Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:47

@Murosch
Wat een mooie plaatjes!
Is vaak helemaal niet erg als ze even niets doen denk ik. Kunnen ze het allemaal even rustig verwerken.

@Kabayo
Zo he, die gaat wel lekker. Leuk dat je zo fanatiek met haar bent! En jeetje, die date is wel heel mooi. Voel vaak weinig voor friezen, maar deze combinatie <3

@k_m

Ze staan toch niet 24/7 binnen nu hoop ik? Super gave foto's, contrast is heel mooi.

@SBravour
Fijn dat je lekker bezig bent. En wat een lief koppie zeg <3

@_Zoe
Gaaf paard om te zien!

@Cera_D
Begrijpelijk, succes met de examens alvast.

@moonprayer
Goed om te lezen. Belangrijk dat je elkaar vertrouwt. Dat belooft veel goeds.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:51

Nog even wat foto's die een goede vriendin van de week heeft gemaakt. Later komen de rijfotos, weet niet of jullie die graag willen zien? Of wordt het dan te veel essie-spam :P
Het nieuwe zadel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 19:15

@brechtcarlos, jammer genoeg wel 24/7 binnen. Maar de weide is echt te gevaarlijk daar zou ik zelf ook echt geen paard op willen. Ik ga wel elke dag haar even laten grazen en volgende week kan ze gewoon weer buiten. Even niet leuk maar is nu niet anders. Liever dat dan benen breken in dat maanlandschap van de weide / paddock.

Ik ben wel benieuwd naar de rij foto's!! Zeker met zo een jonkie altijd leuk om te zien.

@Kabayo wooow ziet er een knapperd uit!! Zo spannend allemaal.

@murosh oh ziet er leuk uit!!

@Zoe zooo die heeft er zin in haha

@iedereen anders! Vervelend he koude weer, alles ligt gelijk stil dan. Hopelijk snel voorjaar voor onze jonkies!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:26

BrechtCarlos schreef:
Nog even wat foto's die een goede vriendin van de week heeft gemaakt. Later komen de rijfotos, weet niet of jullie die graag willen zien? Of wordt het dan te veel essie-spam :P
Het nieuwe zadel :)
[ [url=m/zk6AX2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3LsFDa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iAgQLf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VrwXyM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tuurlijk! Rijfotos zijn toch júist interessant om te zien voor ons onderling :D Lieve foto’s!

Bedankt voor de complimentjes :)

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:46

@Kabayo: dat zal deugd doen, zo terug thuis :o

@k_m: vervelend wel zo binnen moeten blijven, maar het zijn wel leuke foto's.

@BrechtCarlos: Mooie foto's!

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 22:29

Mooie foto's brechtcarlos! Nee hoor rijfotos vinden we niet erg :D dankjewel voor je leuke compliment!!

Echt wel ilsey!

Km hihi hij is zeker knap <3
Afbeelding

Tineke. Intern in nederland vind ik zelf prima te doen. Dan weer je dat je altijd nog terug kan :+ dankje! Dit is Bartele!

Sbravour en zoe dankje!! Kijk er erg naar uit na alle pech mbt fokken!!

Dame gelongeerd en netjes gemaakt voor morgen. Vind haar zo lelijk met vlechten :+
Afbeelding

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 10:49

Nynkster fijn dat het zo goed gaat.

KM mooie foto's hoor, wel balen dat je niks kan nu.

BrechtCarlos hier ook benieuwd naar de ook foto's hoor.

Kabayo wat een heerlijk paard heb je toch. En die hengst wow echt een plaatje.

Hier ook alles stijf bevroren en daarom de beslissing gemaakt om Kens eerder weg te brengen. Maandag avond hebben we haar naar de kleuterschool gebracht. Ze was zo braaf met laden met 5min stond ze in de wagen. Ook onderweg alles helemaal top gegaan. Haar maatje (shet) hebben we meegenomen voor de rit zodat ze daar een beetje steun aan had.

Afbeelding

Ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 11:23

Wat gaat er gebeuren? Gaat ze beleerd worden? :)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:20

Murosch : Bedankt voor het compliment! Ik heb nu al ontzettend veel lol met haar, kan alleen nog maar meer worden straks :D Vakantie vindt veronia vast niet erg! Genieten ze hier ook altijd van hahaha. Al heeft ze heel vaak vakantie.

Elina : Jaaa heerlijk weer in ons koude kikkerlandje! Lekker weer aan de slag. Ziet er super uit! Bak bij jullie niet hard? manen worden mooi!

K_M : Mooie fotos zeg! zag ze eerder al eens voorbij komen deze week! Erg mooi en sfeervol!

Sbravour : Fijn dat ze direct aansprong zeg! Dan zal dat met rijden straks ook geen groot probleem worden :)

Zoe : Hij is zoooooo ruig <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Staat wel aan slot in de paddock of niet, straks steelt iemand hem :Y)

Dawson : IK heb je vlog ook gekeken hahaha! Een van de weinige mensen waar ik niet het idee heb dat het om popie jopie gat zeg maar. Vind die vloggende kids zo irritant. Maar hier kan ik nog wel even leuk naar kijken.

Elina : Lekker stalletje, kan ze vast goed in slapen hahahhahah.

brecht : Ziet er goed uit! Wat voor zadel heb je nu? lekker plaatsen die fotos!

K_M : zionde van die 24/7 binnen zeg! hier 27/4 buiten, zou niks anders meer willen

Elina : hahahah ik vind vlecht in voorpluk altijd zo.. bij lina ook hoor hahah

Odenxia : ziet er goed uit! Ga je haar laten beleren? mooie vrachtwagen ook! tenminste lijkt vrachtwagen :)

Zo.. Iedereen weer gehad volgens mij :)

Vandaag in de siberische kou toch maar gelongeerd. had een nieuw dekje voor haar gekocht dus die moest natuurlijk gepast worden.

Afbeelding

Toen nieuwe longeersingel om en voor het eerst met touwtjes gelongeerd. Ze begon echt te zoeken en ging mooi lopen stofzuigen hahaha. Wilde het filmen maar omdat het zo koud was viel mn iphone uit.. DUs heb alleen fotos van indraven wederom met deken om. Zonder staat ze te bibberen. Dus doen nu eerst met deken en na indraven zonder

Afbeelding
Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:26

Phoe bikkel! Hier vrij dagje hoor, mijn vingers vielen uit van de kou :D Leuk dek!

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:27

bikkellen dat! Maar Nynkster wat een gave draf! mooi hoor

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:37

Ik vind je echt een bikkel Nynke. Jeetje wat is het koud. En wat is ze gaaf zeg! En ook steeds mooier vind ik. Fijn dat ze goed liep aan de touwtjes!
Bak is wel hard. Toplaag niet en het is vlak :)

Leuk odenxia! Wat in de buurt?

Mijn dame ook afgeleverd voor het beleren :) toevallig de lamp boven de stal net kapot :Y)
Afbeelding

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:51

BrechtCarlos foto’s van rijden zijn altijd leuk, maar deze sfeerplaatjes zijn ook erg gaaf

Odenxia altijd fijn als ze makkelijk te laden zijn! Leuk dat ze word beleerd hoor!

Wauw nynkster wat een draf, ze is echt zo gaaf <3 iPhone probleem is herkenbaar, mijne gaf het ook telkens op ondanks 90% batterij :')

Spannend kabayo, laten ze haar eerst een paar dagen wennen of gaan ze morgen al met haar aan de slag?

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:49

Nog een paar dagen dan is de vorst weg en kunnen ze in ieder geval weer wat doen! Ik verheug me er enorm op hoor. Niks aan dit.

Kabayo Zilver is er klaar voor. Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat oppakken. Wat een knappe date! Wanneer wil je beginnen met dekken? April mei?

k_m jij verheugt je vast ook op dooi, weer lekker naar buiten ermee. Ik ben ook wat voorzichtig met harde ondergrond. Misschien te, maar ik heb er ook slechte ervaringen mee, dus dat is dan maar niet anders. Wel een lekkere kroelkont heb je, ze geniet zichtbaar van de knuffels.

SBravour, iedereen heeft het wel eens wat drukker, geen probleem hoor! Fijn dat ze makkelijk galoppeert aan de longe. Dat is inderdaad wel een kracht/evenwicht dingetje die soms lastig kan zijn in het begin. Ik verbaasde me er bij Veronia ook over dat ze meteen zo rustig en tactvol galoppeerde aan de longe. Mooi meegenomen!

haha _Zoë die vermaakt zich wel ja! Zijn ze bij jullie ook allemaal wat frisser nu door het weer?

Cera_D school gaat voor, alle begrip!

moonprayer wat fijn dat hij zoveel vertrouwen geeft. Ik denk dat je gevoel ermee ook een goede graadmeter is voor wat kan en wat niet kan. Ik luister er in ieder geval goed naar.

Dawson wat een lieve foto! Het blijven nog grote kleuters he :)

Tineke juist fijn toch dat je zo ontspannen en stressloos met hem aan het werk kan. Als hij straks echt een beetje werk mag doen dan is het niet spannend dus juist heerlijk zo!

BrechtCarlos, je hebt alles mooi compleet zo, ziet er super uit! Leuke foto's ook. Rijfoto's zijn zeker welkom :)

odenxia wat spannend, naar de kleuterschool!

Nynkster brrr jij durft zeg! Ik doe het je even niet na. Vandaag nog overleven en dan hopelijk minder koud haha. Nieuwe dekje is stoer!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:53

Oh jongens leuk en goed moment om ze weg te brengen met de kou. Maar ik had eigenlijk in mijn hoofd dat we het allemaal zelf gingen doen? Geeft niet hoor, iemand anders het zien doen is ook heel leuk, leerzaam en geeft zekerheid. Maar dan had ik het zelf verkeerd Haha! Succes vandaag met gevoelstemp -20........

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:33

Bedankt allemaal! Het was inderdaad Siberisch koud Hahahha. Thuis eerst onder de douche geweest zo koud had ik het.

Ik ga Lina wel zelf beleren. Heb gisteren mijn sulky naar stal gebracht en wil haar eigenlijk morgen ofzo inspannen. Doe dat ook alleen want met meerdere mensen raakt ze snel in de stress. Even kijken of ze stil wil staan met inspannen. Als ze ervoor staat ga ik wel iemand vragen die dan op de sulky gaat zitten zodat dat wat vertrouwd wordt.

Afbeelding

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:10

Nynke, hahaha dankje :o Gaaf dat nieuwe dekje btw eskadron vind ik zo mooi altijd <3

Murosch , ja echt he zo cute

Fijn dat iedereen goed blijft gaan en een beetje met beleren gaat beginnen. Ik kan echt niet wacht tot het voorjaar begint en het beleren gaat beginnen. Heb het wel gehad met die kou en donkere dagen. Thank god voor de zon de afgelopen week :')

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:13

Leuk zeg! En wat woon je in een lief buurtje nynkster Hahaha!
Vanmorgen paarden uurtje buiten gehad, maar wat is het koud... gevoelstemp -20... helaas dus wéér een dagje vrij. Vanmiddag weer een uurtje buiten hoor!
En dan hoop ik morgen wel lekker even aan het werk te kunnen, zaterdag heb ik namelijk les :)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-18 11:57

SBravour ze word zadelmak gemaakt.

Nynkster Ja is idd een 2 paards vrachtwagen van mn instructie. Zo kon de shet er naast. Ik heb namelijk een 1.5paards trailer. Ze word idd beleefd daar.
Wat een bikkel ben jij zeg met dit weer, brrrr.. En zo braaf je knappe pony!

Kabayo ja is redelijk in de buurt ongeveer 30min met de auto dus goed te doen om af en toe erheen te gaan. Gaaf dat je jouw paard ook weg gebracht hebt. Ook wat in de buurt?

Zoe laden ging echt goed. Even longeerlijn erachter en met 5 min stond ze erop. Was zo trots op dr :')

Zelf lig ik met de griep thuis dus krijg weinig van de kou mee momenteel. Maar dat bankhangen en netflixen ben ik wel al zat!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:29

Vind het ook leuk dat iedereen echt met sprongen vooruit gaat!!

Ik was heeel bang dat ik niks in de bak kon doen vanwege de kou maar ondanks dat hij wel hard was, was hij mooi vlak, echt blij mee!

Dus vandaag gelongeerd, eerst met bijzet 5 minuutjes, toen dubbele longe 5 minuutjes en geëindigd met erachter lopen en wat deed ie dat suuper <3
Kan echt genieten van (ondanks de wind) zo'n zonnige dag en een pony die zo hard zn best voor je doet. Zulke dagen mogen er meer zijn :D

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:00

Sbravour ze word alleen beleerd voor de wagen. Misschien is ze wel super mak en gebeurd er niks. Maar ik heb 0,0 ervaring met mennen. Maar al het voorwerk doe ik wel zelf. En ook onder het zadel doe ik allemaal zelf. Maar ongelukken omdat ik verwacht dat ze niks doet teken ik niet voor. Liever door een met veel ervaring. En ze staat gewoon op mijn werk dus ik ben er ten alle tijden bij :) Als ze braaf ik voor de wagen durf ik vast wel eens te mennen . Maar het is niet mijn prioriteit. Wil ook op men les volgend jaar

Annetteflame super zeg!! Ja dan word je echt de hele dag super blij hihi. Hoe rot het weer ook is!!

Odenxia fijn dat ze zo dichtbij is! Mijn paard staat 2 km verder. Dus 5 minuutjes :D en zoals boven vermeld , ben ik er dagelijk van half 8 tot 5 :)
Beterschap!

Klinkt verstandig Nynke! Ben benieuwd hoe ze het doet!

Murosch
Dankje! Nee ze wordt pas eind juni gedekt. Wil een laat veulen ook ivm leeftijd!

Zoe ze heeft vandaag een dagje vrij gehad. Morgen gaan we los!

Mijn knapperd was vandaag druk en onwennig. Steeds hinniken. Daarom besloten haar een dagje te laten settelen. Morgen gaat ze voor de wagen! Wel even haar nieuwe hoofdstel gepast en even los gelaten! Zodat mijn werkgever haar even kon keuren. Zijn conclusie: iets neerwaarts , wat diep uit het borst. Erg mooie luxe merrie. Veel jeugd. Erg goede stap. Wordt wel ster. Zo leuk om te horen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:27

SBravour schreef:
Leuk zeg! En wat woon je in een lief buurtje nynkster Hahaha!
Vanmorgen paarden uurtje buiten gehad, maar wat is het koud... gevoelstemp -20... helaas dus wéér een dagje vrij. Vanmiddag weer een uurtje buiten hoor!
En dan hoop ik morgen wel lekker even aan het werk te kunnen, zaterdag heb ik namelijk les :)


Leuk he! Stadskanaal is helemaal niet zo erg 8-) 8-)

Annetteflame : Wat braaf zeg! lekker afwisseling tijdens longeren hahhah.

Elina : stoere zilver! Morgen D-day hahhaha, ben super benieuwd!

Als het weer het toelaat ga ik lina morgen inspannen. Mendeken maar om :') ALs ze braaf is gaan we ook stukje stappen aan de hand. MOcht het geweldig gaan kan ik altijd nog opstappen

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:43

Thanks Nynke! Jaa maar het ging goed! Nu jij nog hihi ben benieuwd!!

Nou mijn topper heeft voor de wagen gelopen! Super mak!! Gaf geen kik. Alsof ze er al jaren voor liep. Ik ben trots :D En ook zo ontspannen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:19

Wauw wat super gaaf kabayo gefeliciteerd <3

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:32

Nou die kan weer naar huis Kabayo :')