Omdat ze in oktober gaan beginnen met de bouw van een nieuwe loods werd het ook eens tijd om te gaan kijken voor een paar boxen voor Puzzle en Olivia.
Even kort voorstellen.
Olivia
Haflinger
Merrie
28-02-2016

Puzzle
Welsh Mountain pony
Ruin
16-06-2015

Ze lopen nog lekker 24/7 buiten, maar van de winter is het de bedoeling ze 's nachts op stal te zetten.
Daarom al eventjes aan het kijken op o.a. marktplaats naar 2e hands boxen voor een leuk prijsje.
Vorige week kwam ik wat tegen en ik was nog op tijd!

Het was nog niet verkocht.
Dus prijs afgesproken en eens gaan kijken hoe we alles hier konden krijgen.
Nou heb ik gelukkig een hele lieve zwager die bij een verhuisbedrijf werkt dus die is met zijn vrachtwagen gekomen.
Alles moest nog wel uit elkaar gehaald worden.
Het betreft 3 voorfronten van 2,5 meter en 1 tussenschot van 3 meter.

Eenmaal daar hadden we na een uur werk alles gedemonteerd en kon alles de vrachtwagen in.

Nu staan het thuis op stal opgeslagen en hoop ik het volgende week allemaal schoon te kunnen spuiten met de hogedrukspuit.

Ik heb bij de fronten ook de drinkbakken en de voerbakken erbij gekregen.

Dus hopelijk volgende week alles schoonmaken, dan moeten we ook nog even vakkundig alle drink- en voerbakken verwijderen.
Eenmaal schoon worden ze weer even opgeslagen.
Half oktober beginnen ze met de bouw van de opslag deze zou eind november klaar moeten zijn.
Tegen de tijd dat ze al een stuk zijn met de bouw wil ik mijn andere zwager (schilder) eens lief aankijken of die wil helpen met opknappen.
Al het hout wordt geschuurd en gelakt, en het roest moet ook nog aangepakt worden.
De planning is om het weer op te bouwen zoals het stond.
dan krijg ik 1 stal van 5 bij 3 en 1 stal van 2,5 bij drie.
De stal van 2,5 bij drie zal gebruikt gaan worden voor de opslag, en dan kunnen Puzzle en Olivia samen in de stal van 5 bij 3.