Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:50

Haha oh geloof me, dat poetsen mis ik niet... vorige schimmel(lease)pony nam graag modderbadjes.

Doel is lekker allround te worden! Dressuur, springen, buitenritjes, crossen. Uiteindelijk een keertje een wedstrijdje meepakken misschien maar dat komt wel *D

Herkenbaar dat diep duiken! Inderdaad lekker hoppa naar voren en dan liever wat hoger lopen!

Hier even lekker penny roze halster gepast haha.

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:54

Murosch wat schrikken zeg! Gelukkig gaat het de goede kant op!

Sbravour had ik opzich ook wel kunnen doen, ze heeft eigenlijk nooit spanning. Maar is meer voor mijn eigen idee haha

Nouklime eerste keer donker is inderdaad wel spannend. Maar binnenkort geen ontkomen meer aan haha

Patty wat is Krisje leuk!!

Nouklime grappig, hier ook nog nooit met slof gereden. Vind t maar niks haha
jagers, dat is zeker spannend. Toch goed kunnen oplossen dus, top!
Zag een stukje film voorbij komen op insta, zag er fijn uit!
leuk om te merken he hoe snel ze stappen vooruit maken

Paljas laura gelukkig gaat de verkoudheid de goede kant op!
Een rem is wel makkeiljk om te hebben haha

Apple de galop komt wel, jullie hebben al grote stappen gemaakt en die handigheid krijgen ze wel.

Murosch weer heerlijk gereden, super!

KM ja ze krijgt zeker wel even op de donder als ze uitbreekt. Is ook een hele periode weggeweest, en instructrice zegt ook wel dat ze eigenlijk heel goed vooruit gaat, heel veel lossigheid maar dat ze dan waarschijnlijk ook even niet weet wat ze met haar lijf aanmoet. En ik moet nog net wat sneller leren reageren zodat ik haar voor kan zijn, maarja ze zijn soms zo snel haha

Wat goed dat ze zo goed reageerde op het zweepje! Balkje ziet er braaf uit zo! En galop wordt inderdaad door het veel doen vanzelf wel makkelijker!

Sanne lekker bezig met grondwerken, leuk! En wat een onswijs leuk hoofdje zit erop!

KM super dat als ze nu bokt jij ook door kan pakken zodat die lol er ook snel van af is!
Foto's zien er inderdaad lekker ontspannend uit!

Sanne dat roze staat m wel goed!

Ken gisteren weer gelest bij huis. Ze deed het fijn :) Nog 1x geprobeerd om de andere kant op te gaan maar was nu wel snel genoeg en haar voor. Linkergalop was even weer lastig maar uiteindelijk wel goed aangesprongen.
Vandaag even een klein rondje naar buiten geweest. Nu voor de 2e keer en ze doet het alsof ze het jaren doet <3 Heerlijk ontspannend, ze vind dingen wel raar/spannend maar blijft braaf doorlopen. Alleen de overgang van verharde weg naar zandpad vond ze even heel raar, toen stonden we ineens stil haha, maar na een beetje overtuiging ging ze daar ook wel in. Ligt ook een beek naast dat zandpad dus misschien dat ze dat wel even spannend vond.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:55

Vanmiddag heerlijk gereden samen met een vriendin die wat gefilmd heeft en een fotoshoot heeft gehouden haha!

Kan nog steeds niet geloven dat ik zo'n knap paard heb en hij 4 oktober al 6 maanden bij mij was:
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:05

Tijd gaat snel he, ik realiseerde me gisteren ook dat ik Ken nu een half jaar heb :)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:12

De tijd gaat zeker snel. Wat zijn we al ver gekomen met zijn allen hé :D

Ik heb Lars over 2 weekjes alweer 3 jaar <3

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 22:17

Ik callie 1 november een jaar! Wat een jaar ook, maar nu gaan we eindelijk de goede kant uit.
Afbeelding
Afbeelding

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 01:00

Murosch ~ zo blij kan je dan zijn hè met je paard in de trailer. Maar veel oefenen dan wordt t vanzelf gewoon. Ik had nog even geen tijd gehad om bij te lezen. Maar hier was hij al

Paljaslaura ~ knap paard! Mooi dat hij zo braaf liep met zn singeltje.

xApple ~ fijn dat het zo goed gaat. Top! Super knap ook al langs de weg een stukje.

Jacqii ~ featherlight is volgens mij een super goede keuze. Ben echt een fan van hun YouTube-filmpjes Super knap paard!

Pattypaard ~ ben benieuwd wat de uitkomst van de osteopaat zal zijn.

Nouklime ~ wat zal je trots zijn! Na je vakantie opstappen en rijden. Dat bevestigd maar weer dat het goed zit.

xSannee ~ welkom!! Vind valk zo n prachtige kleur

AnnetteFlame ~ lijkt me heerlijk. Lekker buiten rijden. Glundermomentje

Maartje1990 ~ hangen vind ik ook niks. Dus je bent niet de enige Haha. Zo bijzonder, zo n eerste ritje!

SBravour ~ wat zijn jullie een leuke combi!

Probeer morgen weer verder te reageren Vorige week voor het eerst gereden. Eerst alleen gestapt. Ze liep super voorzichtig. Maar na een tijdje ontspande ze zich. Ow zo trots op Mn paardje. Na een paar dagen weer opgestapt en toen ook een drafje gedaan. Niks aan de hand of ze t al tijden doet. Ow ik ben zo blij Had de beugels alleen wat te lang merkte ik in de draf. Dus die gaan volgende keer een gaatje korter


Afbeelding


Melissa_93 ~ wat super jammer van je punten. Anders misschien eens filmen dan kan je terugkijken wat er misgaat en daaraan werken.

SCC

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:58

@K-M ik vind de foto’s uit je filmpje best wel goed er uit zien ! paard lijkt echt goed ontspannen te lopen. En persoonlijk rij ik ook met zweepje, liever actief dan zo diep lopen en bijna stil vallen zo traag lopend.

@xSannee haha leuk penny roze halster ! staat best goed zo met de kleur van het paard !
(ik heb nu een regenboog bij een hengst dus ben voorstander van penny momenten)

@Melissa_93 fijn dat je met jouw paard een stukje naar buiten kunt ! lijkt mij ook heerlijk om te kunnen doen die overgangen van onverhard nar verhard of andersom kunnen ook heel eng zijn hoor…. Aldus mijn pony. Die denkt altijd over dat soort overgangen de benen extra hoog op te moeten tillen :D

@nouklime wat een knap paard ! vind jullie zo op de foto ook een leuke combinatie *-:)

@IngridP wat voor paardje heb jij ? ziet er op de foto leuk uit. En lijkt lekker actief te zijn !
p.s. hallo dorpsgenoot :P


Ik dacht gister iets heeel engs te hebben als schriktraining parcours. <<) Blijkt ponylief er echt helemaal niks aan te vinden….. had een boog van schuimbuizen, een groot wapperend doek waar je langs moet lopen, een wapperende vlag boven zijn hoofd en een grote ton met een knuffel erop en een paar bewegende schuim buizen eruit stekend. Hij loopt de bak in, kijkt er naar loopt er gewoon langs en blijft maar schooien om koekjes. Na alles gezien te hebben deed ik hem los, en meneer gaat vrolijk rennen in de bak en beukt daarbij de grote ton om. Hij kijkt ernaar en vervolgens probeert hij om overal in te bijten en er mee te gaan spelen. Hoe moet ik een 3jarige schriktraining geven als hij nergens van onder de indruk lijkt te zijn ? :?

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:07

Ik heb even bijgelezen. :Y)

Murosch: Wat fijn dat je er weer opgezeten heb na de trailer problemen. Is ze weer helemaal hersteld?? Hoe gaat trailer laden nu? hoop niet dat ze er blijvend nare herinnering aan houdt.

IngridP: Ja ik ben inmiddels ook fan. *\o/* Komende vrijdag gaan we voor het eerst langs en krijgen we een soort les/uitleg wat ze tot nu toe heeft gedaan met haar en hoe ze dat doet. Ben heel benieuwd! :)

k_m: Wat fijn dat rijden zo goed ging. Wat ziet je paard er leuk uit zeg wel lastig zeg als ze zo sloom worden vraagt altijd heel veel discipline van de ruiter.

Nouklime: Wat heb jij een mega knap paard zeg! snap dat je trots bent!

xSannee: Welkom :D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 18:39

Ziet er niet verkeerd uit K_M! Dat te diep lopen komt vanzelf goed als je dat aan pakt zoals je wilt gaan doen :)

Roze staat leuk bij je paard xSanne!

Wat heerlijk lekker buitenrijden met dit prachtige weer Melissa!

Knappe foto nouklime :D

Ziet er al goed uit ingridp!

Hahaha wat lekker dat ie zo brutaal is SCC.

Gister voor de derde keer singel om en nu een gaatje strakker. Kregen nu wel de bunny hops haha. Dit nog maar even rustig paar keer doen en dan kijken met het zadel.

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:41

SCC ~ Het is een Welsh NWR merrie van 5 jaar :) Idd dorpsgenootjes. Zie het nu idd aan je geplaatste foto's ;)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:30

IngridP ziet er zijn uit! Ik zit ook nog een gaatje korter dan normaal. Keep us posted hoe het vergaat!

Dankjewel SCC en Jacqii!!



@Paljaslaura ik klikte op je onderschrift voor Instagram en ik voor de je al haha! Leuk die eerste paar keer singeltjes om en over een half jaar kijk je trots terug wat jullie nog meer kunnen!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:15

Nouklime; Fijn! Hihi, waarom vind je dat ze verbrand moeten worden?
Ik vind het voor nu een ideaal hulpmiddel! Moet er natuurlijk wel op letten dat het correct gebruikt wordt. Dankje! Ze kan inderdaad best groot bewegen. Is al wat kleiner als dat het was.

So, dat was wel heel spannend met die jagers! Wel heel handig dat het in je les gebeurde en dat je er direct mee geholpen kon worden inderdaad. Leuk is anders maar als het dan toch moet gebeuren.. dan maar zo!
Oeh fotoshoot! Nog meer foto’s? :P

Paljaslaura; Dankje! Haha Harry kan ook hilarisch zijn als het paard de naam eer aan doet :'). Ik vond eerst Krisje B ook hélemaal niks. Maar inmiddels snap ik het een beetje haha. Fijn dat de respulmin lijkt aan te slaan! Hihi, noodrem is wel handig als die het doet.
Toch wat reactie op de singel hihi, slim om even een paar keer te herhalen dan.

xApple; Jammer dat de galop niet zo lekker ging! Maar hee, hij sprong wél aan! Dat is ook al heel wat toch?! Op naar de volgende keer en dat komt echt wel een keer goed. Mooi zadel!! Is het een Sella? Die schijnen heerlijk te zitten!

Murosch; Dankje! Ze is inderdaad nog erg jeugdig. Al wat minder als eerst maar alsnog jeugdig zat.
Leuk dat je weer op Veroon gezeten hebt :D Super dat je zo van haar kan genieten!

k_m; Dankje! Ik snap niet helemaal wat/hoe je bedoeld met door ontspanning dat hoge er niet af krijgen?
Fijn dat het zo lekker gaat met Callie! Hihi, ze hebben het direct door wat er kan gebeuren als je een zweepje erbij pakt he! Slimmerikken. Hihi jammer dat ze niet nog een keer zo sprong :P
Waarom pak je haar terug als ze bokt en rij je haar juist niet vooruit als ik vragen mag?
Betreft been/zweep; Ik geef altijd 1 x kuit, dan 1 x iets harder en als er dan nog geen reactie is dan krijgen ze meteen een rotschop. Krisje moest eerst ook behoorlijk geschopt worden wou die echt voorwaarts gaan lopen maar inmiddels hoef je zo goed als nooit meer een schop te geven. En daar kon je echt flink tegenaan stampen :+. Consequent zijn en dan heb je je paard zo goed aan je been. Alleen das nou net het lastige ding. Betrap ik mezelf ook op. Zweepje rij ik liever niet mee omdat ze dan snel op de zweep gaan reageren ipv op je been :). Kan ooit zeker wel helpen daar niet van! Maar dat is de valkuil daarbij.

xSannee; Dankje! Als het vertrouwen er is en ze makkelijker hanteerbaar is dan gaat die slof er zeker weer af. Ze moet gewoon even snappen dat dat niet de bedoeling is en dan zal het vast goed zijn :).
Slim om ook vanaf de rechterkant met haar te gaan werken. Dat vergeten veel mensen vaak. Even goed wennen dus in de groep, fijn dat ze gewend is. Blijft een leuk kleurtje dat ze heeft!
Haha dat halster :')

Melissa_93; Dankje! Fijn dat Ken het weer goed deed! Oeh weer naar buiten geweest, wat super dat ze zo braaf is!!

IngridP; Osteopaat vond Krisje al een stuk beter. Wel nog wat druk op haar hoofd maar dat liet ze nu iig behandelen. Vorige x was het hoofd als laatste en toen was ze er een beetje klaar mee. Osteo is vaker in de buurt dus die zei dan kan ik beter even een keer terug komen ipv nu op verzet gaan stuiten.
Ziet er al ontspannen uit met je paard! Beugels lijken idd wel wat aan de lange kant.

SCC; Hahaha das toch hilarisch :'). Denk je écht iets spannends te gaan doen maakt je paard er zijn eigen feestje van. Geweldig! En lekker makkelijk toch :D.

Hihi, ik heb Krisje deze maand 8 maanden. En Baby eind deze maand een half jaar. Tijd gaat snel!

Hier van de week balkentraining met Baby gedaan. Heb een heel parcours in de wei liggen.
Een volte 15 m met 4 balken, drafbalken in 2 wendingen, galopbalken in een wending en een aantal balken in een rechte lijn. Handig om mee te spelen!
Zondag met een zieke kop toch maar op wedstrijd geweest. Was hier 5 min vandaan en de 1e binnenwedstrijd waarbij je om de ring kan losrijden, kan heel handig zijn. Hadden 193,5 en 196. 2 keer net buiten de prijzen. Ze was weer super braaf!

Krisje van de week voor de eerste keer in de wei gereden, met het heel balkenparcours erin haha. Vriendin heeft direct ook wat foto’s gemaakt dus nog een keer Krisje spam. Ze vond het eerst wel wat spannend maar bleef braaf haar rondje lopen.

Wel grappig om te laten zien. Dit was ze in februari toen ik haar net had.

Afbeelding

En van de week (er moet nog steeds wat meer vet op)
<3
Afbeelding

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 22:59

Wauw hey wat een verschil pattypaard!! Daar mag je trots op zijn! Ik heb altijd het idee dat je problemen vooruit schuift met een hulpteugel ipv ze op lost maar heb er zelf 0 ervaring mee. Vind haar echt heel leuk! Ik wilde een bonte of een vos maar mislukt haha.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:06

Wat een onzettend leuke foto’s meiden.

Nouk haar knapperd zag ik ook voorbij komen, wat was er met zijn snoetje? Verbrand?

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:51

Sbravour Ja de hele zomer geen last gehad ook niet tijdens die hitte! en opeens dat laatste weekje winterzon BAM! Vebrand!

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:22

Melissa: Wat lekker dat je al buiten op pad kan! Stoer paard!

Nouklime: wat een leuke foto!
Apart he, van dat verbranden...

SCC: Genieten! Echt zooooo fijn zo'n bomproof dier! Alleen maar blij mee zijn *D

Ingrid: gaaf voor het eerst rijden!

Pattypaard: Wat een verschil op die foto's! Die vergelijkingen zijn het leukst! En dat vet komt vanzelf, samen met de spieren. Die maken ook al zoo veel verschil! Volgens mij heb ik toen wel een keer een topic gezien dat je d'r gekocht had.

Hier lekker aan het wennen, doen, klieren. Opa en oma hebben kennis gemaakt en toen deed ze heeeel voorzichtig, dat was lief om te zien haha.
Voetjes wassen is nog niet d'r favo bezigheid, voor gaat goed, achter heeft nog wat oefening nodig _O-

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:59

@sannee haha leuk penny halster!! Hoe groot is jou paard? Lijkt best klein!

@melissa Gelukkig het uitbreken zal er wel snel uit gaan als de lol er vanaf is! Zo naar buiten super tof! Alleen of met een ander paard? Dat durf ik toch echt nog niet :+

@nouklime, knap paard! Jammer van het verbranden seg zo laat nog!

@apple, omg haha die lars wat een drolletje :+

@ingridP Lekker bezig en al wat ontspanning! zou beugels toch wat korter doen idd kan je nog beetje anticiperen

@SCC, super tof eigenlijk dat die nergens op reageerde! Heb je wel al die moeite gedaan voor niks :+

@paljaslaura, haha die reactie moet toch een keer komen! beter nu dan wanneer je er op wil

@pattypaard, ik denk dat we elkaar fout begrepen hebben! Vroeger nam ik haar altijd terug en ging ik stappen uit angst, nu moet ze na het bokken gelijk terug in draf en goed doorlopen. Vond ik altijd eng maar nu moet ze wel en dat werkt veel beter!

Mijne krijgt ook af en toe echt nog een 'manege' schop omdat ze dan tenminste even reactie geeft. Dan is ze ook wel klaar voor een tijdje gelukkig.

Wow wat een verschil!! En zo mooi lopen in die galop ook seg!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:01

Vandaag weer zelf gereden! Ging fijn eigenlijk! Bochten afsnijden blijft ze wel heeel erg doen vaak. Is echt vermoeiend om dan weer te zitten duwen duwen met dat binnenbeen :+

Heb stukje gefilmd, wel lastig want ik heb de camera op de bakrand dus hij heeft niet alles gefilmd, maar we hebben er wel stap draf beetje nageven en galop op staan!



Afbeelding

En daarna gewassen kon ze gelijk met een fleecje de stal in. Straks even kijken of ze droog is dan mag die weer af :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:08

Jullie gaan veel te snel. Bijlezen lukt momenteel niet dus reageer maar niet. :=

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:18

Ingrid super dat je al een drafje hebt kunnen doen!
Hier de beugels ook nog een gaatje korter dan met het andere paard

SCC haha een heerlijk nuchter paar dus!

Patty heerlijk met baby geknutseld met wat balken, leuk! En weer mooie punten gereden!
Wat een verschil al met Krisje!

Sannee ook lekker met jonkie bezig, voetjes was is natuurlijk ook wel heel gek!

KM wel met een ander paard erbij inderdaad. Denk dat ze dat toch wel een heel stuk vertrouwen geeft. Maar ze heeft zelfs ook al wat stukjes voorop gelopen, niet omdat ze dat moest maar ze ging zelf het andere paard soms voorbij :')

xSannee

Berichten: 4349
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 22:58

Haha k_m m'n pony is ook maar 1.53 ongeveer! Ben zelf ook niet zo groot en ben een hopeloos ponymeisje...

Die bochten afsnijden komt vanzelf wel goed! Veel figuren maken, bewust de binnenhoefslag rijden..

Ik heb even een filmpje geupload van de eerste keer proefrijden, leuk als vergelijkingsmateriaal later :))


nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:35

K_m her is heerlijk weer om haar nog even snel te wassen en wit te krijgen en dan snel een deken op te doen haha! Zaterdag word het 25 graden zegt mijn weerapp echt bizar!

@mirjamalvaro haha dat zelfde gevoel had ik na mijn vakantie en dacht even bijlezen... toen dacht ik ook laat maar.

Melissa93 lees ook nu pas dat je een ritje buiten hebt gemaakt, super stoer zeg!

XSannee 1.53 of een prima stil maar mijn andere paard is ook maar 1.58 en ik ben zelf ook klein zou er ook makkelijk op passen.

Klein stukje film van afgelopen zaterdag waarin je hem nog duidelijk ziet zoeken naar zijn houding en hij af en toe omhoog komt en te diep komt en ik nog regelmatig moeite heb met sturen:
https://youtu.be/ymIN_AhIMGg

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:07

Sannee leuk zo'n filmpje van de eerste keer samen!

Nouklime toch ook al wel wat hele fijne stukjes ertussen!

Gisteren weer naar de clubles geweest, inladen ging een beetje knullig. Ze schrok ergens van en ging daardoor nogal onstuimig erin waardoor ik de voorstang miste, of nouwja eigenlijk vol raakte :+ eerst alleen een dikke bult op me hoofd maar na een goede 20 minuten rijden begon me nek toch aardig te irriteren en nu dus een mooi irritant stijve nek. Ze had wel wat hele fijne stukjes in de les :)

Vandaag zou ik naar mn instructrice gaan lessen met de ander maar toch maar even afgezegd. Niet heel comfortabel zo :')

Zijn er hier nog wat die ook naar de military in boekelo gaan?

Muronia

Berichten: 19551
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:07

k_m stoer zeg, ik zag een filmpje met galop en een balkje langskomen! Wat zijn jullie lekker bezig, mooi om die groei zo steeds te zien.

xSannee lekker aan het grondwerken. Aan de rechterkant lopen is inderdaad slim. Ik wissel altijd af aan welke kant ik loop als ik naar of van het land haal. Opstappen aan de rechterkant is ook geoefend in het begin maar daar kan ik zelf niet zoveel mee haha.

Melissa wat netjes dat het buiten zo goed gaat! Hier moeten we nog even oefenen met de trailer en dan is dat ook ons plan. Veel dingen zien en meemaken en waar kan dat beter dan buiten? En toch ook de linkergalop weer gepakt. Alle kleine stukjes helpen!

Nouklime wat een leuk paard zeg! Ik heb je filmpje bekeken. De wat wiebelige hoofd-houding vind ik totaal niet storend. Paardje loopt lekker aan het been en is nog wat aan het zoeken maar dat is hartstikke normaal. Mooi beeld!

xApple ach wat een ukje was Larsje daar! Leuk he, om ze zo te zien groeien en opgroeien. Veronia is hier geboren dus ik heb de eer om alles van haar te mogen meemaken. Ook haar gekke capriolen als veulen en jaarling, waarbij ze dwars door het stroomlint sprong en over de weg rende auch...

IngridP ja echt, zoiets is weer een overwinninkje. Zondag "mag" ze weer op de trailer :). Super joh dat ze zo braaf was na een paar dagen vrij!

SCC hahaha ja dat is lastig als ze niks eng vinden! Wij hebben ook wel eens een schriktraining gedaan, nou saai hoor met een paard die niks eng vindt. Hier nu wel ontdekt dat de trailer een obstakel is, dus toch iets gevonden om te oefenen :P

jaqii ja ze is gelukkig weer helemaal de oude! Ik denk dat ik eerder degene ben met de nare ervaring dan zij pff. Ze is er erg koeltjes onder en ik had een halve hartverzakking zullen we maar zeggen.

paljaslaura haha de bunnyhops. Hoe doe je het singelen dan? Ik maak het zadel eerst gewoon vast, loop dan een stukje, gaatje strakker enzovoort. Dan is het niet in 1 keer strak zeg maar.

Pattypaard jee ze is wel heel erg opgeknapt sinds ze bij jou is zeg! Wat een verschil.

Mirjamalvaro ik doe ook wel eens later bijlezen als ik druk ben. Reageren mag zeker wel hoor. Bij deze: Hoe gaat het bij jullie? Ja nou moet je wel he ;) :D

xSannee wat een leuk filmpje van jullie kennismaking. Dat zal zeker mooi zijn om te vergelijken met straks.

Melissa oh jee, dat is niet fijn nee. Hopelijk morgen weer wat beter. Military ga ik niet naartoe (ik ga gewoon weer saai werken morgen).

Hier vanavond weer gereden. Ook weer een galopje meegepakt. Ze liep braaf, maar hield zich wat vast in de bovenlijn merkte ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo mooi die zonsondergangen in oktober <3
Afbeelding