Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:01

Wat goed met Flo muronia en fijn dat je samen met je dochter hebt kunnen rijden!
Prachtige punten Nouk! Kan je trots op zijn.

Gefeliciteerd met verkoop en koop Miesje!

Heerlijke Melissa! En toch komisch om te zien wat ze dan wel en niet gek vinden :+

Hier gaat het dressuur matig echt mega goed! Zal binnenkort iemand even vragen te filmen. Ga zometeen even wat sprongetjes met hem maken in het zonnetje :D

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:02

Ze is thuis!!
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:37

Wat leuk, veel plezier met haar!

Dat Kenzo een topper is bewees hij vandaag maar weer. Gewoon met mij, grootste schijtlijster die er is met springen, een sprongetje gemaakt. Heel braaf rustig en vol vertrouwen, dat ik het zelfs niet zo erg vond om te doen. En dat voor een 3 jarige.
Oh en het was echt sprongeTJE :')

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:04

Benieuwd naar je filmpje paljaslaura!

Zo fijn voor je Miesje! Ik wens je veel geluk met je nieuwe aanwinst!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:11

Gefeliciteerd Miesje! Ze ziet er leuk uit!! Succes <3

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:30

Nouklime balen, zeker omdat het zo onverwachts kwam! Maar inderdaad, even tijd van denken en dan met frisse moed weer opzoek naar een andere baan

Laura super dat hij dressuurmatig zo fijn ging!
Lekker gesprongen in het zonnetje?

Leuk miesje! Ziet er tevreden uit!
Heel veel plezier gewenst met je nieuwe topper!

Wij hebben vandaag lekker binnen gelest met dit prutweer.
Ze deed goed dr best :D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 23:10

Wat goed Mirjam!

Gelukkig binnen Melissa. Ik werd er wel een beetje shaggie van, moest met de scooter naar stal haha.

Nouja lekker :+ Is net hoe je ertegenaan kijkt. Hij is nogal vervelend in de buitenbak. Dus nu ook weer veel spanning en ontploffingsgevaar. Op een gegeven moment bij mijzelf de knop omgezet. En ben gaan rijden als mijn trainer. Dus gaan galopperen en gewoon sprongen nemen totdat ie kalmeerde. Heb wat bokkensprongen moeten overleven maar uiteindelijk werd ie moe haha. Toen even gestapt en daarna nog 1 rondje wat hindernissen gedaan.
Dus wel weer een hele overwinning agz ik in zo een situatie snel afstap. (hij kan zo goor bokken en ben er van de zomer best hard naast gegaan daardoor)

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:43

Miesje gefeliciteerd met je mooie nieuwe aanwinst. Heel veel plezier, geluk en gezondheid gewenst samen en natuurlijk een boel veilige kilometers!

Nouklime oei, baan kwijt, dat is niet zo mooi.. Hopelijk heb je snel iets anders gevonden.

Sanne wauw wat een gave foto's van jullie, echt supermooi!

Mirjam wat dapper, ik weet dat je verteld hebt van je springangst. Zegt genoeg over Kenzo, dat hij je zoveel vertrouwen geeft dat je dit hebt gedurfd. Zo'n pony gun ik mijn dochter straks ook als ze een beetje serieuzer zou willen gaan rijden.

Melissa ook dapper, gewoon lessen in dat prutweer. Ik vind er echt helemaal niks aan dit.

Ik heb weinig nieuws te vertellen behalve dat ik er hier iemand bij heb op stal die me wil helpen met het trainen van mijn 2 paarden (Veronia en Flo) en dat is zeer welkom aangezien ik zo weinig tijd en energie heb om ze beide goed in conditie te houden. Ik ben inmiddels in het ziekenhuis geweest en heb mijn bloeduitslagen. Afgezien van een te laag vitamine D, te hoog vitamine B6, flink te hoog ijzergehalte en iets afwijkende nierwaarde kwam er niet veel uit het bloedonderzoek. Bij de neuroloog werd de conclusie getrokken dat ik toch echt flinke restklachten heb aan mijn linkerkant van de hernia waar ik aan ben geopereerd 2 jaar geleden en dat ik gewoon vol artrose zit, waar ook niks aan is te doen. Daarnaast krijg ik een onderzoek voor het carpaal tunnelsyndroom aan het einde van de maand.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:18

Ja muronia ik en springen is een ramp haha.
Kenzo vandaag in de knotten voor kijkers en weer heel braaf zijn rondjes gelopen en sprongetjes gedaan. :+:

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:22

Lieve Kenzo wat beelden van laatste tijd. :))


xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:42

Die pony gaat iemand heel blij maken mirjam... wat een gouden dier :+:

Nova was vandaag vooral echt stout. _O-
Er lagen wat plassen in de bak, en ze haat water, dus dat was sowieso al een uitdaging. Maar toen ging d'r pas geschoren weidemaatje keihard rennen en bokken, nou dat was feest :')

Wilde ze telkens omdraaien en d'r achteraan rennen. Moest echt even flink boos worden dat dat toch niet de bedoeling was :')
Moet er leuk uitgezien hebben voor buitenstaanders _O-

Uiteindelijk gaf ze het wel weer op gelukkig hahaha

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 11:09

Ohoh Nova toch :))

Ja schat is Kenzo he :+: Als je hem ook ziet knuffelen en stalken smelt je hart hoor. Jammer dat er zo weinig kijkers komen, gun hem wel echt goed huisje. :P

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:13

Dat is zeker jammer! Ik duim ook voor een fijn huisje voor hem!

Hier vanavond verrast door m'n vriend! We vierden sinterklaas met de familie en hij is al week bezig met het knutselen van m'n cadeau...

Dit kwam vandaag uit het pakketje, zelf in elkaar gezet & gebrand in het hout <3
Afbeelding

Die krijgt een mooi plekje op stal :+:

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 16:47

Leuk zeg!

Tis koud vandaag. Dus mutsje op. :P :')
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:02

Wat een leuk cadeautje Sanne!

haha mirjam, hij kijkt ook echt zo droopie ermee _O-

Met een beetje geluk heb ik vanmiddag weer eens een uurtje tijd om wat met Veroon te gaan doen. Ik vind er niks aan met deze korte dagen. Alles moet in de middag gepropt worden en om 16 uur is het alweer donker. Mijn nieuwe bijrijdster heeft gisteren voor het eerst op Flo gereden, deed ze heel dapper! Fijn om er iemand mee bezig te zien die geen spoken ziet, zoals ik ze zie met hem.

Voorlopig heb ik ook even geen wedstrijden in de planning. Even deze rotperiode door zien te komen qua energie en tijd en alles. Het enige dat ik in de planning heb is op 18 januari. Maar wat dat is, zien jullie tegen die tijd wel :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:15

Zo te lezen kijk je wel uit naar de 18e :D

Hier zondag wedstrijd met Eli, dus trainen zo goed als kwaad gewoon door in mijn bakkie. :P

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:31

Haha nou het wordt lachen of janken, niks daar tussen in :+

Ik trek straks de zwemvliezen ook weer aan en we gaan gezellig samen snorkelen _O-

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:14

Paljaslaura, wat super dat je het toch maar gedaan hebt!

Muronia, wat fijn dat je een beetje hulp hebt nu.
Wat balen dat je nog steeds zo'n last hebt van je hernia -O-
Ben nu toch wel heel erg benieuwd wat je op de planning hebt staan de 18de :o


Mirjam, Kenzo lijkt me echt een fijne en leuke pony! jammer dat er niet veel kijkers komen.
Hoe was het met de kijkers van van de week?

Sanne, Stoute nova :P Heerlijk het koude weer en regen en waterplassen met de jonge paardjes _/-\o_
Wat een super lief kado heb je gekregen zeg <3

Ik heb gisteravond voor het eerst weer met Jackie gereden sinds ze hier is <3
Was voor mezelf wel even weer spannend, maar toch even mijn angst overwonnen En wat een vertrouwen geeft ze mij weer zeg! Echt zo heerlijk om weer vertrouwd te kunnen rijden! *\o/*

Nu rustig aan met haar weer opbouwen, ze heeft bij de vorige eigenaar een tijdje stilgestaan dus we gaan nu weer aan de slag om haar mooi in de bespiering te krijgen <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:35

Mies PB :))

Muronia

Berichten: 19549
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:26

Miesje wat ontzettend fijn voor je!

Dat was leuk zeg vanmiddag. Voor het eerst Flo en Veronia samen in de baan aan het werk. Ik vond het heerlijk om weer eens te genieten van mn Veroontje en mn bijrijdster doet het heel goed met Flo. Fijn voor hem en ook voor mij zo.

Ik zet haar niet herkenbaar in beeld verder, maar mooi om ze zo samen bezig te zien
Afbeelding

En ik ben weer helemaal blij dat ik rij. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 19:46

Fijn om te lezen dat je er weer op hebt gezeten Muronia! En leuk en handig dat je een bijrijder voor Flo hebt! is weer een zorg minder voor je. en geen druk om er zelf persee op te moeten gaan zitten om hem beweging te geven.

Miesje wat fijn dat ze je zoveel vertrouwen geeft! Ben benieuwd naar een beetje goede foto's van haar met jou!

Soms zijn ze best handig die vrienjes he Sanne! Als je cadeautjes van ze krijgt haha!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:08

Laura wat rot dat hij zo vies kan bokken.. Knap dat je toch doorgezet hebt en t mooi van m gewonnen hebt!
Heeft ie in de buitenbak iets gehad waardoor hij zoveel spanning heeft?

Muronia wat fijn dat je iemand gevonden hebt die je kan helpen met de paarden! Altijd wel een ding om iemand te vinden waar je de klik ook mee hebt
Ene kant natuurlijk fijn dat er geen gekke dingen gevonden zijn maar wel vervelend dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent

Mirjam waren de kijkers enthiousast?

Ohoh sanne Nova was dus even een grote boef :+
Wauw wat een gaaf cadeau! Super knap gemaakt!

Muronia wat fijn dat het goed klikt met de bijrijden er ze lekker wegstuurd met Flo!
Het is inderdaad niks aan zo vroeg donker.. Begin er nu weer een beetje aan te wennen om bij lamplicht te rijden maar oh wat is dan fijn dat je in het weekend gewoon bij daglicht kan

Miesje wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden, het is je gegund! :)

Heerlijk Muronia om zo lekker samen bezig te zijn!

Afgelopen week ook weer fijn kunnen rijden met Ken, ze gaat stukken zo ontzettend fijn lopen :)
(en af en toe een beetje de boef uithangen :+ ) We zijn wat bezig met wijken en opzich gaat ze wel opzij voor het been maar ze schaart nog wel wat te weinig. Dus daar mee bezig maar daar is mevrouw het nog niet altijd mee eens :+
Verder vooral heel druk met klussen en werk dus dan blijft er weinig tijd over voor bokt :P
Ik hoop met een maand ongeveer over te kunnen, wel weer fijn om dat iets meer tijd over te hebben.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:24

Melissa, nee kijkers hadden andere ideen dan ik wat je met een 3.5 jarige kan doen. Lees zij wouden veel meer. :o Ik vind B/L1 niveau dressuur en 50/60cm springen en braaf op vreemd terrein en werkelijk elke ruiter accepteren eigenlijk wel genoeg. :P

Heerlijk dat Ken zo goed gaat.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:18

Wat leuk dat je iemand erbij gevonden hebt en zelf weer lekker aan de slag bent muronia!

Wat goed miesje! Zo leuk dat je een nieuwe liefde gevonden hebt!

Lekker Melissa dat ken het goed doet!
Harvey heeft ogen op stokjes en ziet gewoon alles. Vind veel dingen wel heel raar. Zoals vier a pony’s in de bak naast waar wij aan het rijden waren.
Dan pompt ie gewoon steeds op en als ik m dan ergens “verkeerd” aanraak gaat ie af :+ al was het afgelopen dinsdag met springles in de binnenbak ook raak.
Uit het niets ineens keihard rennen met zn kop omhoog. Wel “goed” af kunnen sluiten maar wat een debiel is het soms haha
En het is vooral als er spring materiaal in het spel is. Met normaal rijden is ie super braaf

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 16:24

Haha Mirjam die muts _O-
Balen als die kijkers dan een ander beeld bij 3.5jr hebben. Zonde... hij kan al zo veel!!

Wat fijn dat je een bijrijder hebt waarmee het klikt Muronia! Dat is heel veel waard! Je foto's zien er weer fijn uit!

Wat fijn Miesje, lekker weer kilometers maken met je nieuwe topper! Jackie klinkt heel leuk *D

Haha zeker Nouk, topvriend heb ik hoor, hij is stiekem gek op Nova en dit soort leuke, persoonlijke cadeautjes maakt hij me natuurlijk superblij mee :+:

Dat oppompen en dan ontploffen bij verkeerd aanraken herken ik wel Laura, lastig is dat he! Want als je niet meer rijd, dan gaat het ook mis haha. Doseren doseren doseren...

Wij gaan werken aan onze springcarriere...
Afbeelding
*\o/*