Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:23

Die gulden middenweg is inderdaad heel lastig vinden... maar het puzzelen is wel leuk :+:
Nova is op de omgeving namelijk supernuchter. Wapperende dekjes, schreeuwende/rennende kinderen, de machines die naast de bak aan het werk zijn, een uil die door de bak vliegt (is onze huisuil _O- ), de wind e.d. is allemaal geen probleem. Loopt ze heel stoïcijns bij door. Ook als andere paarden aan de kletter gaan dan reageert ze daar niet op.

En als ze relaxt is kan ik heel veel wiebelen, zwaaien met m'n armen en benen enz. maar zodra ze spanning opbouwt kan 1cm verschuiven in het zadel al de druppel zijn.

Dus ach, genoeg om mee bezig te blijven _O-


Hoe is het met Kyara Mirjam? Alles goed?

Hoe was de les Francieen?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:20

Ze heeft nog steeds verstoppingskoliek, komt wel steeds kleine beetjes waterige mest uit.
Gelukkig net wel gedronken.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:15

mirjamalvaro schreef:
Ff gekekrn waar haaksbergen ligt, maar beetje te ver weg. :')
Heb geen ervaring met subli/pavo, dus zie het wel. Zullen wel ergens onderaan bungelen, maar het is ook goed voor de wedstrijdervaring toch. :))

Gulden middenweg is soms moeilijk te vinden. Met Kyara haar moeder is het ook zo afwegen. :=


Ah ja voor mij is het 10 minuten met de trailer, dus dat is ideaal :)

Lekker gelest francien?

Ag nee arme Kyara, inmiddels wel weer fit?

Sanne het puzzelen is zeker leuk, en zeker als je nadien de oplossing gevonden hebt!
Eigenlijk gek he dat ze bij spanning ineens een totaal ander paard kunnen worden.

Mirjam balen dat ze nog niet fit is..

Straks weer les bij huis, kunnen we mooi verder knutselen :)
En Kwie mag ook weer aan de bak.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:38

Nog de beste wensen iedereen!!

Hier even tijdje weg geweest aangezien kane stilstaat op het moment.
Het idee was er om hem even de tijd te geven om uit te groeien, en hij was op dat moment erg aan het wisselen waardoor een bit in zijn mond ook niet heel fijn was..
Nu wordt hij alleen ontzettend vervelend en druk... Het is de bedoeling om hem binnenkort toch maar weer te gaan oppakken..
Ben benieuwd hoe het gaat weer na een lange tijd stilstaan!!

Mirjan, wat schrikken zeg !! hoe is het zo gekomen dat hij zijn oogkas gebroken heeft?!! Heftig hoor!
Hoe gaat het nu met hem?

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:55

Les heb ik morgen! Verzet omdat het rotweer was. Net gereden als een klein pennymeisje. Had geen zin om heel serieus te werken dus begonnen met een wisseltje rijden en het is 1x gelukt!

Opstappen wilde maandag niet ze was heel vervelend en ging steigeren. 1x corrigerende tik geheven en het is klaar. Vandaag opstappen en wegrijden. Het lijkt alsof ze me 1x in de 2 weken een keer moet proberen. Als ze dan een tik krijgt is het gelijk over. Gwn ff proberen of ze me kan overheersen ofzo. Lees wel het is een hele dominante merrie

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:45

En hoe is het vandaag met Kyara?
Halve werk is al dat je weet hoe en wat waar het aan ligt Sanne!
Hoe ging de les Melissa en Francien?
Spannend weer oppakken Miesje :)

Hier vandaag voor de tweede keer los in de bak gereden. Ook meteen een andere bak en er kwamen 2 andere bij rijden :') Harvey vond dat volgens mij wel fijn en gezellig zo met andere paarden. Wilde met de eerste keer aandraven bijna gaan springen maar hij stopte meteen toen ik zn hoofd weer omhoog had gelukkig.
Rustig verder borduren!

Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:48

Les ging heel gijn! Hele fijne handvaten gekregen en zo trots dat pony zo snel leert. Binnen 10 minuten kon ze wijken en zo leerde ze om niet over de buiten teugel heel te vallen. Echt heeel fijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:57

Kyara staat in de kliniek. Mijn grote aansteller heeft zich juist hierbij veel te flink gehouden. Het is geen standaard verstoppingskoliek en mogelijk operatie nodig als zoutinfuus niet werkt.
Ze is nu zo hard aan het persen dat rectum beschadigd raakt, dus ook nog acute infectie erbovenop.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:02

mirjamalvaro schreef:
Kyara staat in de kliniek. Mijn grote aansteller heeft zich juist hierbij veel te flink gehouden. Het is geen standaard verstoppingskoliek en mogelijk operatie nodig als zoutinfuus niet werkt.
Ze is nu zo hard aan het persen dat rectum beschadigd raakt, dus ook nog acute infectie erbovenop.


Oh nee meen je niet pff.. lees nog altijd mee en wil jullie een dikke knuffel geven!! Hopelijk kan het zonder operatie opgelost worden..

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:43

Oh Mirjam wat verschrikkelijk! Sterkte!!

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:38

Oh jee wat een piepzooi, ik duim voor jullie!!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 21:43

Nog even wat uitgebreider;

Ze weten niet wat voor koliek ze heeft. Toen ze wouden opvoelen dreigde haar rectum te scheuren, dus dat ging niet meer. (Gescheurde rectum betekend einde paard)
Op echo lijken darmen vrij te liggen en te bewegen. Maar melkzuur is verhoogd wat wel weer op beknelling duid.

Bovendien heeft ze acute infectie erbovenop gekregen. Witte bloedcellen waren drastisch gedaald, dus echt net gebeurd daar. (Door de beschadigde rectum of is er meer aan de hand?)

Ze houden haar vannacht aan zout infuus, pijnstiller, antibiotica etc. Operatie ligt eraan of er nou wat bekneld is, dus we kunnen mog gebeld worden dat ze naar de OK moet.

Om 22.00 bellen ze hoe ze erbij staat.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 22:46

Miesje Kane dus een beetje teveel energie met stilstaan..

Francien klinkt idd als uitproberen, fijn dat het daarna ook gewoon klaar is!

Laura mijn les ging best heel fijn gisteren! Ze vind het nog vrij moeilijk om stelling/buiging aan te nemen zonder door het binnenbeen te vallen, maar daar liet ze zich gisteren fijn in bewerken :)

Dat waren dus veel indrukken tegelijk! Springen in de vorm van bokken? Gelukkig had je m snel weer bij de les

Franciien dat klinkt als een fijne leerzame les!

Jeetje Mirjam wat verschrikkelijk.. Duimen dat ze er gauw weer bovenop is! :(:)
Heftig zeg.. Zeker omdat ze ook niet weten wat er precies aan de hand is..

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:17

Miesje; die wilt weer lekker wat doen! Hopen dat hij het weer leuk oppakt na de pauze!

Laura; sprongetjes *D maar jullie zijn lekker bezig! Ik vind het een leuk paard!

Francien; top van de les! Knap!

Jeetje Mirjam... dat is niet niks... ik duim voor jullie!


Hier is vandaag de juf geweest en ik heb even een schop onder m'n hol gekregen _O-
Ik moet blijven rijden, zodra ik ga afwachten gaat ze andere dingen bedenken... ze moet DOORlopen als ik dat wil, ze mag best terugkomen in tempo, maar alleen als ze dan wel ruim blijft draven, kwamen op een gegeven moment gangen naar boven waarvan ik niet wist dat ze die had :oo <3

Maar het was een hele goede les, hadden we (ik) echt even nodig.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:31

Jullie gaan leuk allemaal :)

Hier niets gehoord vannacht, en geen nieuws =goed nieuws. Elk uurtje dat ze niet belden lag ik te juichen. :o
Nu hopen dat de bloedwaardes verder verbeterd zijn.
Vanmiddag even op bezoek.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:54

Poeh wat schrikken Mirjam! Fijn dat ze vannacht niet alsnog naar de ok moest. Ik duim voor jullie!

@melissa, klinkt goed! Die stelling is ook lastig voor die jonkies haha.
Hij werd bol en wilde eigenlijk met zn kop tussen zijn benen gaan “springen”.
Zo zeg maar:
Afbeelding
Draak :+

Dankjewel Sanne! Haha die schop heb je soms nodig. Wat super dat ze zo lekker ging lopen!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:01

Schrikken Mirjam! Ik duim voor jullie!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:03

Haha stouterdje paljas :))

Wachten op de bel ronde duurt lang. :')

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 17:23

Hoe is het ermee mirjam? :(:)

Haha dat bol worden kon mijn vorige pony ook laura! Gelukkig zette hij niet door!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:03

Nog steeds kritiek. Ze heeft zo'n pijn dat ze nu een ruggeprik hebben gezet. Ze blijkt toch meerdere verstoppingen te hebben. Wel werken haar darmen nog goed.
Vanmorgen ging het slecht, suf, liggen, niet willen eten.
Vanmiddag met bezoek was ze gelukkig weer flink opgeknapt, attent, hinneken, voerbak slopen, willen eten.
Vanmorgen waren ze bang voor scheur in darmen, maar die hebben ze gelukkig niet kunnen vinden.

Ook nog 2 doppen verwijderd waar ik al bang voor was. (En denk ook oorzaal van dit alles)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:08

mirjamalvaro schreef:
Nog steeds kritiek. Ze heeft zo'n pijn dat ze nu een ruggeprik hebben gezet. Ze blijkt toch meerdere verstoppingen te hebben. Wel werken haar darmen nog goed.
Vanmorgen ging het slecht, suf, liggen, niet willen eten.
Vanmiddag met bezoek was ze gelukkig weer flink opgeknapt, attent, hinneken, voerbak slopen, willen eten.
Vanmorgen waren ze bang voor scheur in darmen, maar die hebben ze gelukkig niet kunnen vinden.

Ook nog 2 doppen verwijderd waar ik al bang voor was. (En denk ook oorzaal van dit alles)


Pff en wat gaan ze nu doen dan? moeten ze dan niet spoelen met olie?? Zie net dat dat ook jou paard was met die trap op z'n oogkas wat een pech seg :(

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:14

Klopt ander paard van mij die oogkas.

Ze krijgt zoutinfuus door neussonde, de zouten trekken dan in de mest waardoor het losser zou moeten worden.
Verder pijnstillers, antibiotica en vocht. Vast nog veel meer.
Ze doen er alles aan om het zo comfortabel mogelijk te houden. Ze heeft ook een vriendinnetje tegenover haar staan zodat ze niet alleen is.
Plukken gras voor haar omdat ze dat wel wil eten.

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:26

Jeetje het zit niet mee bij jou :(:)
Gelukkig is ze in goede handen! Hopen dat de verstoppingen loskomen...

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:32

mirjamalvaro schreef:
Nog steeds kritiek. Ze heeft zo'n pijn dat ze nu een ruggeprik hebben gezet. Ze blijkt toch meerdere verstoppingen te hebben. Wel werken haar darmen nog goed.
Vanmorgen ging het slecht, suf, liggen, niet willen eten.
Vanmiddag met bezoek was ze gelukkig weer flink opgeknapt, attent, hinneken, voerbak slopen, willen eten.
Vanmorgen waren ze bang voor scheur in darmen, maar die hebben ze gelukkig niet kunnen vinden.

Ook nog 2 doppen verwijderd waar ik al bang voor was. (En denk ook oorzaal van dit alles)


Maar die van jou was laatst toch ook naar de tandarts geweest, of waren dat de andere paarden in het topic?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 19:41

30-11 en 18-12 bij 2 verschillende tandartsen geweest.
Nu zeiden ze wel dat gebit er mooi uitzag, alleen had ze erg last van de 2 doppen.