Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 22:08

Vandaag bij limo geweest.
Liep weer beter.
Snee ziet er nu zo uit:
Afbeelding

Droger maar op sommige plaatsen toch nog wel iets dieper. De huid is duidelijk open getrokken. En naast de snee voelt het warm.
Onderkant van de snee zit ook een hoekje los. Dat was gisteren nog niet opgevallen.
Heb het 2x met water gespoeld.
Stalgenoot van betreffende pony heeft de snee ook bekeken (opleiding gevolgd tot dierenarts-assistent) en raad me aan te blijven koelen en zalf opdoen.

Stond op de wei toen ik toekwam.
Stalbaas wou ze ondanks de vele modder en plassen toch buiten zetten zodat ze de benen konden strekken.
Limo blijft de enige die zich echt uitleeft dan. :')
Afbeelding

Ben nu op 150-200m van stal af in een restaurant/grillroom. Hier wordt vanacht vuurwerk afgestoken. Ik weet dat stalbaas dan bij de paarden blijft maar ik ga zelf ook even kijken. Limo reageerde bij stormweer ook erg nerveus volgens mijn zus die toen was gaan kijken.

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:09

Hihi, mijn dochter is 8, die zal ik maar niet op Veronia gaan zetten!

Fijn dat de wond van Limo er beter uitziet. Loopt hij nog wat stijf of gaat dat ook al beter?

Zijn ze de nacht goed doorgekomen bij jullie? Hier waren ze wel bang, maar ik denk dat we geluk hadden met het weer, want het was al vrij snel weer rustig. Vanmorgen stonden ze als vanouds te zeuren om eten toen ik kwam voeren, dus dat is wel een goed teken.

Nou, het jaar van de waarheid is aangebroken!! (we wachten hier nog wel tot de winter voorbij is, maar toch)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 11:17

Ben niet op de stallen geraakt de poort van het domein was gesloten. Maar heb geen paarden horen hinniken ofzo.

Limo liep gisteren beter maar ik hou het toch nog int oog. Als het vandaag nog warm voelt rondom bel ik de dierenarts.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 13:57

Hier alles goed gegaan ondanks dat de buren wel vuurwerk hadden (had ik niet verwacht).

Om half 12 heb ik flink hooi gevoerd en om 00.15 even gaan kijken maar ze stonden rustig te eten. En ze staan in een inloopstal waar ze wel echt alles kunnen zien en horen. Dus ik ben super tevreden.

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 15:44

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dit jaar gaat het gebeuren *\%/*

Xapple fijn dat alles goed is verlopen !

Murosch hihi dat had ik ook niet gedaan nee :P of veronia voeld haar niet omdat ze zo licht is :D gelukkig niks raars gebeurd bij je :)

Marijke snee ziet er goed uit hoor :) hihi blije limo. Loopt netjes hoor! Lekker gegeten?

Tinekevd fijn is dat! Bij mijn ouders werd niks afgeknalt . Dat scheeld. Aaaah die knappe palomino weer <3

Ik beleer zilver onder het zadel zelf. Voor de wagen doet mijn werkgever :)

Hier zijn ze de nacht goed doorgekomen. Alleen mijn moeders paard en een pensionpaard had ruimte nodig zeker :roll: ze staan in een blok van 3 noodstallen , de noodstallen zijn helemaal ontzet en gewoon weggeschoven. Ik weet alleen niet dat dit door vuurwerk komt , of mijn moeders paard (is niet sociaal, trapt altijd alles stuk := )
Nahja fijn. Geen gewonden gelukkig.
Tussenwand ligt op de grond in de stal.
Afbeelding

Aangezien mijn dame dit jaar beleerd word begin ik positief :+ fijn in de lange lijnen gehad. Ze was een kanon haha echt heel druk.

Ontspannen stap
Afbeelding
Rug wat wegdrukken
Afbeelding
Zo'n fijne gave galop <3 dat achterbeen :=
Afbeelding

Andere kant op.
Afbeelding
Knapperd
Afbeelding
Afbeelding
Linker galop duidelijk moeilijker. Mag ook meer omhoog
Afbeelding
Hahaha gek ding :')
Afbeelding
Afbeelding
En dit doet ze vaak , maar laat ik eigenlijk nooit zien. Ze loopt soms in een eigen houding. Ook als alles los hangt. Ben er druk mee bezig en moet zeggen dat het ook wel beter word.
Afbeelding
Doet ze los ook..
Afbeelding

Achja we komen er vast wel :D
Knap kind <3
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 17:42

Leuke foto's weer kabayo.
Ik heb heerlijk gegeten.
Stalinstructrice (dochter van stalbaas) zei dat de paarden toch onrustig waren, alleen de jaarling stond rustig hooi te knabbelen. :')

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 18:23

hallo! ik meld mij ook!

ik ga dit jaar met mijn nieuwe aanwinst beginnen.
hij komt volgende week op stal, wil eerst het vrijwerken écht goed
hebben, dan gecombineerd met longeren.

we gaan niks overhaasten en het liefst gewoon in het najaar zo spelenderwijs erop
wanneer het gewoon een logische vervolgstap is.

hij is pas 2,5 word pas in juni 3. dus daarom doen we heel rustig aan.
zoals te zien is, is het ook nog écht een pup dus hij mag lekker groeien.

misschien besluit ik wel om het nog een half jaar uit te stellen tegen de winter aan, dat zien we dan wel.

ik kijk en lees wel graag mee!

ik heb veel beleerd, maar voornamelijk op stages waarbij je gewoon 4 weken de tijd kreeg om 8 groentjes te overdonderen met zadel, hoofdstel en erop.

dat wil ik niet. en het is lang geleden voor mij :D
maar wil het wel zelf gaan doen.
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:42

@Tinekevd; Wat leuk dat je dochter gaat inrijden. Lijkt me echt tof om dat samen te kunnen doen.
@Murosch: Haha nee ik zou niet direct je dochter erop zetten :D En inderdaad 2018 is ons jaar :D **\O/**
@Kabayo; WoW wat een gedoe met die stallen. Ik vind het er ook niet echt stabiel uitzien of vertekent dat door de foto’s? Gelukkig niemand gewond geraakt. Leuke foto’s, Zilver had genoeg energie dus :D
@Art; Duimen dat het goed blijft gaan met de wond! :)

Ik heb vanavond met Lars lange teugels gedaan (hoe zeg je dat? Lange teugelen ?! :+ ) De 1e vijf minuten waren een uitdaging maar daarna ging het goed dus ik ben na 10 minuutjes gestopt. Van de week ga ik het weer doen.

Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14094
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 20:49

Xapple ze staan heel stevig achter een betonrand en tegen het spant. En zoals ik zei hebben ze het ontzet en verschoven. Geen flauw idee hoe. En deze boxen zijn al ouder dan 40 jaar :')

Welkom moonprayer! Leuk paard :)

Knappe lars! Ging het goed?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:00

Snap ook niet hoe ze zoiets kunnen verschuiven kabayo daar is heel veel kracht voor nodig. :wow:

welkom moonprayer, mooi paardje welk rad is het?, heb een zwak voor vosjes maar heb zelf geen vos :') wel ene proefgereden maar dankzij bokt te weten gekomen dat het paard mankementen heeft toen is limo mijn pad gekruisd. Ne bruine dus :D

Xapple de wond geneest goed, voelde niet meer warm vandaag.
Deed lars het braaf?

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:05

@art
Fijn dat het goed lijkt te gaan. hopen dat dat zo blijft!

@moonprayer
Welkom, leuk dier heb je!

@apple
Herkenbaar dat ze er eerst even aan moeten wennen. Is toch wel gek iets achter of naast je. Wij noemen het altijd lange lijnen maar geen idee hoe het officieel heet.

Jaarwisseling is aardig goed gegaan met de paarden hier. De kleintjes hebben het prima doorstaan maar Estrella was me toch een potje zenuwachtig en gestresst! Vanmiddag ook nog. Heb haar nog niet vaak zo hysterisch zien doen. Met wat grondwerk uiteindelijk wel rustig gekregen. Arm paard.
Hier zie je ook dat ze een opgetrokken buik heeft van de spanning :(:)
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:06

Hmm de 1e 5 minuten was hij veel aan het draaien en was hij niet echt doorlopen maar heb er even naast gelopen, het sturen even gedaan terwijl ik ernaast liep en daarna ging het beter +:)+

Ze waren ook nog even wat vuurwerk aan het afsteken terwijl we bezig waren maar hij gaf er niet om. :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 21:13

Arme estrella :( komt helemaal goed zodra de eerste dagen weer voorbij zijn. Stom vuurwerk ook.

Oh fijn dat lars het dan goed opneemt :)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:45

Arme Estrella!

De kudde waarin die van mij staat mocht gewoon buiten blijven staan, alles open zodat ze goed konden rondrennen als ze de behoefte zouden hebben. De mijne liep gewoon te spelen met een andere, dus die blijkt vuurwerkproof te zijn :o

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:11

Welkom moonprayer leuk paard hoor

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 15:52

@ Anetteflame : Wat een knap paard zeg!!! Daar steel je de show wel mee in de ring ;)
@ Elina : Zilver de sloper, door dit soort dingen wordt paarden hebben een dure hobby :Y) Sem is echt <3
@ xApple : Fijn is dat he! Als jouw paard heerlijk zn ding doet en de rest van de mensen de handen vol heeft aan hun beesten :') :')
@ Cera : Ik zou ook de rambo kiezen. Mocht je onverhoopt een keer met bit moeten rijden kun je die er zo aan maken. En rambo heeft zon mooi systeem dat hij kaakgekruist kan maar ook gewoon als sidepull...
@ Art : balen van die wond zeg! Altijd rot als ze met andere paarden staan en dit gebeurt. Misschien is dat de reden dat ik altijd overal een draadje tussen doe :')
@ Jessica : wat een blei ei! :#
@ Elina : Zo braaf! Zilver heeft echt dezelfde blik die mijn verzorgfries altijd had toen ze jonger was <3
@ Art : Ik vind hem ook niet zo lekker lopen :=
@ xApple : Eczeem zou zonde zijn! Hoop dat het in ieder geval meevalt....
@ Murosch :Ik vind het hoofdstel echt ontzettend mooi staan!!!
@xApple : ah ik wordt wel een beetje jaloers van jouw menfoto, ik wil ook |o
@ Elina : Fenna is ook al zo braaf :)) :)) :)) Kan menig hond ook wel voorbeeldje aan nemen
@ Tineke : Hetzelfde!! Jouw dochter vind het vast leuk om op het paard te stappen, ik vond dat ook altijd leuk :j
@ Art : Is bietenpulp niet wat voor limo? Ik vind hem nog steeds echt schraaltje niet ideaaltje zeg maar. Misschien met luzerne erbij? Gewoon voeren als je er zelf bent naast zn normale voer. Misschien dat het de spieropbouw ook bevordert.
@Elina : Abby is echt :x :x :x Hoe ze het ook voor elkaar krijgt :+ Zilver ziet er super uit!! Binnenkort maar een keer *-:) *-:) ?
@ Moonprayer : Knap paardje heb je daar, welkom!
@xApple : ik krijg bij lars echt zon knuffelgevoel :+ Zon lekker zacht ponysnuitje heeft hij
@ Brecht : Hier hebben ze ook een dag met opgetrokken buik gestaan. Nu eten ze weer en gaat het beter.

Ik ben weer bij <<)

Hier niet heel veel beleefd.. Paardjes zijn oud en nieuw goed doorgekomen en morgenochten dus de tandarts. Daarna wil ik het ook pas weer oppakken. Maar nog steeds geen geschikte plek om te trainen en vind het maar koud buiten. Ook nog redelijk veel vuurwerk hier helaas. Dus nog even op een laag pitje

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:52

@ilsey
Ja bij ons hebben we ook alle weitjes open gezet zodat ze alle ruimte hadden om te rennen. Werkt toch het beste naar mijn idee.

@nynkster jeetje wat een bijleespost! Vandaag was het idd ook wel beter met de buikjes. Hopen dat je binnenkort weer met ze aan het werk kan.


Ik kom even een geluksmomentje delen hoor. Na de stress van gister was ik benieuwd hoe het vandaag was. Toen ik in de wei kwam was estrella lekker aan het slapen en heb ik een kwartiertje bij haar gelegen.
<3
Afbeelding

Daarna even de hoofdstellen uit geprobeerd die ik had gekregen om te testen. Eerst de kingekruiste. Daar bolkeerde ze volledig van dus kaakgekruist wilde ik haar ook niet aandoen. Toen hebben we sidepull omgedaan. Ik voelde meteen dat die goed was. Wat een licht paard om te rijden in een keer! Dus dat wordt m!

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:54

Wat lief! <3
Fijn dat het hoofdstel goed aanvoelde! Kun je lekker aan de slag *D

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 17:57

@moonprayer Welkom, je paardje ziet er uit als een leuk dier!

@brechtcarlos Heerlijk om zo naast je paardje te kunnen zitten, is toch altijd zn klein geluksmomentje. En fijn van je hoofdstel, ik vind zelf sidepull ook het fijste werken, de signalen zijn het directst zonder te hard te zijn.

e06

Berichten: 53
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:09

Nynkster
bij mij waren ze heel druk waar we hebben het overleefd

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:00

Nynkster ik vind dat limo er goed uitziet mag alleen meer spieren krijgen maar staat zeker niet te mager. Ribben zijn niet zichtbaar, wel licht te voelen. :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:48

Ik post morgen een bijleesupdate.

Kreeg juist deze foto's binnen van mijn zus :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:08

Art gelukkig dat het met je stalgenootje is opgelost en ik zie hem alweer vrolijk rond rennen, dat klinkt positief!!

Kabayo Zilver is het nieuwe jaar meteen goed begonnen zeg! Ziet er goed uit. Jij werkt met friezen toch? Dan is het heel fijn dat je dit soort dingen (in een houding lopen) meteen herkent en er vanaf de basis mee aan de slag kunt. Ik zie zo vaak friezen in een houdinkje lopen onder het zadel, en kom er dan nog maar eens vanaf. Die stal :wow: , gelukkig dat het goed is afgelopen.

moonprayer welkom, leuk dier (en ook nog in de juiste kleur :D )! Wat is het voor één? Prima plan om het lekker rustig aan te doen en te kijken naar je paard. We willen er zo lang mogelijk samen van genieten toch? Zo doe ik het ook hoor.

Knappe Lars, hij doet het toch maar! Zal ook wel even wennen zijn geweest voor hem. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen.. Ziet er op zich niet super moeilijk uit met twee lijnen. Wat is het grote voordeel ervan boven een enkele longe?

BrechtCarlos ja je ziet de stress aan haar houding. Ik had vroeger ook een paard (schimmel) die zich ook zo ontzettend druk maakte met de jaarwisseling. Als je haar op nieuwjaarsdag zonder deken zette dan leek ze wel 80 kg lichter dan een dag eerder. Stress kan veel doen.. Wat een lieve foto die laatste! Is ze weer helemaal bijgekomen?

Ik ben weer bijgelezen :). Zelf niks te melden, ik heb nog steeds weinig tijd om iets te doen met de paarden thuis. De twee bij mijn vader zijn inmiddels wel lekker geborsteld en eindelijk eens naar de "kapper" geweest. Vandaag storm op komst, ik hoop dat het wat meevalt hier in het noordoosten en dat ze toch even lekker hun benen kunnen strekken in de blups vanmiddag.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:44

Art_Ificious schreef:
Nynkster ik vind dat limo er goed uitziet mag alleen meer spieren krijgen maar staat zeker niet te mager. Ribben zijn niet zichtbaar, wel licht te voelen. :)


Dan lijkt het misschien zo... Ik doelde ook meer op zijn achterhand en rug.
Wel leuke fotos!

Ik zit vol spanning te wachten tot de tandarts komt, volgens mij vind ik het spannender dan de ponys :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:16

@Murosch; ik liep erachter maandag :) Dat doe ik om het sturen te oefenen en voorwaarts en halthouden op stem en teugelhulpen. Zodat hij dat hele gebeuren al kent als ik erop ga.

Lange lijnen longeren snap ik niks van, dat gaat altijd in de knoop bij mij :')

Sterkte met de tandarts Nynkster, gelukkig hoef je niet zelf :D Ik haaaaaat de tandarts.