Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:12

Gelukkig ben je er snel bij Sbravour.

Hier gelongeerd, dit keer netjes linksom. Paar keer geprobeerd te draaien, maar dat is haar niet gelukt en daarna liep ze dus braaf haar rondjes.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:30

Apple gefeliciteerd met je nieuwe aankoop, dat jullie maar veel plezier mogen beleven samen!!!

bravour toch een ernstige blessure maar gelukkig zijn de vooruitzichten positief! wat fijn, nu maar hopen dat het weer snel beter wordt en het gras wat gaat groeien zodat ze naar buiten kunnen.

anette heerlijke spikkel billen :)

welkom mirjamalvaro

hier even een tijdje niets gedaan met ghadir vanwege t weer en wat andere drukte. vandaag was dochterlief onverwacht vroeg thuis dus ghadir even aan de longe gedaan en daarna erop, eerst even vast, daarna los en zelfs een stukje voorop, maar dat was heeeeel spannend :) en ook keurig achter mams aan, dat was toch wat fijner, maar wat doet hij het braaf.

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:31

Goed bezig Tineke!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:11

xApple; Proficiat!! Wat super leuk dat je 1e al direct een schot i de roos was :)

Kabayo; Super te horen dat de fyio haar zo goed in der lijf vond! Ze hebben toch altijd wel ergens wat, net als wij haha.

Welkom Mirjamalvaro! Die had nog even losse hoefjes dus... ziet er braaf uit zo nu :)

Melissa_93; Haha slimmerikje is het dus! Strak plan om de ingang dan even af te zetten. Mee afleren dat gedrag ~~}> w

SBravour; Gelukkig weet je nu teminste wel wat het is! Leuk is uiteraard anders maar meestal komen ze hier wel goed vanaf. Goed de tijd geven en vooral niet te snel te veel gaan doen :).

AnenetteFlame; Lekker afwisselend! Heerlijk dat je paard zo braaf was!

TinekeVD; Kijk, opstappen en gaan. Heel fijn :)

Wat voor een voer voeren jullie? En waarom?
Hier nog voer dat ik van de buurman had overgenomen en nu aan het bekijken wat ik echt wil gaan voeren. Brok / muesli of een combi van of.. en welk merk, weinig suiker e.d. Uitzoekwerk B-)

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:17

Dat dilemma heb ik ook gehad pattypaard!
Die van mij staat nu alleen op kuil en een kwartje pavo condition (basisbrok dus). Heb hiervoor een zak vitalbix gehad en daar deed hij het prima op alleen vond het niet heeeel lekker en ik las dat sommige paarden er heel schrikkerig van werden en dat vond ik met beleren toch niet zo handig

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:38

Bedankt meiden! Laten we het beste hopen. We staan nu al bijna 3 weken stil eigenlijk, ik mis het werken nu al... Worden zware weken.. :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:49

Hier ook pavo condition 2x per dag een handje en 2x sportsfit een handje. Verder zowat 24/7 goed hooi.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 19:21

Hier niet veel anders gedaan dan grondwerk en longeren.

Qua voer wat stalbaas hem geeft en handje vitalbix. Limo is snel gespannen maar van de vitalbix merk ik niet dat hij er meer schrikkerig door is hoor.

Sbravour balen dat het toch een blessure is. Gelukkig wel positief vooruitzicht voor de zomerperiode.

Tineke klinkt goed :)

Mirjamalvaro draaien probeerde limo in begin ook :j

Anetteflame leuk uitzicht in menpositie :+

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:19

Hier krijgt ze 2x per dag schep luzerne + Pavo Vital. Verder nog vaak 1x p d kwart schepje slobber. En volt de rest soms een handje Pavo Sportfit.
Onbeperkt hooi en zomers gras natuurlijk. Ze doet het hier eigenlijk prima op!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 20:41

Even tussendoor, sorry dat ik al zo lang niet meer heb bij gelezen.

Ik ga volgende week proberen dit even te doen.
Momenteel helemaal bezig met het head shaken wat jammer genoeg toch nog altijd bezig is.. ben echt beetje moedeloos zo zielig om je paard zo bam te zien verznderen. Van een happy speels paard naar een nerveus en ongelukkig paard. Morgen komt er een therapeut hopelijk snel goed nieuws..

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 21:07

Jij ook succes. Balen he medische dingen..

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:14

X Apple gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!
En lekker even Lars van de bovenkant bewonderd, heel fijn!

Mirjam ach ja daar zijn ze ook jong voor he. Mag wel wat inzitten :)
Morgen even de hoek afzetten met een draadje en balkje, kijken of dat helpt
Wat een knapperd is Kyara! Wat kent ze al?
Heb je haar met doel voor de sport of?
Moeders ziet er ook als een fijn bewegend paard uit, en zeker een hele knappe papa :j

Oh zie het nu, wat super dat je erop hebt gezeten! Doe je dat op de harde ondergrond of lijkt dat zo?
Longeren ziet er inderdaad braaf uit! Wel vervelend dat ze soms gericht wil slaan..

Sbravour gelukkig wat meer duidelijkheid nu.. Hopen dat ze zich rustig houd met stappen!
En dan heel hard duimen dat je over 2 maand weer groen licht krijgt

Anette wat fijn dat ie het zo braaf deed buiten!

Tineke weer lekker een stukje gestuurd, super!!

Pattty ken krijgt op dit moment 's ochtends en 's avonds een kilo basis/sportbrok van havens en ze krijgt tussendoor nog een kilo slobber. Slobber omdat ze wel wat voller mag worden. En uiteraard veel ruwvoer.

Wat rot K_M.. Hopen dat de gedragstherapeut jullie verder kan helpen..

Ken vandaag wat gepoetst en zadel op en af. Beugels een keer naar beneden etc. Beugels naar beneden was nog iets spannend maar poetsen en kriebelen vindt ze heeeerlijk haha.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:31

Melissa is inderdaad harde ondergrond (beton met rubber matten). Ze staan daar gedurende de winter ook gezamelijk los. :)

Ken was dus ook weer knap. :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 10:36

@Kabayo; Wat heerlijk dat Zilver helemaal weer goedgekeurd is door de fysio. Fijn om te horen.
@Mirjamalvaro; Jij bent goed bezig:D Ziet er goed uit. Ik zou inderdaad gewoon lekker altijd buiten trainen nu. Dan wordt het normaal.
@Sbravour; Hm ik had wat anders voor jullie gehoopt maar het is ook niet dramatisch. Even een aantal weken doorbijten -O-
@Anetteflame; Wat leuk zeg! Wat een fijne manier om zo te trainen +:)+
@Tinekevd; Bij jullie ook weer goed gegaan dus. Mooie vorderingen :D
@Pattypaard; ik voer Lars vitaminekorrels en een graanvrije muesli van Marstall. Ben er heel tevreden over. Het is een halve kilo per dag, ik doe er ook nog wat lijnzaadolie doorheen. Daarbij 4x per dag droog hooi.
@km; Super vervelend.. :(:) Heb je al een pollennetje? Mijn vorige merrie had een pollenallergie en ging dan ook heel erg shaken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:27

Had nog een vraagje.
Limo heeft last van schilfers/roos(?). Met de vriestemperaturen en omdat hij weer aant rillen was had ik het staldeken opgelegd. Dag erna haal ik het af en hele rug zat onder de schilfers het deken ook.

Hij staat nu alweer enkele dagen.zonder deken maar toch blijven de schilfers.

Kan dit door de rui komen? En kan ik hem gewoon wassen nu het íets warmer is?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 13:34

Afbeelding

Ik had deze shampoo van de dierenarts (kun je gewoon online kopen op allerlei sites).
Het hielp echt mega goed. Paard natmaken, goed insoppen, 5min. laten intrekken en goed uitspoelen.
Echt alle schilfers waren weg. Zelfs in een mega dikke fjordenvacht.
Wassen kan wel hoor, zou wel met warm water doen.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 15:47

Niet echt jonge paarden praat maar ik heb net 1 van mijn Shetlanders weggebracht.
Met de fiets naar een adres hier in het dorp. Super lieve mensen en onwijs goed plekje.
Het is allemaal goed maar het blijft lastig :o

Super schattige stalletjes met uitloop en verhard deel. Ze lopen super veel buiten.
Ze komt bij een grote Fries en dat ging samen direct goed.

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:09

Wauw mooi plekje hoor, wordt ze vast gelukkig. Moeilijk blijft het maar gelukkig lekker dichtbij!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 16:21

Dank je voor de tip. Maandag gaat de dierenarts er eerst naar kijken, moest maandag sowieso komen voor inentingen en voeradvies dat ze opgesteld heeft.

Ziet er een fijn huisje uit.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:10

Gefeliciteerd apple. Maar heb je haar wel bij een eigen diernarts laten keuren? Of eentje die daar altijd al komt?
Mooi plekje voor de shet!
Ja zeker fijn om te horen :j

Marijke
Zilver (en heel veel paarden die ik wekelijks zie) hebben allemaal witte schilfers. Komt van het verharen. Heb haar vandaag ook maar weer lekker gewassen. Helpt altijd wat. Komt ook wat van het dek.

Klinkt goed melissa. Jij kan straks zo weg rijden :))

Km wat balen zeg... geeft niks hoor. Je hebt je gedachtes nu bij je paardje

Haha klopt pattypaard :p
Wij voeren Fibra

Super tineke!

Mirjam mooi dat ze na streng zijn braaf haar rondjes liep zonder om te draaien!

Leuke foto annetteflame! Stippelssss

Sbravour fijn dat je nu weet wat het is! En beterschap

Hier een buitenrit gereden vandaag. Naar het strandje. Echt heerlijke waterpret hadden wij!
Afbeelding
Afbeelding
Oke en een super grote faal... ze struikelde en daar gingen we. We hebben beide niks hoor!
Wel heel dom om te zien :+ gebeurd mij altijd weer he _O-

En ze staat sinds 5 uur weer lekker thuis <3
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:29

Oi daar ging je! Hopelijk ongedeerd! :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:34

Das koud zo'n duik. Die schimmel vond het ook niet zo geslaagd :=

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:45

Via fb reageerde ik al
Schimmel ziet hen vallen en denkt het hare ervan zoiets als: "uh daar val je, ik ben weg hier!" :')

Geweldige reactie vond ik die schimmel echt wel hoor. :+

Vind de pelletjes niet fijn haha. Maar maandag komt dierenarts, heb nu wel.een.geruster gevoel erover door uw reactie :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:18

@Kabayo; paard staat totaal aan de andere kant van het land. Gewoon een kliniek van daar is prima.

Vandaag ook weer eventjes gereden. Ging ff minder goed dan de vorige keer, Lars wilde amper de bochten om en trok heel erg naar binnen. Draven lukte ook niet zo goed omdat hij heel traag is. Dus van de week even longeren en wat oefenen daarmee. Hij was wel heel braaf want er kwam een span met 2 dravende paarden langs en hij gaf geen kick +:)+


Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:21

Zo even inactief geweest want had het zo druk dat bokt niet eens aan de beurt kwam :+ dat gebeurt me niet zo vaak. Lina vond het niet erg en heeft even van een vakantie genoten. Ik ga eerst even bijlezen

Pagina 97:

Elina : Lekker in het zonnetje mennen! Wat wil een mens nog meer :j Fijn dat ze met in en uitspannen ook braaf is nu! Dat maakt het wel wat makkelijker

xApple : Wat genieten zeg! Hij is idd zoekende maar dat is helemaal niet erg! Over jouw rijkunsten kunnen we toch niet klagen? Je geeft hem lekker de ruimte met een zachte hand zodat hij zelf wat kan ondervinden en zijn evenwicht kan zoeken. Zo wil ik het wel vaker zien bij net beleerde dieren! Denk dat je niet heel erg in moet zitten over je lengte :) Als jullie beide plezier hebben is het niet erg toch? Hij kan je zeker wel dragen.

Melissa : Fijn dat Ken het op een gegeven moment doorhad!!!

Elina : Brave zilver!!! Lekker actief achterbeentje!

Sbravour : Ik sla je berichtje heel even over want ik weet dat er straks nog een update langskomt met meer nieuws hahaha

Art : Hij is wel nog wat gespannen vind ik. Zou je niet eerst longeren goed oppakken met touwtjes bijvoorbeeld dat hij wat begint te ontspannen?
hij is idd iets overbouwd en lijkt wat weke rug ofzo.

De leeftijdsdiscussie vind ik een goed iets. Zag laatst ook een pony voor de wagen met 2,5 jaar. Ziet er qua ontwikkeling net uit als mijn jaarling nu.... Alsof ze geen ogen hebben.

Murosch : Jaaaa *\o/* Wat fijn dat ze zo braaf was ook!!!

Pagina 98

Elina : Zilver de luie donder :+ :+
En alweer ging t goed! Lekker vreten achteraf

Patty : Mooi stuk!!! Daar gaan ze zich wel vermaken!!!

Art : Kijk dat klinkt beter! Ben benieuwd naar film materiaal!

Sbravour : Dat is een goed teken! Als ze echt ontzettend veel pijn was ging ze niet springen

Elina : Leuk beeld met die paraplu :D

Art : Kijk dat is goed! Ziet er al beter uit dan je vorige filmpje. Zou eerst werken aan lekker ontspannen en dan weer met het zadel

Dawson : jaa leuk! ik ga morgen gelijk kijken!

Patty : Wow sneeuw! Hoop dat we dat niet weer zien voor de zomer :D

Elina : Lekker in galop! Stoer hoor!

xApple: Wat een knappe dame!!!!! Gefeliciteerd!

Elina : Zilver kijkt blij na haar massage!

Mirjam : Welkom!

Melissa : Open stukken zijn ook moeilijk, geen steun. Even afzetten idd en kijken of het beter wordt. Vaak doen ze het niet expres

xApple : Gefeliciteerd nogmaals met je knappe dame! Hoop dat je wel met lars bezig blijft. Ondanks zn maat is ie wel heel leuk namelijk <3

Mirjam : Vind haar op de eerst foto heel puppy lijken, was afgelopen jaar denk ik? wees er zuinig op, het is een mooie. Vervelend van het trappen, dat zou ik direct afleren. Flinke mep verkopen als ze gericht probeert te trappen was hier de manier :o Is even sneu maar heb je wel profijt van..

Sbravour : daar was de post al :) Vervelend dat je zo lang moet wachten! Maar liever nu dan als ze straks M loopt bijvoorbeeld en je er lang uit ligt ;) lekker blijven posten!

Pagina 100

Annette : Leuk zeg!!! Leuke manier om te oefenen in het bos.

Ik voer vitalbix active+ en lijnzaadolie erdoor. Ze doet het er goed op en wordt er niet schrikkerig van ofzo..

xApple : Fijn dat je een goed plekje hebt! En nu kun je de shettie ook nog eens opzoeken. Wel mooi stel met de fries!

Elina : Mij maar koud :') :') :') En ook nog lekkere duik. Telefoon ook waterdicht gebleven?

Zo.. Iedereen gehad.

Vandaag heb ik het longeren weer wat opgepakt. Ze was lekker fris dus eerst even los door de bak rennen voor de overtollige energie.

Daarna beide kanten gelongeerd. moeilijke kant ging zo :
Afbeelding

En makkelijke kant natuurlijk direct lekker laag zoeken. Dus ben weer tevreden. Misschien 20 minuutjes gelongeerd maar zo blijft ze het wel leuk vinden.



Trots op mijn knappe dodo <3 Kreeg ook alweer berichten of ik haar wilde verkopen, echt niet %)

Afbeelding