Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:19

Ohja haha was even dit topic vergeten :Y)
Super zeg Mirjam!!

Staat leuk Sbravour :) Een myler? Daar zou ik niet mee gaan beleren.

Dankje Dawson!! Aaah wat super!! Leuke mijlpaal <3 Hij is gaaf joh :~

Melissa jaa zeker! Wauwie! <3

Bowo jaa. Het is fijn als iemand even mee kijkt. Heerlijk dat je paardje weer thuis is. Dan ontspannen komt vanzelf :j

Ik heb dinsdag nog gereden. Ze was erg controleerbaar en rustig. Niet zo rennerig. Was heel tevreden :D Zaterdag naar een fotomeeting

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:29

Klopt Kabayo, een myler level 1. Is een zacht bit. Wat is precies de reden dat jij hier niet mee wil beleren?
Wie weet ga ik er wel bitloos op, en zit het bit er voor spek en bonen in..

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:46

SBravour schreef:
Klopt Kabayo, een myler level 1. Is een zacht bit. Wat is precies de reden dat jij hier niet mee wil beleren?
Wie weet ga ik er wel bitloos op, en zit het bit er voor spek en bonen in..

Vind dit een bit voor als het niet meer wil. Scherpe dingen... maar misschien is dat alleen mijn mening

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:50

Myler bitten worden veel bij western gebruikt, waar dus zo minmogelijk op teugels gereden wordt. Met klassiek/springen is dat toch wel heel anders. Zou zelf idd ook nooit een paard (beleren/) rijden met een myler bit

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:31

Qua bit; het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.

@kabayo; Fijn dat ze wat rustiger was! Enne leuk! Een fotomeeting. Veel plezier alvast.

@Mirjam; Gaat lekker dus :) Goed bezig :D Spannend; galopperen. Ik doe het nog niet maar dat ligt eigenlijk alleen aan het zadel die vertrouw ik niet.

Hier is het rustig ivm de tandarts en de 2 weken rust die hij voorschreef. Volgende week vrijdag komt de zadelmaakster en koop ik (als t goed is) een nieuwe. Heb totaal geen vertrouwen meer in deze ivm het geschuif. Ik ga volgende week even lange teugelen om te kijken hoe hij op t bit reageert en dan dinsdag of woensdag erop.

Lars heeft ook veel last van zijn eczeem. Word er zo verdrietig van om hem zo te zien.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:15

Apple, doe je verstandig. Lekker de tijd voor gestel gunnen en wachten of een goed zadel. Balen van die eczeem, heel sneu inderdaad. Je kan er ook zo weinig mee....

Over het myler bit: Ik denk dat jullie je toch verder moeten inlezen in het bit. Juist dit bit is heel vriendelijk, dit is de level 1 uitermate geschikt voor de dressuursport. De westernbitten zijn weer andere varianten. Al is het ook zo, wat is nou een western of dressuurbit? Het is allebei een stuk ijzer in de mond, het is de hand die aan de teugel zit die bepaald wat het effect is. Deze staat er om bekend géén notenkrakereffect te kunnen geven, weinig ruis te veroorzaken en de beste drukverdeling over de gehele mond te geven, dat wat je bij normale bitten vaak niet ziet. Daar zie je vaak puntbelasting. Speciaal ontwikkeld voor de groene paarden.
Verder zijn het extreem dunne bitjes, maar júist daarom is het heel comfortabel. Wat moeten die jonge dressuurgefokte knollies die tegenwoordig soms bijna een zeepaard neusje hebben. Daar past geen bit van 2 cm in... Mijne heeft dan ook een zeer laag gehemelte en ik denk dus dat dit de ‘beste’ oplossing is voor haar. Ik hoop zo veel mogelijk van het bit af te kunnen blijven en vooral op zit te gaan rijden. Maar omdat ze behoorlijk fel kan zijn, is een back-up wel heel fijn :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:37

Ik ken myler gewoon als fijne dubbel gebroken trensjes? Ze hebben ze toch ook in alle maten en soorten?
Heb hier gewoon oude bitten uit de kast getrokken. Degene die ze nu heeft schuimt ze lekker op.

Apple galol eerst nog zonder mij aan de longe hoor. Heb ik namelijk ook nog niet meegenomen, daarna zien we wel of we het ook onder het zadel doen.
En slim om de 2weken rust te behouden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:41

Klopt Mirjam!
Ik heb ook gewoon een dubbelgebroken D trens. Enkel passen ze een bepaald systeem toe waardoor het bit niet kan ‘scharen’. Dit ziet er natuurlijk gek uit, het heeft iets weg van een stang. Misschien zorgt dat voor het wantrouwen bijsommige? Toch is het inderdaad vergelijkbaar met een ‘gewoon’ dubbel gebroken trens! Ik ben een heel blij mee, juist heel geschikt voor die jonge freubels die overal mee willen spelen!

Leuke stap!! Galop :)

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:59

Kabayo; Fijn dat je veel aan je les hebt gehad! :D Kan je weer mooi mee verder.

Bowo; Leuk dat je jonkie weer terug op stal staat! En meteen al gereden, top dat je met de spanning om kon gaan

Melissa_93; Idd, dat iemand er bij is geeft al veel vertrouwen.
Knappe Ken! :D

xApple; Top dat je je ook aan het advies van de tandarts houd. Fijn dat de zadelmaker komt!
Eczeem is zo zielig.. helaas doe je er maar iets tot op bepaalde hoogte tegen.

Eerder ook wel eens een paard met een myler bit gereden. Vond die toen erg fijn werken! Alleen moet je voor dat bit wel echt een stille hand hebben en je handen onafhankelijk van elkaar kunnen gebruiken. Anders is het bit meer slecht dan goed in mijn ogen.

Ben het overigens ook niet geheel eens met de stelling dat een bit zo sterk is als de hand van de ruiter. Baby heeft een dik bit, 24 mm. En daar durft ze wat tegen aan te lopen en reageert ze niet te heftig op. Op een 18 mm reageert ze te snel. Ze durft er niet tegen aan te lopen, je kan niet eens je hand een beetje dicht doen want dan blokkeert ze al. Je doet er een dikker bitje in en direct is dat opgelost, dus het is niet dat ze het dan niet wil aannemen o.d. En ik maar denken dat 18 mm dik zat was :P.
Hier overigens een enkelgebroken terwijl dubbelgebroken mijn voorkeur heeft maar niet de hare, te veel in de mond.
Natuurlijk ligt een heel groot deel wel degelijk aan de ruiterhand, maar de voorkeur van het paard speelt toch ook echt wel een rol.

Nog niks gehoord van Krisje. Geen nieuws, goed nieuws? Daar ga ik maar vanuit haha.
Maandag Baby gelongeerd en gisteren weer op gereden. Gaf een heel fijn gevoel! Ook wat kleine sprongetjes mee gepakt, deed ze heel braaf.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 12:24

@Dawson, 4 jarige van Bon Bravour (en van moederskant ook Duits bloed). Heb bewust niet zo veel over hem gezegd omdat ik liever niet heb dat de eerste de beste die dit topic opent in 1 klik weet wie ik ben :P (iemand die echt wil, zal me waarschijnlijk toch wel vinden, maar hoeft niet te makkelijk te worden)
Gaaf paard heb je! Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen!

@Sbravour, lekker rustig begin :)

@Mirjam, fijn dat hij zo braaf is! Rustig opbouwen is ook belangrijk. Dat je nog niet hebt gegaloppeerd is ook geen ramp, als ze maar ervaringen op blijven doen :D

@Apple, goed dat je een nieuw zadel wilt kopen voor je jonkie! Blijft altijd lastig omdat ze nog zo veel veranderen, maar ik denk dat je er heel veel profijt van gaat hebben!

@pattypaard, spannend hoor! Hoe lang is Krisje nu weg?
--------------------
Wat betreft die Myler bitten, ze hebben wel een hele apart inwerking. Ik weet niet of het verstandig is om een paard ermee te beleren, omdat ze dan dus wennen aan die andere druk ipv de druk van een gewoon bit, dus misschien dat het dan moeilijk is om ze op een gewoon bit te rijden?
Ik denk dat je een myler beter kunt gebruiken bij een paard dat op andere bitten niet te rijden is vanwege een gevoelige mond oid, anders dan krijgen ze zo'n "speciaal behandeling". Ik rijd liever gewoon zo simpel mogelijk.
------------------
Paardje is gisteren ook meegeweest naar de verenigingsles en hij deed het weer super! Was een mooi rustig begin omdat we les hadden met zn tweeën dus dat was erg fijn. Hij was alleen wat traag, dus moet er volgende keer wel aandenken dat ik even iets strenger ben voor hem (hij heeft nu ook wel een paar keer een tikje gehad, maar dan ben ik daarna alsnog te lief voor hem).

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:29

Ansich vind ik een speciaal behandeling niet erg voor mijn meisje, ze blijft heel haar leven bij ons dus dat geeft niet. Verder zal ik haar waarschijnlijk ook een groot deel bitloos rijden. Vandaag ben ik bijv bezig geweest in stilstand het loslaten in de kaak op teugelhulpen tegen de hals.
Hoe zie jij het onafhankelijk van elkaar bewegen van je handen?
Mij lijkt een kleine aanname vd teugel bijv links, in combi met rechter teugel tegen de hals + rechter kuit = linksaf. Is dat dan niet onafhankelijk denk ik?

Streng zijn voor je puppy paard is lastig........ :(

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:39

Kabayo Knappe zilver met de vrijheidsdressuur clinic in tolbert! Zilver heeft een watertrauma opgelopen sinds de val :'). gefeliciteerd nog met je verjaardag! Mooie les gehad zie ik, vind het van les latijd zo fijn dat mensen net even met een frisse blik naar jou en je paard kijken (geldt nu ook voor mij en fabs) en dan je nog dingen kunnen vertellen die je nog niet wist of niet doorhad. Veel plezier met de fotomeeting!

YAAAY lina gedekt!! dat daar maar een mooie baby uit mag komen!

Arme Lars met z'n eczeem :( zit m niet mee. woow zoveel gebitselementen :') hebben ze nog wel tanden en kiezen over? Snap dat het kriebelt om met Rissa aan de slag te gaan. Hou je ons op de hoogte wat voor zadel je neemt? ben wel benieuwd. En wat voor zadel had je er tot nu toe op liggen dan?

Bowo leuke filmpjes, jij bent dan toch al best ver in het beleerproces! ziet er wankel maar prima uit :). Fijn dat ie weer thuis is, nu nog die stijgendelijn blijven doorzetten. Is wel een teken ook van de prof dat het wel goed zit toch?! Wauw mee naar de verenigingsles das ook weer een grote stap

Filmpje ziet er heel goed uit mirjam met Kyara, ook nog wel wankel maar weinig spanning! Ook knap dat je het aandurft om met die graafmachines op te stappen. Ik snap jou redenatie heel goed maar dan moet je wel het lef en zelfvertrouwen hebben dat het goedkomt! Als ik je updates zo lees gaat ze echt met sprongen vooruit!

Wedstrijd ziet er ontspannen uit Amado en idd dat zie je neit veel (meer) op wedstrijd zonder zweep sporen en bit

Sbravour alweer halverwege de 8 weken. Ik zou na 4 weken scannen kijken of je de goede kant op gaat, maar natuiurlijk eerst zelf filmen en kijken of ze goed loopt anders is het inderdaad zonde geld. maar als ze wel goed loopt zou ik wel scannen over 4 weken en dan desnoods later nog een keer. Ik ag me niet mengen in de bit discussie ik denk dat je je keuze weloverwogen hebt gemaakt :). T staat haar goed iig

Melissa ik zou ook schrikken en bokken van een husky :'). Knap paard Melissa!

Pattypaard gelukkig was de controle bij de gynaecoloog goed en heb je neit te veel letsel. Wat voor zadel heb jij gekocht? Denk dat het voor nu zeker met je verwondingen handig is om met begeleiding te blijven rijden. Knap dat Kris gelijk te trailer op ging, hopen dat dat ruitermak maken net zo goed gaat.
Fijn dat het rijden de laatste x goed ging. Wel apart dat je nog niks van Kris gehoord heb ik ben ik daarin de enige :'). Hopen op geen bericht goed bericht :D

Dawson Yaaay erop, hoe gaaf is dat! Ziet er goed uit :D

Wat praten jullie allemaal veel in anderhalve week :')

Eergisteren heb ik een boomloos huurzadel opgehaald om te testen en gisteren en vanochtend hadden we les.
De lessen gingen heel goed! Met longeren gaan de gangen terug al steeds sneller en hij wordt tijdens het longeren ook steeds sneller ontspannen. Dus daarna het krukje er weer bijgepakt.
Gister met mijn ene voet in de beugel gehangen met gehele gewicht en aan de andere zijde herhaald.
Vandaag hadden we willen zitten, maar er was naast ons de hele tijd een vrachtwagen aan het inladen met zo'n happer. En ondanks dat ik van mening ben dat het niks uit moet maken wil ik het in deze fase ook niet uitlokken. Duus wel met ene voet in de beugel en andere voet in de lucht boven het zadel, maar niet eroverheen geslagen. Wel hebben we met een voet in de beugel weer gehangen en zelfs onze eerste stapjes gezet!! Dat deed ie echt suuuper, maar hij was er wel gigantisch van onder de indruk, veeel gapen en kauwen daarna. Dus weer aan de longe gezet om af te sluiten met iets makkelijks en daarna nog even vanaf het krukje geknuffeld (even een stapje terug) en toen zijn we helemaal zen en ontspannen geëindigd.
En jaa dit klinkt als heeeel langzaam gaan qua stapjes, dat klopt maar we hebben alle tijd en deze manier voelt voor mij en de instructrice het beste
Helaas wel moeten concluderen dat boomloos het toch niet voor ons is. Ghost lag heel wiebelig en nu Barefoot liggen de pommels toch niet ideaal en schuift het zadel ook heel erg.
Helaas geen beeldmateriaal van het hangen, maar wel van hem met het huurzadel :D
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 14:56

Xapple niet helemaal mee eens. Sommige bitten horen gewoon nooit in een (jonge) paarden mond. Hoe hard je er dan aan trekt ligt inderdaad wel wan de ruiterhand :j
Dankjewel!
Even rust voor Lars. Echt super sneu die exzeem :( Verstandig dat de zadelmaker even komt!

Sbravour met die uitleg snap ik het wel wat beter. Maar blijf geen fan van de bitten :) Verder maakt het mij niet uit. Je moet uiteraard zelf weten wat je doet en dat respecteer ik :j Ik ben misschien wel veel te ouderwets hoor dat ik beleer met een dubbelgebroken aurigan trens :P

Super pattypaard! Jaa klopt!

Bowo jij verwoord precies het gene wat ik denk over het bit :) Klinkt goed! Nu nog streng durven te zijn!

Annetteflame dankje! Ik vind dat ook erg fijn inderdaad . Super zeg due eerste babystapjes!! En wat is die knap <3

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 15:06

@SBravour
Ik heb ooit een keer een tijdje met een myler bit gereden bij een paard en als ik het me goed herinner, bewegen de linker en rechterkant volledig onafhankelijk, dus als je links wat meer spanning er om zet, zou rechts helemaal niets moeten gebeuren in de mond. Dat is een gewoon een hele andere beweging dan bij een bit waarbij de linkerkant dan ook beweegt net als bij een myler, maar de rechterkant ook, alleen in mindere mate. (Daarom lijkt het me raar voor een paard om dan te moeten omschakelen. Dat merkte ik overigens ook met dat paard, de eerste paar weken liep hij duidelijk anders op de myler, maar toen het begon te wennen, was het eigenlijk als voorheen. Ben toen ook weer gestopt met dat bit, maakte geen verschil, dan wil ik ook geen poespas) Wanneer je bij een myler met beide handen gaat sturen, doe je ofwel het idee van de myler te niet, of er gebeurt iets anders in de mond waar ik me geen voorstelling bij kan maken.
Optimaal sturen is met binnenbeen en buitenteugel (en eventueel binnenteugel voor extra stelling). Je laat hem buigen om je binnenbeen en met je buitenteugel begrens je zodat hij niet zijn schouder eruit drukt.
Weet niet of ik vraag helemaal begrijp though :P

@Annette
Flinke bijleespost :P
Wij hebben het beleren ook heel langzaam aangepakt, is niets mis mee, gaat het lekker met vertrouwen. Wij hebben volgens mij ook een week lang alleen maar gehangen (stilstaand en stappend) voordat we zijn gaan zitten.
En ik begrijp het ook dat je niet verder wilde met die vrachtwagen ernaast, als die van schrikt en het koppelt aan het rijden zou zonde zijn.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:26

Bowo Oke gaaf, fijn paard ook denk ik die van jouw voor wat ik van het filmpje zag?!

AnnetteFlame Echt een leuke uitstraling heeft je paard! Hoe hoog is die? Balen van je zadel, echt een eindeloze zoektocht soms -O- :')

Kabayo Thanks :o :o Vet dat jullie een foto meeting gaan doen! Komen er veel paarden naartoe?


Ik ga de komende drie dagen weer 'rijden' *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:41

Zadels blijven ramp dingen. Tis dat je ze nodig hebt. :Y)

Hier vandaag dus haar eerste galopjes aan de longe. Super braaf.
Alleen was er een hoek in de baan heel eng, helaas niet zo ver gekregen dat ze daar rustig doorheen liep. Maar wel goed rustig afgesloten aan andere kant van de baan.

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:51

Afbeelding

Heb mijn merrie ook een zadel opgegooid en bandages om gedaan. Puur voor de fun hoor, ik heb geen intensie haar te rijden (niet zelf, ben veel te groot)
Mevrouw aan de hand laten draven maar niet onder de indruk. 2e keer dat ze een zadel droeg, bandages eerste keer. Vond ze ook totaal niet raar.

Fijn als ze zo makkelijk zijn :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:57

Wat een mooie lieverd. Knap dat ze bandages ook zo accepteerde.

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:43

Nou mijn eerste echt ritje is een feit! Wat een beest zeg <3 Ben stiekem een beetje onder de indruk :o Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:45

Wow wat goed!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:02

Wauw wauw wauw dawson!!

Spoiler:
Ik ga zo eens even weer bijlezen :D

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:36

Hoi allemaal,

Ik kom even binnen vallen. Ik wil met mijn 4-jarige rustig aan een begin maken met beleren. Zadel kent ze al, ik heb er al wel eens op gezeten.

Ze heeft alleen een heel zwakke achterhand. Deze wil ik eest gaan trainen voordat ik erop ga zitten. Ik heb de pest aan saai longeren. Naast de fiets hou ik persoonlijk niet zo van. Zijn er andere manieren om spieren te kweken en het toch heel afwisselend te houden? We wandelen, doen wel wat grondwerk, maar dan ben ik snel door m'n ideeën heen.

Bedankt alvast!

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:45

Joanne voor de wagen en aquatraining (15 cm water en dan stappen/draven) is heel goed voor de achterhand.

Waaauuuwwww Dawson!! Ik vind jou paard écht geweldig <3 er waren trouwens 6 paarden in totaal

Super kittydylan! Staat ook heel stoer zo :j

Mirjam de eerste galoppasjes ! Super :)

Fotomeeting gehad. Ze was een bommetje :+ Rodeo gehad met galop haha
Foto door Nynkster, Nynke leen fotografie
Afbeelding
Foto door xdaniqueee
Afbeelding
En foto door believe , Nikki warta fotografie
Afbeelding
<3
Stukje galop staat op mijn instagram : meaondera

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:21

xApple : Lekker gewassen!!! wel vervelend zeg al die jeuk...
Elina : toen niet geplonst, maar vandaag wel!!! wel mooi met die friese zwembroek ;)
xApple : Zo, flinke beurt!!! Fijn dat het weer achter de rug is!
Elina : Mooie verjaardagsfoto!
Amado : leuke combinatie zo, en fijn commentaar!
Sbravour : je hebt het langste stuk gehad! nog even doorzetten en hopen dat het straks over is! ze ziet er wel super uit!
melissa : fijn dat ze braaf was! Elastiek was hier echt raar vond ze haha, maar toen ze het door had ging het goed :D En lekker bokken hoort erbij he!
Patty : Dat heb je goed gezien! Caia is een grapjas :+ Gefeliciteerd met je aankoop, hopen dat je er lang mee vooruit kan!
Mirjam : Fijn dat ze er langs wou, worden ze toch lekker braaf van van die gekke dingen!
Elina : Les ziet er goed uit, komt vanzelf allemaal als ze lekker zelf gaat lopen!
melissa : mooie fotos zeg!!!!
Dawson: Jaaa gaaaf!!! jouw paard is zooo knap!!
Sbravour : Brave fien! staat haar wel goed! Myler ken ik ook als gemene bitten (afhankelijk van welke), had hier altijd velletje van tong tussen die roller zitten. Paard werd er wild van en ontzettend stug in de mond. Gewoon kijken hoe het gaat, je kan altijd nog wisselen
Kitty : Staat haar goed!! Wil je haar voor de wagen?
Dawson : Zoals ik net al zei, echt super gaaf!!
Elina : Knap paard <3 <3 <3

________________________________

hier nog weinig te meldne natuurlijk. Lina is niet hengstig meer sinds maandag dus we zijn rustig aan het afwachten tot we kunnen scannen! Ben er wel nog geweest en papa to be gefotografeerd <3 Lina zag er super uit!

Afbeelding
Afbeelding

Verder doe ik weinig, fotograferen voornamelijk. Maak voor school een fotoboek over welsh ponys dus daar ben ik druk mee aan de gang. Denk dat ik in 2 weken wel 20/30 modellen heb gehad :') Inclusief Elina haar knappe dame op de fotomeeting vandaag! Nieuwe maand gaan we (weer) verhuizen. Ze komen op de weide waar wel daadwerkelijk eten staat. Kan lina lekker dikker worden en caia lekker groeien <3

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:40

Ik duim voor jullie! Ze ziet er happy uit. Wauw, knappe papa :D

Kabayo, wauw er op zelfs! Goed hoor, dat je dat durft :)