Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:15

Voor de tanden ga ik gewoon naar de dierenkliniek :)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:41

@Nynkster, dankje! Is het het eerste tandartsbezoek? Spannend hoor, ik duim dat het klikt met die man!

@Art, wat goed dat het bezoek van deze osteopaat geslaagd was!

Art_Ificious schreef:
Ik twijfel nog enorm hard tussen enkele beleerstallen.

Hier in België is de keuze minder plezant dan in Nederland. In Nederland zijn ze meer paardvriendelijk heb ik de indruk.


Welke regio juist? Anders is La Vie Pur Sang misschien een optie? Daar kan je kiezen tussen zadelmak laten maken door de trainer bij hem op locatie ofwel jezelf laten begeleiden door hem in het zelf zadelmak maken van je paard op je eigen locatie. Maar geen idee tot hoe ver hij daarvoor wil rijden enzo. https://www.laviepursang.be/nederlands/activiteiten-1/

Hier: gisteren hadden wij normaal workshop bij ons gegeven door La Vie Pur Sang, maar hij was ziek. Scheen het zonnetje zo mooi en we besloten om te gaan wandelen. Hadden we al gedaan maar nooit ver, nu waren we toch een uurtje op stap! Ik met Floyd en mijn lesgeefster ging te paard met haar haflinger (we hebben onze paardjes samen gekocht vd zelfde eigenaar, maar de haflinger is al ietsje ouder en ervaren) mee. Ik ging met Floyd aan de hand. Hij deed het zo flink! De haflinger aarzelde twee keer waarbij ik en Floyd gewoon doorstapten langs de haf. Flink van mijn vent hé, dat hij zelf niet aarzelt als een ander paardje dat wel doet! Ik was zo trots. Hij wandelde ook zo ontspannen achter mij aan en was zelden onder de indruk van iets, was hij onder de indruk dan keek hij gewoon oplettend. Ik had het gevoel dat ik zijn halstertouw gewoon over zijn hals kon gooien en dat ie vanzelf wel zou blijven volgen <3 toch maar niet uitgeprobeerd :D Volgende keer ga ik eens proberen om alleen met hem op wandel te gaan, benieuwd of dat ook zo vlot zal gaan.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 15:23

Oost Vlaanderen is helaas de andere eind van het land. Zover zal hij ook niet willen rijden denk ik. (Limburg) prijzen zijn ook niet licht, zelfs Feather Light in Nederland is dan goedkoper :wow:

Goed dat Floyd zo braaf was.
Toen ik met Limo en stalgenoot te paard mee ging namen Limo en ik soms ook het voortouw omdat de andere pony niet durfde om ergens langs te gaan.

nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:57

Nynkster schreef:
@Nanne : Is je deken al binnen? Hoe zit hij bij jou?


Ja, hij is net gebracht, alleen ik weet het niet zo goed. Ben zelf niet een deken genie, maar er zitten allemaal touwtjes aan en ik denk ook dat tie toch wel te groot is... Maar ik gebruik hem niet voor het mennen, dus wilde het gewoon als een gewoon deken gebruiken om mee te wandelen, dus moet nog even uitvogelen hoe ik dat ga doen :D
Ik wilde juist net even op internet/google kijken hoe het deken precies werkt en hoort te zitten. Als ik er niet uitkom, mag ik je dan een PB sturen?

En zit tie bij jou wel goed?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:00

Ja hoor doe maar PB! ik denk dat ik het je wel uit kan leggen :D

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:58

@Art, dankje! Ja, de goedkoopste zal hij wellicht niet zijn, maar kijk gerust eens de filmpjes van op zijn fb pagina en probeer dan niet onder de indruk te zijn :D dus ik denk dat het het dubbel en dik waard is. Als het de andere kant vh land is, is het natuurlijk wel lastig idd.

@Nynkster, wat ik met de meeste dekens (op mn bijberoep hebben er 9 paardjes een deken aan) zie is dat de banden die onder de buik gaan gekruisd moeten zitten en dan heb je vaak nog touwtjes om langs de binnenkant vd de achterbenen/billen te laten lopen en die je wat verder aan de rand vh deken kan vasthaken dan. Zodat het achterste deel niet kan scheefzakken. Het stuk op de borst wijst zichzelf normaal wel uit denk ik. Maar wie weet is het ene deken ingewikkelder dan het andere!

Muronia

Berichten: 19610
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:04

Ik ben ook nog aan het kijken voor een geschikte tandarts. Laat jij die jongen komen die nu die aanbieding had via fb voor de maand januari zonder reiskosten Nynkster? Ik zag dat langskomen, heb even geïnformeerd en hij doet alleen elektrisch en met verdoving. Ik heb daarmee geen ervaring dus ik denk er nog even over na.

Wat heerlijk dat je zo'n relaxte lange wandeling hebt kunnen maken met Floyd Ilsey!

Veronia eet sinds vanavond weer normaal hoorde ik van mijn bijrijdster. Zou de vervelende tand eruit zijn? Ik ga morgenochtend meteen even kijken.

Als het is gelukt met de deken, show je hem dan even op de foto Nanne?

Nynkster

Berichten: 5334
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:08

Ja die heb ik murosch! Hij zat mooi in de buurt en het lijkt me een prima jongen.
Woensdag komt hij bij mij en zal wel even wat fotos etc maken. Dan kan ik je vertellen of het goed gegaan is :)

Ilsey : Het is een mendeken dus die heeft net weer andere sluitingen voor het tuig etc.

Muronia

Berichten: 19610
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:10

Is goed, ik ben erg benieuwd er naar. Ik ken alleen tandartsen die met de handvijl werken, niet elektrisch. In het verleden ook een slechte ervaring met een tandarts gehad (heeft me een jaar gekost voordat mijn paard weer normaal was) dus ik ben een beetje angstig om een keuze te maken.

Nog een paar dagen te gaan, dan begint het jaar waarin het moet gaan gebeuren. Hebben jullie er ook zo'n zin in? :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:22

De plannen met Limo zijn uitgesteld zolang ik geen definitieve beslissing heb van een trainer voor het zadelmak maken.
In tussentijd gaan we wel door met longeren en het soepel houden van.de rug en bekken.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:00

Owhh Nynkster, dat had ik niet door :+

Murosch schreef:
Nog een paar dagen te gaan, dan begint het jaar waarin het moet gaan gebeuren. Hebben jullie er ook zo'n zin in? :)


:j :):)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:27

@Murosch ; gecondoleerd en sterkte.
@Brechtcarlos; Wat fijn dat je er weer op gezeten hebt, gaaf :D
@Kabayo; WoW longeren zag er weer goed uit, wat een beweging ! En mooie dekjes heb je gekocht :D
@Limo; Wat spannend dat je hem gaat wegbrengen. Ik denk dat het een goede beslissing is. Wel echt opzoek naar een goede plek dat lijkt me heel lastig. Ik zou ook echt gaan kijken als de mensen aan het werk zijn :j Ik heb verder geen tips ofzo want ik woon totaal uit de richting. Wat goed dat de osteopaat geweest is. Fijn dat je weet wat eraan schort en ermee aan de slag kunt.
@nynkster; oh spannend! De tandarts.. Is de jouwe ook wat ouder dat je die nu al laat komen? Mijn tandarts (op de kliniek) zei dat het nu echt nog te vroeg was met 2,5/3.

AnnetteFlame

Berichten: 1444
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:27

Ik moet me bijna opnieuw introduceren :') maar wil toch even inhaken op tandarts verhaal.

In mijn optiek is juist sederen en elektrisch het beste wat je kan doen.
Zonder sedatie kan de arts nooit bij de achterste kiezen omdat de tong dan in de weg zit/het paard daar te onrustig voor is, met als gevolg haken op die kiezen wat pijnlijk is.

Daarnaast is elektrisch veel secuurder dan met een handvijl.
Ik wil iig hier niet meer anders!

Om dan zelf toch nog een kleine update te geven over eigen pony :P

7 oktober door het draad gegaan, vervolgens 23 okt -half nov op de kliniek gestaan omdat de wond niet wou genezen. Vervolgens weer naar huis genomen en zelf de verbanden gaan wisselen.
En na bijna drie maanden na ongeluk ein-de-lijk zonder verband!!!
Begin januari verhuisd hij tijdelijk naar mijn instructrice om het naar buiten gaan weer rustig te kunnen opbouwen. Als hij dan weer thuis is kan hij gelijk de groep in en gaan we echt beginnen met beleren *\%/* *\%/*

Gister weer even een zadeltje op gegooid
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:35

Murosch ik heb er super veel zin in!! 2017 bracht mij de lieve zilver , maar meer verdriet dan ik hoopte.... weg met 2017 , hallo 2018!!

Verstandig artflicious

Klinkt echt als een super wandeling met Floyd!

Xapple dankje!

Annetteflame die van jou vind ik super knap! Balen dat ie op de kliniek was..

Zilver haar kapotte deken was nu echt doorweekt. Hele voering was ook nat...
Afbeelding
Afbeelding

Dus weer een nieuwe uit de kast getoverd. Dezelfde maar dan nieuw :+ ook ietsje dikker heb ik het idee
Afbeelding

En mijn nieuwe aanwinst! Sem! <3
Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:37

Ik ben met Lars gisteren naar de schriktraining geweest. Het was eigenlijk helemaal niet leuk :o

Het was op vreemd terrein (20min. rijden) en ik was er zelf ook nog nooit geweest. De locatie was heel oud, donker, vies en nat. Lars durfde letterlijk niet naar binnen. 10 minuten over gedaan :o Niemand kwam ons gedag zeggen of welkom heten. -O-

Er deden veel paarden mee die echt schrikkerig waren en de mensen gingen daar nogal gestrest mee om. Er werd zelfs tegen elkaar gescholden :oo 1 Paard sloeg en 1 stijgende. 2 waren er verder aan 't wegspringen en dat is opzich niet erg maar ik liep er als enige naast en ik vond het dood eng :o Na 10 minuten had ik al 3x een ander paard in m'n nek. Ik kon me niet meer concentreren op Lars dus ik heb hem overgedragen aan mijn vader.

Die heeft het verder nog 45 minuten volgehouden. We gingen eerder naar huis maar het hele terrein stond bomvol en alles ingeparkeerd terwijl het super klein en krap was. Het regende keihard en mensen allemaal super boos weer op elkaar. Pff nee daar gaan we nooit meer heen..

Op Lars ben ik wel súper trots <3 Ondanks de nare sfeer en locatie heeft hij zich enorm goed gedragen en alle obstakels gedaan (sommige dingen wat spannend maar wel gedaan). Ook het laden ging top, zelfs terug toen het dus donker was, hard regende en mensen mega een het mopperen waren en er veel drukte was buiten.

Als training was het een 10 maar als leuk uitje was het een 1 :=

Hier nog wat foto's.. Slechte kwaliteit, heb ze mega moeten bewerken omdat het daar zo donker was.

Belletjes machine. Hij vond het reuze interessant.

Afbeelding

Zijl was eerst eng maar al snel ging het top.

Afbeelding


Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:56

@Kabayo, wat ziet Sem er koddig uit, proficiat met de nieuwe aanwist! <3

@Appie, ohjee, klinkt inderdaad niet zo fijn die omstandigheden. Wel super dat het dan zo goed ging met Lars!

Muronia

Berichten: 19610
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:25

Jeetje dat klinkt echt heel ongezellig en stressvol allemaal xApple, dat is niet wat je wilt. En diezelfde mensen zaten 2 dagen ervoor nog vredig kerstfeest te vieren moet je maar rekenen. Hoe snel ze zoiets toch vergeten?

Wel fijn dat Lars het zo super deed.

Wat een prachtige poezenmans heb je Kabayo!! <3
Deken nummer hoeveel is dit voor Zilver dit seizoen? _O-

Art komt heus goed hoor. Rustig kijken wat er in je regio wordt aangeboden en kijken wat je aanspreekt. Je vindt wel een geschikt iemand die je kan helpen hiermee. :(:)

Mijn jaar was ook ronduit prut, ik kan best wat hebben maar dit jaar vergeet ik graag heel snel weer (niet dat dat gaat, maar toch).

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:50

Murosch dát is het probleem net. De meeste opleidingsstallen zijn puur op het rijden gericht. Niet zo met grondwerk bezig. En Limo heeft toch echt eerst vertrouwen nodig in de persoon die met hem werkt.
Daarom verkies ik eigenlijk om niét op verplaatsing te gaan maar iemand zoeken die naar ons kan komen.
Helaas is dat ook lastiger ivm piste afhuren. Maar dat kan geregeld worden, voorjaar is het rustiger dan in de winter gelukkig.
In de winter wordt de piste vaak afgehuurd door mensen van buitenaf die thuis niet kunnen rijden door te natte wei/buitenbak, dus komen ze naar ons. Soms echt niet fijn want kan zo vaak niet eens even longeren of grondwerk doen als ik al weinig tijd heb door het werk. :(

Xapple,
Jemig gestresste mensen tijdens een schriktraining, logisch dat die paarden niet meewerken die voelen die stress ook.
Wel knap dat Lars er rustig onder bleef.

Kabayo, je mag ook gerust Marijke zeggen als je dat makkelijker vind :) zie dat je mijn gebruikersnaam steeds fout typt ;)
Hoeveel dekens heb je?? :')
Sem is cute <3

AnnetteFlame
Wat een pech heb je gehad :(
Blijft toch een knappe appaloosa hoor :) was hem nog niet vergeten ;)

Kabayo

Berichten: 14065
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:57

Ik weet dat ik het verkeerd typ maar het zit zo in mijn auto-correct :+ ik wist je echte naam niet. Zelfde naam als mijn oma :D Thanks! Ben erg blij met Sem

Dankje murosch! Ik ben nu al gek met hem <3
Afbeelding
Uhmm ze had eerst 1 rode. Toen kreeg ik 3 van stalgenoten. Dan... nu nog 2 :')

Ilsey dankje! Al moest ik het woordje koddig even googlen :Y)

Xapple klinkt niet gezellig... echt niet.. wel super van lars zeg!!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:54

@art, verstandig dat je hulp gaat vragen. Is het niet praktisch gezien makkelijker om gewoon 2 a 3x per week les te krijgen? Want iemand anders kan je paard wel beleren maar uiteindelijk moet jij het met hem doen.

@apple, ooh klinkt als een chaos. Wel goed dat je geweest bent want paard wordt er alleen maar braver van, zoveel prikkels.

@kabayo; wat een schatje zeg!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:09

Les waarin, in het zadelmak maken? Hier wil ik sowieso bij betrokken worden. Maar iemand vinden die genoeg tijd heeft om 2x of 3x per week langs te komen is best lastig.

Vriendin die het wil doen heeft ook niet alle tijd, werkt ook fulltime en heeft zelf paarden te onderhouden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 15:19

Art_Ificious schreef:
Les waarin, in het zadelmak maken? Hier wil ik sowieso bij betrokken worden. Maar iemand vinden die genoeg tijd heeft om 2x of 3x per week langs te komen is best lastig.

Vriendin die het wil doen heeft ook niet alle tijd, werkt ook fulltime en heeft zelf paarden te onderhouden.


Als ik mijn paard weg breng gaat ze naar Feather Light. Je kan zonder verplichtingen jezelf op de wachtlijst zetten en tot die tijd zelf zo ver mogelijk opleiden. Een betere plek kun je niet krijgen! Op Facebook staan meerdere voorbeeld filmpjes.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:25

Er zijn ondertussen zooo veel updates geplaatst dat een reactie post me niet meer gaat lukken, maar ik heb wel braaf alles gelezen :)

Ik heb nu wel jullie advies nodig... Ik ben op zoek naar een leren kaptoom (zonder ijzeren ketting) die ik ook fijn kan gebruiken als sidepull. Ik heb uiteindelijk mijn keuze beperkt tot twee hoofdstellen, welke zouden jullie aanraden?

De fiaterre van PMC
Afbeelding

Of de Rambo Micklem
Afbeelding

Andere opties mogen natuurlijk ook aangeraden worden, maar hij moet wel in bruin beschikbaar zijn zodat hij matcht met mijn nieuwe zadel. <3

Is een boomlooszadel van Ghost, de zitting zakt natuurlijk nog in omdat het echt leer is, dan is het iets minder een torrentje
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:39

De rambo.
Die heeft mijn zus ook en paard loopt er fijn mee.
Ook bitloos doet ze ermee.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:52

@Kabayo; Ahh balen van je deken.. deze had je toch niet zo lang? En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D Hoe heet hij/zij?
@Art; Sterkte met je zoektocht, lijkt me echt onwijs lastig. Ik zou zelf niemand goed genoeg vinden denk ik :')