Nadat ik 1,5 jaar gestopt ben met de paardensport, ben ik toch weer begonnen met rijden. Ik rijd vanaf mijn 6e, en heb inmiddels bijna 15 jaar aan ervaring. Hiervan heb ik 6 jaar ervaring met intensieve verzorging en rijden van een eigen paard van kennissen en familie. Ik ben nu weer begonnen met het rijden van manegepaarden, maar ik vind dit toch wel anders. Daarom begint het toch wel erg te kriebelen om eindelijk eens mijn eigen paard aan te schaffen.
Ik heb onlangs een jaarcontract gekregen op mijn werk (3 avonden/slaapdiensten per week), waardoor ik een fijn inkomen heb en veel geld opzij kan zetten. Daarnaast begin ik volgende week met een deeltijd opleiding waarvoor ik een halve dag per week naar school moet (dit gedurende de komende 3 jaar). Dit houdt in dat ik overdag tijd genoeg heb om voor het beestje te zorgen en te rijden.
Wat me wel aan het twijfelen brengt is het financiële plaatje. Ik heb voor het komende jaar een fijn salaris, waar ik als ik al mijn persoonlijke maandelijkse uitgaven + de eventuele kosten van een paard (daar reken ik 300-400 euro voor) bij elkaar op tel, nog ongeveer €500 per maand kan sparen. Ook wil ik voor ik aan een paard begin in ieder geval een buffer opbouwen voor het geval ik onvoorziene kosten zoals een dierenarts krijg.
Mijn vraag aan jullie is of er hier mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben gehad en wat jullie hier toen mee hebben gedaan? Adviezen zijn zeer welkom