Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:13

Fijn nanne dat ze opgeknapt is!

Ik volg je ook Claudia :D

Gisteren geen tijd gehad om te plaatsen. Moest uit het werk direct eten en naar hondencursus. En toen ik thuis kwam direct in bed gedoken :z
Maar gisteren weer gement! Dit keer helemaal "alleen". Waren natuurlijk wel mensen aanwezig. Echt super trots. In en uitspannen stond ze stokstijf en ontspannen stil. Ook al een hele vooruit gang! En het mennen zelf ging ook goed. Ik ben in de wolken! Nogsteeds haha. Heb haar maar een kwartiertje gedaan. Eind vd middag eventjes rijden. En dan morgen lekker vrij
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:30

Wauw. Wat ontzettend goed dat ze het al zo goed begrijpt zonder enige gekke uitspatters :)

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:41

Ik ben een stille bokt meelezer, maar ik wil even zeggen dat jullie allemaal erg mooi vooruit gaan! :D

made_lief_je
Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:27

Ik ben ook een tijdje druk geweest en niet op Bokt gekeken, maar ik heb me weer helemaal bijgelezen in dit topic!

@Ilsey: dankjewel!!
@melissa: welkom!
@Murosch: Dankjewel! Ze is inderdaad lekker robuust maar niet t koudbloed-ig. En er mogen best wat kilootjes af binnenkort :o
en: woohooo you go!!! heeeerlijk voelt het he na al die tijd!
@_Zoe: leuk!! wat fijn dat t zo soepel ging!
@pattypaard: haha wat leuk dat filmpje! en die foto :')
@AnnetteFlame: jeeeeeej mede spikkel!!!! wat een ontzettend leuk dier heb jij! <3
@Faline: ik beleer zelf maar wel met instructrice. Het eerste half jaar moest ze nog super veel basis leren dus in eerste instantie heb ik op eigen houtje grondwerk gedaan en basics. Daarna begonnen met longeren en wat meer 'trainen' met instructrice die eens in de zoveel tijd kwam om voortgang te zien en tips enzo te geven. Nu we erop zitten heb ik ook steeds mijn instructrice erbij gehad, al zal ik er binnenkort ook even een kwartiertje alleen op gaan. Beetje stappen, beetje sturen, enz enz.
@nanne: hier hetzelfde hoor! Daisy was de afgelopen tijd ook een beetje down. Nu de verharing een beetje achter de rug is knapt ze steeds beter op.
@Kabayo: wat goed dat ze zo braaf was! Ik ken het gevoel van in de wolken zijn hihi <3
Ook leuk die fotos van het vrijheidsdressuren!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:03

Ik heb vandaag weer 15 minuutjes gereden. Ging súper. Vandaag echt met zadel en ook even gedraafd 2x. Hij is nog heel zoekende en ik vind mezelf echt op ‘t randje van te groot :o Ik ben nu 4 kilo kwijt er wil er nog 6. Dan zal het al wat anders staan. Let niet op mijn rijkunsten, ik heb zelf ook al 1,5 jaar niet gereden :D


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 16:52

Ik vind hetje wel meevallen Xapple. Lars is nog net geen 3 (paspoortelijk gezien dan, jaartelling wel 3).
Dat hij de afgelopen maanden bijna niet gegroeid is kan plots toch weer voor een groeispurt zorgen. Ze zeggen vaak ook dat ze groeien zodra ze aan het werk gaan.

Voorbeeld, mijn verkochte pony harley was óók maandenlang 1m39 ook verkocht als zijnde 1m39. Staat nu officieel gemeten op 1m42.
Het kan soms vreemd gaan hoor hoe een paard/pony groeit. Veel hangt ook van de genen af (niet alleen ouders maar ook grootouders spelen een rol).
Sowieso lijkt me als lars meer spieren heeft het plaatje ook al mooier te passen.

Dit ben ik op astra Haflinger stevig gebouwd: 1m45 groot
Afbeelding

Eerste keer op Limo. (1m48) ondanks dat Limo groter is vind ik het beeld op de Haflinger toch mooier. Maar limo is nu nog onbespierd.
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:15

Maar die heb ik gemist!!! Wanneer was dat op Limo? Heb ik daar over heen gelezen?

Apple: Ik vind het prima kunnen helemaal als ze zoals je zegt op je gewicht let komt het vast goed. Hij zal vast nog uitzwaren.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:31

Dat was december. :)
Maar dan ben ik hem gaan laten onderzoeken op de kliniek omdat hij toch altijd zo stijf bleef in de rug.
En nu ben ik stilletjes weer bezig met herintroductie van zadel en ermee longeren omdat hij toch niet helemaal ontspanning toont met zadel op.
Pas als hij goed ontspanning toont onder zadel longeren ga ik er weer eens op.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 17:55

Wat goed apple! Van alleen opstappen naar zelfs draven, proficiat!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 20:25

KM gelukkig lijkt het hoofdschudden over te zijn!

Nanne wat fijn dat Kaylie weer helemaal opgeknapt is!

Kabayo super!!

Netjes Apple!

Ken vanavond weer aan de longe gehad. Deed ze netjes. Voor het eerst een stukje galop gedaan. Snapte ze eerst niet veel van maar deed het uiteindelijk wel. Volgende keer longeren met singel. Singel gisteren in de stal op gehad en daar gaf ze helemaal niks op.

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:09

Super Melissa! Gaat mooi vooruit zo :)

Super zeg xapple!! Vind dat je prima past hoor. Vind het niet storend!

Dankje madeliefje!

En bedankt sbravour :D

Vandaag gereden. Super trots. Ze snapt het echt steeds beter. Ook netjes op de hoefslag blijven. Blij!
[RIJ-ITP] Zilver en haar beleer proces
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:59

ah wat gaaf dat er al sommige opzitten!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 13:47

Ik zit even met mijn handen in het haar.
(Mijn merrie liep een week lang stijver de box uit, maar nog wel zuiver. Einde van de week les, liep ze echt kreupel in draf. Dus 2 dagen daarna de da er bij: dit stukje weten meeste al)
Dat was vorige week maandag. Tijdens het dierenarts bezoekje liep ze eigenlijk weer goed op harde en zachte. Maar de buigproef rechtsvoor kwam ze mankend uit. Ik heb dus braaf een week gestapt 10 min en daarna 10 min gekoeld. Met de afspraak over 2 weken herhaling BP. De oliebol ging afgelopen maandag gek doen... de laatste dag dus. Ze leek eigenlijk goed te lopen maar een half uur later de draai de paddock uit, liep ze goed kreupel. Vervolgens de rechte lijn naar stal toe liep ze beter maar wel gewoon wat korter.
Volgende ochtend, de draai uit haar stal weer kreupel/mankend. Door naar de paddock, liep ze weer beter in stap. Savonds zelfde verhaal. Die dag niet gestapt. Woensdag: volgens stalgenootje smorgens zuiver de boks uit, savonds bij mij ook weer.
Balen, vanmorgen (donderdag) weer wat onregelmatig de draai de box uit gekomen, rechtuit liep ze wel weer beter dus ook tijdens het stappen. Daarna weer de paddock in, ze ging even draven zag ik. Niet mankend, maar duidelijk iets korter rechtsvoor. Het zit dus gewoon niet lekker.
Vanmorgen voelde ik ook aan de binnenkant van het pijpbeen, net onder de knie een fractie warmer en een tikkie vocht.
Ik wil verder gaan onderzoeken, maar wat denken jullie dat nu een juiste aanpak is? Eigenlijk had ik na het eerste dierenarts bezoek een vervolg afspraak gemaakt over 2 weken voor een herhaling van de buigproef rechtsvoor maar daar kan ik de donder op gelijk stellen dat ze daar niet goed uitkomt, die ga ik dus afzeggen. Ik wil nu naar een andere dierenarts gaan voor verder onderzoek. (Echo/verdoving/röntgen)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:25

@Sbravour; Pff jeetje wat zal je balen :(:)
Ik zou foto’s laten maken. Ik vind het wel echt rot voor jullie. Het is zo klote als je jonge paard
al iets mankeert.

@Art; Huh wat gaaf! Ik had dat nog helemaal niet gezien dat je erop gegaan was :D :D
Die haflinger op de foto is wel echt suuuuper dik :') Hoelang ben jij en hoe groot is Limo?

@Anetteflame; Ja ik ben zo trots! Dit hele beleerproces had ik niet zo bedacht van te voren maar ik merk dat je beter naar de situatie op het moment kan kijken. Hij is zo braaf en ik ga gewoon steeds een stapje verder. Het wordt nu een aantal dagen flink koud dus dan doet hij niks. Volgende week woensdag weer een kwartiertje en dan hoop ik los te kunnen rijden. Gewoon weer wat stappen en draven. Ik hou wel max 1x per week erop aan tot oktober. Als het weer beter wordt wil ik wel wat meer buiten gaan wandelen en 1x per week longeren.

@Kabayo; Wat is eigenlijk de reden dat je aan die wedstrijd mee wil doen als je haar toch binnenkort met vakantie zet en dan daarna ook weer een jaar stilzet? Gewoon interesse hoor. Ik vind je topic heel gedurfd, ik begin er niet aan.

@Nanne; Gelukkig gaat het weer beter. Heeft ze wel een goede weerstand? Geef je genoeg vitaminen?
@Murosch; Als je zelf veel spanning hebt zou ik het ook uitbesteden, die spanning krijgen ze toch mee en dat zou zonde zijn.
Laatst bijgewerkt door xApple op 15-03-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:41

Dankje Apple :) ik ga vanmiddag met de kliniek bellen voor foto’s inderdaad! Houd jullie op de hoogte. 4 jaar en kreupel is inderdaad heel zuur!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:12

SBravour schreef:
Dankje Apple :) ik ga vanmiddag met de kliniek bellen voor foto’s inderdaad! Houd jullie op de hoogte. 4 jaar en kreupel is inderdaad heel zuur!

Succes, hopelijk is het niks te ernstigs.


xApple ik ben 1m61 Limo schat ik tussen 1m48-1m50
Heb nog 1 betere foto van mij op hem

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:21

Je lijkt veel langer. Misschien ook omdat Limo nog heel smal is.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 15:27

Haha nou op deze foto sta ik pal naast limo en lijkt hij groter dan hij is :')
Afbeelding

Deze foto vind ik gewoon mooi
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:47

Kabayo ik had gereageerd in je topic :) vind dat gezeur om de leeftijd erg irritant.
Heb het met harley zelf meegemaakt en die was net 10 dagen vóór hij 3 was zadelmak (echt gereden).
Maar goed denk maar dat het puur jaloezie is omdat ze zelf geen zulke knappe fries hebben :+
Jouw paard jouw keuzes en jij kent haar het bést.


ik ben.dus al eens op Limo geweest. Maar omdat hij zo gespannen blijft en hoofd niet durft te zakken ben ik terug begonnen bij het begin: longeren met zadel en pas een stap verder gaan als hij ontspannen kan rondlopen

Vandaag was limo was meer gespannen.
Als hij rechtsom het hoofd wou laten zakken schoot hij toch even naar voor en hoofd bleef boven de boeg.
Hij durft toch nog niet echt te zakken dus.

Heb vandaag eerst opgewarmd met vooraf longeren en dan gaat hij rechtsom wel leuk "stofzuigen" linksom begint hij ook meer te zakken.
Bij rechtsom heb ik de indruk dat dit sneller gaat om dan een scherper zicht te hebben ofzo? Hij kijkt dan ook vreemd met het rechteroog. Ik zou dát eigenlijk eens op foto/film moeten hebben zodat jullie kunnen meekijken naar dat oog.

Anyway
Filmpje ineen geflatst, kan maar 10 minuten uploaden op YouTube dus delen tussenuit gehaald.



Staat hij overbouwd? Of lijkt dat maar zo?
Een paar centimeters erbij mag van mij altijd hoor :)
Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:04

Zo even heeeeeeel veel bijgelezen pffff maar *\%/* wat gaat t gaaf bij jullie echt zo leuk om te lezen!!

Hier was vandaag ponymeten en dus met Ghadir heen gegaan en laten meten en.... onze kleine man is gewoon al 1.54

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:14

Denk dat Limo nog best een stukje kan gaan groeien hoor!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:20

Kabayo ze leert inderdaad snel! Maar houden het voorlopig nog wel even bij een paar keer per week ca 10 minuten.
Wat een mooi en vriendelijk beeld! Ga zo je topic kijken :)

Sbravour wat rot zeg.. Ik zou denk ik even een afspraak maken bij de kliniek voor verder onderzoek..
Duim voor je dat het meevalt :(:)

Vindt het primak kunnen Art! En limo zou ook nog wel wat meer uitzwaren gok ik?
Zo op de standfoto lijkt hij inderdaad best groot!
Op die laaste foto lijkt hij inderdaad wel overbouwd!

Ken vandaag voor het eerst met singel gelongeerd. Gaf geen kik :) Galop aanspringen ging al wat makkelijker, blijven galopperen nog wel moeilijk. En ze wist vandaag goed waar de uitgang was, elke keer bij de uitgang even iets die kant op proberen te gaan :') Trots op hoe ze het allemaal oppakt.
Komende dagen zal het bij poetsen etc blijven.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:39

De hele leeftijdsdiscussie zal voorlopig nog wel niet klaar zijn, maar dat is met meer dingen zo in de paardenwereld. Helaas denkt iedereen het altijd beter te weten dan een ander. Ik heb ze hier op stal ook wel gehad, echt verschrikkelijk.
Gelukkig hebben we nu een super tof groepje mensen die elkaar gewoon in hun waarde laat en super gezellig met zn allen :D

Natuurlijk houdt iedereen er een eigen mening op na, maar het zou fijn zijn als we elkaar daarin ook gewoon respecteren. Altijd jammer dat er in sommige topics zo over door wordt gehamerd.

Ik beleer ze ook liever wat later, maar wat een ander doet is helemaal mijn ding niet om mee te bemoeien.
Als ik die van jou zo zie Kabayo is die er mentaal beter klaar voor dan mijn Nina die zometeen 5 wordt :+
Dat zal meer moeite zijn om haar te beleren dan jouw super brave Friesje!

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:02

Ik ga even proberen om een bijlees vanaf mn mobiel te schrijven:

Kabayo, wat super dat het mennen goed ging en dat je het helemaal zelf hebt kunnen doen! En Zilver heeft haar eerste eigen rijtopic, heel knap!

Brittien leuk om dat te lezen!

Madeliefje ja heerlijk!!

XApple nou ik vind het erg knap en dat te groot vind ik echt meevallen hoor! Lars is ook superbraaf zeg.

Melissa ook al heel flink bezig! Met veel dingen is het toch gewoon domweg doen en het snappen komt daarna.

SBravour wat balen dat het nog niet over lijkt te zijn. Ik zou denk ik ook verder gaan kijken wat er aan de hand is. Dit duurt me te lang zo. Als het even verstapt zou zijn geweest zou je verwacgten dat het nu wel beter had moeten zijn denk ik. Ik hoop dat je snel meer weet en dat er een goede oplossing voor komt. Jonge gup met pijn is maar niks.

Art hij lijkt inderdaad overbouwd, ik vermoed dat hij nog wat groeit. Jammer dat hij wat meer spanning had vandaag. Morgen weer een nieuwe dag!

Tineke, dat is al een mooie maat, wat is zijn verwachte stokmaat?

Faline klopt hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Vroeger was het heel noemaal om een driejarige te beleren, nu ben je bijna crimineel.

Ik zou deze week vanaf de grond nog met Veronia werken en dan zouden we er zaterdag weer op gaan. Helaas verwachten ze vrijdag op zaterdag nacht -6 graden dus dan is de bak vast bevroren zaterdag en kunnen we niks. Dusss...heb ik vandaag gelongeerd en ben er daarna zelf op gestapt. Ze voelde goed aan en deed geen stap verkeerd. Mijn bijrijdsterwas er en zij heeft me geholpen en dat ging super. Zelfs voor het eerst gestapt anderhalve hoefslag ver. Knappe lieve paardje, zo'n heerlijk uitzicht dit:
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13980
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:31

Sbravour jeetje zeg wat balen.. echo/rontgen lijkt mij inderdaad verstandig. Dan weet je hopelijk snel meer!

Claudia geweldig beeld <3 dankjewel :D ja het inspannen ging super goed. Ben er nogsteeds blij mee haha

Faline mee eens hoor.. die discussie hou je. Vind t vaak wel een verschil hoe de ruiter erop zit en hoe het paard eruit ziet. Ik vind mijzelf wel redelijk stil. Maar soms balans problemen
Lief berichtje hoor <3
Hoe is het nu met je?

Dankjewel melissa! Heel fijn als ze snel leren. Longeren klinkt goed!

Mooie hoogte al Tineke!

Marijke ach ik vind dat gezeur opzich niet vervelend. Vind het vervelender dat ze onwaarheden er in plaatsen wat ik met mijn paard doe.
Gaat wel beter he!
Klein beetje overbouwd. Meer weke rug

Xapple simpel. Omdat ik gewoon mee wil doen :+ ze kan t best. En ze komt zo niet helemaal stil te staan. Komt op een lager pitje

Gister zag ik zilver voor het eerst liggen. Bijzonder moment <3
Afbeelding
Afbeelding