Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:32

@Murosch; ik denk dat dat ook heel veel helpt qua gewenning hoor. Steeds al dingetjes op de rug leggen enzo. Lars gaf er ook niks om alleen aansingelen vindt hij nog spannend.

Ik ga er ook echt pas vanaf 12 april op :D En dan 1x p/w een halfuurtje. Als hij 4 is ga ik het rijden pas wat meer opbouwen.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:46

Oei kleinvosje dat klinkt niet goed........
Goed bij jezelf nadenken of het het waard is en of je de tijd en ellende (en geld) er voor over hebt..
Misschien gaat het bij het vliegen wel weer helemaal verkeerd en zit jij met een bom opgescheept....

Murosch : Ziet er super goed uit met veronia! Fijn dat ze zo meewerkend is!
Ik denk ook altijd dat ik een bom krijg als ik aan de gang ga, we doen niet heel veel. Maar mede omdat we zo lekker rustig aan doen laat ze het gewoon over zich heen komen. Ik denk dat jij zoiets zelfde ervaart :D

Amando : Ik vind de laatste ontzettend mooi! Ik zou het touwtje en halster weg laten werken en dan aan de muur hangen <3

Apple : Ik vind lars echt <3 <3 <3 Bespiering komt wel denk ik, hij zal ook nog wel wat uit moeten zwaren.

Edit: art vergeten :') Succes vandaag! laat je weten wat eruit komt?

mavantos

Berichten: 3608
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:13

Oh wauw, die foto's. Prachtig!

Jemig kleinvosje, wat vervelend. Hopelijk komt er een goede oplossing, vervelend als ze zo brutaal zijn...

Spannend als je er 12 april op gaat! Verstandig ook dat rustig aan doen, is niets mis mee.

Ik heb die van mij op de foto gehad, boefje <3
[ITP] 2018: Nieuw jaar, nieuwe paarden

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:33

Nou in het fjordentopic is er al weer commentaar op. Op longeren :roll: Wat een gezeur vind ik dat.

Ik zal zo ff je topic bekijken :D

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:41

Ja dat hou je altijd inderdaad met bokt helaas -O- , een van m’n eerste topics was toen ook met longeerfotos van m’n bijna 3 jarige aan bijzet ook nog, nou dat heb ik geweten :Y) maar ook zonder bijzet hou je toch altijd hetzelfde dat het slecht is voor benen blabla. Gewoon niks van aantrekken, je kent paard waar je mee werkt zelf toch het beste! Ik vind dat je het super doet in elk geval, Lars ziet er goed uit en totaal niet of die nou zooo overwerkt word :Y)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:49

Ah lief van je, bedankt :D

Ik trek me er ook niks van aan hoor. Het is mijn paard :D

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:35

ach nee joh, lekker je gang gaan. Mensen die met 2,5 al dikke ritten maken vind ik wat minder. Of 2,5 al voor de wagen over de weg. Maar beetje longeren kan niet zoveel kwaad

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:46

Joh zolang je niet lang aan een stuk door op kleine cirkeltjes draaft is er weinig aan de hand toch? Het gevaar is dat mensen hun paard gewoon wat rondslingeren zonder dat er gericht getraind wordt, maar dat is bij jou volgens mij niet het geval en ben je heel goed bezig. Ik doe vooral stappend longeren, soms 3 rondjes draf maar vooral TTeam, connected grondwerk, ttouch etc.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:53

Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:56

Kabayo schreef:
Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!



Ik rijd al 2 maanden 2x per week 20 minuten max ofzo! Maar aan de longeerlijn, alleen STAPPEN en heel af en toe een stukkie los. Gister weer even gereden maar durf geen foto te plaatsen ahah. Leuk dat je er ook op gaat. Ik moest huilen van geluk na de eerste keer.

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:57

BrechtCarlos schreef:
Kabayo schreef:
Ach joh xapple. Dat is op bokt bijna normaal. Commentaar geven als er ook maar iemand iets doet met een jong paard. Je bent goed bezig hoor. En inderdaad , jouw paard haha. Hij lijkt hier inderdaad niet dik :p knapperd

Marijke , wat een tegenslag op equitom. Sterkte ermee.

Mavantos leuk topic!

Ben ik de eerste die erop gaat in dit topic? Ik herinner mij vaag dat er nog iemand was dat rijdt. Ik ga eind maart denk ik :) Leuk om te lezen hoe iedereen dat doet! Natuurlijk doe ik rustig aan en niet te vaak!

Wat rot kleinvosje.. Maar even rustig nadenken denk ik...

Ik baal... Het was éindelijk droog , alle blubber was weg... En nu regent en stormt het alweer.. bah!!



Ik rijd al 2 maanden 2x per week 20 minuten max ofzo! Maar aan de longeerlijn, alleen STAPPEN en heel af en toe een stukkie los. Gister weer even gereden maar durf geen foto te plaatsen ahah. Leuk dat je er ook op gaat. Ik moest huilen van geluk na de eerste keer.

Oh wat leuk!! Ik vind fotos juist leuk!! Plaats ze gerust :) hoe oud is die van jou?

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:01

BrechtCarlos schreef:
Kabayo schreef:




Ik rijd al 2 maanden 2x per week 20 minuten max ofzo! Maar aan de longeerlijn, alleen STAPPEN en heel af en toe een stukkie los. Gister weer even gereden maar durf geen foto te plaatsen ahah. Leuk dat je er ook op gaat. Ik moest huilen van geluk na de eerste keer.

Oh wat leuk!! Ik vind fotos juist leuk!! Plaats ze gerust :) hoe oud is die van jou?



Hmm ik ben een beetje bang voor gezeur omdat ik nog in een barefoot rijd omdat mn zadel er nog niet is enzo... Maar zal erover denken haha. Estrella wordt in mei 5 dus is nu ruim 4.5 jaar.

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:07

Ben wel benieuwd naar de foto's! Ik zou ook janken van geluk haha, hopen dat dat moment snel komt

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:12

Ach brechtcarlos . Je paardje is al 4.5 jaar oud. Geen 2.5 jaar. Show ze gerust! Daar draait dit topic immers om!! Zilver word dit jaar 3 dus wij zijn dan de jongste die bereden word denk ik

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:14

Ik zit er denk ik redelijk snel achter.
Twijfel of ik eerst een sulky koop voor het beleren en dan rustig verder spaar voor een marathonwagen. Dan kan ze vast wennen aan in en uitspannen en aan het trekken van de wagen. Zal nog steeds allemaal op rustig tempo gaan maar dan kunnen we in de bak vast wat stappen

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Oke ik zal straks wat plaatsen! Al 4.5 vind ik nog meevallen, ze is 50% lusitano en dat zijn echte laatbloeiers. Maargoed, ik denk wel dat het paardenlichaam wat gewend moet zijn op zn 8e, althans, dat lijkt me fijner voor het paard. Daarom klim ik er nu af en toe op. Denk dat ik de komende 2.5 jaar nog heel rustig aan ga doen. We hebben de tijd.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:18

Wat een onzin! In dit topic kan het sowieso wel toch? :D Ik ben het ook niet overal mee eens maar heb wel respect voor ieders werkwijze. Enne barefoot maakt toch geen bal uit? De 1e rondjes voor Lars worden ook met bbp.

Ik longeer sinds januari max 2x p/w 20 minuutjes en dat is incl. in en uitstappen. Als hij het longeren goed gewend is ga ik ook met een bijzet aan de slag :j

Ik ben van mening dat hij beter al wat getraind kan zijn als ik erop ga.

Enne ik ga er in april op. Maar het 1e halfjaar heel rustig aan.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:27

De allereerste keer erop. Hooguit 3 minuutjes. Hier stond ze nog bij marjan op de paardenschool. Zij heeft estrella zelf gefokt en wilde me helpen met beleren. (Doet ze nog steeds)

Afbeelding

November, estrella is een maandje thuis en we oefenen aan een touwtje met bbp

Afbeelding


En dit was gisteren. Na een maand weer los van de longeerlijn. We waren het vertrouwen een beetje kwijt maar dat lijkt weer de goede kant op te gaan. ( Hidalgo zadel komt binnenkort, hoofdstel wordt morgen geruild dus normaal rijd ik met sidepull)



Afbeelding

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:46

Nou, niks mis met die foto's hoor. Fijn dat ze zo braaf is!

En qua leeftijd, met 2,5 beginnen met wat grondwerk en longeren is toch helemaal geen ramp? Dat was ook mijn plan...
Hier zie je af en toe verkoopberichten voorbij komen van 2-jarigen waar dan al 30 dagen aan training op zitten. En dat is dan niet 1x per week een minuut of 10, maar gewoon elke dag achter elkaar. En niet zachtzinnig, zeg maar op de cowboy manier. Ik zou me dus echt niet druk maken om zulk soort berichten hoor!

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:49

Ziet er toch super uit BrechtCarlos!!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:54

Buigproeven leverde kreupelheid linksvoor op. Op de volte ook, maar eerste keer leek het rechtsvoor maar de tweede keer op de volte toch linksvoor kreupel.
Limo moet een nachtje blijven op equitom.
Omdat we klinische keuring bij namen (wat ik telefonisch was vergeten te melden) was er geen tijd voorzien om linksvoor uit te verdoven om te exacte plaats van kreupelheid te kennen.
Morgen gaan ze linksvoor onderzoeken.

Dwz geen foto's van rug nog niet. En zonder limo terug naar huis.

Stalletje op equitom
Afbeelding

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:55

Oei, dat is niet fijn. Ik hoop dat er morgen meer duidelijheid gaat komen!

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:03

Ziet er prima uit BrechtCarlos, lekker rustig aan genieten zo. Ik weet niet hoe oud je bent en of je nog groeit, maar ik zou niet te veel pokon gaan nemen dan, want qua maat lukt het zo nog net allemaal denk ik..

Art oh jee, dat is geen mooi nieuws zeg! Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt en dat het allemaal meevalt.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:12

Leuk dat jullie het ook goed vinden gaan! Bedankt.

En Murosch, grappig dat je het zegt, ik heb dat namelijk nog nooit gehoord. Van geen enkele instructeur haha. En nee, ik groei al jaren niet meer hoor! Estrella gaat breder worden tot ze 8 is (lusitano, laatbloeier). Moet je nagaan dat tussen de 1e en de laatste foto nog maar 5 maanden zitten. Daarnaast,ik weeg volgens mijn instructrices niks voor haar. Ik denk dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken maar bedankt voor je oplettendheid!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:16

Art_Ificious schreef:
Buigproeven leverde kreupelheid linksvoor op. Op de volte ook, maar eerste keer leek het rechtsvoor maar de tweede keer op de volte toch linksvoor kreupel.
Limo moet een nachtje blijven op equitom.
Omdat we klinische keuring bij namen (wat ik telefonisch was vergeten te melden) was er geen tijd voorzien om linksvoor uit te verdoven om te exacte plaats van kreupelheid te kennen.
Morgen gaan ze linksvoor onderzoeken.

Dwz geen foto's van rug nog niet. En zonder limo terug naar huis.

Stalletje op equitom
[ [url=m/aPr27y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahw oliebol! Minder leuk nieuws... Succes morgen.