Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 20:41

Haha leuk :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:31

SBravour schreef:
Leuk! Geen foto’s gemaakt tijdens de clinic?

Nee wel laten filmpen, zal kijken of ik dat op de pc krijg :P

Mooi zadel Nouklime! Hopen dat je hier weer een mooie tijd mee door kunt

Ja altijd lastig met zadels. Ik had hiervoor de KM custom, echt een super fijn zadel. Is meeverkocht met het paard. Nu heb ik een wat een oudere ainsley en een henri du rivel. Ainsley vind ik helemaal niks, hard en totaal geen wrong. HDR is opzich wel redelijk fijn maar eigenlijk te groot voor mij, maar ligt wel goed op het paard dus zonde om nu wat anders te kopen. Ainsley ligt ook wel goed (met bontje) dus voorlopige red ik me er wel even mee. Als ze op den duur wat uitgegroeid is wil ik wil heel graag weer een KM custom of vergelijkbaar zadel terug.

Sbravour wat gaat dat goed zeg, heerlijk!

Melanie ik zal eens kijken of het lukt filmpje te uploaden. Heb nog niet met Ken mee gedaan, vond dat nog net iets teveel, ook met alle entourage etc eromheen

Hier ook altijd beugels over het zweetblad.

Mirjam wat goed dat ie het zo braaf deed!
Wat een leukerd!! LIjk niet heel groot, maar oogt wel meer paard als pony haha

Nouklime super da Jack het springen zo leuk deed, straks onder het zadel ook voor de afwisseling?

Ken mag morgenochtend weer even wat doen :)

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:33

Pompidom, ik loop weer lekker achter..

Pattypaard Ik ben eigenlijk nog niet met activiteit bezig geweest. Enkel met gehoorzaamheid vwb gas en rem (en doorlopen in de zelfde gang tot ik aangeef dat het sneller of langzamer moet) en stuur. Ik denk wel dat we daar nu mee aan de slag kunnen, want ze doet het gevraagde eigenlijk heel braaf allemaal. Dank je voor je tip. Ik heb het filmpje ook aan mijn hoefsmid laten zien, omdat ik ook merk wat jij ziet. Hij denkt (net als ik) dat het een balans dingetje is. Aan het begin van de zomer is ze even kreupel geweest, dat was van het ene op het andere moment en na een paar dagen trok het zelf weer weg (verstapt of iets in die richting). Ik kan haar nu niet kreupel of onregelmatig noemen, het is af en toe een pasje waaraan ik twijfel maar de andere passen zijn wel goed. Ik heb volgende week onze eerste les gepland staan en wil graag even samen kijken hoe of wat en daarbij sowieso wat handvatten hopen te krijgen om verder te werken aan balans en kracht. Ik denk dat ik er binnenkort ook eens een manueel therapeut naar laat kijken. Even checken of er inderdaad geen blokkade zit ergens.

Wat een gave foto's van jullie trouwens, mooi!

Miesjex wat is er met je rug dan? Ik ken rugklachten helaas maar al te goed. Beterschap!

Nouklime oeh, wat is er gebeurd dan? oh, bokken.. ja daar kun je weinig mee. Balen!

xApple zou hij niet nog wat nagroeien denk je? Ik weet van onze eigen ruinen dat ze van hun 4de tot hun 6de nog best wat cm's erbij kregen.

MelanieB dank je voor je tip. Ik gebruik eigenlijk de binnenhoefslag vrij veel en wend ook vaak af. Mijn bak is wat kleiner dan de normale afmetingen en dat maakt de wendingen soms wel wat krap helaas. Vind je dat ik veel met de voorkant bezig ben? Dat vind ik zelf juist niet eigenlijk :oo . Ik vraag haar ook niet rond, deze houding neemt ze zelf aan.

melissa_93 van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Amado jeetje wat gaat ie goed, knap hoor en staat goed!!

xApple fijn bezig geweest! Wat grappig dat je het precies andersom doet dan ik. Jij wilt eerst impuls en ik eerst andere dingen, daarna impuls.

SBravour wat leuk dat je ook aan WE denkt. Ik ben al heel lang uit de dressuurwedstrijden (ik geloof 12 jaar geleden dat ik serieus gestart heb in het ZZ-L nu) en ik wou eigenlijk heel graag weer een leuk dressuurpaard om mee te starten, maar ook ik vind de huidige knhs-normen niet fijn. Wat men daar graag ziet, wil ik juist liever niet. Ik zit ook aan WE te denken, helemaal omdat Veronia eigenlijk niet snel van de leg is.

Cera_D wat fijn dat je een geschikte plek voor je paardje hebt gevonden.

k_m jullie zijn echt leuk bezig samen! Lekker in je eigen tempo opbouwen dan komt het helemaal goed. Vertrouwen moet ook groeien en het moet allemaal goed voelen voor jullie beide.

nouklime balen dat je fijne zadel niet goed ligt, maar toch goed dat je het hebt laten checken. Nu kunnen jullie weer goed samen vooruit in een zadel die voor beide prettig is.

Melissa zo kon je gebruik ervan maken dat ze zo onder de indruk was en hebben jullie samen een goede ervaring opgedaan. Mooi!

MelanieB wat leuk dat je vriend er op heeft gezeten. Ik krijg mijn man echt nog niet zover haha. Op haar moeder heeft hij zich wel eens gewaagd.

Mooie foto's weer k_m, jullie gaan echt netjes!

MelanieB leuk om de filmpjes te zien. Ziet er braaf uit zo. Ik zie ook inderdaad af en toe een stapje die niet helemaal wordt afgemaakt.

RoyceMack wat een blije oortjes. Dapper hoor, vooraan lopen.

Nouklime dat ziet eruit als een heerlijk zadel en ook een heel mooi dekje eronder. Fijn dat je er zelf ook goed in kan zitten.

Ik heb nu een euroriding zadel. Eerder wel verschillende merken gehad voor allerlei paardenruggen. Ik kan niet zitten op KN en passier, dat zijn geen zadels voor mij. Ik vind Hulsebos wel heel fijn en deze euroriding ook.

SBravour knap bezig. Ah, je rijdt volgens de academische rijkunst.. Ik had je nog willen vragen of je toevallig bij Monique de Rijk leste, want ik herkende een paar dingen van haar in wat jij doet, maar dit is nog weer net iets anders.

Mirjamalvaro jeetje wat super! Dat is een droombeeld van de eerste keer samen weg zo. ik hoop dat het hier ook zo soepel gaat verlopen tzt :)

nouklime haha vrijspringen is erg leuk he!

Ik ben gisteren met Veronia los in de bak aan het spelen geweest met balkjes. Ik heb lukraak wat balken in de bak gegooid en Veroon wandelt en draaft er overheen alsof het niks is, zo leuk. Als baasje maar brokjes in haar zak heeft dan volgt Veronia me overal (ik denk trouwens zonder brokjes ook wel, want toen ik de balkjes wou opruimen moest ik haar zo ongeveer aan de kant duwen).

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:52

Jeeeeeee, wat een bijleespost! Leuk zeg. Exact, het perfectie wedstrijdbeeld, is in mijn ogen verre van ideaal. Het heeft daarom voor mij ben ik bang vrij weinig zin om daar in te gaan starten. Al mis het wedstrijdsetje en de protecollen wel enorm, het is zo een leuk iets om te doen… Daarom net zoals jij dus, interesse gekregen in WE. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, maar zo ver zijn we nog niet!

Nee ik les niet bij Monique, ik les bij een squire in de AR! Verder heb ik vooral in het begin voor het leiderschap hulp gehad van een instructrice die volgens de Freestyle methode werkt. Zij helpt mij ook bij het trailerladen. Het werkt wat mij betreft fijn samen op deze manier.

Wet leuk om af te wisselen met balkjes! Zo doen wij dat ook! Gezellig dat ze zo mee loopt met je :) Zo gaat dat bij fien ook altijd….. :D Wij hebben vanmorgen weer zo'n 6 km gewandeld, vanalles tegen gekomen, maar ging weer zonder problemen!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:59

Melissa ik hoop dat hij straks onder het zadel een beetje leuk springt! Een keer een B wedstrijd meepakken lijkt me gaaf en mijn zusje is dol op springen. Ze sprong met mijn andere paard 1x per 2 weken mee in de les en reed veel buiten zij verzorgt beiden paarden 2 dagen in de week. Hoop dat als Jack straks goed zadelmak is ze dat ook met hem kan Want die afwisseling is in mijn ogen fijn voor ze.

@Murosch wat een heerlijke bijlees post! Leuk dat ze er zo koel in staat even over balkjes stappen. Als ze dat nou vast houdt zou top zijn!

Sbravour ik mis het wedstrijd rijden ook! En dat terwijl ik 5 september 2016 mijn laatste heb gereden maar nu met een jong dier erbij kriebelt het wel onwijs erg!

Ik heb gisteren mijn stalling opgezegd en Jack verhuisd naar de stal waar Wodka mijn andere paard ook staat. Daar is plek vrij gekomen ivm overlijden van een paard. Vind het een fijn idee dat ik per 1 oktober niet meer dagelijks tussen 2 paarden heen en weer hoef te rijden. Zomers kan ik wel is een dag overslaan want ze staan beiden 24/7 buiten maar van de winter komen ze voor de nacht op stal. Heel fijn!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 07:46

SBravour leuk, kunnen we misschien nog van elkaar leren ermee! Volgens mij is dat nog een vrij klein wereldje.

Ik heb altijd les gehad op de moderne manier van gerennomeerde trainers, maar sinds ik uit de wedstrijdsport ben, meer zelf aan het nadenken gegaan. Ik miste bij mijn huidige paard (moeder van mn jonkie) het plezier in het werk en dat zat me dwars. Het begon op dwang te lijken en op die manier wou ik niet verder. Daarop ben ik compleet geswitcht van aanpak en ik heb toen ook een tijdje les van Monique gehad. Het heeft me de ogen geopend en ondanks dat ik het achteraf minder geschikt vond voor de bouw van mijn paard (ze is neerwaarts gebouwd en ging hierdoor nog meer op de voorhand lopen) heb ik voor een tussenweg gekozen. Die tussenweg hou ik aan bij Veronia. Bovenaan staat samen plezier hebben, ontspanning en samen werken en daarna komt de rest. Misschien is dat ook wat jullie terug zien in het te braaf rondlopen? In dat geval zou het een compliment zijn eigenlijk haha. Ik wil nu wel graag weer les erbij om te kijken hoe ik vanuit dit kan werken aan meer balans en kracht en ik wil ook graag mijn houding verbeteren. Ik kreeg er vroeger altijd complimenten over maar sinds mijn dochter 9 jaar geleden geboren werd ben ik 20 kg zwaarder dan voorheen en daarbij heb ik fibromyalgie gekregen, en dus vorig jaar een hernia gehad. Dat werkt niet echt mee moet ik zeggen.

Nouklime wat heerlijk dat je ze nu op 1 locatie hebt. Dat heen en weer tuffen lijkt me ook niet fijn nee.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:32

Wat fijn dat je een eye opener hebt gekregen door je merrie. Ik ben ook nog steeds dankbaar voor mijn verandering in het trainen van paarden. Anders had ik nog steeds op dezelfde manier doorgetraind. Mij geeft het zo veel positieve energie om echt sámen te werken! Misschien is iets in centred riding ook interessant voor jou? In welke regio woon je?

Hoe zit het bij jullie paarden met de hoefsmid? Hebben die daar allemaal geen problemen mee? Ik ben nu zelf begonnen met vijlen als voor bereiding op de hoefsmid. De smid mocht haar niet eens aanraken de eerste keren, straks de revanche. (De keerzijde van een eenkennig en op een eigenaar gefocust paard...) Ik hoop dat we dan iig aan de voorhoeven toe komen. Een goede hoefstand is zò belangrijk..

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:07

Ik heb een hoop instructeurs gehad en nu sinds half jaar denk ik echt iemand die goed bij mij en mijn paarden past. Respect naar de paarden, ontspanning bovenaan en toch de aanspanning in orde krijgen. Over de rug blijven daarbij het belangrijkste, was een hele opluchting deze instructeur. Heb tussendoor zelfs jaar geen les gehad, nu weer eens per maand.

Met zo'n jonkie vind ik eigenlijk dat het niet TE ontspannen kan. :=

Geen problemen bij de smid.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:41

Hoi allwmaal, mag ik me ook weer melden? Het ging met op een gegeven moment te snel on bij te lezen en daarna veranderde de sfeer, maar nu lees ik weer zoveel leuke en interessante dingen waarik me helemaal bij aansluit dat ik toch graag weer meeklets. Ik reageer nu niet op iedereen maar zal dat hierna wel weer doen!

Ik heb SBravour zien opstappen op haar paardje zonder bit en zonder zadel, wat heb jij al een vertrouwen met haar zeg, prachtig! Om gelijk even te reageren op het hoefsmid verhaal. Op de helft van de stallen waar Fabian ben ik er niet bij geweest. Bij de stal waar ik 2 jaar geleden stond (was hij dus nog 2) was de hoefsmid echt enorm snel en stond hij netjes tussen twee touwen en dat ging echt perfect. Nu zijn we hier sinds apeil op een nieuwe stal waar ik dus voor het eerst er weer bij ben en kan ik hem nergens tussen twee touwen zetten wat resulteert in af en toe omhoog komen en klieren, waar ik me dan weer poedersuiker over voel want bij mij flikt ie dat soort dingen niet :')

Ik zag ook Murosch voorbij komen jeesmig wat ga jij goed met Veronia zeg! Ook mooi om te lezen over de mentaliteit van wedstrijden, met mijn vorige paard vond het ik suuper leuk om te doen en idd die protocollen etc, maar voor nu ga ik ook liever WE doen! Dat Fabian nog veulen was heb ik me daar helemaal in verdiept. Anderzijds denk ik over een jaar of 2 ik alsnog wel dressuur wil starten om M1 +5 te kunnen halen voor het sportpredikaat. Dat moet wel lukken.

Daarnaast zag ik nog een hele hoop nieuwe gezichten die ook al vet goed gaan met hun jonkie! Hallo allemaal :D

Vanaf nu ga ik weer op iedereen reageren :D

Nou hier een update. We pakken het iets rustiger aan dan de meesten hier. Zijn op 1 mei begonnen met deze juf, eerst het longeren verfijnen. Dan heel was lesjes hangen, herhalen, hangen en stappen herhalen, nou na twee maand zitten en stappen, en vervolgens zijn we in sstap al gaan oefenen met een stuur (links, rechts, halt, achteruit, hoofd inbuigen naar links en rechts) dat als ie een keer schrikt hij niet ook eens schrikt van de eventuele druk op zijn teugels
Inmiddels maken we per les heeeele grote stappen. Ik zit nog steeds wel vast aan de juf maar in stap voelt het al alsof we los kunnen, beenhulpen snapt ie, zithulpen snapt ie en echt allemaal binnen 1 of 2 lessen, echt bizar! Vorige week hebben we voor het eerst gedraafd terwijl de juf meerende en gisteren gaf hij ons gewoon een redelijk stabiele draf op de cirkel, hij doet het zo goed!
Dus nu durven we weer mee te praten mer jullie :D

Afbeelding

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:47

hi ben ik weer. niet zoo actief in dit topic omdat ik waarschijnlijk pas 2019 ga inrijden :)

@Nouklime haha geweldig, die hertensprongen zijn de leukste
Fijn dat ze straks bij elkaar staan, lijkt me heel vervelend dat gependel tussen 2 stallen

@Murosch goed teken toch, zo lief als ze je steeds opzoeken

@SBravour lekker wandelen dus, ga ik vanmiddag ook weer doen, vorige keer 10! km gewandeld :P voor mij ook wel goed

De hoefsmid plan ik op een handig tijdstip, als de paarden lekker net binnen komen en hij dus relaxt staat en ik geef hem hooi onderwijl. Dat werkt wel. mijn hoefsmid is ook al 70+ en heeft zoveel ervaring. geen getut met de buitenkant van de hoeven helemaal vijlen en lakken enzo. Mijn vorige merrie heeft hij ook praktisch weer recht gekregen van platvoet naar mooie hoef, die meer gelijk was aan haar andere voorhoef. ze liep zeg maar op 1 hak en 1 sneaker. Maar met hele kleine veranderingen elke keer trok dat toch mooi bij.



De huidige wedstrijdnorm weet ik niks van, denk dat de B en L en M nog wel gewoon mooi basis ontspannen aangespannenheid wenselijk is toch, met een fijne houding, neus op de loodlijn, over de rug gereden? hoe het hogerop komt weet ik niet, lig er al zo lang uit :(

Maar WE lijkt me schitterend, de vader van mijn paard heeft meegedaan aan de Europese Kampioenschappen op het hoogste niveau. 6e plaats

2016 Nederlands kampioen WE

Dus daaraan zal het niet liggen, als hij dat Talent heeft meegekregen van pappie :D


áls ik straks ga rijden neem ik les bij Ilona Mens, ik heb altijd al les van haar mogen hebben en past perfect bij mijn visie op paardrijden. Je vraagt het vriendelijk en je paard en jij moeten plezier hebben! En toch is ze zo gewoon GP wedstrijd ruiter geworden, alleen de stang en trens stonden haar tegen want haar paard liep er niet fijn op, en ze mocht niet met een gewoon trensje.

Laatst was ik in de roundpen bezig en mijn dochtertje kwam erbij, hij ging haar helemaal volgen, heel schattig. Kwam wel steeds even bij mij inspecteren of hij het wel goed deed :)

ik heb mijn dochtertje opgetild (bijna 7 jaar) en gezegd 2 benen naar mij toe houden, ik heb je beet, als hij wegstapt spring je weer op mij. en heb haar zo op zijn rug kunnen zetten. Braaf! paard! braaf kind ook :)

@Anetteflame idd die sfeer sloeg even om, maar volgens mij is het weer helemaal ok. hebben we het niet meer over ^-^

Fijn dat het zo goed gaat. Heel mooi paard ook! ik hou ervan!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:04

@Annetteflame wat een leuk paard! Ik ben tegenwoordig dol op stoppels haha!

Leuk dat er zoveel interesse is in WE. Ik heb Jack gekocht van iemand die ook WE rijdt en dit jaar op het WK mocht meerijden. Jack is helaas voor hem te klein gebleven, gelukkig voor mij dus!

@moonprayer 10 km gewandeld! Wow! Dat is niet een kort stukje zeg maar.

Ik of beter gezegd Jack heeft ook geen issues met de smid.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:38

Ik denk dat het bij die van mij echt een vertrouwens-iets is. Gelukkig kan mijn instructrice onderhand met haar wegstappen als ik blijf staan, dat is al een hele vooruitgang. We hebben afgesproken dat zij elke les even een rondje aan de hand bij mij vandaag loopt, en ze wijkt nu eindelijk niet meer terug naar mij.
Nog een fototje van het wandelen: Afbeelding

Vanmiddag komt de hoefsmid, ze was vanmorgen in de knel gekomen met de planning dus ging het niet redden. Dus vanmiddag weer even naar stal toe! Ik ga haar ook parkeren bij de hooibaal. Als de voorhoeven kunnen ben ik al meer dan tevreden!

Annette en Moonprayer, jullie miste ik inderdaad al een tijdje in het topic!
Annette wat een leukie heb je. Ik had vroeger ook niets met stippels maar kan ze echt steeds meer en meer waarderen!
Moonprayer, hoe braaf! Jammer dat je geen fototje kon maken, handen vol natuurlijk. Ben we benieuwd hoe je paardje er nu uitziet!

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:52

Straks hopelijk weer een rondje rijden met Finn.
SBravour, AnnetteFlame en moonplayer: Hoe komt het dat die van jullie soms zo lopen te klieren bij de hoefsmid dan?
Finn heeft enkel de eerste paar keren de hoefsmid het licht uit de ogen willen slaan maar eigenlijk sinds hij in de opfok staat en nu ook op pension.. geen kind aan.
Hoef je geen hooi te voeren, alleen maar bij te staan en af en toe aaien. Hij vind het allemaal prima.
Hij kan vast staan tijdens bekappen, hij kan los staan. Zo fijn! Hoef ik me ook niet te schamen richting de hoefsmid :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 12:58

Murosch Dankje! Heerlijk met de balkjes gespeeld, leuk!

Nouklime ideaal he zo'n zusje die springen leuk vind! Mijn zusje sprong mijn vorige paard ook wel eens BB wedstrijden en wat oefenparcoursen. Ik ben ook niet zo van het springen, ja wel laag wat sprongetjes voor de afwisseling. Maar dat paard vond het ook enorm leuk om te doen en inderdaad erg goed voor de afwisseling.
Als ken het springen leuk gaat vinden mag ze die ook mooi af en toe meenemen
Wat fijn dat je beide paarden nu op de zelfde stalling hebt staan! Je andere paard rijd je niet meer?

Sbravour Ken was eigenlijk vanaf de eerste keer wel redelijk makkelijk bij de smid. Moet ook wel zeggen dat ik een hele fijne en rustige smid heb en het paard ook echt vertrouwen geeft. Ze vond het wel spannend eerst maar bleef wel braaf. Nu gaat het heel simpel. (enkel bekappen, ijzers heeft ze niet onder)

Ik ben met het vorige paard bij mijn huidige instructrice gaan lessen, denk nu zo'n 5/6 jaar geleden. Leer zoveel van die lessen, echt heel fijn. Zonder haar lessen had ik mijn vorige paard denk ik niet naar het Z2 gereden. Nu nog niet weer bij haar gelest met jonkie maar is binnenkort wel de bedoeling. Heb nu nog bij huis les van iemand, ook heel fijn. Doet heel veel met jonge paarden, dus vanaf het begin veel begeleiding gehad bij Ken.

Aneetteflame ook lekker bezig dus, top!

Moonprayer ook zo'n lekker braaf, nuchter dier. Geweldig!

Ken vanmorgen even weer gedaan na bijna een week vrij. Ze was weer heerlijk relaxt. Alleen de spandoeken langs de weg waren even een beetje spannend. Ze liep fijn :D Draf mooi voorwaarts, galop blijft ze nog wel wat lastig vinden maar wordt ook wel steeds ietsje beter.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 13:09

RoyceMack schreef:
Straks hopelijk weer een rondje rijden met Finn.
SBravour, AnnetteFlame en moonplayer: Hoe komt het dat die van jullie soms zo lopen te klieren bij de hoefsmid dan?
Finn heeft enkel de eerste paar keren de hoefsmid het licht uit de ogen willen slaan maar eigenlijk sinds hij in de opfok staat en nu ook op pension.. geen kind aan.
Hoef je geen hooi te voeren, alleen maar bij te staan en af en toe aaien. Hij vind het allemaal prima.
Hij kan vast staan tijdens bekappen, hij kan los staan. Zo fijn! Hoef ik me ook niet te schamen richting de hoefsmid :')


Zoals ik hierboven ook uitlegde, Fien in behoorlijk op mij gesteld, een ander hoeft haar liever niet aan te raken. Ze voelt zich daar niet fijn bij. Een andere factor is behoorlijk grove hoefsmid gehad de eerste keer, die bij balansverlies maar met de vijl ging slaan….

Melissa, fijn dat je vooruitgang blijft merken bij Ken! Heerlijk dat je zo weer opstapt.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:39

Wat is iedereen toch lekker bezig met hum paardjes. :D

Ik doe wel wedstrijden.
Met Zorro ZZ-Zwaar
Eli wil ik later misschien nog eens L2 proberen.
Sterre dus L1
Sfeer wedstrijden is ook erg afhankelijk van de vereniging, de deelnemers en ook de begeleiders. Ik probeer altijd te helpen waar kan.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:43

@Melissa vind zelf springen ook wel leuk maar mijn voorkeur heeft toch echt dressuur. Mijn andere rij ik af en toe mee buiten of naar het bos of strand. Heb nu een hele groep Kenny meisjes verzameld van 2 jaar tot 8 jaar de regelmatig langs komen voor een stapritje. Vind het heerlijk om te zien dat hij die kleine meisjes zo gelukkig kan maken en hij is zo lief en voorzichtig met ze!! <3 <3

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:55

Oeps ik neem mijn woorden terug! Fien was zo braaf. Alle oefening met mijn stalgenootjes heeft zijn vruchten afgeworpen. Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:39

Wat goed *\o/*

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:39

nouklime schreef:
@Melissa vind zelf springen ook wel leuk maar mijn voorkeur heeft toch echt dressuur. Mijn andere rij ik af en toe mee buiten of naar het bos of strand. Heb nu een hele groep Kenny meisjes verzameld van 2 jaar tot 8 jaar de regelmatig langs komen voor een stapritje. Vind het heerlijk om te zien dat hij die kleine meisjes zo gelukkig kan maken en hij is zo lief en voorzichtig met ze!! <3 <3


Kenny meisjes moet natuurlijk Penny meisjes zijn... autocorrect moet het weer voor mij verpesten.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:27

Moonprayer, leuk dat het goed ging met je dochter. Mijn neefje van 2 had ook al op zijn rug gezeten voordat ie beleerd was, maar die trek je ook wat makkelijker van zn rug haha

Dank je wel Nouklime :), wat mag je ook trots op hem zijn dat hij die stapritjes zo goed doet, braaf paard!!

RoyceMack het stomme is, ik kan bij wijze vanuuuren zn poten vasthouden en zn hoeven uitkrabben en hij doet niks verkeerds, stilstaan kan hij ook prima. Maar bij de hoefsmid wil ik graag dat de hoefsmid heel blijft en bouw ik zelf spanning op, komt daar nog bij dat ik m niet tussen twee touwen kan zetten of tegen een muur en dan begint ie te klieren en te jengelen als het hem te lang duurt, en af en toe komt ie dus ook omhoog, slaat verder niet met zn benen, maar ik schaam me wel kapot, want hij doet alles verder perfect. Moet wel zeggen de tweede keer dat de beste man er was ging het al beduidend beter dan de eerste keer, maar ik baal er wel van!

Fijn dat het goed gaat melissa met Ken, spandoeken zijn ook erg eng natuurlijk :D jullie zijn al best ver in het beleerproces he?!

Mirjan klopt hoor wat je zegt, ik heb wedstrijden ook echt heeel leuk gevonden alleen momenteel gewoon de ambitie nog niet :D

Wat een opluchting dat de hoefsmid goed ging SBravour!

Wij hebben vandaag de draf aan de lijn bevestigd, hij doet het zoooo super braaf!! Echt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Helaas gaat juf volgende week een weekje op vakantie :'(
Gaan we maar wandelen ofzo..

Edit: nog even een gopro filmpje van ons laatste/langste draf van vandaag de hele bak door :D

https://youtu.be/XjBiAYxD-vI

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:35

Wat super braaf! Heel grappig, op het filmpje lijkt het alsof je on galop zit :D

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:00

Mag ik me melden in dit topic? Ik zal in eerste instantie vooral meelezen.
Ik ben net begonnen met het verzorgen van een leuke Fries van een jaar of 7. Is ooit onder het zadel gebracht maar staat nu weer op 0. Geen bespiering, we gaan rustig het longeren weer oppakken en dan van voren af aan beginnen met beleren. Kijken wat hij nog kent :)

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:09

@lentw: welkom, we zijn benieuwd naar de vorderingen :)

Vanavond weer lekker gereden. Geoefend op sturen, overgangen en actief wegstappen of draven. Als beloning een sprongetje neer gezet en als hij netjes rustig en ontspannen liep dan stuurde ik op het sprongetje af (en had gelijk een zeer blij ei onder me met een dikke stierennek erop, dan veranderd ie ineens in een arabische volbloed en poinkt ie door de bak heen).. Deed hij keurig.

Vraag voor jullie allemaal: ik hoor altijd iedereen zeggen dat paarden een gevoelige spiegel zijn. Heel eerlijk gezegd merk ik alleen bij Finn dat als ik 'even snel' iets wil doen... Even snel uit de wei halen, of even snel poetsen... Dan gaat hij echt als een geit dwarsliggen en stilstaan. Niet meer in beweging te krijgen. Terwijl in alle rust gaat alles prima.
Echter merk ik nooit als ik iets spannend vind (bv een auto die geen vaart minderd, een naderende motor met veel kabaal, een meerennende kudde) dat Finn dat dan overneemt. Hij tuft eigenlijk altijd gewoon door. Daar ben ik enerzijds heel blij mee. Herkennen jullie dat? Dat paard juist niet je spanning of angst overneemt?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:12

Nee die van mij nemen het juist perfect over helaas. :')