iemand in die hoek waardoor we er wel gewoon langs kunnen rijden. Dat is natuurlijk allemaal helemaal niet goed. Ik moet haar gewoon door die hoek gaan rijden, niks aan de hand, klaar. En zo heb ik wat meer obstakels gemaakt. Dat is mijn eigen onzekerheid. Overgangen rij ik voornamelijk op stem. Mooi dat ze dat kent en daar goed op reageert, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat ze op mijn beenhulp reageert in plaats van op mijn stem alleen. Ook mag het in alle gangen iets voorwaartser allemaal. Het misstapje wat we af en toe zagen ontstaat niet door Veronia, maar door mij. Ik begeleid haar niet goed door een bocht. Nou dat zijn allemaal wel dingen waarin ik me kan vinden.

mirjamalvaro dat ziet er weer keurig uit!

Pattypaard ik heb besloten om bij deze instructeur te blijven en heb de andere met deze eerlijke reden dan ook afgezegd. De dingen waaraan we nu gaan werken zijn allemaal dingen waarvan ik denk dat het precies is wat we nodig hebben.

Zou Krisje weer in de groei zijn misschien? Hoe groot is ze eigenlijk?

Lente dank je wel! Ik denk dat ze in de hoogte ook niet heel veel meer gaat groeien. In de breedte nog wel denk ik :)

Leuk paard dat je gaat rijden! Wel balen dat de andere verzorgster en jij niet precies op 1 lijn zitten. Inderdaad mooi je eigen tempo aanhouden.

Qua galop laat ik haar aanspringen aan de longe en kijk zelf goed wanneer ze het zwaar begint te krijgen en vraag haar dan zelf terug voordat ze terugvalt. Dan een paar rondjes draven en nog een keer aanspringen en weer terug voordat ze zelf terugvalt.

Ik vertelde trouwens dat ze links nog verkeerd aanspringt onder het zadel. Nou.. mijn instructeur heeft er zelf ook even op gezeten toen hij hier was. Even aangalopperen en gewoon keurig in de goede galop he.. Nou, fijn om te zien dat het gewoon goed kan. }>

Enneh.. met betrekking tot de "enge hoek".. nog even een blooper foto:


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:19

Het is erg verleidelijk om dan steeds hoek af te snijden ja.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:42

Fijne uitleg murosh, dacht ik al. Op deze manier klinkt het inderdaad heel prima. Had ook niet verwacht dat jullie haar zouden overvragen, top! Ve mensen creeeren zo een hoekje idd :D

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 19:07

Murosch
Balen dat je les niet door ging! Maar de foto's zien er super uit van de dag erop! Echt een heel leuk dier om te zien, die oortjes ook zo schattig haha

mirjamalvaro
Ziet er goed uit! Heeft ze het goed gedaan? Jammer dat de punten tegen vielen, wie weet de volgende keer!

Pattypaard
Wat super van het springen!

Lente
Goed dat jij de tijd wilt nemen! Misschien een idee om in overleg te gaan met die andere verzorgster en evt eigenaar? Te snel is nooit goed!
Leuk diertje

k_m
Fijn dat ze het zo goed doet! Heb verder geen tips voor je, maar wat SBravour zegt is wel een goede tip!

_____________
Zo, ik heb alleen deze pagina even bij kunnen lezen want het is vrij onhandig op een telefoon.

Gisteren is Amado naar huis gekomen! Hij is 2 weken weg geweest voor het voor de kar beleren
Wat heeft hij het geweldig gedaan! Ik heb zelf ook daar geslapen en was er elke dag. Alleen de eerste dag heeft Wito gemend en daarna ikzelf.
De rode kar is vorige week gebracht maar is helaas te zwaar, die is dus weer weg.
Ik mocht donderdag voor het eerst helemaal alleen mennen, zonder iemand mee te hebben. Wel gewoon in de bak, maar een enorme vooruitgang!
Vrijdag had hij een dagje vrij en zaterdag weer alleen in de bak en daarna achter een andere pony aan buiten uitgestapt.
Toen zei wito nadat ik had uitgespannen: Nou morgen kun je wel een rondje bos maken met je moeder?
(die heeft verder geen verstand van mennen/paarden haha)
Wauw hij deed het zo goeeed!
Die avond is hij mee naar huis gegaan met ons nieuwe mentuig en menkar!
Veel duurder uit dan gepland, maar het is het 3 dubbel waard.

Eenmaal thuis was hij binnen 1 seconde weer gewend en was het net of hij nooit weg is geweest haha
Vandaag eigenlijk zonder verwachtingen gegaan en was niet van plan om te mennen.
Hehe ja dat is dus veranderd, we zijn tegenover het erf in het weiland gaan mennen! Wauw zo braaf dat ie was

Morgen heeft ie weer vrij want dan wordt mijn tattoo gezet (voor amado) en woensdag hebben we menles!

Afbeelding

Afbeelding

Foto’s zijn van vandaag!