Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:22

xApple: ahhh ik ken het, mijn ene paard is zomereczeem-gevoelig, heeft in het verleden soms fel last gehad zei de vorige eigenaar, moest dan helemaal ingepakt staan. Nu is een vliegenmasker voldoende, maar hij heeft ook wel dunnere beharing rondom zijn ogen, oren en neus :(

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:29

Gewoon uit interesse hoor, maar wat is er mis met 3 keer longeren over 7 dagen?
Pony is 4,5 jaar oud :+ Dus hoeft echt geen luizenleven te hebben, wat ze over het algemeen wel heeft

Edit : & die van mij staan op gras, als ze niks doet groeit ze echt wel dicht :')

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:53

Rit van 3 uur zou ik ook niet doen met zo'n guppie. Zelfs als het enkel stappen is. Maar ieder zijn ding inderdaad.
Zo vinden andere weer dat er sowieso niet op 3 jarige gereden moet worden en dat doe ik dan weer wel. :o

Kyara net gemeten op +/_ 1.65m en nog lang niet uitgegroeid. :=

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:11

Nynkster schreef:
Gewoon uit interesse hoor, maar wat is er mis met 3 keer longeren over 7 dagen?
Pony is 4,5 jaar oud :+ Dus hoeft echt geen luizenleven te hebben, wat ze over het algemeen wel heeft

Edit : & die van mij staan op gras, als ze niks doet groeit ze echt wel dicht :')


Ik vind dat geen fijne training, steeds cirkels lopen.

Kabayo

Berichten: 13983
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 07:04

Ik vind het wel jammer dat elke reactie van mij weer eindigd in een discussie (waar ik mij niet in meng want dat is puur zonde van mijn energie). Is voor mij echt een dooddoener. Ook dat mensen hun mening door moeten drammen. Het zijn ook helaas steeds dezelfde mensen. (Die dan zelf liever naar het paard kijken dan er wat mee doen. Ook niks mis mee uiteraard ;) ). Je hoeft niet áltijd te zeggen dat het je niet aanstaat.
Discussiëren is uiteraard geen probleem. Maar vind het jammer dat de discussie altijd over mij moet gaan

Mooi maatje toch Mirjam

Sneu hoor xapple

Pattypaard zag het op Facebook! Hele rit. Druk programma! Leuk even een proefje rijden :j

Gisteren nog gereden. Ging totaal niet :+ Waaide hard en ze was erg schrikkerig. Achja. Zaterdag weer even rijden. Volgende week zadelmaker en les.
Nog mooie foto's van Nynke :D
Afbeelding
Nu nog op zitles :')
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:33

Kabayo, ik vind je ééécht een leuke spontane meid. Maar ik ben dus ook gestopt met inhoudelijk reageren, omdat het ook niet mijn way is.
Ik zou persoonlijk eens achter mijn oren krabben, als ik bij iedere reactie of topic discussie krijg. Ga je dan niet twijfelen aan jou manier van trainen?
Zo niet, geeft het niet. Maar doe dan aub ook geen beloftes. Zilver zou een DAGJE vrij krijgen na de rit. Als het mijn paard was geweest, had ze dit 1 nooit gelopen, 2 een hele week vrij gehad.
Vervolgens ben je de dag er na toch weer aan het longeren, cirkelbelasting. En de dag daarna, had ik de stille hoop op een dagje vrij, maar nee, dan zit je er op.
Als het je opvalt dat je steeds discussie krijgt, en dan niet fijn vind. Houdt dan bijvoorbeeld zulke dingetjes voor jezelf. Dan kan niemand er over vallen :)
Nogmaals, een prachtig paard met een leuke meid.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 09:25

Tsja meid dit is een forum.. als je discussies/reacties niet leuk vindt, waarom plaats dan dingen? Want het staat iedereen vrij daarop te reageren. ;)

Snap wel dat jij het niet meer leuk vindt aangezien het commentaar veel al negatief is maarja dan is jouw manier van paarden houden waarschijnlijk iets minder populair onder meerdere bokkers denk ik?

Ja ik reageer erop omdat ik er echt van schrok. En dat is wel met meer dingen die je doet met Zilver.

Jij reageert zelf vaak ook best pittig terug en ik leg wel graag uit waarom ik iets vind (want regelmatig wordt het niet goed begrepen door jou of je sidekick) dus dat doe ik dan ook :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:13

Sorry hoor maar laatst was het nog dat je overal op moest kunnen reageren/commentaar moest hebben en dat je anders het topic ging verlaten en nu mogen wij niet op jou reageren? :?

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:14

xApple schreef:
Tsja meid dit is een forum.. als je discussies/reacties niet leuk vindt, waarom plaats dan dingen? Want het staat iedereen vrij daarop te reageren. ;)

Snap wel dat jij het niet meer leuk vindt aangezien het commentaar veel al negatief is maarja dan is jouw manier van paarden houden waarschijnlijk iets minder populair onder meerdere bokkers denk ik?

Ja ik reageer erop omdat ik er echt van schrok. En dat is wel met meer dingen die je doet met Zilver.

Jij reageert zelf vaak ook best pittig terug en ik leg wel graag uit waarom ik iets vind (want regelmatig wordt het niet goed begrepen door jou of je sidekick) dus dat doe ik dan ook :)


Ik neem aan dat je mij bedoelt? Donder alsjeblieft op met je treurige sidekick verhaal ;) ik geef gewoon mijn mening, en als ik het er niet mee eens ben zeg ik dat ook. Maar iedereen mag het hopelijk zelf bepalen? Als jij liever 3 keer oer week poetst dan dat je traint moet je dat toch zelf weten? Maar accepteer dan ook de mensen die daarwerkelijk aan het trainen zijn ;) niet jouw paard en dus ook niet jouw probleem lijkt me.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:17

Nynkster schreef:
xApple schreef:
Tsja meid dit is een forum.. als je discussies/reacties niet leuk vindt, waarom plaats dan dingen? Want het staat iedereen vrij daarop te reageren. ;)

Snap wel dat jij het niet meer leuk vindt aangezien het commentaar veel al negatief is maarja dan is jouw manier van paarden houden waarschijnlijk iets minder populair onder meerdere bokkers denk ik?

Ja ik reageer erop omdat ik er echt van schrok. En dat is wel met meer dingen die je doet met Zilver.

Jij reageert zelf vaak ook best pittig terug en ik leg wel graag uit waarom ik iets vind (want regelmatig wordt het niet goed begrepen door jou of je sidekick) dus dat doe ik dan ook :)


Ik neem aan dat je mij bedoelt? Donder alsjeblieft op met je treurige sidekick verhaal ;) ik geef gewoon mijn mening, en als ik het er niet mee eens ben zeg ik dat ook. Maar iedereen mag het hopelijk zelf bepalen? Als jij liever 3 keer oer week poetst dan dat je traint moet je dat toch zelf weten? Maar accepteer dan ook de mensen die daarwerkelijk aan het trainen zijn ;) niet jouw paard en dus ook niet jouw probleem lijkt me.


:') WoW meid relaxt. Zit het je zo hoog?

Nogmaals; ik reageer op wie ik wil. Zoals ik wil (maar wel netjes, zou jij ook eens kunnen proberen misschien).

Kabayo

Berichten: 13983
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:19

Meid zeg je maar tegen je beste vriendin. Niet tegen mij ;)

Wat een in en intriest topic dit. Bah. Bokt zit inderdaad vol paardenknuffelaars. Succes verder met jullie recreatie dieren. Was hier heel gezellig tot het inrijden :+

Toedels :=

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:29

Ga je (alweer) het topic verlaten? Jammer hoor.
Maar goed, veel succes met je ‘sport’ paard. Ik ken dat ras zelf niet maar het is
vast heel bijzonder :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:35

Jou blijkbaar wel, er altijd weer over te beginnen. Tot treurig aan toe ;)

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:36

Ik verlaat het ook, al die rotte appels hier ;)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:40

Ik wíst het ..! :')

En velen in mijn pb box met mij

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 10:54

_O- Sorry maar dit verwachte natuurlijk niemand _O-

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:38

xApple schreef:
Ik wíst het ..! :')

En velen in mijn pb box met mij


Goed om te weten ;) geniet ervan met zn allen :wave:

en ronduit kinderachtig om achter mensen hun rug om te PBen

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:20

Die minachtende toon die rond het 'jullie recreatie dieren' hangt vind ik wel heel jammer. Maar het toont voor mij wel weer perfect aan waarom ik géén voorstander ben van het sportmilieu. Meer focus op prestaties dan het geluk van een dier. Ik mag dan wel een recreatieruiter zijn, maar er komt wel een zadelpasser, osteo, rechtricht instructeur en heel de poespas die nodig is bij mijn paarden, ookal doe ik 'maar' buitenritten, ik wil zelf correct leren zitten en rijden + dat mijn paarden mij correct kunnen dragen en dat ze hiervoor goed bewegen. En dressuuroefeningen hebben bij mij enkel en alleen de functie om mijn paard daarbij te helpen, maar ik hou daar dus ook niet mijn handen van af, die oefening is nodig, mijn paarden leren ook klassieke dressuur hoor. Het is niet omdat iemand geen wedstrijden rijdt dat het paard nougatbollen te doen krijgt. Er hoeft dus helemaal niet zo over 'maar recreatie paarden' gedaan worden alsof dat 'minder' is dan paarden in de sport. Niet elke recreatieruiter slaat er zo maar ff met zijn klak naar... (geen idee of jullie dat gezegde kennen in NL), er zijn ook recreatieruiters die wel aandacht hebben voor de fysiek van hun paard, maar ze hebben gewoon ook meer aandacht voor het tempo aangepast aan het paard om die dingen aan te leren en de mentale toestand van hun paard. Dat moest er toch even uit bij mij.

Het is idd jammer dat mensen een topic verlaten of dat er onvriendelijk gediscussieerd wordt (maar ik vind dat kritiek toch telkens beschaafd geuit werd). Dit is idd een forum en 'forum', kort voor 'discussieforum'. Maw, een forum dient om meningen te uiten en te discussiëren over onderwerpen, niet enkel om ooh en aah en mooi te roepen.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 13:33

Ilsey, ik ben het met je eens hoor. Op wat voor manier je met je paard bezig bent dat doet er niet toe.

Maar degene die nu weg gaan wilden niet dat dit een ooh en aahh topic werd. Dus take it or leave it zou ik zeggen!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:39

Hopelijk kunnen we nu door gaan met een inhoudelijk topic waarin we elkaar tips geven, die gewaardeerd maar niét aangenomen hoéven te worden!
Neem mee wat je wilt, en laat de rest rusten :)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:47

Als we nu echt op deze voet verder gaan wil ik me ook weer aanmelden! Ik voel me steeds weer beetje bezwaard door de sfeer soms dus hoop dat dat vanaf nu weer gewoon verbeterd!

Bij deze, ik lees vanaf nu ook weer mee bij!

Met Callie gaat het goed, ze wordt nu proff door gereden en gisteren eerste 3 pasjes galop gedaan. Ik en meisje dat der rijd helemaal blij, stak ze toch nog snel even haar hoofd naar beneden in draf daarna :+ maar oke we waren niet meer aan het opletten dus het is haar vergeven.

Ook zelf uitgestapt voor het eerst in lange tijd, zo gek dat ze nu gewoon naar hulpen luisterd!
Afbeelding

Doen jullie ook overdag niks? Het is wel zo warm! Wij werken enkel 's avonds nu, en dan nog durft ze heel tam te zijn als het iets te warm is.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 13:55

Leuk k-m! Wel fijn als de hulpen er al opzitten.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-18 14:04

Fijn KM dat je er zelf ook nog even opgezeten hebt. Hier ook alleen in de avond actief met paard hoor. Ze gaan bij ons zelfs vroeg naar buiten en op tijd weer van de wei af ivm de warmte. In de stallen is het momenteel gewoon een stuk koeler. Word ze gewoon op haar eigen stal beleerd?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:07

Bij ons gaan ze nu ook snachts buiten overdag binnen! Zoveel vliegen en dazen ook anders.

Ja ze wordt aan huis beleerd, echt heel fijn en rustig aan. Ga er binnenkort zelf ook weer paar keer op voor het vertrouwen. Maar ze mag van mij lekker blijven komen tot de 3 gangen er goed op staan. Liever gelijk goed nu!

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:13

K_m, fijn dat ze naar je hulpen luistert! Klinkt goed!!
ik doe inderdaad alleen ‘s avonds iets. Of op de oprijlaan, tussen de bomen en veel wind :)

Gisteren voor het eerst in de bak gereden, echt trots op de ontwikkeling van ons :) zometeen les! Heb er zin in :o