Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:50

Ze hebben nog mooie vacht en het eerder warm dan koud. Met trainen ook geen last van, dus lekker zo lang mogelijk zonder dekentje die ze toch maar vervelend vinden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:12

Ik heb wel een Rambo collectie aangeschaft voor fien afgelopen winter. Die had ze op als het echt koud was, nog lang niet aan de orde nu. Ik vond het een mooie stap om haar aan iets op of tegen haar aan te laten wennen. Ze was zo lichaamsvreemd van zichzelf, dit heeft zeker bijgedragen. Begon met Bucas maar daar heeft ze te veel hals voor, Rambo ligt prima. Maar een andere factor is dat ze gauw dun wordt. Voor nu is het 20 gr overdag... veeeelste warm in mijn ogen! Mag nu gewoon bloot genieten ;) maar ben zeker niet tegen dekens hoor!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:43

's avonds/s'nachts is het al behoorlijk koud, vandaar mijn keuze om dan wel een deken op te doen. Wil haar graag proberen dun in de vacht te houden, ook wel prettig na het 'werken' dan met zo'n dikke vacht. En scheren hou ik niet zo van :P

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:51

Zo lastig die dekens! Jack staat nog dag en nacht op het land Dus deken gaat nu in de ochtend af en in de avond op want hoop zo het scheren voor te zijn maar gok dat dat niet het geval is haha

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 08:43

Diego mag het lekker doen met z'n natuurlijke deken :) In de winter krijg ik toch minder motivatie om echt hard te trainen, dus hij zal zichzelf ook niet zomaar in het zweet werken.
Vorig jaar stond hij ook gewoon midden in de sneeuwstormen lekker met z'n kont in de wind om zich heen te kijken.

Maar als je inderdaad nu met dekens zou beginnen zou ik dat alleen snachts doen, overdag is het echt nog heel warm.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ven-2.html

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:16

Ik vind scheren ook echt een k klus maar met fjorden en Shetlanders is het niet anders. Heeft bij hen geen zin om dekens vroeg op te gooien, die maken sowieso een mega vacht aan.

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:20

Tot nu toe scheer ik enkel het ZZ-Zwaar paard afgelopen 2 jaar. Die krijgt gewoon dikke vacht maar ook keihard werken, dat werkt niet echt. :')

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:58

Hier nog geen dekens. Als ik ermee begin dan gaat ie 24/7 op, ik ga niet slepen met snachts op en overdag af. Als de temperatuur overdag richting de 10 graden gaat en s nachts kouder dan gaat de eerste deken erop. Ik kijk wel even of we moeten scheren van de winter. Als het moet dan doen we dat, maar mijn hobby is het ook niet haha.

Wij hebben vanavond weer les gehad. Ging erg lekker! Ik heb even wat hulp gehad bij mijn hand/teugelhulpen en daar kan ik wel weer wat mee. Verder goed met de galop bezig geweest. Ik voel me toch wel steeds meer vertrouwd op Veronia en dat viel mn instructeur ook op. Fijn. We hebben plannen gemaakt om later deze week met haar naar het strand in de buurt te gaan. Even kijken of het qua tijd lukt, maar ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Even op ander terrein en met de trailer weg.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:33

Fijn dat de les zo goed ging! En spannend z'n eerste keer op ander terrein, en dan ook meteen jullie eerste buitenritje toch?

Muronia

Berichten: 19607
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 06:11

Ja klopt, dat wordt een vuurdoop maar instructeur gaat mee dus dat voelt wel heel prettig.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 07:49

Nouklime; Stoere Baby he :D. Das geen fijne manier om te verhuizen! Daar zou ik ook écht not amused mee zijn. Zijn ze wel helemaal besodemieterd! Zoiets overleg je inderdaad gewoon.
Bevalt het hem goed op zijn nieuwe stal?
Heel veel plezier op vakantie!!

AnetteFlame; Idd ze doet het toch maar gewoon! Was er nog nooit geweest maar het terrein is echt héél mooi. Gigantisch groot daar ook. Zijn 3 binnenbakken, 2 springpistes, 2 losrijbakken voor het springen. Een paviljoen tussen de springringen in. Cross/eventing terrein e.d. Echt hudge.
Mooi dat de windkracht gedaald was haha. Wat super dat het zo goed ging!! Tof te lezen ook dat je er zo veel plezier in hebt :D.

xApple; Mooi dat je les zo top ging!

Melissa; Die 2e foto vind ik het mooist! Hele leve uitstraling heeft ze. Leuk dat ze binnenkort weer langs wil komen. Hopelijk heb je de foto’s dan iets sneller :P

Murosch; Oh damn balen zeg! Inmiddels weer opgeknapt?
Baby is geweldig! Krisje is nog in wording :o.
Fijn dat je echt over de opstapdrempel heen bent met Veronia! Hoe is je les vandaag gegaan? Ah lees het al, fijn!! Super ook dat je vertrouwen steeds wat groter wordt. Spannend joh op buitenrit, en naar het strand al! Wel heel fijn dat je instructeur dan mee gaat.

k_m; Hahaha jawel ik vind het doodeng ondertussen :'). Maar de drang om het te willen is groter dan de angst gelukkig. En Baby vind springen ontzettend leuk dus dat scheelt ook een hoop.
Mooi dat je wat fijne tips gekregen hebt. Top dat de les ook goed ging! Hoe was het bij je instructrice gegaan dit weekend? Hihi conditiebootcamp voor jezelf dus.

Melanie_B; Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat voor iets ga je doen?
Vervelend dat je Pfeiffer hebt, goed mee opletten en je rust goed pakken.
Fijn filmpje van Rockstar. Hij lijkt al een stuk stabieler! Zag ik nu goed dat je hem beloonde met je buitenhand? Of beloonde je hem daar helemaal niet? Mocht ik het goed gezien hebben.. vanwaar met je buitenhand en niet met je binnenhand? :)

Ik heb de dekens al een week of 3 op. Baby heeft inmiddels een 200 grams met hals op snachts en Krisje een 200 grams zonder hals. Overdag hebben ze meestal geen deken op omdat het hier nog zo’n 18 / 24 graden is overdag.
Baby hoopte ik niet te hoeven scheren maar ondanks dat ik op tijd met dekens begonnen ben heeft ze toch al een best aardige vacht… die was afgelopen winter ook helemaal teddy schijnt. Krisje zit nog mooi dun in haar velletje, houden zo zeg ik haha.

SCC; Dankje! Ben je al eens héél duidelijk geweest bij je hengst? Als jij nee
gezegd hebt en hij toch nog doordramt zou ik hem een keer royaal duidelijk maken wat dat betekend.
Als hij de box uit wil eigenlijk al voordat jij deze open hebt eerst achter in de stal zetten. Door hem te leren wat terug is, weg te ‘jagen’ of met een zweepje afstand te laten houden. Boxdeur open doen en zelf in de opening gaan staan en laat hem maar wachten tot dat jij zegt dat hij mag komen.
Krisje meende eerst door mij heen te rennen als ze de stal uit wou. En als dat niet lukte ging ze maar naar me toe steigeren. Die heb ik op het begin ook alleen binnen gezet met een zweepje in de hand. Tot dat ze door had dat dat toch écht niet de bedoeling was.
Jaarling hier meende gisteren naar me te steigeren toen ze niet meteen haar voer kreeg. Kon weinig doen want had alleen een emmer voer in mijn handen en dat is er zo een die wel eens terug kan slaan als je wat doet. Dus daar gaat ook een zweep mee naartoe met voeren. Moet ook even duidelijk gemaakt worden dat dat een no-go is als ze dat weer in haar hoofd haald.

Baby donderdag weer gereden. Ging niet zo lekker, ze hield zich wat strak en het sturen wou niet helemaal lekker. -5 :+. Vrijdag is de osteo geweest, kon ze wel gebruiken.
Krisje is deze week nog een keer gereden en een keer gelongeerd. Ging wel oke maar ze geeft zich nog niet helemaal. Haar ook even door de osteo laten bekijken.
Dit weekend hebben ze vrij gehad, morgen longeren en dan weer erop. Ben benieuwd wat voor verschillen we gaan voelen.

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:15

Jullie gaan snel zeg, lees al over strandritten, lessen etc. Ik ga er van de week maar weer eens op. :=

Doordrammer doe ik zelfde als Patty.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:23

Helaas ligt mijn zadel niet goed op Rock, dus heb vanmorgen een nieuwe Hulsebos aan laten meten..

Het wordt dit model:


Afbeelding


En hij is happy met zijn nieuwe deken! Ik ga beginnen als de warme dagen voorbij zijn.


Afbeelding

Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:12

@pattypaard, het kan natuurlijk ook niet elke dag perfect gaan, maar wel fijn dat ze getrakteerd zijn op een behandeling!

@melanie, balen dat je zadel niet past! Maar je nieuwe model ziet er wel heel mooi uit! Net als de deken, zeker nu die nog mooi schoon is ;)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:20

Afgelopen week heb ik samen met Diego meegedaan met het praktijk gedeelte van de hoefcursus van Heleen Davies (theorie had ik een half jaar geleden al gedaan). Dat werd gegeven op een andere locatie, dus eerst daar 3 kwartier heen fietsen dwars door ons dorp heen, vervolgens ook nog de hele dag in z'n mini weitje naast een vreemd paard, en wat was hij braaf! Afgezien van het bekap gedeelte waar hij nog wel eventjes vervelend was :') maar je kan natuurlijk ook nog niet alles verwachten van een jong dier.

Verder gisteren ook nog eventjes gereden wat hij ook weer braaf deed, zoals altijd wel kleine argumentjes omdat hij het liefste voor de makkelijkste oplossing gaat en ik hem toch wel ietsjes verder wil pushen dan alleen een slome stap zonder stelling of wat dan ook :=

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:51

Murosch super dat je les lekker ging! Weer lekker kunnen werken, top!
Gaaf zeg, naar het strand! Dat is altijd nog een droom voor mij haha.
Is veronia al eens eerder op stap geweest met de trailer?

Patty beide paardjes even een check-up gehad, hopen dat je het verschil merkt in training!

Melanie balen dat je huidige zadel niet goed lag op Rock.. Wel een heel gaaf zadel je nieuwe! Moet je er lang opwachten?

Cera als ik het goed lees doe je een opleiding tot hoefsmid? Gaaf!
En paardje dus ook weer even lekker aan het werk gehad, top!

Ken gisteravond ook even gereden. Ze deed weer goed haar best :)
Zal zo even een filmpje uploaden voor de liefhebbers. Die van vorige week in de clubles is een zoekplaatje geworden :P

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:54

Nee hoor, geen opleiding. Heleen geeft een hele degelijke cursus waarna je zelf je eigen paard kan bijhouden. Hij loopt sinds ik het zelf doe beter dan ook, en zelfs zijn koehakkigheid is bijna met de helft verminderd.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:56

Melissa, leuk een filmpje!!

Ik moet 8 tot 12 weken wachten. Krijg hopelijk binnenkort een leen zadel

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:56

Wel fijn als je het zelf bij kann houden!

Kyara heeft mij heel erg verrast, na maanden niets doen vsndaag doodbraaf aan de longe en slles gedaan wat ik vroeg. :oo

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:11

Cera wat handig dat je dan je eigen paard kan doen! Leer je ook beslaan etc, of puur het bekappen?

Melanie hopen dat je leenzadel gauw komt!

Mirjam wat heerlijk dat Kyara het zo braaf deed, ga je er van de week ook weer op of?

Oke, hierbij het filmpje. De kwaliteit is wel erg slecht zo na het uploaden. Iets met oude telefoons :P


mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:17

Wat een leukerd :D

Ik ga er morgen denk weer op.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:42

Nee dat niet hoor, en dat is ook totaal niet nodig en ik heb het zelfs liever niet. Hij loopt super zonder ijzers en kan zo zonder dat er maar een millimeter afslijt 30 min draven over het asfalt.

Filmpje ziet er al goed uit hoor! Uiteindelijk mag het neusje er wel wat meer uit, maar dat had je zelf vast ook wel gezien ;) Maar verder ziet het er allemaal heerlijk ontspannen uit!

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 20:54

Hier zijn ze ook ijzerloos. :j

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:01

Heerlijk makkelijk! Geen zorgen of een paard per ongeluk zichzelf een peesblessure bezorgt en bovendien een flink stuk goedkoper :j

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:46

Nou Kya was opstappen en weg rijden, bleek ook nog vergeten mijn sporen af te doen, dus eerste keer met sporen is ook een feit. :')
Ze bood zelfs paar keer galop aan, heerlijk relaxed.