Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35696
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:47

Ik had in de eerste 2 jaar 2 paarden, dat was wel veel maar echt een problerm was het ook niet.

Waarom is savonds voor veel mensen geen optie? Dat doen toch ook alle full-time werkenden?

Als mijn man weekenddienst heeft neem ik haar mee. De eerste 2 jaar was dat hier makkelijk. Tussen 2-3 ging dat niet echt ivm wegwandelen, nu met 3,5 heb ik vorige week weer goed kunnen longeren dus ik verwacht dat ik binnenkort wel kan proberen te rijden. Voorwaarde voor mij is wel dat ik de enige ben in de bak.

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:48

Ik liet ze thuis bij hij vader of nam
Ze mee
En nu MOETEN ze mee
Geen andere keuze
Zijn 8 & 10 nu
Paard heb ik langer als de kinderen
De oudste is wel echt paarden lover aan t worden nu
Begint ook wat fanatieker te rijden

De jongste vindt t geweldig zonder zadel en liefste achterstevoren erop

Waar een wil is , is een weg
En ik heb de WIL mijn paard te houden

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:49

Ik heb een paard gekocht toen de jongste naar school ging. Daarvoor had ik het combineren erg lastig gevonden denk ik.
Paard staat nu volpension, erg ideaal icm baan en kinderen.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:58

Wij hadden ook een mannetje dat met 2 jaar nog niet doorliep en het eerste jaar een echte huilbaby was.

Het rijden word hem zo ie zo voor mij in de winter niet of iig heel weinig ivm geen licht
Maar soms was het ook wel zo, Kids sliepen, mooi weer, alles gunstig om te rijden, maar zelf te moe ervoor en kroop ik niet op mijn pony maar in bed

Scheelt denk ik veel of je man/vriend ook savonds of iig geregeld thuis is en op kan passen

Hier was/os dat niet het geval en ga niet steeds oppas regelen om te kunnen rijden.
Kids gaan wel eens mee met stal uitmesten of pony buiten zetten, maar met rijden os dat hier geen optie

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:59

jeannaa schreef:
Citaat:
Als je niet van tevoren uitmest heeft de kleine nog wat te spelen ook. Goed voor de weerstand O:)



Die van mij laat ik tegenwoordig wel eens een beetje rondkruipen. Heel stil zat ie te kleien :') ik was er net niet op tijd achter dat ik wat naast de kruiwagen had gegooid :+


Hahahahha geniaal dit. Je weet dat er echt iets aan de hand is als ze idd heeeeel stil zijn :')

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:02

Wij hebben onze paarden aan huis staan en het eerste jaar ben ik idd met babyfoon naar de paarden gegaan. De oudste was alleen een echte huilbaby, dat maakte dat het rijden toch op een lager pitje kwam. Ze sliep al niet meer met 1,5 tussen de middag, de tweede rond 2 jaar. Dan zijn ze de hele dag aanwezig en mee naar buiten nemen om te rijden werd het echt niet. Geen oppas hier, mijn man werkt lange dagen, dus rijden kwam echt op een lager pitje. Heb het pas weer echt op kunnen pakken nadat de meiden naar school gingen. Waar een wil is is idd een weg, maar wanneer je weinig oppasmogelijkheden etc hebt, is het toch wat lastiger. Nu rijden de meiden zelf ook, maar nog steeds voelt het naar tijd zoeken. Werk, huishouden, sporten van de kinderen etc. Het is soms goochelen om zelf te rijden en de meiden te laten rijden. Maar de hobby is er nog steeds en geniet nog steeds van mijn paard. Misschien nog wel meer!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:02

sayenti schreef:
Hier valt het echt niet te combineren
-paarden staan al 4jaar echt stil.
Staan gelukkig wel aan huis smorgens 5u uit bed om stallen te poetsen ze los te laten.
Smiddags heel snel bijvoederen.
Savonds als de kindjes slapen ze naar binnenhalen

Als ik langer bij de paarden ben zoek ik een oppas
In de zomer gaan ze gezellig mee uiteraard.

Vorig jaar terug proberen op te pakken helaas moest ik steeds afstappen scheidsrechter spelen terug erop dus dat heb ik opgegeven.

Van de zomer ga ik het proberen terug te beginnen
Zijn ze 3 en 4 jaar.


Zou een longeerzweep meenemen om te rijden. Zitten ze te klieren, sla je x hard op de grond :o misschien helpt t?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:10

Toen wij graag kinderen wilden krijgen, heb ik een volpension plekje gezocht waar mijn paard mij niet nodig had (paddock paradise dus paard kon zich 24/7 uitleven). Alhoewel mijn man heus wel wilde 'oppassen' had ik zelf totáál geen behoefte om op pad te moeten. Bij onze tweede had ik zelfs een half jaar verlof, maar ik vond het wel prima thuis. Pas na de eerste verjaardagen kreeg ik weer wat zin om me met iets anders dan babies bezig te houden.

Vorig jaar waren de jongens bijna 3 en bijna 5 en toen kochten we onze eigen stal. Het is heerlijk om ze op te laten groeien tussen de paarden. We hebben er genoeg te spelen (buiten en binnen) en te ontdekken (ze zijn er erg vrij) en uiteraard loopt er een ponietje voor hen rond. Ze zijn nu oud genoeg om zichzelf te vermaken en om te weten wat wel en niet kan/mag. Zo kindvriendelijk is het meestal niet op pensionstallen, dus ik vind het ideaal!

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:11

Ik zat laatst ook te denken, hoe zou ik het in godsnaam doen als ik een kind zou hebben? Ik werk zelf altijd van 7 tot 4 en vriend juist van 12 tot 12 ongeveer, dus we lopen elkaar steeds mis. Ben zelf niet echt fanatieke '' ruiter '' maar wel iedere dag 1 á 2 uur op stal te vinden. Lijkt me toch wel heel moeilijk als ik dat niet zou kunnen. Momenteel geen kinderen en is ook nog lang niet aan de orde, maar is wel iets waar ik af en toe over nadenk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:17

Op den duur word het beter.

Als zij eerder uit school is dan ik uit mijn werk, dan zadelt zij vast haar pony en mijn paard op. Ik trek op mijn werk mijn paardrijbroek aan, scheur door naar stal en kan dan zo opstappen. :D

bliksempie

Berichten: 1798
Geregistreerd: 19-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:25

Hier hetzelfde, wij hebben een zoon van bijna 7 weken. 4 paarden/pony's op eigen stuk 1 dorp verder maar door mijn gezondheid van de zwangerschap en bevalling, mag ik nog heel lang niet rijden dus hebben we een pony te koop gezet.

Mijn vriend gaat rond 14:00 de deur uit en komt rond 03:00 thuis. Ons kind gaat overdag gewoon mee naar de paarden en in de ochtend slaapt mijn vriend en ons kind dus voer ik in alle rust en haal ik er ook een borstel over.

Is het heel slecht weer dan breng ik hem even naar mijn zus of ouders.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:29

miesnaom schreef:
Hahahahha geniaal dit. Je weet dat er echt iets aan de hand is als ze idd heeeeel stil zijn :')


Dit!! Ik ren harder naar mijn zoontje als ie ff muisstil is dan dat ik hem hoor brullen :')

Ik heb na ruim een jaar mijn paard verkocht, vond kind, werk en paard trainen to much. Ik woon niet samen dus kan niet zeggen dat ik 's avonds ga als de kleine op bed ligt.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:39

miesnaom schreef:
sayenti schreef:
Hier valt het echt niet te combineren
-paarden staan al 4jaar echt stil.
Staan gelukkig wel aan huis smorgens 5u uit bed om stallen te poetsen ze los te laten.
Smiddags heel snel bijvoederen.
Savonds als de kindjes slapen ze naar binnenhalen

Als ik langer bij de paarden ben zoek ik een oppas
In de zomer gaan ze gezellig mee uiteraard.

Vorig jaar terug proberen op te pakken helaas moest ik steeds afstappen scheidsrechter spelen terug erop dus dat heb ik opgegeven.

Van de zomer ga ik het proberen terug te beginnen
Zijn ze 3 en 4 jaar.


Zou een longeerzweep meenemen om te rijden. Zitten ze te klieren, sla je x hard op de grond :o misschien helpt t?


Dan denk ik dat ik sneller op de grond ben als dat ik normaal zou afstappen
gelukkig zijn ze allemaal erg jong dus zadelmak maken kan nog steeds.

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:49

Ik heb er altijd ook nog naast gewerkt 4 dagen per werk. Was kwestie van savonds kind op bed, manlief op de bank (of aan de klus) en ik naar het paard. In de weekenden probeerde ik het rond het middagslaapje te plannen met wederom man in de buurt. Hij klust nogal graag en was dus vaak bij huis wat dat makkelijk maakt.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 10:06

miesnaom schreef:
sayenti schreef:
Hier valt het echt niet te combineren
-paarden staan al 4jaar echt stil.
Staan gelukkig wel aan huis smorgens 5u uit bed om stallen te poetsen ze los te laten.
Smiddags heel snel bijvoederen.
Savonds als de kindjes slapen ze naar binnenhalen

Als ik langer bij de paarden ben zoek ik een oppas
In de zomer gaan ze gezellig mee uiteraard.

Vorig jaar terug proberen op te pakken helaas moest ik steeds afstappen scheidsrechter spelen terug erop dus dat heb ik opgegeven.

Van de zomer ga ik het proberen terug te beginnen
Zijn ze 3 en 4 jaar.


Zou een longeerzweep meenemen om te rijden. Zitten ze te klieren, sla je x hard op de grond :o misschien helpt t?


Je bedoelt de longeerzweep om je kind mee te dresseren? :') *klap* EN NOU KOPPEN DICHT!!!!! :j :D

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:12

ik vind het behoorlijk lastig. Heb twee kinderen van 2.5 en 9 maanden. Beiden erg drukke kinderen met weinig geduld.
De oudste nam ik weleens mee, maar dat was brullen en brullen.
Nu de jongste er is ga ik er weinig. Pony staat gelukkig volpension en heeft een goede bijrijdster.
Ik wil wel s'avonds gaan, maar mijn man is vaak pas tegen zeven uur thuis en eer de kinderen op bed leggen is het alweer half negen.
Maar goed, pony is nog jong. staat paddock paradise. dus die komt echt niets te kort en mijn tijd komt nog wel.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:15

Rex_Rolfo schreef:
Kind 24/7 op stal zetten in de box leggen en lekker gaan rijden }:)


_O-

gekoppaard
Berichten: 550
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:27

Toen mijn ex en ik nog samenwaren ging het wel. Ik ging 2 avonden en in het weekend naar stal en hij lette op. Maar toen mijn zoontje 1,5 jaar was zijn we uit elkaar gegaan en was mijn zoontje om het weekend bij hem. In combinatie met 32 uur werken is mijn paard van sportpaard meer een weidepaard geworden. Ik heb gelukkig wel een bijrijder die 2 keer rijdt per week en verder rijdt ik wanneer het uitkomt. Wel ga ik regelmatig naar stal en dan neem ik mijn zoontje ook mee. Nu ben ik zwanger van een tweede en ik verwacht niet dat ik na de geboorte veel meer tijd voor mijn paard ga hebben.

Wat ik wel merk is dat de bezieling die ik vroeger voor mijn paard heb ik nu echt voor mijn kind heb. En daarmee wil ik mijn paard niks tekort doen... maar vroeger meende ik dat ik moest poetsen en rijden enz. enz. En nu zie ik in dat mijn paard ook gelukkig wordt van lekker grazen met vriendjes en vriendinnetjes.

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:29

Mariska88 schreef:
Hier een meisje van 6 maand en een jongen van 2,5 jaar
Heb mijn pony aan huis .........

Knip
....


Vriendlief werkt van 06 tot 22:30 uur dus die kan ik niet inschakelen


Zo Eeuhm
Mijn vraag zou zijn; hoe combineer ik kinderen met een man die altijd werkt :')

Respect! Zal vast niet altijd even makkelijk zijn!

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:34

Onze dochter is nu 1,5 jaar en ponylief heeft in die tijd echt een luizenleven gehad. ;-) Heb er na de geboorte van dochter 1 seconde over getwijfeld om te stoppen met paarden maar dat was eigenlijk geen optie. Inmiddels ben ik er ook echter dat een beetje rondhangen op stal namelijk echt mijn ontspanningsmomentje is. Dochter was in het begin echt een dramatische slaper en had 's avonds veel huilbuien, dan ging ik wel eens gefrustreerd van huis weg naar stal en na een uurtje bij de paardjes kon ik het weer helemaal aan. Hoe moe ik ook was, van de paardjes kreeg ik altijd weer bakken energie. Je frustraties en onzekerheden afreageren op het uitmesten van de stal werkt trouwens ook goed. ;-) }:)

Wel staat het rijden de laatste 1,5 jaar op een laag pitje en zijn we gestopt met lessen op de club want dat vond ik een beetje zonde van het geld als je toch niet meer bloedfanatiek bezig bent. Belangrijk voor mijzelf was wel om er bewust van te worden dat je niet alles perfect kunt blijven doen zodra je een kindje krijgt. Uiteindelijk gaat die natuurlijk voor en ik heb er bewust voor gekozen om het rijden an sich op een lager pitje te zetten totdat ik weer wat meer tijd heb. Pony vind het volgens mij ook wel prima zo want die wordt goed verzorgd en is sowieso liever lui dan moe. Als we dan toch een keertje gaan rijden dan genieten we er allebei van. Dat is wel wat makkelijk dan dat je een paardje hebt dat echt dagelijks extra beweging moet krijgen.

Op dit moment staat Indy nog 's nachts op stal maar ze gaat verhuizen naar een plek waar ze 24/7 buiten blijft het hele jaar rond. Dan kan ze lekker buiten lopen en scheelt het mij weer tijd qua stal uitmesten enz. Ik ga vooral 's avonds naar stal (deed ik ook toen ik nog fulltime werkte) en ik heb geluk dat ik langs haar oude en nieuwe stalling kom op weg naar/van mijn werk, dus ik kan zo even langsgaan.

Succes met de laatste loodjes van je zwangerschap!

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:39

Knert schreef:
Mariska88 schreef:
Hier een meisje van 6 maand en een jongen van 2,5 jaar
Heb mijn pony aan huis .........

Knip
....


Vriendlief werkt van 06 tot 22:30 uur dus die kan ik niet inschakelen


Zo Eeuhm
Mijn vraag zou zijn; hoe combineer ik kinderen met een man die altijd werkt :')

Respect! Zal vast niet altijd even makkelijk zijn!


Zelf werk ik 8u /dag 5 dagen in de week
Dan gaan ze naar school en mijn ouders gaan ze halen op school eenmaal thuis zitte deze al te wachten en is het druk tot dat ze gaan slapen.
Mijn kindjes vragen steeds om mij en erg zelde om mijn man wat dan een flinke klus is.
Van 5 u smorgens wakker en met een beetje geluk kan ik tegen 12 uur snachts pas gaan slapen.
En dan mogen ze snachts al niet gaan plassen / of wakker worden anders is heel mijn nacht omzeep.


*mochten de paarden gaan hemelen komen er hier wel geen meer bij ik merk soms toch dat mijn prioriteiten nu anders zijn geworden.

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:55

Ik werk ongeveer 16 a 20 uur per week. Ik werk contra aan mijn partner zodat onze zoon niet naar de opvang hoeft.

Ik ga naar mijn paardje als mijn partner thuis is. Soms gaat mijn zoontje mee (2.5) jaar. Dan wil bij graag even rijden (rondjes er op zitten in stap).

Ik ga meestal 2 a 3 dagen. En mijn bijrijdster ook 2 of 3 dagen. Gemiddeld krijgt mijn paardje de ene week 4 en de andere week 5 dagen beweging.

Als de baby straks geboren is neem ik haar mee in de draagzak/doek. Dat deed ik met ons zoontje ook toen hij nog klein was.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:13

Ik heb een kleine meid van intussen bijna 3.
Ik werk gemiddeld 26 uur in de week. (ene week 24 andere week 28)

De eerste 1,5 jaar heb ikop mijn vrije dagen zo gedaan dat ik wanneer zijn sliep naar mijn paard ging.
Ik was dan van 13 tot 15 uur weg en wist dat ze zou slapen en mocht ze wakker worden kan ze dr bed niet uit.
Wel was er altijd iemand van de buren of vriendinnen die even verderop woonden er van op de hoogte dat ik er even niet was en dat ze boven lag. (mijn paard staat 10minuten van mijn huis)
Ook op stal wisten ze dit.
Op mijn werkdagen ging ik zodra ze op bed lag naar mijn paard, wij hadden dr vanaf een maand of 3 vanaf 19 tot 7 uur plat ;-)

Na 1,5 jaar wilde ze niet meer slapen tussen de middag, of in ieder geval niet op de tijden dieik zou willen haha!
Dus nu ga ik savonds naar het paard zodra ze op bed ligt. Of ik kan haar even bij mijn schoonmoeder brengen als ik even wil rijden. Dat is wel een luxe, daar ben ik me van bewust.

Mijn man is ook 3x per week sporten, maar zodra R. slaapt gaan we eigenlijk gewoon weg. De mensen waar we op het erf wonen weten er altijd van dus die houden dr in de gaten.
Maar nu zijn ze op vakantie en dan gaan we ook gewoon weg.
Ik begrijp dat niet iedereen dat doet, ik voel me er goed bij en mijn man ook.
Graag ook geen commentaar hierop ;-) die heb ik al genoeg gehad, en blijf er bij dat het prima gaat zo!

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:17

Tijdens mijn eerste zwangerschap en tot na de geboorte van mijn 2de zoontje hebben eerst 2, daarna 1 pony op een pensionstal gestaan. Ik werkte toen quasi voltijds en kon toen heel weinig paardrijden. Ik liet mijn pony's toen wel door andere mensen rijden en verzorgen, maar dat is op het einde maand niet leuk betalen. Ik nam toen soms wel eens een baby/kindje meer naar stal, maar echt rijden of longeren kan je met een baby/kindje erbij niet doen. Ik kon toen alleen gaan als mijn man thuis was.
Sinds 3jaar (en nog 1 kindje erbij) staan de pony's aan huis. 's Morgen voer/zet ik de pony buiten terwijl de kindjes aan het ontbijten zijn. 's Avonds zelfde systeem. Rijden/verzorgen terwijl de kinderen thuis (en wakker zijn) is gewoon heel moeilijk. Ik ga 's avonds wel naar stal met de babyfoon mee .

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:37

gretoes schreef:
Ik heb een kleine meid van intussen bijna 3.
Ik werk gemiddeld 26 uur in de week. (ene week 24 andere week 28)

De eerste 1,5 jaar heb ikop mijn vrije dagen zo gedaan dat ik wanneer zijn sliep naar mijn paard ging.
Ik was dan van 13 tot 15 uur weg en wist dat ze zou slapen en mocht ze wakker worden kan ze dr bed niet uit.
Wel was er altijd iemand van de buren of vriendinnen die even verderop woonden er van op de hoogte dat ik er even niet was en dat ze boven lag. (mijn paard staat 10minuten van mijn huis)
Ook op stal wisten ze dit.
Op mijn werkdagen ging ik zodra ze op bed lag naar mijn paard, wij hadden dr vanaf een maand of 3 vanaf 19 tot 7 uur plat ;-)

Na 1,5 jaar wilde ze niet meer slapen tussen de middag, of in ieder geval niet op de tijden dieik zou willen haha!
Dus nu ga ik savonds naar het paard zodra ze op bed ligt. Of ik kan haar even bij mijn schoonmoeder brengen als ik even wil rijden. Dat is wel een luxe, daar ben ik me van bewust.

Mijn man is ook 3x per week sporten, maar zodra R. slaapt gaan we eigenlijk gewoon weg. De mensen waar we op het erf wonen weten er altijd van dus die houden dr in de gaten.
Maar nu zijn ze op vakantie en dan gaan we ook gewoon weg.
Ik begrijp dat niet iedereen dat doet, ik voel me er goed bij en mijn man ook.
Graag ook geen commentaar hierop ;-) die heb ik al genoeg gehad, en blijf er bij dat het prima gaat zo!


Geen commentaar? Ik vind het echt te bizar voor woorden.