Mijn grote vriend op de keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Mijn grote vriend op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 23:14

Hallo,

Al enkele jaren geleden dat ik een foto-topic heb geplaatst hier maar ik ben zo trots dat ik de foto's wil laten zien :D Hopelijk staat het topic hier goed.
Gisteren ben ik met mijn 13-jarige Tinkerruin naar de keuring in Heeze geweest. En wauw wat heeft hij het geweldig gedaan daar. Hij liet zich echt super goed zien. Brandon heeft een 1ste premie met ster gehaald met maar liefst 232 punten, waaronder een 8 voor draf *\o/* *\o/* Maar daar bleef het niet bij want nadien mochten we nog meedoen aan het Dagkampioenschap en ook dit won hij *\o/* Hoe trots kan een mens zijn he <3 <3
Doordat hij een 1ste premie met ster heeft gehaald zijn we ook uitgenodigd voor het Nederlands kampioenschap in Putten eind september.

De foto's zijn gemaakt door mijn vader en door een vriendin die mee was, vandaar verschil in kwaliteit.

Nadat we zijn aangekomen kwam Brandon al eens uit de trailer piepen wat er nou te doen was.
Afbeelding

Daarna moesten we naar de Type keuring
Afbeelding
Afbeelding

Daarna moesten we 2 uur wachten dus hup terug in de vlecht terwijl Brandon wat hooi eet.
Afbeelding

Toen was hij aan de beurt, even netjes laten opstellen door de voorbrengers
Afbeelding

Eerst een rondje stap
Afbeelding

En dan gaan met die banaan *D *D :~
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het resultaat is een 1ste premie met ster, daarna moesten we nog even in de ring ernaast gaan stappen en wachten voor het dagkampioenschap
Afbeelding

Een klein onderonsje <3
Afbeelding

Daarna nog een keertje draven voor het Dagkampioenschap
Afbeelding

En de prijs in ontvangst nemen, ik was nogal verbaasd want de concurrent was ook een zeer mooi paard!
Afbeelding

Zelf nog een ererondje lopen, wat nog niet zo simpel is :+ Heel veel respect voor de voorbrengers ;)
Afbeelding

Trots <3
Afbeelding

En zijn protocol in een linkje:
http://s44.photobucket.com/user/geusens ... g.html?o=0

Voor de geïnteresseerde ook een filmpje van de keuring
https://www.youtube.com/watch?v=3tnsPveFX7E

Bedankt voor het kijken :D
gr Hanne

Art_Ificious

Re: Mijn grote vriend op de keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:16

Knappe tinker.

Mag ik vragen waarom je met een ruin naar de keuring gaat?
Puur uit interesse :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:21

Art_Ificious schreef:
Knappe tinker.

Ik zelf zou met een ruin naar de keuring gaan om moeder/vader lijn te promoten. :)
Het nageslacht is veelzeggend over de kwaliteit, of eigenlijk, IS de kwaliteit.

Mooie prestatie TS!!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 23:34

Art_Ificious schreef:
Knappe tinker.

Voor de fun :Y) En te kijken hoe goed mijn paard past binnen het stamboek. En volgens het bestuur was hij, ondanks een ruin te zijn dus, een echte aanwinst voor het stamboek. En normaal idd om het nageslacht te promoten alleen zijn de ouders van Brandon onbekend :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:42

nieky1993 schreef:
Art_Ificious schreef:
Knappe tinker.

Voor de fun :Y) En te kijken hoe goed mijn paard past binnen het stamboek. En volgens het bestuur was hij, ondanks een ruin te zijn dus, een echte aanwinst voor het stamboek. En normaal idd om het nageslacht te promoten alleen zijn de ouders van Brandon onbekend :+

:+
Ach dan zijn de onbekende bekend.. :')

Mooie tinker in ieder geval!
Hoe gaat het straks in zijn werk in Putten?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 23:49

Eerst is er nog een gewone keuring. Na de keuring mogen alle paarden die dit jaar een 1ste premie met ster hebben gehaald tegen mekaar strijden voor het Nederlands kampioenschap. Dan moeten de paarden allemaal de ring in en dan een voor een een rondje draven. De jury kijkt dus opnieuw naar het exterieur en de beweging.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel al 6 jaar geleden is dat ik een kampioenschap heb meegemaakt maar ik ga er vanuit dat het nog ongeveer hetzelfde werkt :+ Vroeger waren wel de ruinen en merrie's tegen mekaar in het kampioenschap, volgens mij is het nu merrie's en ruinen apart maar dat moet ik dus nog ondervinden :+ :Y)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:55

Ok snap het.
Wens je veel succes bij de volgende keer.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:58

Gefeliciteerd, gaaf!

Had hij veel concurrentie in zijn groep?

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:12

Gefeliciteerd met je knappe Tinker en de prijzen *\o/*
Ik ben nog nooit op een keuring geweest, weet er niets vanaf. Moet je je eigen voorbrenger meebrengen, of regelt de wedstrijdleiding die?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 10:27

Hij had maar 1 concurrent in zijn groep. :+ Heeze is meestal niet zo een drukke keuring. Maar ik moet wel zeggen dat hij een heel zware concurrent had. Een voormalig goedgekeurde dekhengst ( nu dus ruin) die ook zeker zijn 1ste premie met ster heeft verdiend.
Op het Nederlands kampioenschap zal hij veel meer concurrentie hebben.

Je mag je paard zelf voorbrengen of kiezen om een voorbrenger van het stamboek "in te huren". Dan betaal je 15 euro en zij lopen met je paard

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:42

snap ik niet helemaal, blijkbaar heeft je paard geen stamboompapieren dus is het een rasloos paard met het uiterlijk van een ras..

hoe kunnen ze dan een rasloos paard een stamboekpremie toekennen, 1e van de dag maken en uitnodigen om deel te nemen aan een kampioenschap...

mooi is ie wel

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 12:52

speurneusc schreef:
snap ik niet helemaal, blijkbaar heeft je paard geen stamboompapieren dus is het een rasloos paard met het uiterlijk van een ras..

hoe kunnen ze dan een rasloos paard een stamboekpremie toekennen, 1e van de dag maken en uitnodigen om deel te nemen aan een kampioenschap...

Als je niks van het stamboek weet dan lees je in voor je opmerkingen geeft die nergens op slaan...
Mijn paard is wel degelijk gwn een Tinker. Niet gewoon een rasloos paard dat lijkt op een ras. Hij is geboren in engeland en daar zijn ze niet zo nauw met papieren dus vandaar dat ze niet weten wie de ouders zijn en dit is nu nog steeds met meer als de helft van de Tinkers zo. Bovendien bestaat het stamboek nog maar 12 jaar. Dus als ze volgens jouw geen paarden zonder stamboekpapier premies mogen geven hoe kan zo een stamboek dan groot worden? Toen ik mijn tinker kochten wisten ze van het merendeel van alle tinkers de ouders niet. Zou een mooi stamboek zijn geworden dan als ze die niet mochten toelaten...

Bovendien waarom zou mijn paard minder zijn ( en dus niks kunnen/mogen bereiken op de keuring) omdat zijn ouders onbekend zijn en hij dus geen stamboekpapier heeft?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:47

nieky1993 schreef:
speurneusc schreef:

Als je niks van het stamboek weet dan lees je in voor je opmerkingen geeft die nergens op slaan...
Mijn paard is wel degelijk gwn een Tinker. Niet gewoon een rasloos paard dat lijkt op een ras. Hij is geboren in engeland en daar zijn ze niet zo nauw met papieren dus vandaar dat ze niet weten wie de ouders zijn en dit is nu nog steeds met meer als de helft van de Tinkers zo. Bovendien bestaat het stamboek nog maar 12 jaar. Dus als ze volgens jouw geen paarden zonder stamboekpapier premies mogen geven hoe kan zo een stamboek dan groot worden? Toen ik mijn tinker kochten wisten ze van het merendeel van alle tinkers de ouders niet. Zou een mooi stamboek zijn geworden dan als ze die niet mochten toelaten...

Bovendien waarom zou mijn paard minder zijn ( en dus niks kunnen/mogen bereiken op de keuring) omdat zijn ouders onbekend zijn en hij dus geen stamboekpapier heeft?

je hebt gelijk, het stamboek van de tinker is een open stamboek elk paard dat op een tinker lijkt kan je aanmelden. Bij andere stamboeken loopt dat duidelijk anders..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:52

Gefeliciteerd!
Gaaf dier, en dan ook nog winnen van de King.. ! <3
Ik was jammergenoeg niet aanwezig, maar mijn verzorg merrie+veulen deden ook mee.

Hebben jullie ook nog gereden in de prachtige omgeving of gelijk weer naar huis?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:00

Volgens mij zijn er wel meer open stamboeken.
Herinner ik me niet dat er veel "fjorden" zijn omdat dat lange tijd de goedkoopste was als je een rasloos paard had?

En gefeliciteerd.
Wat een enorm mooie tinker.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:12

Gefeliciteerd!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 15:14

Bedankt voor de reacties. :D
Jouw verzorgpaard is toch Jill met haar veulen he? Heb ik idd gezien. Grappig feitje het paard van mijn vriendin ( nu 6 jaar) is een half zusje van jill haar veulen ( shenco als papa) :D
We zijn meteen naar huis gegaan. Ik had een hoop supporters bij dus kon die moeilijk achter laten :+

Het is idd meer een open stamboek. Maar ik geloof wel dat als je wilt worden opgenomen in het stamboek, er een stamboekconsulent langskomt om te kijken of je paard wel aan de rasstandaard voldoet.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:32

Weer wat geleerd :D
Handig, dat je een voorbrenger van het stamboek in kunt huren +:)+ Wie weet komen wij ook nog eens zover met onze ruin.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 20:47

nieky1993 schreef:
Bedankt voor de reacties. :D
Jouw verzorgpaard is toch Jill met haar veulen he? Heb ik idd gezien. Grappig feitje het paard van mijn vriendin ( nu 6 jaar) is een half zusje van jill haar veulen ( shenco als papa) :D
We zijn meteen naar huis gegaan. Ik had een hoop supporters bij dus kon die moeilijk achter laten :+

Het is idd meer een open stamboek. Maar ik geloof wel dat als je wilt worden opgenomen in het stamboek, er een stamboekconsulent langskomt om te kijken of je paard wel aan de rasstandaard voldoet.

Klopt ja, Jill&Ivy. Shenco is zo'n lieverd!
En logisch dat je dan meteen doorgaat hoor! :D

Hen001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:26

Gefeliciteerd!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:38

Het voorbrengen van paarden is inderdaad een vak apart, en je hebt een beren conditie nodig.
Leuk dat je dat ook eens vernoemd in je bijdragen van de foto's!!
In de korte tijd die ze hebben moeten ze tenslotte het beste uit een ander zijn paard weten te halen. :j

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:03

Hij is prachtig! welverdiende overwinning!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 09:45

Voor de voorbrengers heb ik idd super veel respect. Mede daardoor liep mijn paard gewoon zo goed. Ze hebben echt wel verstand van wat ze doen _/-\o_

Mijn vriend is zaterdag meegeweest en heeft veel gefilmd. En als verassing een filmpje in mekaar gezet voor mij <3
Voor degene die het leuk vinden voor te zien:
https://m.youtube.com/watch?v=T7VNde3HCjg

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 10:22

nieky1993 schreef:
Eerst is er nog een gewone keuring. Na de keuring mogen alle paarden die dit jaar een 1ste premie met ster hebben gehaald tegen mekaar strijden voor het Nederlands kampioenschap. Dan moeten de paarden allemaal de ring in en dan een voor een een rondje draven. De jury kijkt dus opnieuw naar het exterieur en de beweging.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel al 6 jaar geleden is dat ik een kampioenschap heb meegemaakt maar ik ga er vanuit dat het nog ongeveer hetzelfde werkt :+ Vroeger waren wel de ruinen en merrie's tegen mekaar in het kampioenschap, volgens mij is het nu merrie's en ruinen apart maar dat moet ik dus nog ondervinden :+ :Y)

Klopt nog steeds, maar nu ook per type ;)
Dus je komt dan uiteindelijk op 6 kampioenen uit.
Merrie / ruin en grai, cob en vanner.

En natuurlijk gefeliciteerd ! *\o/* Hij is inderdaad heel knap <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 10:25

Shayla schreef:
nieky1993 schreef:

Klopt nog steeds, maar nu ook per type ;)
Dus je komt dan uiteindelijk op 6 kampioenen uit.
Merrie / ruin en grai, cob en vanner.

En natuurlijk gefeliciteerd ! *\o/* Hij is inderdaad heel knap <3

Aah kijk is het dus nog ongeveer hetzelfde. Bedankt :D