Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:12

melissa_93 , de VWF is alleen op manege prinsenstad in delft de VSN is in december ergens anders maar weet niet zo uit mn hoofd waar.

pattypaard, ja vierjarige wedstrijden zijn ook leuk idd! Wij gaan na de VWF op de Pavo's richten

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:09

Xapple heerlijk een poets/knuffel dagje!

Dawson oh dan zullen wij er zeker niet aan mee doen. Woon aan de andere kant van t land :P

Ken vandaag ook een lekker dagje relaxen op de wei en een grote knuffelsessie. Het liefst heeft ze dan dat je niet meer stopt :P

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:17

Xapple lekker zo'n knuffelsessie.

Hier vandaag wedstrijd met de ZZ-lichter. Dus rest had vrij. :P

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:26

Mirjam
Oeh zzlicht. Dat is toch wel een beetje mijn droom :D Hoe ging het?

Xapple
Lekkere knuffelmiddag. En stoer hoor van je vriend! Hij zit inderdaad wat ongemakkelijk :P Ik zet mijn vriend er nog niet op. Vertrouw zilver nog niet onder het zadel met iemand zonder rij ervaring
Dankjewel! Gaan wij zeker doen :)

Melissa
Heerlijk relaxen. Heb je ook een foto van Ken? Ik weet niet eens meer hoe die eruit ziet :o
Klopt helemaal :D

Pattypaard
Precies :D Er is meer dan een keuring :j
Ziet er super uit! Stoer paard

Ik heb zilver gister weer opgezadeld. Fijn gereden. Alleen ze vind de rechterkant op echt moeilijk en pakt rechts vast. Ben in stap bezig geweest met stelling en in stap snapt ze dat! Nu nog in draf. Maar we hebben alle tijd. Ze valt ook steeds naar binnen. Op het laatst kon ik in de hoeken stelling vragen en goed de hoeken in rijden ipv afsnijden met het hoofd naar buiten. Nu moet ik zelf echt nog leren stil zitten. Maar aangezien ik bekkeninstabiliteit heb is dit een kwestie van oefenen en mijn balans terug vinden. Erg frustrerend is het wel..
Afbeelding
Afbeelding
Na de tijd voor het eerst langs de weg uitgestapt. Super braaf.
Afbeelding
Daarna lekker de wei in
Afbeelding

En deze wil ik jullie niet onthouden. Mijn knapperd <3 Foto's door Maureen Cohen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:32

Knapperd :D

Wedstrijd ging heel lekker. Vooral eerste proef die was nagenoeg foutloos. Helaas vond jury hem te loperig, weer wat nieuws om te horen. :))
Wel winstpuntje erbij dus vooruit maar weer. :P

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:51

Kabayo; ik vond die op je Instagram vooral heel speciaal. Paard-baasje connectie :)

Amado
Berichten: 1340
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:17

@xApple
leuk zo'n knuffel dagje :D

@Kabayo
Super mooie foto's! Ik vind dr echt prachtig lopen haha

___

Gisteren is een beetje uitgelopen tot een lol-met-je-knol dag hier.. 2 vriendinnen gingen lekker aan de gang met Amado
Het filmpje spreekt wel voor zich haha
https://www.youtube.com/watch?v=0SkuVho1IME
Tijdens het filmen ging ik helemaal stuk van het lachen om dat dier

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:55

melissa_93 schreef:
Wennie wat een knapperd! Wat is het voor een?
valdez x tuschinski
mirjamalvaro schreef:
Mamma van Kyara :+:
[RIJ-ITP] Eliana, lekker werken in het zonnetje
Hopelijk heeft zij ook dat achterbeen.
ziet er goed uit en wat herken ik de dingen die jij opnoemt ehnlay heeft precies het zelfde
Pattypaard schreef:
Hier gewoon door met het warme weer. Moet ik op mijn werk ook :P
Krisje nog een keer gepakt, lintje erbij deze keer en springen maar!
[ [url=m/OrIj4i.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/htJKwW.png]Afbeelding[/url] ]
ziet er goed uit
Nynkster schreef:
Zonet Lina weggebracht naar de hengst. Ze ging heel rustig mee naar stal dus vond het wel Prima. Op stal direct lekker eten dus heb er alle vertrouwen in!
Nog 1 keer foto van haar knappe date om
Het af te leren

[ [url=m/T5DQR3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vanmiddah op trailer

[ [url=m/PgFBnT.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat leuk veulentjes fokken blijf ik leuk vinden begint steeds meer te kriebelen om zelf weer een veulen te fokken :o
xApple schreef:
En net weer lekker met Lars even kwartiertje gereden. Hij was weer zo braaf joh, echt trots ben ik :D Nu alles zelf gedaan en alles los. Ook al was ik gespannen. Lars was niet gespannen Haha stond voor de foto alweer te slapen :')

[ [url=m/SPNPBy.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/MWwaIS.png]Afbeelding[/url] ]


Hij begint jammer genoeg alweer flink last van zn eczeem te krijgen :(
ziet er lekker ontspannen uit
Pattypaard schreef:
Hier vandaag nog een keer gelongeerd met zadel. Binnenkort de beugels er eens aan doen, die kent ze nog niet. En gisteren nog een (spring)paard gekocht :))
4 jarige zwarte merrie, Cardento x Lux, 2 maanden onder het zadel. Nog wat klein maar zal +/- 1.65 worden. Ze komt deze week ergens deze kant op.
gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Murosch schreef:
Ik heb nog wel een leuk nieuwtje! Geen jong paard, maar een jonge hond :D. We hebben gisteren ons nieuwe vriendje Rico opgehaald van een opvang voor straathonden uit Bosnië en Kroatië. Een geweldig lief ventje van bijna 6 maanden oud:
[ [url=m/gIU5fI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wBKPC8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mqKuc5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn eigen topic met zijn verhaal: [BB-ITP] Pup Rico, van straathond naar huisvriend
a wat een droppie

amado mooi foto zo met die bloessem
mirjamalvaro schreef:
Kyara is vandaag 3 jaar geworden. :D
nog gefeliciteerd en mooie foto
xApple schreef:
Vandaag Lars zijn deken binnen gekregen.

[ [url=m/SCem7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gj2Lh6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb ook een speciale hoofdkap besteld, die komt morgen als ‘t goed is.
Zijn hoofd is het ergste. Heb het eerlijk gezegd zelf nog nooit zo erg gezien bij zo’n jong paard zo vroeg in het seizoen.. ;(


[ [url=m/1pVPAy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3spnm3.jpg]Afbeelding[/url] ]
zo sneu altijd als ze zo'n jeuk hebben
Orchidee14 schreef:
Hier een poosje stil geweest maar zeker niet stil gezeten. Helaas vorige maand zijn en mijn grote vriendin in moeten laten slapen dus we waren beide nogal van slag, maar inmiddels de draad weer opgepakt.Na de natte periode begonnen met 2x per week een kwartiertje longeren.Zadel er ook op gehad, pakt alles zonder problemen op. Nou ja, alles! Het bit blijft een dingetje. Alle trucjes al geprobeerd maar het lukt niet echt. Nu maar besloten het bit even te laten voor wat het is en met grondwerk rustig aan die kant weer op te werken. Hij groeit enorm hard momenteel en heeft een beetje last van losse kniebanden dus nu vooral grondwerk en wandelen. Hij wordt in mei pas drie dus we hebben nog alle tijd.[ [url=m/8iFkjr.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat vervelend sterkte
Dawson123 schreef:
Zijn er hier meer mensen die van plan zijn de VWF en/of VSN te gaan rijden eind van het jaar?
ik niet ga pas van het najaar erop wil wel volgend jaar de pavo cup doen
Caily schreef:
Dan hebben we Finn. Finn wordt pas in juli 3 jaar, dus daar ga ik nog niet mee rijden. Maar ik heb wel spelenderwijs even op hem gezeten in de stal. Uiteraard netjes met cap en terwijl iemand hem vast had. Maar het vertrouwen van Finn in mensen is zo groot, de allemansvriend. Dus hij vond het vooral heel erg interessant, met name mn voeten die daar ineens bungelde, hihi. Verder is hij naar de hengstenkeuring geweest. Hij was de jongste, maar eindigde als beste van de 3-jarigen, en als enige met een 1e premie. Dus goedgekeurd!!! Heel trots op hem. Op deze leeftijd een eerste premie komt niet zo heel vaak voor. Hij was nog nooit mee geweest op zo'n lange en indrukwekkende dag, maar deed het super! Thuis hebben we als voorbereiding een paar keer gelongeerd en gewandeld, en hij komt met binnen en buiten zetten in handen natuurlijk. Maar verder gewoon echt hoe hij is. Heerlijk!

[ Afbeelding ]

]
wat een knapperd <3
Nynkster schreef:
Voor degene die vroegen of vriend al over veulen opgehouden was, nog steeds niet. Heb het veulen voor hem gekocht, vervroegd kerstcadeau laten we maar zeggen. Als hij er is in september zal ik m wel uitgebreid voorstellen. Erg leuk van de hengstenhouder/fokker ook, hij was blij wij hem kochten.

[ [url=m/XpNC8L.jpg]Afbeelding[/url] ]wat leuk gefeliciteerd

Edit: hij komt overigens niet bij mijn dames. Paar dorpjes verder in een weiland met andere hengstveulens van zijn maat

Kabayo schreef:
Nou keuring ging precies zoals gedacht. Niet zo goed :') Ze was nu juist te druk. Moeilijk hoor met die keuringen. Ik vond wel dat ze nu goed opwaarts draafde.
Commentaar was. Goede stap, soms tactfouten. Draf weinig balans, geen draagkracht en neerwaarts. Qua extrerieur een kort kruis. Opgenomen in het stamboek zonder primering. Ach het maakt mij niet minder trots. Nu lekker rijden :) Probeer het als ze 6 jaar is ofzo nogmaals
[ Video ]
Daarna lekker voor het eerst in de weide! Blij ei :D
[ Video ]
[ [url=m/2L7GSj.jpg]Afbeelding[/url] ]
wat balen zeg hopelijk over een paar jaar beter
Kabayo schreef:
Ik heb zilver gister weer opgezadeld. Fijn gereden. Alleen ze vind de rechterkant op echt moeilijk en pakt rechts vast. Ben in stap bezig geweest met stelling en in stap snapt ze dat! Nu nog in draf. Maar we hebben alle tijd. Ze valt ook steeds naar binnen. Op het laatst kon ik in de hoeken stelling vragen en goed de hoeken in rijden ipv afsnijden met het hoofd naar buiten. Nu moet ik zelf echt nog leren stil zitten. Maar aangezien ik bekkeninstabiliteit heb is dit een kwestie van oefenen en mijn balans terug vinden. Erg frustrerend is het wel..
[ [url=m/vjdxyJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/357Szz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na de tijd voor het eerst langs de weg uitgestapt. Super braaf.
[ [url=m/hWwcm2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daarna lekker de wei in
[ [url=m/SKjZfZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze wil ik jullie niet onthouden. Mijn knapperd <3 Foto's door Maureen Cohen.
[ [url=m/MK4Mo0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qH3acB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vRxqUH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M57jxj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nU0YCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
zilver doet het echt al goed

Kallistos is zaterdag 3 en ik 30 geworden longeren pakt hij nu super op en hij is gisteren lekker naar het land verhuisd waar hij nog ff een zomer vakantie mag vieren en in oktober gaat het echte werk voor hem beginnen
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:51

Mirjam lekker kunnen rijden op wedstrijd?

Kabayo ik heb behalve een foto in de wei met deken op nog weinig foto's van Ken. Vriendin is afgelopen weekend geweest foto's maken zodra ik die heb laat ik ze zeker hier zien. Maar ze is erg druk momenteel dus kon wel wat langer duren

Kabayo de stelling wordt vast snel beter, vind het beeld er wel heel fijn uitzien!
Super dat ze ook zo braaf was langs de weg!
Mooie foto's!

Wennie dat ziet er al fijn uit!

Vanavond weer een rondje gedaan op Ken. Ze was eerst erg fris, denk mede door de harde wind. Dus was zelf (helaas :P) iets afwachtend. Maar ze deed het gewoon heel braaf :)

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 19:54

Wennie oh die van jou is ook echt een knapperdje. :D

Melissa, was ook wel spannend weer om in te rijden.
En ja zeker lekker kunnen rijden op wedstrijd. En net de uitslagen bekeken en extra blij met mijn winstpuntje. :=

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:45

Sta nog minstens uur bij het RDW te wachten dus kan mooi even bijlezen nu 8-)

Apple : degelijke hoofdkap zeg!!!! Hopen dat hij er veel
Profijt van heeft deze zomer. En super van de binnenbak! Hij zal wel gedacht hebben bij de spiegel : wat een knapperd daar :roll:

Elina : zilver heeft het toch maar even weer gedaan!! Iig stamboek en volgende keer komt de rest van. Ze wordt er niet minder van :):)

Murosch : fijn dat het toch goed ging! Heb het idee dat ze nu echt uit begint te zwaren, alleen maar mooi!! En ik had ze nog zien staan afgelopen week, maar dat had ik je al verteld natuurlijk :+

Patty : knap paardje!! Fijn dat het al zo vertrouwd voelde!! Hoe oud is dit paardje nu? Ben het voorstelrondje volgens mij vergeten hahaha

Apple : wat stoer van je vriend dat hij erop ging!!! Hij kijkt nog wat angstig maar Lars zal hem vast wel wat vertrouwen geven *\o/* zelf zit je ook lekker onder het haar zo te zien, dat heb ik hier ook steeds

Elina : fijn dat ze braaf was!! Natuurlijk weer even zoeken maar komt helemaal goed met jullie! Lekker zo doorgaan =:) foto’s zijn prachtig!

Amado : eerst, gefeliciteerd!!!! En wat een leuk filmpje van hem, muziek maakt het helemaal af _O-

Wennie : leuk is fokken he! Maar vind het wel spannend. Heel wat veulens meegemaakt maar van eigen is toch anders. Gefeliciteerd nog met je verjaardag, samen jarig, dus je paardje ook gefeliciteerd!
Ziet er goed uit aan longe! Nu nog even wat zakken en dan is t compleet :):)

Melissa : fijn dat ze braaf was! Ik denk bij ken altijd aan een ruin of hengst _O-

Hier verder niet zoveel te melden. Lina us braaf bij de hengstenhouder en misschien dat ik haar wel even opzoek. Volgens mijn berekening zou ze morgen hengstig moeten worden dus laten we dat maar hopen.

Caia staat lekker in de wei wat dikker te worden
Afbeelding
Afbeelding

En nog mooie foto van de kleine smurf
Afbeelding

Ben zelf nog op zoek naar een weide waar Lina en caia straks in kunnen. Hoop dat ik iets kan vinden zodat ze even lekker kunnen eten hele zomer +:)+

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:14

Hij lijkt nu al gegroeid. Wat is ie leuk!!! Laat je hem ruinen?

Wennie, die is al mooi vol!

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:23

Hij gaat eerst een paar jaar de hengstenweide op met leeftijd+grootte genootjes. Minstens 2 jaar en dan zien we verder. Maar op den duur gaat hij de sport in

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:55

Oh leuk zeg, ben nu al benieuwd hoe hij er uit ziet tegen die tijd! :)

Amado
Berichten: 1340
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:59

@nynkster
Dankjewel! :D

Vandaag hebben we een lekker chill verjaardagsdagje gehad hihi

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:27

@Melissa; Fijn is dat he? Knuffelpaarden <3 Mijn vorige merrie hield er niet vandaar Lars en Rissa zijn er gek op.
@Kabayo; He lastig dat je eigen lijf je in de weg zit.. Stilzitten op een Fries kan ik zonder bekkeninstabiliteit zelf niet hoor :o Foto’s zien er prima uit toch. Lekker verder oefenend, net wat je zegt; alle tijd.
@Mirjamalvaro; Gaaf! Gefeliciteerd met je wp. :)F
@Amado; Dat muziekje ook echt eronder :') Hij kan ook zo lekker onnozel kijken af en toe _O- “Wat wil je nou?!”
@Wennie; Ziet er goed uit, mooi gebouwd beest zeg.
@Nynkster; Je veulen <3 Hoe heet hij? Mis je Lina niet heel erg? Ik miste mijn merrie echt vreselijk elke keer. Misschien scheelt t dat ze aan huis stond.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:30

Hier vanmorgen kwartiertje gereden. Alleen gestapt en vooral aan het sturen gewerkt. Dat ging super.
Voltes, gebroken lijnen, van hand veranderen.. Alles lukte :D Hij is nog wel heel onrustig met het bitje en de aanleuning. Maar zakt ook al regelmatig heel ontspannen in mijn hand. Echt zo trots op hem.

Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 12:52

Lekker xapple.

Hier weer even aan de dubbele longe. Ging best netjes.
Voor de grap daarna eens zonder tuig proberen te longeren. Deed ze nog perfect ook. :') :+:

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:20

Haha nynkster dat de naam had ook heel goed gekund voor een ruin/hengst :P
Sterker nog, op horsetelex staat ze gewoon als hengst :')
Duimen dat Lina hengstig is/wordt!
Knappe vossie, leuke foto's!

Xapple ja heerlijk inderdaad! Mijn vorige merrie ook totaal niet haha. Die vond een aai wel prima en even kriebelen oke maar daarna was t klaar. Ken heeft t liefst dat je niet ophoud. kan daar echt van genieten
Heerlijk gereden, super!!

Mirjam lekker longeren, fijn!

Ken ook even gereden vanavond. Voor het eerst direct erzelf op. Ze deed het weer braaf <3

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:59

Hmm, net klaar met het bijlezen van ruim 35 pagina's, kostte me ruim 2,5 uur -O- . Schandalig dat ik het zo heb laten versloppen, ik zit in een dikke vette ontkenningsfase...

Wat hebben jullie allemaal veel vooruitgang geboekt met jullie jonge dieren zeg. Veel al super goed onder het zadel en voor de wagen, wat ben ik jaloers! Veronia die er prachtig uitziet onder het zadel, net als Zilver, jammer wel van het keuringsresultaat...

Apple met een nieuwe Fjord erbij, en ook al goed met Lars bezig, je hebt genoeg te doen zo te lezen!

Nynkster, wat een knap veulen zeg, en wat een luxe dat je er gewoon 'even' een bij kunt kopen as vervroeg kerstcadeau haha! Gefeliciteerd!

Caily, je angstverhaal herken ik heel goed. Genoeg ervaring om een paard in de bak door te pakken maar buiten zeven kleuren schijten. Knap dat je jezelf zo vooruit geschopt hebt! En Finn is super knap, wauw! <3

MirjamAlvaro, is Zorro je ZZL paard? Ik meen me te herinneren datwij tegelijkertijd in een Z1 topic zaten, en volgens mij heb jij een keer voorgereden in Ermelo voor mijn jurycursus, maar weet ik niet zeker! Ik vind wel dat je wat aan je honden-aantal moet doen hoor, je hebt overal een kwartet van behalve van honden :')

Verder weet ik even niet meer wat ik allemaal wel en niet gelezen heb. Dus sorry voor degenen waar ik niet op gereageerd heb.

Wat de ontkenningsfase betreft: na de verhuis van Knox begon hij eindelijk te groeien, en ook qua gedrag ging en gaat het nog steeds, erg goed. Mijn vrienden zorgen heel goed voor hem, en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Ze zijn heel gek met hem en hij met hun.
Ik heb altijd in mijn achterhoofd gehouden dat ik zou moeten besluiten hem niet over te laten komen naar Canada. Al toen hij nog bij zijn moeder was, sprong ik van de ene beslissing over naar de andere. Allebei mee, alleen haar mee, alleen hem, allebei niet. Uiteindelijk besloten moeder te verkopen en Knox in de opfok te zetten, en te zien wat eruit zou komen.

Ik heb er nu even moeite mee om door te tikken, het valt me emotioneel erg zwaar momenteel dat ik zo ver weg zit. De knoop is namelijk doorgehakt, ik heb besloten Knox niet over te laten komen en dus te verkopen. Ik denk dat het oneerlijk is voor hem om hem in een vliegtuig te duwen en hierheen te laten komen. Hij doet het nu in NL zo super goed, dat ik het niet eerlijk zou vinden om dat allemaal teniet te doen door al het onbekende wat hem dan te wachten staat. Dan gun ik hem veel liever een leuk mens in NL die lekker van hem kan genieten en met hem aan de gang gaat.

Ik had dus oogkleppen op, wilde liever niet lezen hoe julie allemaal leuk voor het eerst op jullie paard gingen zitten, vooruitgang aan het boeken waren en vooral veel met je paard bezig waren en zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik gun jullie dat allemaal heeeeeel erg hoor! Doet alleen zeer. Vooral de wetenschap dat ik hem nooit meer zal zien, aanraken, knuffelen, erop rijden...
Het is hier in dit topic voor het eerst dat ik het openlijk neerzet, heb er verder nog met niemand anders dan mijn echtgenoot en mijn Knox-verzorgers over gepraat. Ze hebben afgelopen week een filmpje van hem gemaakt en wat foto's, dit weekend ga ik proberen een advertentie in elkaar te draaien.

Sorry voor dit stukje egopost, ik hoop dat jullie dit niet al te erg vinden. Ik weet ook nog niet hoe lang ik in dit topic zal blijven, en wens jullie nu al nog meer plezier met jullie knappe paarden en pony's en veel succes voor de toekomst!

mirjamalvaro

Berichten: 14658
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:05

Kleinvosje wat moeilijk :(:)
En ja wij hebben keer samen in een topic gezeten, maar welke klasse geen idee. Ook wek eens voorgereden op jurycursus, jammer genoeg altijd 's-avonds en dat trek ik niet meer. Zorro is nu ZZ-licht met 7 wp.
En wil er best 2 honden bij, maar ouders willen niet. -O- :')

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:52

Kahn kleinvosje wat verdrietig deze beslissing. Maar het zat er wel aan te komen. Verbaast me ook niet en ik snap het. Je kan niet alles. Ik hoop dat er een liefdevol baasje voor hem komt en lekker met hem aan de slag gaat.

AnnetteFlame

Berichten: 1446
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:50

Dapper besluit kleinvosje!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:54

Kleinvosje: ik heb er ontzettend veel begrip voor, dit is wat een baasje hoort de doen. Altijd in het belang van het dier denken en niet in je eigen lol.
Toch lees ik enorm veel liefde in je post, en kan ik mij bijna niet voorstellen hoe groot je verdriet moet zijn en worden. Ik wil je daarom toch nog even een laatste keer na laten denken en voor en tegens af te wegen, zodat je er geen spijt van krijgt, en er geen enkele twijfel meer is. Het zou zonde zijn als hij weg is en zijn nieuwe eigenaar zo gek op hem is dat je hem nooit meer terug zou kunnen krijgen!
Maar nogmaals, ik heb respect voor je beslissing, en denk dat je echt het alles beste met je diertje voor hebt.

AnnetteFlame

Berichten: 1446
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:28

Ik reageer alleen even op pagina 112 hoor :oo

Dappere vriend heb je xApple, mijn vriend houdt niet zo van paarden haha, dus des te leuker om te zien dat jouw vriend zo geïnteresseerd is! En brave Lars natuurlijk! Knap dat het sturen zo goed ging! lijkt me ook een heel trots moment!

Ken lekker op de wei, heerlijk genieten is dat :D Fijn dat ze braaf was met rijden, blijft toch altijd spannend zeker met wind. oeh en daarna er gelijk zelf op, knap hoor!

Brave Zilver, jammer van de tegenvallende resultaten, maar hey het was wel weer een mooie ervaring voor haar. Rijden ziet er goed uit. Balen van je bekkeninstabiliteit, domme vraag hoor maar is dat tijdelijk of kan dat verbeteren?

gefeliciteerd met je wp Mirjamalvaro! Leuk he longeren zonder tuig! Dan voel je echt een soort connectie met je paard

haha Amado met dat muziekje, je ziet hem echt zo kijken alsof hij niet snapt wat de bedoeling is haha

Longeren ziet er goed uit Wennie! staat hem goed

Nynkster jouw (vriend zijn) bleeksheetje is zo knap he!! Caia ziet er goed uit! Nu hopen dat Lina snel hengstig wordt :D

Nogmaals Kleinvosje sterkte met je besluit, is niet niks om zoveel kilometer van je paard te zitten en dan zulke beslissingen te moeten maken :(

Wij hebben vandaag ons eerste les gehad op deze stal met een nieuwe juf en wauw wat is ze fantastisch! Heeft dezelfde denkwijze als ik, eerst alles op de grond voor elkaar hebben voor überhaupt nadenken over opstappen. En ook met ruitermak maken eerst 100x op en afstappen en dan pas denken aan bewegen.

Maargoed vandaag hebben we ons gericht op longeren en dan vooral rust. Hij heeft nogal voorwaartse drang en dat is heel fijn om mee te werken want hij luistert heel goed, er is/was alleen niet echt rust. Dus we hebben geoefend op op de cirkel hem stil te laten staan zonder aan de lijn te trekken of zelf al te veel te bewegen. En ontspanning, laat hem maar een paar minuten lekker stilstaan zonder nieuwe opdracht. Was echt een hele fijne les! Maandag weer verder

Afbeelding