3 jaar met mijn knappe stip; van groen naar kilometervreter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

3 jaar met mijn knappe stip; van groen naar kilometervreter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 21:41

Drie jaar geleden ging ik mijn meisjesdroom ophalen aan de andere kant van Nederland.
Helemaal groen, 4 jaar, knap kleurtje en heerlijke uitstraling. Ondanks dat ik niks met hem kon tijdens de bezichtiging naast letterlijk kijken was ik op slag verliefd, deze hoort bij mij!

Nu drie jaar later durf ik te zeggen dat m'n gevoel absoluut gelijk had, we zijn een mooi team samen en ik ben zo blij met zo'n mooi paard waarmee ik samen zoveel kan leren. Het leek me leuk om wat foto's van de afgelopen drie jaar op een rijtje te zetten.

Inmiddels is Rolo 7 jaar oud, hij is een Amerikaanse Appaloosa ruin.

Afbeelding
Net aangekomen bij z'n nieuwe huisje, ik apetrots :D

Afbeelding
Rolo is ontzettend gevoelig en was nog niet gewend om gepoetst/aangeraakt te worden. Een borstel over z'n lijf werd dus gevolgd door een momentje van bezinking zoals hij dat zo mooi kan doen. Ogen dicht en even naar een andere wereld om alles te verwerken <3

Afbeelding
Nadat we elkaar een beetje hadden leren kennen in het land, met poetsen en veel grondwerken in de bak zijn we begonnen met wandelingetjes buiten. Eerst maar een paar meter, want het maakte veel indruk. Stapje voor stapje kwamen we verder en gingen we op den duur uuuren samen op stap.

Afbeelding
Rolo maakte ondertussen kennis met een hoop gekke dingen, zoals een krakend zeiltje..

http://boktimg.nl/img/m/cg5jW2.jpg
Gekke voorwerpen onderweg..

Afbeelding
Het gekke zeiltje kon na een tijdje ook gewoon op z'n rug.

Afbeelding
Stap 2 in de opleiding is het kweken van wat meer zelfvertrouwen buiten, dus zonder het baasje om in te kruipen wanneer het spannend wordt. We zijn natuurlijk met de basis begonnen in de veilige omgeving van de bak, maar nadat de hulpen goed bevestigd waren zijn we lekker buiten in het park gaan oefenen met sturen, de overgangen en het zelf leren trotseren van 'enge' dingen onderweg. Zo trots op mijn stip! Voor de zekerheid nog een halstertouwtje eraan, wanneer het nodig was kon ik hem zo nog begeleiden.

Afbeelding
De eerste keer onder de man naar buiten, zo trots! Voor de foto gingen we even los, maar stiekem hield iemand ons nog aan een touwtje vast hoor :D

Afbeelding
Je ziet z'n blik gewoon veranderen. Bij gebrek aan stalgenoten die ons konden begeleiden met paard werd vriendlief gebombardeerd tot kuddegenoot en ging hij met ons mee hardlopen. Rolo had ontzettend veel steun aan hem, maar op den duur vond Rolo wel dat hij te langzaam rende en we ook gewoon voorop konden lopen. Knap paard.

Afbeelding
Bij een goede opleiding hoort natuurlijk ook trailerles. De eerste ervaring met de trailer was zijn verhuizing van zijn fokker naar ons en dat was niet zo'n prettige ervaring. Wekelijks kwam iemand langs met haar trailer om mijn gevoelige eigenwijze stip bekend te maken met de trailer. Bij het veranderen van één onderdeel (trailer op andere plek bijvoorbeeld) vond hij het gelijk weer spannend. Dus hier hebben we lekker de tijd voor genomen. Weg op de foto loopt dood trouwens.

Afbeelding
Inmiddels kunnen we kilometers lang samen op pad, heerlijk om met elkaar het bos te ontdekken!

http://boktimg.nl/img/m/nIRK6E.jpg
Maar ook zonder mij vermaakt Rolo zich prima. Hij staat met 3 vriendjes op onze fijne buitenplek met genoeg ruimte om te spelen/luieren en eten. Ja eten kan Rolo als de beste.

Afbeelding
De eerste keer succesvol op pad na onze lessen! Zowaar naar ons eigen bos een paar kilometer verderop haha, maar wat was ik trots. Hij werd ook fijn gesteund door een ervaren paard.

http://boktimg.nl/img/m/0Qj9jJ.jpg
Ook in de winter kun je thuis heerlijk spelen

Afbeelding
De eerste keer echt "ver" op stap met de trailer, naar het strand! Rolo heeft een hekel aan water/regen/meertjes en dus ook de zee. We gingen zijwaarts het strand over :') Wordt nog vervolgd haha

Afbeelding
Tweede keer trainen op vreemd terrein, dit keer in Zeewolde

http://boktimg.nl/img/m/1E3dCC.jpg
Onze endurance debuut in Zeewolde, wat was ik trots op m'n knappe paard!!

[TEN-ITP] Endurance Zeewolde met stippel Rolo
Hier het topic over de wedstrijd met filmpje

http://boktimg.nl/img/m/Lw6Mon.jpg
Die zeiltjes zijn inmiddels kinderspel :D

Afbeelding
En onze tweede (en laatste voor dit jaar) wedstrijd in Teteringen!

[TEN-ITP] Rolo's tweede klasse 1 in Teteringen
Ook met filmpje :)

http://boktimg.nl/img/m/gFoFYn.jpg
Rolo is helaas eventjes uit de running vanwege een blessure, maar we kunnen natuurlijk nog wel stukjes wandelen met onze stalgenootjes

Afbeelding
Hij vindt zelf dat we wel weer aan de slag kunnen :')

Bedankt voor het kijken :wave:

Manadeluca

Re: 3 jaar met mijn knappe stip; van groen naar kilometervreter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:49

Wat een knappe appaloosa, nog jarenlang plezier met jouw maatje.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:52

Wat een speciaal maar prachtig paard! Lijkt me een leuk maatje! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:03

Goh, wat een onwijs leuk dier! Mooi hoe jullie zijn gegroeid :j

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:22

Wat een leuke stip!! Veel geluk samen!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:27

Oh shel wat is de tijd gevlogen hè en wat zijn jullie naar elkaar toe gegroeid <3 Mooi stel!!!!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 06:48

Wat fijn dat je hem uitgebreid de tijd geeft om alles te leren (kennen). Mooi stel samen! En hij is fantastisch knap! <3

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 08:24

Bedankt voor de leuke reacties! *D :*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:33

Wat een onwijs leuk dier! Leuke foto's, op naar nog vele jaren er bij!

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 08:47

wat een super leuke stippel. Dat hoofd op sommige foto's, heerlijk! Veel plezier nog samen en fijn dat je rustig de tijd met hem neemt.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 11:31

Haha ja hij kijkt ook altijd naar de fotograaf, levert vaak grappige plaatjes op :')

Bedankt! :)