Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:38



Helaas is de kwaliteit echt énorm achteruit gegaan door het uploaden, maar omdat ik weet dat er toch best wat mensen geïnteresseerd zijn in beeldmateriaal plaats ik toch een filmpje van het stappen met Fien. Zoals je ziet zoekt ze van zichzelf prachtige lengtebuiging op, het enige dat ik nog kan doen is haar verpesten. ;) :7

De keer dat ik van hand verander in het filmpje moet je geen voorbeeld aannemen, ze stapt die niet door haar lijf, maar dat was dan ook het eerste rondje. Helaas geen beeld van de prachtige voltes die we daarna gedraaid hebben. {:}

Dit was de tweede keer stappen erop.

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:15

P.

@xApple
Amado is het tuig enz al ruim een half jaar gewend, ook op de meest lompe manieren erop gelegd. Het is dus zeker niet nieuw voor hem geweest, maar doordat de omgeving spannend was vond ie alles een beetje spannend
Maar snap wat je bedoelt!

@SBravour
Ziet er echt lekker ontspannen uit! Leuk om te zien

__

Vandaag heeft Amado het zooo goed gedaan!! Tuig was geen probleem, hij heeft door dat we niks geks met m doen op deze nieuwe plek. Tijdens het band slepen heeft ie t geweldig gedaan en na 5 minuutjes de band, hebben we hem ingespannen!
Nou echt trotser kan je me niet hebben!
In het linkje hieronder een kleine video vanaf de kar. Maar mijn moeder heeft ook gefilmd toen hij voor het eerst wegstapte met de kar erachter. Mocht daar interesse in zijn kan ik die op youtube zetten!
https://www.facebook.com/10000175398925 ... 492149933/

Wat foto’s uit het euh ‘goede’ kwaliteit filmpje van mijn moeder
Afbeelding
Afbeelding

Ben heel benieuwd wat morgen met ons brengt!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:18

@sbravour; Ziet er heerlijk uit :D Wat zijn je plannen met haar eigenlijk?
@Amado; Meteen de weg over de 1e keer voor de wagen? Is dat normaal? :+ Ik vraag dit uit onwetendheid hoor!! Het is geen commentaar. Wel súper braaf zeg <3 Heel onwennig nog, maar hij gaat ! :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:22

Ik had zondag weer wedstrijd met mn mini. 2 mooie puntjes gereden en barrage en dit keer alles in galop kunnen doen, dat was mijn doel :D

En savonds nog even halfuurtje met Lars gereden. Ik werd gestoord van de vliegen!! Had niet verwacht dat die er nog zoveel zouden zitten. %)

Verder heel lekker gereden. Heel veel aan impuls gewerkt weer. Wil eerst dat goed hebben (en mijn eigen houding en balans) voordat we een stapje verder gaan. Super veel overgangen, versnellen enz. Hij reageert al zoveel beter dan in t begin. Trots op hem.


Afbeelding


Afbeelding

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:23

Het is voor een paard makkelijker om rechtuit te lopen, als we in de bak zouden gaan zou het en zwaar zijn door het zand, en om de paar meter een bocht. Als ze een bocht door gaan komen de strengen tegen ze aan. Daar kunnen ze wel eens van schrikken.
Verder is deze stal half in het bos en zit er alleen een camping aan deze weg! Het is er super rustig :D
Wito ment al jaren lang en heeft veel paarden voor de kar gezet, dus hij weet gelukkig hoe en wat!

Die vliegen zijn rot he? :( ik word er ook helemaal gek van. Super fijn dat het goed ging!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:42

Wauw wat ziet het erg goed uit zeg, amado voor de kar! Hij lijkt er ook echt plezier in te hebben!

Apple: oei, mijn plannen. Aangekocht als dressuurtopper, maar door de huidige sfeer in de wedstrijdring is die ambitie momenteel een beetje verwaterd. Uiteindelijk wil ik wel wat gaan starten met haar, maar als we op een andere manier aan de slag kunnen, gaan we er ook voor! Wie weet zelfs een WE paard in de dop. Ik wil in ieder geval heel graag door met de academische dressuur met haar, dat bevalt ons enorm goed beide. Eigenlijk is het dus waar we zin in hebben tegen die tijd. Veelzijdigheid en plezier uiteraard voorop!

Lars ziet er relaxed uit, en jullie bak ligt er ook strak bij zeg!! Vergeet je niet te lachen op je topper? :D Fijn dat de impuls onderweg is, het begin van ALLES! :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:55

Ik snap je gevoel wbt wedstrijden.. Bij menwedstrijden is dat zó anders. Veel gezelliger. WE lijkt me ook super leuk inderdaad.

Lachen doe ik zelden te paard :') Alleen nep geposeerd. Op de sulky kan ik ‘t wel :D

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:42

@nouklime, en helemaal niks van je val overgehouden? Behalve knikkende knietjes ;). Ik ben zo blij dat ik er nog niet afgelegen heb, ik ben echt een schijterd wat dat betreft hahah

@SBravour, ziet er heel relaxed uit zeg! En ook knap dat Fien meteen zo zelfverzekerd doorstapt, dat was bij Diego de eerste paar keer toch wel anders.

@Amando, wat goed zeg meteen zo voor de wagen! Het staat hem ook goed vind ik, heb je zelf ook al een wagen voor hem?

@xApple, gelukkig maar dat hij steeds beter reageert, zou wat zijn als het andersom was ;)

(Als ik iemand vergeten ben, excuses, bij lezen vanaf een telefoon is toch niet helemaal ideaal)

Hier weer een aantal daagjes niet gereden, wel tussendoor gelongeerd. Ik heb namelijk net een plekje voor Diego in Amsterdam geregeld (wat echt een gigantisch gedoe is), ik heb namelijk ook een flink eisen lijstje ;). Maar nu heb ik een fantastisch plekje gevonden waar hij 24/7 buitenstaat met schuilstal, een goede bak, voldoende kuddegenootjes en in de zomer weidegang. Enn bij de enigste straightness training (een programma ontwikkeld door Marijke de Jong en een combinatie tussen NH en academische dressuur) instructeur van Nederland *\o/*
Dus ik ben helemaal blij en daar gaan we 1 oktober heen verhuizen.

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:11

Ik heb nog geen kar! Wel 1 op het oog en die vrouw houdt m al 2 maanden voor me vast! Het enige wat ons tegenhoudt is dat ie misschien te groot of te zwaar is. De kar wordt volgende week ergens gebracht om Amado daarvoor te zetten. Als ie goed is blijft de kar en anders neemt ze m weer mee en moet ik verder zoeken!

Klinkt als een super plekje!! Heel veel plezier daar

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:53

Oeh spannend zeg!
Ik heb er ook zeker zin in!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:08

Cera, leuk hoor, fijn dat je een plekje hebt! Dat geeft heel wat rust :) Je woont nu heeeeel dicht bij mij in de buurt ;) Wij wonen net buiten A'dam. Welkom dus!

Amado, oja dat herinner ik mij nog wel, wat lief dat ze hem zo lang vast houdt.

Apple: haha, misschien dan toch maar gaan mennen met Fien? :D

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:14

@SBravour, wat grappig zeg! Aan welke kant van Amsterdam staat Fien dan? Wij gaan een stukje onder Amstelveen staan

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:24

@amado zo wat ziet die er flink uit!! Vind dat zo eng he een paard voor de kar, maar die van jou ziet er heel tevreden uit!

@mirjamalvaro, zo wat balen seg. Kan je dat niet ergens melden? Over luchtballons worden toch ook meldingen gemaakt, lijkt me dat defensie er nog makkelijker rekening mee kan houden.

@murosh, ziet er goed uit met veronia! Ik denk jammer dat je bak zo klein is, want volgens mij zou je haar wel wat actiever kunnen laten aanspringen met een iets grotere ruimte! Maar netjes hoor voor de rest!!

@pattypaard, Ziet er echt braaaaf uit! Heeft ze dan extra spanning op vreemd terrein? Of hadden jullie dat al vaker gedaan? Kan me niet voorstellen dat de mijne zo bij mij zou blijven.

@nouklime, ah vervelend! Enig idee waarom die ging bokken? Mijne durfde dat ook in het begin maar nu hebben we haar altijd voor geweest en hout vasthouden, ze heeft het af geleerd denk ik.

@sbravour, zooo dat is lekker rustig! Vind je het soms niet te traag gaan? Ik vind het er wel rustig uit zien daar niet van! Maar met de mijne had ik op een gegeven moment wel zo iets van oke nu er gewoon opstappen. wel heel mooi ontspannen!!

@apple, oh fijn dat het zo herkenbaar is! Naja fijn, je snapt wel wat ik bedoel! Balans komt vanzelf ook wel met veel doen. Gelukkig hebben we brave paarden die het ons vergeven!

@ceraD, dat klinkt als een heel fijne stal!! Zal wel prijzig zijn in amsterdam vrees ik

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:26

Vandaag ook weer op callie gezeten! Eerst even aan de longe voor de zekerheid, maar ze was suuuper braaf. Geen stap verkeerd gezet. Veel gestapt en gedraafd, daarna nog beetje stap stop geoefend maar eigenlijk kan ze dit al heel goed.



Hopelijk kunnen we zo voort gaan want het begint echt leuk te worden nu!!

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:59

K_m we hebben het gemeld, helaas heeft defensie hoop gedoe met waar ze nog mogen laag vliegen. Steeds meer mensen, boeren gaan klagen. Wel konden eventueke DA kosten vergoed worden als het niet aangeboren oid was.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:22

Km: over het ‘traag’ gaan. Neem aan dat je bedoeld kwa inrijd-tempo? Eigenlijk ervaar ik het niet als wachten, maar als trainen, in welke fase dan ook. Voor ons is nooit het ‘erop gaan’ of het ‘wegstappen’ een doel op zich geweest, maar juist die weg er naar toe. Door je op de weg te focussen ipv het doel, gaat het dus voor je gevoel niet langzaam maar juist rete snel :D Verder voelde ik ook gewoon wanneer ze wel of niet klaar was voor een nieuwe stap, of eigenlijk rolde we zo over van fase naar fase.
Ik denk overigens ook dat dat voor haar nu de beste weg is geweest, anders had ze nooit zo relaxed rond gehobbeld ;) Weer een ander iets, doordat de voorbereiding zo ontzettend uitgebreid was, gaat het nu juist rete snel. Als ze op haar rechterschouder valt, kan ik haar heel simpel weer corrigeren. Of voltesluiten en openen? Draait Fien haar hoef niet voor om.


Fijn dat het zo goed gaat met je paardje. Dat geeft weer ruimte om echt te gaan rijden!


Cera: Fienie staat meer boven Amsterdam! We komen wel vaak bij Amstelveen, je hebt daar een praaaachtige ruitersportzaak met hele mooie merken. (Braaaf)

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:31

Afbeelding

Vandaag weer getraind met mn topper, velukkig ging het tempoal een stuk beter! In stap heb ik hem waar ik hem hebben wil, draf heel af en toe nog de longeer zweep erachter, engalop nog wat meer maar dat vind die ook nog lastig. Zal is kijken of het lukt om zaterdag iemand te laten filmen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:13

Sbravour heerijk ontspannen beeld!

Wat super goed Amado!!

Xapple heerlijk weekend dus, top van je wedstrijd en ook super van Lars!

Sbravour wat bedoel je met de huidge sfeer in de wedstrijdring?

Cera een nieuwe stal gevonden, klinkt goed!

KM ook lekker gereden, helemaal niet erg toch om even een rondje aan del onge te doen.

Melanie wat een knappie is ie!
Fijn dat het tempo al wat meer van jouw was! Gaat helemaal goedkomen!

Vandaag de ander mee gehad op concours. die had 192,5 en 193,5. Morgen voor t eerst L1 starten. Ben benieuwd.
Ken mag morgenochtend ook weer een rondje. Heerlijk om vakntie te hebben :)
En zelf morgenmiddag nog even op de flexchair, eens kijken hoe dat ervoor staat.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:59

Melanie, leuk, ik ben benieuwd naar een filmpje!!

Melissa, met mijn pony heb ik veel gestart, eerst springen daarna ook dressuur gestart. In 3 maanden naar de L2 gereden, houd dus in dat ik iedere proef minimaal 2 punten reed. Mijn god, heb nog nooit zulke zure gezichten gezien om mij heen. Mensen zijn vaak zo veel metzichzelf bezig dat er geen woordje vanaf kan.
Bij het springen was dat allemaal zo anders, veel losser.

Succes en gefeliciteerd met je punten!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:29

Oh ik geniet van mijn paarden op wedstrijd en negeer de sjago mensen gewoon!
Melissa netjes, wel grappig ik vanmiddag op de flexchair en zaterdag wedstrijd debuut en tevens L1 met de 4 jarige Sterre. :))

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:56

Toeval! Leuk zeg, wil ik ook een keer doen (flexchair). Jullie ook succes!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:01

Ik doe 1x in 14 dagen flexchair. :=

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:19

Oh wat leerzaam. Helpt het jou? Komen ze bij jullie op stal?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:51

Nee ga naar haar toe. Ik heb door ziekte razendsnel spierpijn. Zo hou ik mijn rugpijn binnen de perken.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:43

SBravour schreef:
Melanie, leuk, ik ben benieuwd naar een filmpje!!

Melissa, met mijn pony heb ik veel gestart, eerst springen daarna ook dressuur gestart. In 3 maanden naar de L2 gereden, houd dus in dat ik iedere proef minimaal 2 punten reed. Mijn god, heb nog nooit zulke zure gezichten gezien om mij heen. Mensen zijn vaak zo veel metzichzelf bezig dat er geen woordje vanaf kan.
Bij het springen was dat allemaal zo anders, veel losser.

Succes en gefeliciteerd met je punten!



Ik probeer even of het lukt om een ouder filmpje op youtube te krijgen..