bcd94 schreef:Wellicht is het een optie om voor nu een leuk bijrijdpaard te zoeken en eerst af te wachten tot de tweede er is om te kijken hoe het dan gaat. Zal toch wel wat drukker worden, dan kun je altijd een paard aanschaffen als je genoeg tijd over houd.
Dat je niet kunt rijden de laatste weken en de eerste weken na de bevalling zou ik me niet zo druk om maken, zolang het paard voldoende buiten komt vermaakt die zich vast wel, of evt zou je ook zelf een bijrijder kunnen nemen natuurlijk.
zelf heb ik ook een pony gekocht toen mijn dochter 1,5 was. Het is voor mij destijds niet de intentie geweest om te rijden.( Het was mijn gezondheid die de wensen overliet).Maar het is druk, met inmiddels 2 kinderen. Zeker met de 2e net een jaar, die begint te lopen.
Pony lief blijft wel vaak staan ,en die geeft er niets om vermaakt zich prima. Ik heb het zo ervaren dat als de kinderen s'middags slapen je er wel de tijd voor kan maken, maar als ze de hele dag wakker zijn dat het lastiger wordt.
Mijn dochter was2,5 toen ze niet meer sliep in de middag en dan is het lastiger overdag maar kan het wel in de avond als papa op past. Tot ze 4 zijn want dan kun je in de middag als ze op school zitten ervaar ik nu met de oudste,de jongste slaapt dan net in de wagen buiten of binnen in zijn bedje met de babyfoon aan. ( de paarden staan aan huis en ik heb 3km bereik maar zover ga ik niet weg).
Maar als het kan van tijd en lichamelijk: doen even tijd voor jezelf, dat heb ik als belangrijk ervaren.
en vandat je kindjes 3a4 zijn kunnen ze ook mee, mijn dochter vind het prachtig mijn zoontje heeft meer met de hond.....de tijd zal het leren!