Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:22

mag ik mij hier in het topic melden om gezellig mee te kletsen ?
ik heb 1 juni dit jaar mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
een 3 jarige Irish cob hengst (met stamboek) mooi zwart bont en een dikke sokken :wow:
hier de advertentie foto..
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:08

Fijn dat die van jou het zelf niet overneemt. Helaas moet ik toch wel echt als eerst ontspannen hier :D

SCC: Welkom in het topic! Hoe groot is je paardje? En hoeveel kent hij al?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:25

SCC welkom, knappe man heb je.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:18

Melissa_93; Klopt inderdaad! Liever lager maar meer kans op een positieve ervaring dan te snel te hoog willen. Hoog komt vanzelf als laag goed gaat.
Ken lekker een paar daagjes vrij gehad. Fijn dat de clinic leerzaam was! Ben ook wel benieuwd naar beeldmateriaal van die andere haha.
Heel veel plezier met je paar daagjes weg! En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Nouklime: Fijn dat je zo te spreken bent over het zadel! Jack ook even laten hupsen, leuk!
Fijn dat je dieren nu bij elkaar komen te staan, lijkt me een stuk praktischer.
Jij ook al zo handig zusje, ik wil er ook een haha! :D Ideaal als je zo je paarden toch afwisseling kan geven.

SBravour; Haha wat een troela! :D Goed dat je dat zo juist opzoekt en er mee aan de slag gaat ook als mevrouw besluit dat het nu even niet meer kan.
Mag ik vragen waarom jullie dit buigen doen om de zweep en niet op het been? Uiteindelijk wil je toch dat ze buigt op/om je been :).
Geweldig dat Fien zo braaf was!

Mirjam; Leuk dier!! Dat is Sterre? Fijn dat het zo goed ging!

Murosch; Dankje! Ah oke, op naar het volgende stapje dan dus. Goed te horen dat je het zelf ook ziet. Even laten checken is nooit verkeerd, kan altijd iets zijn waarvan ze net iets meer last kunnen hebben. Hoeft maar iets heel simpels te zijn. Jullie les al gehad inmiddels?
Ook al met balken in de weer geweest, leuk! Hahaha eten, daar doet Baby ook veel voor! Krisje interesseert dat niet zo heel veel.

Annette: Welkom terug! Bizar om te merken hoe ontzettend snel ze kunnen leren he! Fijn dat je zo veel begeleiding krijgt in het hele proces.

Lente: Welkom!

RoyceMack; Haha dat is grappig! Dan houd hij jou rustig :P
Baby reageert heel gevoelig op alles. Ik moet haar echt vertrouwen geven. Als zij voelt dat ik ergens aan twijfel dan gaat zij ook twijfelen. Maar als ze merkt dat ik schrik schrikt zij dus ook :+. Anderszijds neemt ze mijn gemakkelijkheid ook weer over met veel dingen waardoor ze nu al veel sneller weer op haar gemak is of niet eens op iets reageert terwijl ze eerder zou vliegen. Het werkt gelukkig wel beide kanten op. Af en toe wel lastig voor mij, maar goede leerschool! Ik ben met springen stoppers gewend en paarden die overal wel iets op gaan doen. Dus zij leert mij echt om op mezelf te vertrouwen, dat wat zij ook moet leren.
Krisje doet vooral haar eigen ding nu. Was eerst ook gauw enigzinds over de flos maar die wordt niet bang maar gewoon ‘ik wil dit niet’. Die kan weer lekker haar kont tegen de krib gooien als ze zich niet goed behandeld voelt, komt me wel bekend voor :+. Dat doet Baby weer niet.

SCC: Welkom! Leuk dier heb je gekocht. Ga je hem hengst laten? Wat zijn je plannen?

Hier veel zadelellende gehad met vorige paard. Meeste zadelmakers zijn dan ook gewoonweg prutsers. Heb nu nog een Busse dressuurzadel liggen maar die past op beide paarden niet. I.v.m. springen met Baby een springzadel aangeschaft en moet zeggen dat ik daar vooralsnog wel heel tevreden over ben gelukkig!

Ik heb een tijdje les gehad op de academische manier maar dat vond ik het toch ook niet helemaal. In mijn ervaring gaan ze veel te snel bezig met travers, piaffe e.d. Veel mensen gaan daarmee voorbij aan het doel en willen het kunstje laten zien. Zijn niet veel lesgevers die écht uitleggen wat die oefeningen horen te doen en wanneer je ze juist kan toepassen en wanneer ze geen toegevoegde waarde hebben. En dat er veel verschil zit in lang en laag en lang en laag, stretchen, enz. Ik mis daarin vaak de aanspanning omdat het te ontspannen ‘moet’. Alles ligt uiteraard ook aan in welke fase je met je paard zit.
Maar daar in ben ik met mijn vorige paard echt mijn eigen weg gaan zoeken in wat ik vind dat logisch is en voor mij werkt. Daardoor steeds een tijdje bij verschillende mensen gelest en iedere x meegepakt wat ik waardevol vond. Moet zeggen dat dat prima werkte! Nu nog steeds lerende uiteraard, maar weet wel beter welke wegen ik in wil slaan.
En als ik op wedstrijd ga en de jury ziet dat anders, so be it.

Krisje is hier superbraaf bij de smid. Die snapt het prima gelukkig.
Baby is een en al angst. Vorige x stond ze in 1 min zo te shaken en zweten dat er al schuim vanaf kwam. Toen hebben we haar moeten verdoven en toen alleen haar voorhoeven kunnen doen.
Terwijl ze eerder bij vriendin 1 x bekapt is en toen wel braaf zat was. Agja, komt wel goed.

Hier Krisje verder weer vrij gehad. Zondag de meisjes die bij de overburen de pony’s geholpen met springen. Vonden ze zo leuk dat ze nu bij de manege waar ze ook nog rijden willen stoppen en les van mij willen krijgen haha :+.
Daarna Baby nog even gereden en hun er ook nog op gezet. Beetje laten stappen en draven op een volte en wat achtjes. Deed ze echt super braaf! Heel grappig om te zien dat ze dan eerst wel heel zoekende is.
Dinsdag springles gehad, ging goed! Wat bezig geweest met haar net nog iets meer door haar lijf te laten springen. Kan de afstanden al wat beter zien en heb daardoor zelf ook wat minder spanning. Baby trekt nu dusdanig aan dat ik ook echt moet en kan gaan remmen. Zin in zaterdag!

Muronia

Berichten: 19580
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:42

Veronia was bij de hoefsmid eerder wel moeilijk. Ze moest zelfs verdoofd worden bij het bekappen anders sloeg ze de smid in mosterd. Gelukkig heb ik een hele ervaren en rustige hoefsmid en met een hoop geduld en consequent zijn ging het steeds beter. De laatste keer was een week geleden, toen stond ze er heel relaxed bij en liet alles gewoon gebeuren.

AnnetteFlame welkom terug, helemaal prima toch zoals je het aanpakt! Je hebt zo'n leuke stippel <3

moonprayer fijn dat je een passende instructrice hebt, dat is zo belangrijk! Ik heb komende week 2 proeflessen bij verschillende instructeurs gepland staan. Ik ben benieuwd wat we ervan vinden. Ik wil graag iemand die aan huis komt om les te geven ivm praktische redenen.

SBravour 6 kilometer gewandeld, poeh, flink hoor!

Melissa ah weer iets nieuws gezien, spandoeken. Nou leerzaam!

mirjamalvaro het zal ook wel per regio en wedstrijd verschillen hoe de sfeer is hoor, maar het gaat me meer om wat men graag wil zien qua dressuur in de ring.

Lente welkom, tuurlijk mag je meekletsen!

RoyceMack mijn ervaring is dat het per paard verschilt. De ene reageert sterker als spiegel dan de andere. Mijn oudere merrie en ook mijn vorige ruin, konden ontzettend goed spiegelen. Heel irritant soms, maar zooo leerzaam ook. Je moet echt even zen worden voordat je ermee kan werken. Mijn jonge merrie is veel evenwichtiger, die reageert niet sterk op mijn eigen gevoel.

SCC welkom en veel geluk met je nieuwe aanwinst!



Dit was Veronia gisteravond, ze had het even op de heupen. Daar loopt ze toch prima, niks geen misstapjes? Ik heb haar gisteravond daarna nog gelongeerd, wat voorwaartser dan normaal en ik zag daar ook helemaal niks aan, liep prima. Zaterdagochtend heb ik mn eerste les met haar, ik ben heel benieuwd wat de instructeur

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:34

Pattypaard schreef:
SBravour; Haha wat een troela! :D Goed dat je dat zo juist opzoekt en er mee aan de slag gaat ook als mevrouw besluit dat het nu even niet meer kan.
Mag ik vragen waarom jullie dit buigen doen om de zweep en niet op het been? Uiteindelijk wil je toch dat ze buigt op/om je been :).
Geweldig dat Fien zo braaf was!

Ik heb een tijdje les gehad op de academische manier maar dat vond ik het toch ook niet helemaal. In mijn ervaring gaan ze veel te snel bezig met travers, piaffe e.d. Veel mensen gaan daarmee voorbij aan het doel en willen het kunstje laten zien. Zijn niet veel lesgevers die écht uitleggen wat die oefeningen horen te doen en wanneer je ze juist kan toepassen en wanneer ze geen toegevoegde waarde hebben. En dat er veel verschil zit in lang en laag en lang en laag, stretchen, enz. Ik mis daarin vaak de aanspanning omdat het te ontspannen ‘moet’. Alles ligt uiteraard ook aan in welke fase je met je paard zit.


Ja juist daarom zoeken we het op. Ze mogen best zeggen; 'Dit vind ik stom', maar moeten het daarna wel gewoon een keertje doen voor ons.
We leren haar vanaf de grond de travermatige en schouderbinnenwaartse hulp aan, door met de zweep de aanraking van je been op bijvoorbeeld de buik na te bootsen. Maar bijvoorbeeld ook het schouder verplaatsen door een aanraking op de schouder. Tuurlijk, een zweep is niet je been, maar als je houding energie overeenkomt dan legt zo een paard de link heel gauw. Mocht er verwarring ontstaan kun je altijd je zweepje even tegen de buik aanleggen, dan snappen ze hem sowieso. Gelukkig heeft Fien geen probleem met het verschil been/zweep, zij reageert al vanaf rit 1 op mijn beenhulpen of schouderbegrenzing.

Jammer , ik hoor het inderdaad vaker dat het wordt gezien als 'kunstjes'. in mijn ogen is het juist andersom, de piaffe die veel juryleden waarderen, is geen enkele vorm van gedragenheid in te bekenen. hoe wilder en spectaculairder de achterbenen, hoe minder gewicht er blijkbaar op de achterhand rust.
En juist, de oefeningen zijn niet het doel, de weg er naar toe is het belangrijkste. Niet de traver of levade is het doel. maar deze oefeningen gebruik je in het trainen van het paard. Mijn merrie is bijvoorbeeld een mooi voorbeeld, wij gebruiken de traver en sbw niet voor het kunstje, maar om haar scherper te maken op zweepaanwijzingen. Vaak wordt er dan ook gezegd dat de piaffe niet het einddoel is, zoals in de traditionele dressuur, maar het is een oefening die geschikt is voor ieder paard in de basisopleiding.

Leuk dat je oprechte en gerichte vragen stelt!! ;) :D

Murosh: Hahaha, wat een showbink! Klopt, als ze zo lopen te showen zie je er niets aan. Je had Fien eens moeten zien lopen toen ze een irritatie aan haar pees had. En mijn hart maar overuren maken, en zij maar door sjouwen…. Misschien heb ik daar ook nog wel een filmpje van. Edit: http://www.youtube.com/watch?v=VVBIgQVO1E8 Door de adrenaline lopen ze bijna overall doorheen. Ik heb eens op de kliniek gestaan met een 'kreupel' paard die daar plots niet meer kreupel leek door alle drukte daar. Dus hoeft niets te betekenen. Maar ik zal ook zeker niet zeggen dat jou guppie iets heft hoor, goeie kans dat het gewoon onbalans is. Als je zou willen dat we heet beoordelen is een filmpje aan de longe of op het harde beter!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:48

@nouklime, je nieuwe zadel is wel echt heel mooi hoor! Nu hopen dat je hier weer zo lang mee kan doen als met je vorige ;). En ook fijn dat je paarden nu lekker op dezelfde plek staan, anders kan dat je ook wel opbreken lijkt me.

@SBravour, wat doet Fien het toch allemaal goed zeg! Diego is bij de hoefsmid altijd wel vervelend, niet dat hij bang is, maar puur dat hij de concentratie nog niet heeft (dan gaat hij lekker in de kont van de bakapper bijten ofzo ;) ). Dat is is een reden dat ik ben begonnen met het zelf doen, zo kan ik elke week twee hoefjes doen en zijn wel met 15 min klaar. Maar super fijn dat Fien zo braaf bij de smid was.

@Annette, welkom terug! Jullie hebben duidelijk grote sprongen gemaakt! En juist het rustig aan doen kan later zo veel vruchten afwerpen, liever iets te rustig dan iets te snel.
En wat heb je een leuk uitzicht zeg! En net wat SBravour zegt, lijkt net of jullie galopperen.

@Moonprayer, ook jij welkom terug! Wat heerlijk dat je jonkie al zo braaf is met je dochtertje. Paarden en kinderen zijn in de meeste gevallen toch wel een hele goede combinatie.

@Lente welkom! Wat voor een paardje heb je?

@SCC, jij ook welkom! En wat een gave Tinker heb je zeg! Echt super stoer.

@RoyceMack, wat je zegt herken ik best wel goed, Diego neemt nauwelijks mijn spanning/angst over, maar hij neemt wel super snel mijn frustratie over, wat niet heel bevorderlijk is voor mijn frustratie ;). Natuurlijk moet ik ook niet gefrustreerd raken, maar als dat gebeurt zet hij me zo weer met beide benen op de grond neer hahah.

@Pattypaard, wat fijn dat baby zo braaf blijft, zelfs met je buurmeisjes erop. En het wordt al echt een springtalent zo te horen!


Dinsdag avond heb ik weer rijles gehad, in het begin gewerkt aan tempo controle, want een redelijk tempo is in het begin ver te zoeken. En ik durf zelf nog niet streng genoeg door te pakken, maar als m'n instructrice erbij staat moet ik wel ;). Hij was het er ook niet helemaal mee eens dat hij opeens wat harder moest gaan zodat we niet om zouden vallen, dus toen heb ik ook het eerste bokje mogen ervaren. Gelukkig kwam hij daarna weer snel op een punt van acceptatie en samenwerking en toen hebben we nog heerlijk zijgangen gereden. Wat hij overigens makkelijker en leuker vind dan hetzelfde tempo aanhouden in stap, gek paard.

Ook was een goede vriendin van mij er vandaag, dus hebben we gezellig ook nog een rondje buiten gereden.

Afbeelding
Nog een fotootje van de les, m'n instructrice maakt graag stiekem foto's van haar lesklanen ;)

Afbeelding
En m'n vriendin op Diego

Afbeelding
En ik was ook jarig, dus dan moet Diego natuurlijk getrakteerd worden op nieuwe bling :o

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:34

Wat een leuke forntriem! Hoe heb je je optoming nu? Een teugel aan de neusriem en een aan een bitje?Ziet er super relaxed uit, mooi oogje heeft hij ook. Fijn dat je na corrigering weer tot samenwerking bent gekomen, dat is het doel.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:43

Eindelijk kan ik wat actiever meekomen babbelen. Gister was jacy eindelijk sterk genoeg voor haar eerste inenting ooit. Dat betekend ook dat ik het grondwerk ook weer op kan pakken, ze is al een paar keer mee geweest over de weg. Dus nu gaan we ook weer lekker wandelen. Heb er echt super zin in! Hoeveel van jullie beleren met barebacpad??

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:55

Volgensmij ben ik de enige die echt beleerd met barebackpad. Ik weet wel van apple, dat haar eerste keer erop zitten ook met bbp was, die is daarna wel overgestapt op zadel!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:55

@SBravour, ik rij met een setje teugels aan de sidepull, en een setje aan de onderkant van de neusriem. Ik had er zelf nooit aan gedacht, maar in het begin had hij heel veel moeite met m'n hand volgen en ging hij er alleen maar heel hard tegen in. Toen moest ik het hoofdstel van mn instructrice gebruiken (die heeft hetzelfde systeem) en daar reden we opeens perfect mee weg. Dus blijkbaar werkt deze optoming goed voor hem :)

Afbeelding
Hier is trouwens een iets betere foto van het hele gebeuren

@_kmbn, wat gezellig dat je er weer bij komt. Beleren zelf heb ik deels met BBP gedaan, eerste paar keer zitten heb ik daarmee gedaan, eerste paar keer 'echt rijden' heb ik met een oud boomlooszadel gedaan, en daarna m'n nieuwe ghost. En nu rij ik 50 50 met BBP of zadel. Ik vind een BBP zelf gewoon echt heerlijk rijden. :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:22

Ah op die fiets, paard is zeker gewend aan werken met lijn bevestigd aan de kin?
Ik train om die reden met een kaptoom, aanwijzingen aan de kin komen weer anders aan de bij de neus.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:28

Nee dat is dus het vreemde, ik gebruik de kaptoom altijd om mee te werken. Zelfs als ik met de teugels naast hem loop (naast z'n schouder alsof ik op hem zit) volgt hij perfect m'n hand en loopt hij ook totaal niet weg over z'n schouder. Maar op de een of andere manier kan hij die link niet helemaal leggen naar het rijden toe...

Grote kans natuurlijk dat het grotendeels aan mij ligt :') , maar voor alsnog werkt dit perfect voor ons! En ik heb toch geen plannen om wedstrijden te gaan rijden, dus maakt het ook vrij weinig uit waar we mee rijden

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:37

Precies, ideaal aan thuis-ruiter zijn.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:42

Precies!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:45

Hier direct met zadel en hoofdstel, dus kan niet meepraten over die ervaringen. :D

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:02

Ik antwoord later op iedereen amar wil toch even inhaken. Ik ben ruim een jaar geleden begonnen met lange teugelen in het bos, met een touwhalster en daaroverheen een hoofdstel zondr neusriem met een kneveltrens. Die doet hem geen zeer maar is wel duidelijk en begeleid mooi zijn hoofd. Deze combinatie van touwhalster en hoofdstel zonder neusriem met kneveltrens gebruiken we nu ook met beleren. En dat is ideaal want de longeerlijn kan aan het touwhalster en ik heb gewoon teugels. Als we later groot zijn vervang ik het touwhalster voor een neusriem


Edit:

Oké toch in een bericht haha

Welkom Lente!

Roycemack fijn dat het goed ging. Over het spiegelen, Fabian spiegelt best wel

Welkom scc

Pattypaard jouw paardjes gaan ook echt goed he! Vind jouw visie op het academische ook wel interessant heb me daar nooit in verdiept

Haha murosch Veronia lekker showen met staart erop, stiekem een arabier gefokt?

Sbravour ik herken uit jouw training ook wel wat, ik/wij doen ook dingen voor mer hand/vinger/zweep als voorbereiding op het been. Dat filmpje van Fien is ook leuk!

Cera, ziet er al goed uit!


Hier (helaas) een weekje geen les ivn vakantie juf, maar we maken er maar optimaal gebruik van door de fysio te laten komen voor een tussentijdse check.

Daarnaast heb ik vanavond ook eem zadelpasser/verkoper gemaild, kan daar helemaal enthousiast van worden :')
Momenteel nog een leenzadel, maar het rijden gaat zo goed dat we over een maandje ofzo het los draven qel bevestigd hebben als we zo doorgaan. Dus dan kunnen we ook een volledig pasconsult doen :D
Laatst bijgewerkt door AnnetteFlame op 23-08-18 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:14

Longeren doe ik ook regelmatig met een touwhalstertje voor de afwisseling.
Ik vind het ook zo leuk om te zien dat iedereen echt een andere methode en optoming gebruikt die het beste bij de combinatie past.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:18

Leuk zeg eerste keer zadelmaker! Weer iets nieuws om naar uit te kijken :)

hwn
Berichten: 4721
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:58

k_m schreef:
Callista had vandaag even een klier dag, op zich deed ze niet stout maar het was echt een plank. Had nu ook een bontje onder het zadel en tot de conclusie gekomen dat dat toch zeker niet beter is. Die gaat er nu uit en rustig aan beetje kijken of ik ergens een ander zadel kan vinden, ga deze ook niet meer laten opvullen want hij is toch te lang..

Had toevallig mijn camera een keer bij en heb een paar foto's gemaakt. Ik post er verschillende, dan kunnen jullie zien dat ze soms wel beetje loslaat, maar ze was erg gespannen vandaag dus die zet ik er ook gewoon tussen. Morgen nog een keer en dan hopelijk iets meer rust er in!


Lijkt me idd verstandig om niet verder te rijden met een te lang zadel, kan nare gevolgen hebben. En ik vond het al vreemd dat een smal zadel plots wel zou passen met een bontje, daar maak je het toch alleen maar smaller mee? Ze lijkt qua model wel wat op mijn merrie, al is de mijne helaas nog ronder, en ik heb na veel zoeken en passen een Thorowgood T4 Endurance met verwisselbare boom. Ziet er gewoon VZH uit, alleen met extra ringen voor zadeltassen. Kan mss ook n optie zijn voor jou? En die zijn ook niet erg duur nieuw, alleen moeilijk te vinden 2de hands vermoed ik.

Muronia

Berichten: 19580
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:51

SBravour ja ik begrijp dat ze dingen verhullen door adrenaline.. Maar toen ze afgelopen zomer echt kreupel was liet ze het wel uit haar hoofd om zo rond de huppelen, toen kwam er helemaal geen drafje vanaf zeg maar. Wat ik nu zie is Veroon zoals ik haar ken, regelmatig even de propellor aan en gaan. Ze hebben vannacht (voor het eerst) weer eens op stal gestaan en vanmorgen met het buiten zetten had ik ook een vrolijke dame aan het touwtje met de staart omhoog. Grapjas is het dan. Ik heb hier geen plein of zo ter beschikking dus echt op het harde iets laten zien kan ik niet. We gaan morgen met de instructeur aan de slag, eens kijken hoe dat gaat. Ik hoop niet dat de 24 uurs voorspelling van buienradar gaat kloppen, want dan wordt het een heel nat lesje (en volgens mij heb ik er nog nooit met regen op gezeten).

CeraD kan het zijn dat je zadel naar voren schuift? Op de foto's lijkt het te ver naar voren te liggen.

_kmbn fijn dat je actiever mee kan praten. Wat heeft de inenting met het beleren te maken als ik mag vragen? Ik werk niet met BBP maar sommigen hier wel :)

AnnetteFlame een Grarabier is het dan denk ik :P Kijk, dan is zo'n weekje toch wel heel erg nuttig!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:57

Ja, op die foto lijkt dat heel erg zo, hij heeft z'n singelgroeve ver naar voren liggen en dat in combinatie met een gloed nieuw dekje met schapenwollen onderkant zorgde er een beetje voor dat alles ging schuiven :')
Normaal rij ik met een dekje met een andere onderkant en dan blijft hij perfect liggen. Dus dit dekje blijft voorlopig weer in de kast liggen...

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:50

Even tussendoor. Mochten jullie mog tips hebben, graag! [SV] (Sport)paard 24/7 buiten, welke dekens?

Gaat er vanavond iemand naar de Hoefslag Masterclass in Utrecht? Thema is het jonge paard.
Vriendin had mij een kaartje cadeau gedaan met mijn verjaardag dus wij zijn er te vinden.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:30

Pattypaard ik zou 1 goede 0 gram regendeken nemen met een halve hals. En je onderdekens daar op aanpassen een 100/150 gram en een 300 gram.

_kmbn

Berichten: 240
Geregistreerd: 05-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:32

Annettaflame: wat super leuk dat er een zadelpasser langs komt. Lijkt me een mooie mijlpaal!

Murosch: de inenting opzicht niet, maar het moment wel. Ze was gigantisch zwak toen ik haar kocht in mei. O.a door chronisch vitaminen en mineralen te kort, veel soorten (bloed)wormen, en verder extreem achterstallig onderhoud. Ze viel erg vaak, was mager, hele maal geen bespiering, erg stijf etc etc etc. Met mijn da overlegd dat ze lekker even moet opknappen, en gewoon rust moet hebben. Door al die pijntjes had ze ook stress en was ze gespannen. Dus ze kon ook even helemaal tot rust komen. Als ze sterk genoeg zou zijn om evt ziekte van de inenting aan te kunnen, dan leek het ons ook het beste moment om haar pas verder op te pakken. Ik heb toevallig een foto collage gemaakt vandaag, ik zal hem hieronder zetten. De gigantische buik van de eerste foto (dag dat ze aankwam) is dankzij de wormen.

Afbeelding

Pattypaard: nee helaas niet, maat klinkt erg interessants zijn die vaker ?