Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5755
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:20

moniek21 schreef:
Ik train fanatiek met mijn paard en wil echt niet op Mn dochter moeten letten als ik op stal ben ... klinkt heel banketstaaf maar ik heb een 2,5 jarig wervelwindje en ik zou niet eens op mn paard komen als zij mee zou zijn :')
Ik zorg dus dat mn vriend thuis is of dat ze bij mn moeder is ... ze gaat weleens mee maar dan rij of longeer ik niet ;)

Nee hoor dit snap ik volkomen. Ik werk samen met mijn vader en ga vaak genoeg in de middag als ze slaapt. Dit doet zij 3 uur lang dus ik kan mesten poetsen en een uur rijden als ik zou willen.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:49

Hier is het drama, ik heb niet 1 paard.. Maar dit moment 7. Tot voor kort nog 9 :P

Ik kan alleen wat doen met de paarden als ik oppas heb, mijn paarden staan op de boerderij van mijn ouders. Dus die smeek ik regelmatig :P en anders is mijn vriend de pineut.
Die werkt veel vanuit huis maar ook onregelmatige diensten buitenhuis.

Daarbij heb ik een aantal bijrijders om werk uit handen te nemen.

Gaat allemaal een beetje met passen en meten, maar alles weg doen kan ik echt niet! -O-

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:05

Ik vind het best lastig combineren, vooral op de dagen dat mijn man er niet is. Dat is meestal 4 dagen (en nachten) in de week. Er is dan ook aan het eind van de dag niet even een uurtje dat ik zou kunnen rijden. Daarnaast vind ik het rijden echt minder leuk als ik niet serieus ergens voor train, om er oppas voor te regelen vind ik dan weer to much. De sleur zit er nu wel in, zeker zonder al te veel bospaden in de buurt, en de volgende baby komt er al weer aan.
Merrie heeft nu een veulen en de ruin gaat terug naar de vorige eigenaresse.
Ik kan niet wachten tot de kids naar school gaan en de paarden aan huis staan!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 00:43

Bij mijn eerste kind heb ik alles op alles gezet om te blijven rijden. Ik kon me geen leven voorstellen zonder rijden en dat er überhaupt iets belangrijkers in mijn leven zou zijn dan paarden. Maar bij de tweede dacht ik: waar ben ik eigenlijk mee bezig? En heb toen besloten om een tijdje te stoppen met (wedstrijd) rijden. Het was even wennen maar het gaf me enorm veel rust. Ik heb mijn paard gewoon gehouden en die stond bij de overburen...in de zomer op de wei waardoor ik geen zorg had en in de winter wel in de nacht op stal, maar dat was te doen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat het enorm veel tijd en rust gaf om niet meer te rijden en te stressen dat ik wilde rijden maar te moe was, geen tijd had of dat ik mijn kinderen weer moest wegbrengen om te kunnen rijden.

Toen mijn kinderen naar school gingen ben ik weer gaan rijden....Maar de gedrevenheid die ik voor het krijgen van kinderen had is eigenlijk nooit meer terug gekomen. Mijn kinderen staan nu op 1 en dat had ik voordat ik kinderen kreeg niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen en voelen :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:44

Grappig wij zijn juist veel serieuzer gaan rijden en trainen sinds we ouders zijn geworden. Dochter gaat ook bijna altijd mee op wedstrijd. Moet zeggen het wordt wel makkelijker nu ze groter wordt. Lastigste vond ik de peuterleeftijd, wel zelf rond willen lopen maar nog niet goed kunnen luisteren. Nu is dat luisteren soms nog wel een probleempje, maar ze let iig wel zelf een heel stuk beter op. Als we lang van huis zijn (mijn man rijdt ook eventing) regelen we soms oppas, maar ook dat gaat nu eigenlijk heel goed. Er is altijd genoeg te zien en te beleven.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:07

GabberGill schreef:
Mijne zit gewoon hoor. Ook als ze dribbelen. Hou der tijdens het lopen zeker beet. Zusje de pony ik haar. Deze foto is snel snel genomen en ik moet zeggen dat het verder lijkt dan dat ik stond.

Ze heeft ook der cap sinds ze er veel meer mee bezig is. Een pinokiozadel aangeschaft en ga zo maar door.


Nichtje zit ook stevig :j Dus het kan zeker wel :j Maar n.a.v. nichtje dat er echt al van heel kleins af aan op zit, valt het me toch tegen dat het bij ons "in het echt" gewoon als absoluut niet veilig voelt. Terwijl dat bij nichtje helemaal niet dat gevoel gaf.

Maar die zit er ook echt heel graag en heel stil op, die kerel van ons is meer van het klauteren en doen, veel meer onbehouwen zeg maar :P Als die er af wil dan gooit hij ook gewoon zijn benen naar 1 kant en begint aan de afdaling :oo

Tulandro schreef:
denisewinter schreef:
Hoe makkelijker je zelf bent hoe makkelijker de kids. De tijd zal het leren als ze ouder worden maar tot nu toe gaat het al 10 maanden top


Was dit maar waar.. elk kindje is anders.


Inderdaad :j

Het klinkt zo leuk en je hebt gewoon super mazzel als je zulke makkelijke kinderen hebt die lekker gaan slapen +:)+

Je had ook pech kunnen hebben en kindjes die niet gaan slapen als er dingen te zien zijn.
Of die er onrustig van worden als ze zo "alleen gelaten" worden.

Ik ging er vanuit dat die kleine van ons lekker veel buiten in de frisse lucht zou slapen, lekker rustig zou kijken naar ritselende blaadjes enzo zoals zo vaak gezegd wordt. Of uren rustig naar de ponies, kippen of poezen kijken vanuit een kinderwagen of campingbedje. Nou het interesseerde hem allemaal geen zak :P Hij wilde er alleen maar uit :P

judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:18

Hier een zoontje van 10maanden
vanaf 1week oud mee gaat maar stal. Waar alles buiten is. In het begin lekker warm aangkleed en buiten slapen in de wagen.ook voeden deed ik op stal. Nu hebben we een camping bedje als box op stal staan waar hij op stal ook wel in slaapt. Ik sta vol pension in een paddock paradise maar ga wel dagelijks heen. Ik vind het goed te combineren.



Afbeelding (er staat iemand achter hem die hem vast houd)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:22

Leuke foto. Je had die laatste zin er niet bij moeten zetten ;)

MizzMontana

Berichten: 5678
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:26

Ik vond het begin wel makkelijker, toen zl nog niet rond kroop maar lekker in zijn kinderwagen lag te slapen. Die tijd is nu helaas voorbij...
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 22-09-17 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Typhoon

Berichten: 2253
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: makkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:26

Tulandro schreef:
gretoes schreef:
Ik heb een kleine meid van intussen bijna 3.
Ik werk gemiddeld 26 uur in de week. (ene week 24 andere week 28)

De eerste 1,5 jaar heb ikop mijn vrije dagen zo gedaan dat ik wanneer zijn sliep naar mijn paard ging.
Ik was dan van 13 tot 15 uur weg en wist dat ze zou slapen en mocht ze wakker worden kan ze dr bed niet uit.
Wel was er altijd iemand van de buren of vriendinnen die even verderop woonden er van op de hoogte dat ik er even niet was en dat ze boven lag. (mijn paard staat 10minuten van mijn huis)
Ook op stal wisten ze dit.
Op mijn werkdagen ging ik zodra ze op bed lag naar mijn paard, wij hadden dr vanaf een maand of 3 vanaf 19 tot 7 uur plat ;-)

Na 1,5 jaar wilde ze niet meer slapen tussen de middag, of in ieder geval niet op de tijden dieik zou willen haha!
Dus nu ga ik savonds naar het paard zodra ze op bed ligt. Of ik kan haar even bij mijn schoonmoeder brengen als ik even wil rijden. Dat is wel een luxe, daar ben ik me van bewust.

Mijn man is ook 3x per week sporten, maar zodra R. slaapt gaan we eigenlijk gewoon weg. De mensen waar we op het erf wonen weten er altijd van dus die houden dr in de gaten.
Maar nu zijn ze op vakantie en dan gaan we ook gewoon weg.
Ik begrijp dat niet iedereen dat doet, ik voel me er goed bij en mijn man ook.
Graag ook geen commentaar hierop ;-) die heb ik al genoeg gehad, en blijf er bij dat het prima gaat zo!


Geen commentaar? Ik vind het echt te bizar voor woorden.



Nou inderdaad!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:28

Vraagje voor de personen die het wel kunnen combineren:hoeveel uren werken jullie?
Ik zal na mijn zwangerschap fulltime blijven werken, en mijn man ook. Ik heb al schrik om baby met werk te combineren, laat staan om mijn paard er dan nog bij te doen. Paard staat wel volpension (bij de overburen) en ik heb de perfecte bijrijder, maar voorlopig zie ik nog niet hoe ik het ga oplossen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:31

Ik werk op het moment 40 uur en omdat ik gewoon savonds ga als kind in bed ligt lijdt niemand daaronder.

Als je geen partner hebt is het een ander verhaal uiteraard. Dan zou ik ook niet goed weten hoe dat zou moeten.
Met een partner die nooit thuis is had ik ook zelf nooit aan een kind begonnen moet ik erbij zeggen.

judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:35

Seltje schreef:
Vraagje voor de personen die het wel kunnen combineren:hoeveel uren werken jullie?
Ik zal na mijn zwangerschap fulltime blijven werken, en mijn man ook. Ik heb al schrik om baby met werk te combineren, laat staan om mijn paard er dan nog bij te doen. Paard staat wel volpension (bij de overburen) en ik heb de perfecte bijrijder, maar voorlopig zie ik nog niet hoe ik het ga oplossen.


Ik werk 24uur op 3dagen.alles in de avond waardoor ik overdag alletijd heb en mijn zoontje mee gaat naar stal. Mijn man werkt 40+ uur. Vooral in de vroege ochtenden, en is vaak in de middag thuis. Maar gaat of vaak mee naar stal. Of blijft thuis ivm met dienst bij de brandweer, en dan gaat ons zoontje sowieso met mij mee. Maar hij kan zich daar heerlijk vermaken (nog wel)

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:36

De eerste ging ook de eerste week al gezellig mee naar de paarden maar door zware zwangerschap etc was ik erg zwak om gaan paard te rijden. En binnen de 20 weken ontdekte we terug dat ik zwanger was huis gekocht (renoveren) helaas de 2de zwangerschap terug erg zwaar.

De oudste kan ik idd als ik wil ergens zetten en zal daar 3 u later nog zitten hij is zo gerust.
Bij de 2de is net Duracell zij is niet moe te krijgen kan ook geen 5 min stil zitten.

En zij jut de oudste dan erg op.
Gelukkig dat elk kind anders is :')

Anoniem

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:17

Wat leuk om die verschillende reacties te lezen, iedereen doet het toch weer anders.

Mijn zoontje ging regelmatig mee naar stal toen hij nog baby was, maar dan ging ik enkel heen om de stal te mesten.
Hij is nu 1,5 en ik heb een dochtertje van 4 maanden, maar ik heb ze zelden beide mee naar stal.
Soms neem ik mijn zoontje wel eens mee en die helpt dan ook fanatiek mee stal uit mesten hihi, maar meestal ga ik savonds naar stal als mijn zoontje in bed ligt en mijn man thuis is. Dochtertje gaat meestal pas 21.30 uur naar bed.
Maar paard is met een soort van pensioen dus veel rijden doe ik niet meer, is wel even puzzelen vaak maar ik vind het wel te combineren, al ben ik blij dat mijn paard bijna vol pension staat en ik geen concours ofzo rijd.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:20

Ik werk vanuit huis en deel dus zelf mijn uren in nu de kids op school zijn, maar rijd dan ook in schooltijd nog mijn paard. Moet ook eerlijk zeggen dat ik denk dat wanneer de paarden niet aan huis hadden gestaan en ik werkzaam was geweest buitenshuis voor een aantal uur, dat ik denk dat de hobby dan gestopt was.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:57

Hier ook werken vanuit huis dus gedurende de dag hier en daar wat dingen doen en als pappa dan thuis is echt even doorpakken met werk en paarden. En kleine is regelmatig bij oma & opa of een dagje bij de andere oma. Vindt iedereen hartstikke leuk en mamma heeft even lucht :P

Vooral de eerste 2 jaar had ik echt niet geweten hoe ik het hadden moeten redden in mijn eentje hoor, ik had knettergek geworden man... deze kabouter is echt behoorlijk intensief ;)

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:02

Voor de mensen die 40 uur werken en 's avonds naar de paarden gaan, wat vindt jullie partner hiervan? Want daar heb je dan toch ook maar weinig quality time mee lijkt me...

Ik werk zelf 20 uur, heb een zoontje van ruim 2 jaar, maar ik zou niet weten hoe ik het moest combineren als ik de paarden nog in eigen zorg had staan. Mijn merrie heb ik toen ik 7 maanden zwanger was naar een vriendin gebracht en staat daar heerlijk, heeft daar een veulen gekregen. Mijn andere paard was nog jong en staat in de opfok, maar komt als het goed is komend voorjaar naar huis. Al heb ik echt nog geen idee hoe ik het combineren moet :=

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:10

Dat savonds rijden doen toch alle voltijd mensen met paarden hobby :o?
Daar heeft een kind weinig mee te maken.
Als je partner een probleem heeft met je hobby was je hopelijk al sowieso niet bij elkaar gebleven, laat staan kinderen erbij produceren.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:10

40 uur zou ik niet kunnen. Vroeger werkte ik ook gewoon 40 uur, maar zou nu met kids voor mijn gevoel dan veel te veel missen van mijn kinderen. Zie ik dus bij anderen die veel uren werken wel gebeuren. Sporten zelf nog steeds, maar de kids kunnen soms niet de sport kiezen die ze willen, omdat hun sporttijden dan evt onder opvangtijden enz vallen en evt wedstrijden van kids onder hun sporttijd in het weekeind, dus kan het dan niet. Ik zou het gevoel hebben de kinderen te kort te doen. Ieder zijn eigen keuze hoor, maar 2 dagen of alles onder schooltijd zou voor mij fijn voelen. De kids sporten eerst, dan kijken we of ik er nog aan toe kom :o

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard en kind combineren, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:12

Sizzle, wat als je partner zelf ook een hobby heeft? Zonder kids kan je natuurlijk samen 's avonds allebei een kant op die je zelf wilt als je dat samen prima vind. Maar met kids, moet er natuurlijk wel iemand voor de kids thuis zijn.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:12

Het is ook vaak maar wat je zelf beslist.

Ik zou bv geen kinderen willen,wetende dat die overdag naar de opvang moeten en 's avonds vaak nog grootouders of niet bij de kinderen zijn door hobby's ed.

Hier bewust gekozen om te stoppen met werken en van thuis uit iets te beginnen voordat we aan kinderen begonnen.
Opvang voor bv 2 kinderen kost vaak behoorlijk wat,als je dan rekent wat het verlies 'maar' is met bv een stuk minder te werken en kids thuis te hebben,lijkt me dat een enorme meerwaarde.

Nu,zoiets is natuurlijk persoonlijk.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:15

MightyMike schreef:
Sizzle, wat als je partner zelf ook een hobby heeft? Zonder kids kan je natuurlijk samen 's avonds allebei een kant op die je zelf wilt als je dat samen prima vind. Maar met kids, moet er natuurlijk wel iemand voor de kids thuis zijn.


Je kunt dat toch gewoon samen afspreken? Om de dag of zo?
Geen beren zoeken die er niet zijn.

Ik probeer overigens te reduceren maar dat lukt nog niet zo goed. Ik ga dan ook binnenkort weer solliciteren.
Mijn man werkt 3 dagen ivm kind.
Beide voltijd zouden we nooit doen.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 22-09-17 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:16

Het is idd erg persoonlijk Tengeltje, ik deel jouw gevoel wat betreft er zijn voor de kinderen en stoppen met werken (wat ook moet kunnen natuurlijk), maar kan me ook goed voorstellen dat mensen willen blijven werken buitenshuis (en ik geef toe, ik mis dat ook best wel eens) en ook je sport niet op wilt geven. Iedereen goochelt met zijn tijd zoals dat voor jou goed voelt. Al blijft het lastig, er zitten gewoon veel te weinig uren in zo'n dag wat mij betreft, haha.

Sizzle, dat bedoel ik niet, ben geen beren aan het zoeken hoor, maar gezien de vraag die gesteld werd, wat je partner er van zou vinden als je 's avonds dan weg bent.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:17

Wat ik toch las van kind 2 uur alleen thuis laten en zelf de hort op gaan 10 minuten verderweg... :n Kan er met m'n kop niet bij. Echt niet.

Ik zou paard en kind combineren heel lastig vinden en heb in mijn jeugd ook vriendinnetjes gehad waarvan moeders nogal fanatiek met haar hobby bezig was waardoor kind eigenlijk maar alleen thuis zat en moeders alleen bij avondeten zag. Vond dat nooit zo'n leuk beeld. Daarom zou ik er alleen voor gaan als ik zeker wist dat het nog goed te combineren valt.