Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:38

Zie, tijdsverschil is echt drie keer niks, weer een hele pagina erbij. Zo blijf ik natuurlijk nooit bij!

Amado, wat fijn dat het naar buiten toe open gebroken is! Nu kan het aansterken inderdaad beginnen!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:41

Aah kleinvosje is niet erg. Canada heeft idd een heel andere tijd dan wij hebben.

Ik reageer soms niet omdat ik zelf niets te melden heb, maar ook omdat ik niet weet wat ik op anderen moet reageren en hier dan over wil nadenken.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:44

Snap ik!

Ik zou heel graag meer eigen ervaring neer willen pennen, maar die heb ik niet want mijn kind staat niet bij mij, ik werk niet met hem...

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 21:32

Wauw ik keek er zonet zo van op hoe mijn jonkie aan het uitzwaren is. Misschien dat meiden van dit topic nog heel vaag kunnen herinneren hoe ze was, maar in 4 maanden tijd is ze zò snel puppy-af geworden, heel leuk, maar ook zo jammer. Herkenbaar? Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:03

Altijd fijn om te zien :)

Is er eigenlijk een manier om te eien hoe breed een paard gaag worden?
Ben namelijk wel.benieuwd wat ik van Limo kan verwachten. New forest ponies heb je namelijk slanke en brede versies in. Wel rekening houdend met de Arabische kant zal hij niet de breedste worden.

Maar de zangersheide merrie van mijn zus is ook erg laat nog breed geworden en is ook veel volbloed in. Vandaar dus mijn interesse :)

Bij Limo is er vooruitgang te zien. Maar na de castratie zag je plots zijn ribben weer, dit is inmiddels ook weer bijgetrokken.
Heb nu ook vitalbix en luzerne om hem als extra te geven als ik op stal ben.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:39

Ik dénk dat jouw paardje smaller zal blijven, máár je weet het echt nooit hoor. Die van mij was echt smal toen ze net bij mij was en sloeg ineens zo snel om na de verhuizing van stal 2 maanden geleden en de start met werken. Het blijven raadseltjes, die hopelijk heel erg positief uitpakken. Bij mij wel gelukkig!
Zo kwam ze aan:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SBravour op 12-01-18 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:47

Het is nu wel zo dat ik nog niet echt aan het werk ben tot na de resultaten van Equitom maandag.

Af en toe wordt hij gelongeerd zonder eigenlijk naar spieren te werken, wel longeren om te leren ontspannen aan de longe ook, wag super gaat tegenwoordig, maar meer dan dat gebeurt er niet.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 22:49

Zelfde hier hoor, 4x per week een halfuurtje handwerken en dat wil zeggen leider oefeningetjes, achteruit volgen stoppen, voorhand verplaatsen, achterhand verplaatsen. Dan op de cirkel paar rondjes draf beide kanten aan een touwhalster en leadrope. Ze gaat zelf al heel mooi stofzuigen en bolt haar rug prachtig met het aandraven en tijdens de overgangen vooruit en terug zakt ze ook zelf.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:07

Aha 4x per week. Ik doe hoogstens 3x per week iets, soms zelfs maar 2x per week.
Maar alles is ook paard afhankelijk.
De merrie van mijn zus is nu bijna 8 jaar dus echt volledig uitgegroeid dit jaar. Pas de laatste 3 jaar echt breder geworden.

Vind wel dat Limo nu echt goed ontspant. De onderhals zwiebert zelfs mee in het ritme van zijn draf :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:42

Oh dat is top!
Ja die van mij is teleurgesteld als ze haar stalhalster om de paddock in te gaan omkrijgt in plaats van touwhalster om aan de bak te gaan . :+ dan weet ze al dat er niets gaat gebeuren Haha. Bij touwhalster steekt ze haar neus er in en bij stalhalster loopt ze bijna weg... zo raar Haha! Ze is 4,5 bijna 5 en lijkt dit prima aan te kunnen. Als het echt trainen wordt doen we natuurlijk een stapje terug :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:56

Hahaha grappig kan me het al goed inbeelden :')

In.begin vond Limo het touwhalster best spannend omdat ik rechts het touw achter de oren moest slaan zodat ik het links kon vastmaken. En juist dat rechtslangs achter de oren heen doen schrok hij enorm veel van. Nu is het gelukkig een normale zaak geworden voor hem. :)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 06:30

Bravour, die ziet er mooi uit zeg, mooi uitgezwaard idd!
En Art, fijn dat het zo goed gaat qua ontspannen! Wat het touwhalster betreft: heb je al eens geprobeerd om het halster al aan de rechterkant te hebben, en het kopstuk-gedeelte wat jij touw noemt, in je rechterhand? Dan hoef je het er niet overheen te gooien want het is er al, en kun je met je linkerhand gewoon het neeusdeel over zijn hoofd schuiven!

Edit: zie dat het al gewoon is! Sorry!

Morgen, zaterdag dus, gaat Knox eindelijk de nieuwe groep in. Sinds zijn verhuizing in november en een week later zijn castratie stond hij op stal in gezelschap van een paar kalfjes. Nu dus een nieuwe groep. Ik hoop zo dat hij zich niet als leider van de groep gaat gedragen, maar dat er toch minstens een of twee andere paarden hem op zijn plek zullen zetten. Hopelijk zwakt zijn domninate gedrag jegens mensen dan ook een beetje af...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:43

Bedankt voor die tip, ging alleen niet werken want kreeg het dan niet vlot over de oren heen. Maar het is nu idd gewoon voor Limo :)

Nou knox is dan alvast kalvermak :') hoop voor je dat er in de groep een dominantere is zodat knox respect bijleert.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:44

Haha ja idd, als het hier dan uiteindelijk niets wordt in de dressuurbaan kan hij altijd nog voor cowboypaard door :P

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:50

Hahaha cattlehorse :D

Kabayo

Berichten: 14102
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:53

Jullie gaan hard! Drukke dagen gehad op de hengstenkeuring.

Knox fijn dat hij de groep weer in mag :D hoe is het weertje bij jullie? Wel aardig koud of niet?

Sbravour dat is raar zeg van het halster. Nog nooit gehoord . Ze is heel mooi uitgezwaard <3

Zilver doet maar 2x wat. Is nog erg jong..

Marijke ik denk persoonlijk niet dat limo een breed type pony word.

Amado fijn dat de bult open is :) nu snel herstellen!

Mavantos knap witkopje <3

Vertrek zo weer richting laatste dag van de hengstenkeuring :) nu als bezoeker ipv werken haha

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:55

Leuk, hengstenkeuring Kabayo, veel plezier!

Het was hier de afgelopen dagen goed koud ja, met -45 in de nacht en vroege ochtend op de koudste momenten. Gisteren was het nog -28, vandaag -18, morgen wordt verwacht weer rond 0. En volgende week in de plus. Oftewel, fijn afwisselend!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 07:58

-28 :brr: -O- en ik wil zo graag eens naar canada :')

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:01

Haha, het klinkt erg koud, maar met een extra laagje aan is het goed te doen hoor. Het is droge kou en dat is echt niet te vergelijken met het vochtige klamme zoals in Nederland!
Afgelopen zomer hebben we ook de + 30 aangetikt hoor, het is hier niet altijd winter! Maar wel zoooo mooi! Heb vanuit mijn slaapkamer een beetje zicht op de Rocky Mountains, en zie ze ook elke dag als ik de wijk uit rij. Heel mooi! Zal even foto's proberen te zoeken!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:28


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:40

<3 i'm in love with those vieuws <3

Ah echt alleen daarvoor zou ik al naar Canada willen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 08:41

En dit zijn nog niet eens de mooiste foto's, maar ik kon even geen andere vinden zo snel hihi!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:11

@SBravour wow, die is knap geworden. Leuk hoor, ziet er goed uit.

@kleinvosje
Jeetje, wat koud. Ik zou dat niet aankunnen hoor. Brr. Wel heel gaaf uitzicht.

Zojuist een hoofdstel voor Estrella gekocht. (Zie nu pas dat ik de neusriem door het teugelringetje had gedaan, oeps!) Twijfel of de neusriem nog wat hoger moet. Wat denken jullie?Afbeelding

Madam was er echt heel enthousiast over :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 16:18

Als de neusriem hoger zit, ligt die bakstuk dan nog zo dicht tegen het oog aan? Vind dat een mooi hoofdstel dat wel.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:56

Volgens mij ligt de neusriem hoog genoeg hoor, ik vind inderdaad ook wel dat de bakstukken wel dicht bij de ogen liggen... Maar zolang het hoofdstel niet schuift hoeft dat geen probleem te zijn.