Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:26

Arlando vormt met zijn nieuwe amazone( naam even kwijt )ook een prettige combinatie om naar te kijken.

JudithGigi

Berichten: 4217
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 09:29

Grappig dat Totilas en Gal vaker genoemd worden, dit vind ik zelf namelijk een van de minst prettige combinaties om naar te kijken :=

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:41


pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 09:58

Michael Jung, Alizee Froment en Luciana Diniz.

Wat ik zo hier en daar van carl hester zie wordt ik ook wel blij van.

Jung: zoals die man door een cross rijd kan ik echt ademloos naar kijken.

Leuk topic trouwens. Die van Utah Graf hier boven wordt ik ook wel blij van. Die kan heel snel schakelen van aanspanning naar ontspanning en ze doet zo te zien ook niet aan inpakken om het inpakken. Alleen springschoenen.


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:14

JudithGigi schreef:
Grappig dat Totilas en Gal vaker genoemd worden, dit vind ik zelf namelijk een van de minst prettige combinaties om naar te kijken :=

Dat heb ik dus ook. Zo nep. Zo gefixeerd.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:19

Anna79 schreef:
Arlando vormt met zijn nieuwe amazone( naam even kwijt )ook een prettige combinatie om naar te kijken.


Ik vond Arlando met Diederik ook altijd een fijne combinatie om naar te kijken :)

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:24

Denise_Storm schreef:
Ik weet nog heel goed dat ik, jaren geleden, als klein meisje de Olympische Spelen zat te kijken. Het magische moment van Anky die een uitgestrekte draf liet zien, vergeet ik echt nooit meer. Ik was zo onder de indruk, ze zweefde gewoon helemaal. Ik denk dat het nog met Bonfire was toen. Echt een moment uit de paardensport die ik nooit meer vergeet... <3


Was dit misschien nog Anky met Bonfire vóór de Sjef Jansen periode? Want dat was nog gaaf om naar te kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:25

bruintje123 schreef:
JudithGigi schreef:
Grappig dat Totilas en Gal vaker genoemd worden, dit vind ik zelf namelijk een van de minst prettige combinaties om naar te kijken :=

Dat heb ik dus ook. Zo nep. Zo gefixeerd.



Amen, nooit fijn gevonden om naar te kijken..

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:59

Karma schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik weet nog heel goed dat ik, jaren geleden, als klein meisje de Olympische Spelen zat te kijken. Het magische moment van Anky die een uitgestrekte draf liet zien, vergeet ik echt nooit meer. Ik was zo onder de indruk, ze zweefde gewoon helemaal. Ik denk dat het nog met Bonfire was toen. Echt een moment uit de paardensport die ik nooit meer vergeet... <3


Was dit misschien nog Anky met Bonfire vóór de Sjef Jansen periode? Want dat was nog gaaf om naar te kijken!


Dat zou misschien wel kunnen, ik weet dat het op de OS was, ze won goud toen. Ik heb al zitten zoeken, maar kan geen beeldfragment terugvinden. Ik was echt nog een klein meisje, maakte zoveel indruk toen op me haha!

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:23


Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:30

droversrun schreef:
Anna79 schreef:
Arlando vormt met zijn nieuwe amazone( naam even kwijt )ook een prettige combinatie om naar te kijken.


Ik vond Arlando met Diederik ook altijd een fijne combinatie om naar te kijken :)


Ik ook hoor :) !!! Maar gelukkig met de nieuwe dame ook!!!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:37

Gunter Seidel en Alexandra Korelova ( met orlov draver Balagur)

Roodvos

Berichten: 6676
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:19

Ik heb op het EK 2011 in R’dam zitten genieten van Katarzyna Milczarek en H-Ekwador.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:24

Arlando en diederik heb ik toen tijdens de WEG echt van genoten

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:03

Licor schreef:
Arlando en diederik heb ik toen tijdens de WEG echt van genoten


Klopt dat was echt mooi gereden.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:26

poes schreef:
Licor schreef:
Arlando en diederik heb ik toen tijdens de WEG echt van genoten


Klopt dat was echt mooi gereden.


Zij gingen toen mee als 'wegstreep resultaat'.. maar wauw wat hebben zij toen ongelofelijk goed gereden.. ik vond het echt prachtig.. mss ook wel extra omdat de verwachtingen ten aanzien van hun niet zo hoog waren dat het extra opviel

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat waren/zijn nou echt fijne combinaties om naar te kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:10

Ja dat herinner ik me nog goed! Dat en die hilarische kür van HP minderhout :D

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:18

Deze 2 doen ook ergens iets waanzinnig goed. Dat je paard alleen focust op jou onder deze omstandigheden betekend echt dat je in de basis omgang iets gewoon echt voor elkaar hebt. En dat vind ik ook dressuur. Will Rogers en Anna Blomgren
https://www.youtube.com/watch?v=6B1qo6LWVlc

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:36

Alizee Froment, die kan pas én met een paard omgaan én zitten.

Vroeguh dacht ik ook dat Anky het na te streven beeld was, toen met Bonfire.
Nu na zo vele jaren, en de huidige "dressuurders" bekijkende, zie ik andere dingen en nee dank je.
Gal kan goed zitten maar de manier van afdwingend rijden, ook nee.

De héle huidige dressuurtop vind ik gewoon niks. Het ballet van de dansende paarden? Nergens meer te zien. Het is allemaal een bij elkaar geraapte afdwingereij met vastgehouden ruggen en in mekaa getrokken halzen.
Ik wil een paard soepel en met plezier zien bewegen, in wát paard ook doet.

Ik zie dat gewoon nergens meer. Jammer, maar de huidige dressuur heeft voor mij iedere bekoring verloren.

0000
Berichten: 5483
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:15

terpentijn schreef:
Alizee Froment, die kan pas én met een paard omgaan én zitten.

Vroeguh dacht ik ook dat Anky het na te streven beeld was, toen met Bonfire.
Nu na zo vele jaren, en de huidige "dressuurders" bekijkende, zie ik andere dingen en nee dank je.
Gal kan goed zitten maar de manier van afdwingend rijden, ook nee.

De héle huidige dressuurtop vind ik gewoon niks. Het ballet van de dansende paarden? Nergens meer te zien. Het is allemaal een bij elkaar geraapte afdwingereij met vastgehouden ruggen en in mekaa getrokken halzen.
Ik wil een paard soepel en met plezier zien bewegen, in wát paard ook doet.

Ik zie dat gewoon nergens meer. Jammer, maar de huidige dressuur heeft voor mij iedere bekoring verloren.


Dan kan ik je echt heel sterk aanraden om toch eens wat proeven van Ingrid Klimke op te zoeken. Misschien niet de meest opvallende dressuuramazone omdat ze natuurlijk ook veel eventing rijd. Als ze dressuurwedstrijden rijd is dat echter ook zeer succesvol en een echte verademing om te zien. Ze is heel open over haar manier van trainen, er is ontzettend veel videomateriaal te vinden van de manier waarop ze haar paarden opleid en ik vind haar echt een inspiratie.
En in Nederland vind ik de familie van der Schaft heel goede en fijne opleiders.

Sowieso vind ik dat er momenteel wel een omslag gaande is. Een aantal jaar geleden was het hoe spectaculairder hoe beter en kwam je er met een fijn correct gereden paard bijna niet tussen. Tegenwoordig word het veel meer gewaardeerd als je je paard een beetje vriendelijk voorstelt (dan heb ik het over de basissport trouwens). Ook in de top lijkt er meer en meer aandacht te komen voor harmonie en manier van rijden. Dat lost niet in een klap een hoop ellende op maar ik denk wel dat tov een aantal jaar geleden we de goede kant op gaan.