Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 19:16

Vilgensmij komt dat wel goed. Maar goed id gaten houden idd en even geen bitje in :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 20:13

Sanne wat super dat je je zo alleen hebt kunnen redden!

Mirjam vind t er echt naar uitzien! Kan me voorstellen dat je het niet helemaal vertrouwd..

Ik loop inmiddels weer iets soepeler haha. Beetje steken soms als ik een rare beweging maak.
Morgen pakt me instructrice haar even. Wel leuk om dat een keer te zien :) Na het weekend maar eens kijken of ik er zelf weer op kan, al probeer ik het denk ik eerst even op het andere paard die is al iets meer save.

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:46

Melktand is eruit. Eronder zat een mooie nieuwe tand...wat is dan dat stukje tand erboven. >;)

Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:36

Oeps heb nu wel beetje angst voor je portomonee

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:39

Ik ook ^)

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 23:11

Met Sterre vandaag 182.5 en 181.5. Tweede proef 3e plaats, waren 2 prijzen. Zonde. :))

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:06

@Mirjamalvaro haha oei bijzonder tandje!

Is iedereen nog een beetje actief aan het rijden met deze donkere en kouden dagen?

Ik merk dat mijn motivatie iets minder is haha! Heb vrijdag voor de tweede keer in de avond gereden het is in mijn hoofd een dingetje maar voor Jack maakt het niet zoveel uit. Ik twijfel heel erg om hem te scheren... hebben jullie ze geschoren? En onder hoeveel gram staan ze nu? Ik twijfel omdat Jack rond 7 uur de paddock in gaat met rond 19:00 naar binnen komt dan moet ik, vind ik zelf, echt goed met dekens gaan werken. hij is wel echt goed nat na het rijden omdat ik best veel bezig ben met de overgang draf-galop wat hij echt heel lastig vind!

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:25

Alleen mijn subtop paard is geschoren.
Eli wel onder deken.
Kya en Sterre zonder deken.
Ze staan hier op de dag los, mogen ze kiezen tussen binnen en buiten. 20.30 gaan ze op stal.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:50

Vervelend dat je nog wat last hebt van je val melissa..
Jeetje echt een raar tandje mirjam
Mijn motivatie wisselt wel heel erg maar nu het gewoon steeds droog is gaat het prima :)
Mickey de 17 jarige scheer ik ieder jaar 2/3 keer die maakt echt een enorme vacht aan altijd :') Die staat nu onder 200 gram en ga ik volgende maand weer scheren en dan een warmere deken op.
Harvey de drie jarige dus die staat ongeschoren onder 100gram en zit nog best netjes in het haar.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:13

Zal vanavond even bijlezen en reageren.

Hier de fotos van de shoot met Krisje laatst gehad :D
[ITP] Krisje B door Eliane van Schaik

Met Baby op wedstrijd geweest maar dat was niks. Zou 45 min hebben om los te rijden, nog na gevraagd bij de organisatie hoe het liep en indicatie van starttijd. Denk dat komt goed. Nou toen ik er net op stapte ging de 2e voor mij de ring in.
Kan Baby nog niet los krijgen in amper 10 min. Moest gewoon starten. Hadden nog wel een wp maarja, daar kwam ik niet voor. Zo was er ook weinig goede oefening aan.
Had er zo de balen van dat ik de 6 potstallen van de man die met zijn ponys bij de overburen staat maar ben gaan mesten :x Wou Krisje nog rijden maar dacht doe maar niet.

Gisteren naar de clinic van Pilou van Dijk geweest. Krisje was super braaf!! Zelfs gewoon midden op straat opgezadeld en halster/hoofdstel gewisseld.
Ze kroop wat in haar schulp met rijden maar dat was zo opgelost met een zweepje erbij. Fijne ervaring weer! :D

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:46

Prachtige foto's Patty <3 <3

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:12

Oei die tand... toch weer ff de tandarts een berichtje doen?
Nette score met Sterre!

Nouklime ik heb nu niet geschoren, ze staat nog niet zo zwaar in het werk en ook een vrij dunne vacht. Ze heeft nu een 100grams op.
Vorig jaar m'n pony wel geschoren, die was na 10 minuten stappen zeiknat... en die voelde zich daarna kiplekker haha. Die heeft toen max 400gram op gehad.

Oh die foto's pattypaard <3 <3 <3 prachtig!!

Hier gister het eerste drafje gedaan en ze was lief! :+: bitloos ook nog haha
Dus hier weer een trots baasje!

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 16:35

Heb een paardentandarts second option gevraagd, die komt vrijdag want dit was echt niet goed. En ze vraagt zich ook ernstig af of rest van het gebit wel goed behandeld is als ze zo'n tandje al lieten zitten.
Laat gelijk rest van de paarden ook doen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 21:18

Mirjam ziet er vreemd en niet helemaal oke uit? Zou de tandarts toch wel even weer laten komen..
Sterre mooi 2 wp, top!

Nouklime zoals het weer nu is vind ik het prima ondanks het donker is. Maar zodra het echt koud koud is met harde wind en regen etc wel een beetje minder :P Alleen zie ik zelf sneller spoken dan bij daglicht haha.
Ken staat onder een tussendeken op dit moment, en niet geschoren. Ze zit mooi dun in haar vacht, dus ook niet nodig om te scheren.
Qui is wel geschoren, dat was echt een bolletje wol geworden. Die staat onder en 300 met hals

Wat een gave foto's Patty
ZOnde van de wedstrijd met Baby.. Kan me voorstellen dat je dan goed de balen er in hebt.
Super fijn dat Krisje het zo braaf deed tijdens de clinic!

Sanne super dat je het eerste stukje draf hebt gedaan!

Mirjam groot gelijk dat je een ander laat komen!

Vanavond even op qui gereden, het ging. Heel fijn is het nog niet helaas.
Gaat wel heel langzaam iets beter maar t wil nog niet zoals ik wil helaas.
Morgen mag Ken met me zusje mee naar clubles, en dan daarna maar eens kijken of ik er zelf weer op kan.

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:21

Hier hebben we alle kranen / tractoren en andere werk-machines op stal overleefd en gewoon superdapper ernaast gereden (in de binnenbak).
Voor de 2e keer los en 1e keer drafje los. (Sinds ons herbeleerproces).

Enorm veel lawaai maar ze gaf er eigenlijk weinig om. Ander paard erbij... ook geen probleem.

Alle puzzelstukjes vallen nu op hun plaats :+: :+: :+:

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 06:32

xSannee; Ideaal dat je zo’n lieve hulp hebt met Nova!
Wauw wat knap van Nova dat ze ondanks zon stuiterbal om haar heen toch zo braaf bleef!! Knap hoor!
Zo zie je inderdaad maar weer wat rustig aan doen en het paard tijd geven kan doen in de bovenkamer he :). Helemaal in de wolken hihi, leuk!!
Murosch; Leuk jaaroverzicht van Veronia!

Pasljaslaura; Brave Harvey! Fijn dat hij het al zo snel snapte met de elastiek.

Melissa_93; Oeh bal balen van je val Melissa! Dat is inderdaad gewoon stomme pech.
Hoe gaat het imiddels? En hoe ging het met je instructrice?
Fijn dat je wel weer gewoon kon opstappen toen.
Aj, iig wel al iets beter! Vriendin van me is afgelopen week ook van haar jonkie afgevallen. Die stompeld ook nog steeds.
Mirjamalvaro; Oeh ik ben benieuwd wat die andere tandarts van de paarden gaat zeggen dan!

Bedankt iedereen voor de opmerkingen over de foto’s, ben er echt blij mee!! <3

Hier hebben ze 2 dagen vrij gehad beide. Vandaag maar weer eens wat gaan doen.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 21:13

Sanne wat super dat hij daar niks om gaf, heerlijk!

Patty het wil helaas nog steeds niet zoals ik wil. Begin volgende week afspraak bij de fysio staan dus hoop dat dat gaat helpen.
Afgelopen weekend ging toch niet door, me zusje heeft haar even gedaan.
Vandaag heeft me instructrice haar wel gereden ipv les. Ze is even een beetje aan het puberen maar ging uiteindelijk heel fijn.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:19

Hello! Ik lees hier nog altijd mee! Maar had tijdje geleden al zelf aan gegeven geen updates meer te plaatsen omdat ik aan bijlezen niet toe kom.

Nu voelt dit topic toch een beetje als mijn jonge paarden vrienden dus wil jullie wat vragen.

Callista zit dus nog steeds met headshaking, heb daarom besloten haar te verhuizen naar een kleine paddock paradise waar ze 24/7 buiten komt met schuilstal en 2 vriendjes. Morgen gaan we verhuizen! Ik heb gemengde gevoelens, voel me beetje mislukt nu maar heb alles gedaan om het proberen onder controle te houden maar het is gewoon zo moeilijk en rot.. ik zie verhuizen beetje als een laatste optie.

Hoe zouden jullie het aanpakken? We willen ze een halve dag met een draadje er tussen zetten, zodat Callista rustig de schuilstal enzo kan verkennen (want die gaat ze nog veel nodig hebben, aangezien ze begint te schudden door regen), en dan wouden we ze toch graag de dag zelf nog samenzetten. Iemand hier nog tips voor? Vind het best eng want er is vanalles nieuw te zien, hoop dat ze beetje kalm blijft..

Dankjewel alvast!! En iedereen weer iets rustiger aan de gang zie ik. Alleen ook dat tandje vind ik maar raar, ook rare uitleg van de eerste tandarts! Ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.

En zag dat Apple op insta nadenkt over op rissa te gaan zitten??? Super tof!! Blijf jullie allemaal graag volgen, ookal is het beetje pijnlijk omdat het bij mij allemaal niet gaat zoals ik gehoopt had..

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:36

Wat vervelend KM! Niet denken dat je gefaald hebt. Dat shaken is een K iets. Denk dat halve dag met een draad ertussen slim is. En verder moet dat wel loslopen dnek ik.

Bah vervelend dat je zoveel last nog hebt melissa. Hopelijk biedt de fysio wat verlichting.

Wat goed Sanne! Top dat het her inrijden zo voorspoedig gaat :)
Laat je weten wat eruit komt Mirjam?

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:41

Headshaken is verschrikkelijk.. ik duim voor je dat de verhuizing helpt!
Hier heeft ze eerst een dag in de paddock naast de wei gestaan. Even bijkomen. En daarna bij de rest.

Zo gaat het bij ons op stal meestal! Maar een halve dag zou ook voldoende moeten zijn, vind soms een draadje nog enger als ze er overheen gaan ouwehoeren...

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:22

Wat rot K_m! Ik denk ook dat een halve dag draadje ertussen voldoende is. Ligt er natuurlijk ook aan hoe sociaal ze is en de andere 2? Mijn oude paard durf ik overal tussen te gooien zonder draadje die is zo makkelijk en vriendelijk. Jack heb ik na weken naast elkaar staan op het land in de groep gezet en werd een grote knokpartij. Om maar even aan te geen hoe verschillend het kan zijn.

Als het goed voelt na een halve dag erbij zetten voelt het voor jou nog niet goed dan iets langer aankijken.

Muronia

Berichten: 19619
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:31

Oeps Melissa, voor alles is een eerste keer, dus ook de eerste valpartij. Gaat het beter met je rug inmiddels?

Ey Sanne, alleen op je paard? Wat goed!

Hmm Mirjam, hoe staat het inmiddels met de wisseltand? Ik heb toch wel hoop dat het gewoon goedkomt ermee, ik heb dit zoals ik zei ook al eens gehad bij een jong paard en dat kwam ook gewoon goed. edit: oh, de wisseltand zat eronder? Zou dit een los stukje iets zijn? Ik snap hem ook even niet nu..

Goed gereden, balen dat je net buiten de prijzen zat!

Nouklime motivatie heb ik wel (tenzij het giet) maar ik heb zo weinig tijd nu met die korte dagen, daar baal ik wel het meeste van. Ik zie het nog niet zo zitten in de avond bij baklicht dus dat stel ik steeds uit. Ik heb de andere 2 wel geschoren maar Veronia nog niet. Ik denk dat het nog wel gaat gebeuren, maar ook daarmee... tijdgebrek pff..

Pattypaard wat een prachtige foto's van jullie beide, echt heel erg mooi! Hahaha, frustraties eruit gemest, dat helpt vast wel! Is altijd balen als zoiets heel anders loopt en je wel goed voorbereid bent.

En Sanne zit al in draf erop, zo grappig als je even niet bent bij gelezen, gebeurt er weer van alles in de tussentijd.

K_M ontzettend jammer dat het zo loopt he.. Ik hoop dat de stalwissel een goede zet is en je paard minder last krijgt. Ik zou inderdaad gewoon even aankijken hoe ze op elkaar reageren met een lijntje er tussen en als dat goed gaat dan gewoon erbij in.

Ik heb zondag les gehad met beide paarden (en heb de rest van de week enorme spierpijn gehad pff). Wainonia ging super, maar Veronia had de bokkenpruik voor het eerst echt op. Ik was wel blij met wat begeleiding erbij want zo kon ik haar er toch aardig doorheen rijden. Woensdag zelf even weer gereden en toen ging ze weer heel braaf.

Wainoon tijdens de les
Afbeelding

En Veroon woensdag in het half donker
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:39

Vandaag een andere paardentandarts erbij gehad. Het stukje tand bleek een extra snijtand, welke gelukkig zo eruit wipte.
Bleek ze potverdorrie nog 2 flinke doppen met haken te hebben!
Tandarts netjes alles verwijderd en alles mooi bijgevijld. Afbeelding


Verhuizen, zou ook ff draadje ertussen voor de rust.

Oeps stoute Veronia :=

xSannee

Berichten: 4364
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:04

Murosch schreef:
En Sanne zit al in draf erop, zo grappig als je even niet bent bij gelezen, gebeurt er weer van alles in de tussentijd.


Ik heb zondag les gehad met beide paarden (en heb de rest van de week enorme spierpijn gehad pff). Wainonia ging super, maar Veronia had de bokkenpruik voor het eerst echt op. Ik was wel blij met wat begeleiding erbij want zo kon ik haar er toch aardig doorheen rijden. Woensdag zelf even weer gereden en toen ging ze weer heel braaf.

Wainoon tijdens de les
[ [url=m/vjrVsl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Veroon woensdag in het half donker
[ [url=m/Q0JyEC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha nou het ging ook heel snel... vrijdag stapte we alleen & los. Zondag draafde we aan de lijn en dinsdag reden we los in draf.

En vandaag weer zelf gereden. Knap peerd! Draf linksom zakt ze echt al supermooi, rechtsom vind ze moeilijker en ze is daar ook nog wat scheef. Maar ach we hebben 3x gedraafd _O-


Stoute Veronia! Ze kijkt ook wat eigenwijs op de foto _O-

Ik hoop dat ik van de week iemand kan strikken om te filmen. Ik heb wel spiegels dus kan een beetje gluren maar vind het toch leuk om even te zien!

Wow Mirjam slordig van die andere tandarts dan zeg! Fijn dat het er uit is nu!

mirjamalvaro

Berichten: 14655
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:14

Heerlijk toch Sanne!