[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3770
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 17:02

Klinkt goed Mo, zit ze soms ook bij mij in de buurt?

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 17:07

Hi Tinka, hoeveel tijd zit jij van Carcasson af? Ze rijdt tot 2 uur max vanaf huis. Maar als je daar iets overheen zit en ze kan 4 paarden doen, is dat misschien toch interessant voor haar.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 17:09

EDIT ik zie dat jij volgens google 1u49 minuten van haar af zit. Zou moeten kunnen. Doe me ff een pb voor haar nummer.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:17

Klinkt als een hele fijn bekapper! Die zijn echt goud waard!

Mijn paard is nu ook echt chagrijnig door dit weer, hij heel alle ruimte maar kan dan toch zn ei niet kwijt (ondanks voldoende binnen en buiten ruimte). Hopelijk is ze binnenkort weer wat comfortabeler.

Jullie keuken wordt trouwens ook echt prachtig <3 (als die rot tegeltjes blijven zitten :') )

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:03

Fijn dat je een goede bekapper hebt gevonden. Die prijs.... niet veel meer dan een reiskostenvergoeding.
Mijn paard had destijds gewoon buiten een 0 grams regendeken op wanneer het nodig was qua weer. In tegenstelling tot sommige beweringen was voor hem comfortabel. Een gevoerde deken was te warm.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 11:33

Ja dat zijn de normale prijzen in Frankrijk 40 euro per paard incl reiskosten. Op zich netjes denk ik, ze was een kwartiertje per merrie bezig. Dus een half uurtje werk, koffie met koekjes voor 80 euro. Wel liefst contact geld. En ze plant meerdere mensen achter elkaar in dezelfde omgeving. Ik vind het een keurige prijs. Ben er blij mee. 144 voor 1 paard was echt ridicuul. Heb ik nog nooit meegemaakt.

Dank Cera voor de keuken. De tegels blijven nu zitten, ik moest twee kanten insmeren ook het hout, dat had ik even niet goed gelezen. Er is er nog wel eentje afgekomen met boren erin, maar dat kwam omdat het eigenlijk nog niet uitgehard was. Ondertussen moeten we het nu samen gaan doen, ik trek het niet met rug en nek. Het wordt een lang project. LOL 10 tegels per dag of zo...

Gelukkig schijnt de zon weer en is het heerlijk weer vandaag. Gisteren heb ik ze op stal gehouden, het heeft de hele dag gehoosd. Ik ben benieuwd of ze het te warm krijg met 75gr @Senna, we gaan het zien. Poupette heeft wel alleen een plastic jas geen voering. Maar die kon ik voor Callas zo gauw niet krijgen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 16:55

Hi allemaal,
Ik hoop dat bij jullie ook de zon zo fijn schijnt. Mijn rug is weer meer ok, ik hoop dat Callas er vanmiddag zin in heeft. Ik kan alleen voor het huis stappen, want het is spekglad. Maar voor wat stappen heb ik goede hoop. Gisteren heb ik met haar als oefening aan de hand die steile helling genomen. Kijk, als er koekjes zijn dan doet madam het voorbeeldig.

Verder hebben we weer een updateje over hier en Callas komt ook nog even voorbij rollen. https://youtu.be/gqrfzRofpMM

Fijne zondag nog!
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 12-12-21 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 17:22

Leuk filmpje, met veel wild (en jagers) en gebruik van oud tuig vind ik erg leuk.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 17:26

Hey die Pien,
Gelukkig komen de jagers zelf niet op het terrein om te schieten, maar die jachthonden vind ik een drama. Het waren er wel 20 in totaal of zo. Callas wordt er mega-onrustig van. Ik houd haar dus op van die dagen op stal. Wat ik ook vervelend vind is dat ze letterlijk over het erf lopen. Poes schijt peuken en vlucht de zolder op en onze honden kan ik niet los laten lopen, ik ben bang dat ze gaan vechten. Ik heb er ooit in het andere huis de jagers wel eens op aangesproken en dan halen ze de schouders op. Ze kunnen hun honden niet controleren. Dat vind ik zo vervelend. Ik mag mijn hond buiten mijn erf officieel niet los laten lopen, maar jagers staan boven de wet. Ooit zal dat wel veranderen, maar het kan mij niet snel genoeg.

Oud tuig gebruiken en oude dingen een nieuw leven geven, vinden wij ook erg leuk. Zo blijft een stukje van de historie van dit huis bewaard.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-21 19:17

Zo. "Gereden". De omstandigheden waren niet allemaal goed. We hadden overdag in de verte jachthonden gehad. niet bij de paarden gelukkig. Maar Callas was, laten we zeggen, errug alert. Dus Paard geen goede omstandigheden. Gras, tuin, megaglad. Ook geen goede omstandigheid. Baasje, mega-onrustig want mijn oude hond heeft vandaag weer een epileptische aanval gehad. Dat is de 2e in 6 weken. Hij is superoud, 16.5 voor een grote hond. Maar zo'n aanval gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Hij gilt en krijst als hij bewusteloos is, zo vreselijk. Enorm traumatisch voor ons. En het duurde zo lang, wel een minuut. Erna is hij weer ok, maar zo zielig, hij is urenlang de weg kwijt en plakt echt aan mijn been. Zo sneu. Gelukkig wilde hij graag eten en was erg blij om weer te mogen eten. Maar de minuten rond de kortsluiting zijn dramatisch. Dat blijft bij je hangen. Morgen naar de dierenarts voor overleg.

Dus omstandigheden bestaan uit een aantal dingen die in orde moeten zijn:
gezondheid paard, O yes.
Metaal paard, mwah.
Terrein. Nee.
Baasje, mwah.

Toch gaan stappen. Zon scheen, heerlijk weer, Erwin had wel tijd. En het is allemaal goed gegaan. Ze was min of meer braaf. Ik kon zelfs maar op een grote volte op het erf stappen, de rest gaat gewoon echt niet. Ook is ze net bekapt dus ze heeft niet het "hoefijzer". Geen grip dus. Dus het was erg beperkt.

Maar ze wilde me er een keer bijnaaien! Ik heb haar gelijk een grote mond gegeven en helaas hard op het bit opgepakt, maar fratsen kunnen we niet hebben. En toen was het ook ok.

Kunnen jullie je misschien nog herinneren dat ik in het vorige huis een veldje had waar ik altijd reed, en dat er dé hoek was, waar ze niet in wilde? En dat ze dan 180 graden om kon keren en weg kon spurten.

Dat gevoel heb ik nu ook bij een stuk van ons erf voor het huis. Ik rijd dan voor de schuur en ze kan dan net niet achter de schuur kijken en dat is eng, want wat zit daar voor spook.

Oplossing? Erwin daar neerzetten. Verdomd als het niet waar is, ze flikt het gelijk niet weer. Echt hoor, ik heb al een paar keer tegen Erwin gezegd, jij moet haar gaan rijden, dan kopen we voor mij een ander paardje. Hij ziet het wel zitten. Als we het terrein erbij kunnen kopen en een bak hebben. Wie weet...

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:05

Het filmpje is weer fantastisch, dank je wel. Dat honden niet los mogen buiten het erf wist ik niet. Hier laten alle buren hun “huis”honden buiten loslopen. Ook Hugo loopt los, maar die is officieel niet van ons.

Mijn oude hondje heeft ook epileptische aanvallen gehad, zij is 17 1/2 geworden. Volgens de dierenarts merken ze er zelf niets van , maar ook ik heb een keer zo’n aanval meegemaakt dat ze heel erg aan het schreeuwen was.

Veel sterkte

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:55

Die beelden vanuit de drone zijn echt zo tof om te zien!

En wat schrikken met jullie hond, heeft hij dat vaker? :(:)

En slimme aanpak met het rijden met Callas, soms is het toch goed om iets te doen ookal is de situatie niet ideaal. Truc is dan om er toch een succes ervaring van te maken, netjes gedaan!
En positief dat hij een 2e rijpaard ook ziet zitten, ik denk dat er zeker paarden zijn waarmee je een beter/makkelijkere match bent dan nu met Callas...

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:07

@Cera, Ja we denken al een paar jaar dat een paard erbij voor Callas vooral heel fijn zou zijn. Eentje die haar vertrouwen kan geven. Een ruin vooral. Een wat ouder paard al, iets in de 14 à 15 zou fijn zijn. Maar tot op dit moment hebben we geen voldoende mogelijkheden ervoor. Het ligt in ieder geval open en op tafel.

Over onze hond, ook voor Tamara, hij heeft zijn eerste aanval op 2 november gehad. Zijn 2e gisteren. Van gisteren was erg heftig met gillen erbij. Onze kat heeft haar 15 jaar lang epilepsie gehad. Ze is gebleven in haar laatste aanval vorig jaar. Enorm dramatisch en akelig en dan met een dierenarts die er niet was, naar een vreemde da moeten, die 4 uur lang met haar bezig zijn geweest, maar omdat ze er niet meer onbeschadigd uit zou komen, hebben we toen besloten haar in te laten slapen. Veel te vroeg.

Unique de hond (de harige die je op het laatste filmpje ziet) is 16,5. Hij raakt langzaamaan op denken we en alles gaat het minder goed doen. We zijn vanmiddag naar de da geweest en ivm oude organen wilde ze liever geen gewoon epilepsiemiddel geven, omdat die zo'n aanslag op lever en nieren zijn. Dus heeft ze homeopatische druppels meegegeven. Hoop dat dat ook fijn is en vooral dat het helpt. Als hij hierna toch nog een attack krijgt, dan gaan we wel over op non-homeopatische pillen.

We gaan het zien. Probleem met epilepsie is, is dat hij verder voor zo'n oude hond nog erg goed is. Er is nu niets waarvan we zouden zeggen dat kan een probleem worden. Hij lijkt geen kanker te hebben, hij heeft artrose, maar daarvoor heb ik ook homeopatische pijnstillers en dat helpt erg goed. Hij is doof en ziet slecht, maar ja, daar kan hij mee leven. Dus het zou erg sneu zijn als dit het einde zou zijn. Maar ja, zoals Erwin zegt, je moet ergens aan dood...

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:21

Wat ontzettend sneu zeg... zoals je weet is wilco's hond afgelopen zomer ook ingeslapen. Kon niet meer uit de aanval komen. De eerste was twee jaar daarvoor en op de medicijnen heeft ze het niet meer gehad. Tot afgelopen zomer dus. Ze was pas 11 en behalve een beetje beginnende artrose nog helemaal nergens last van en topfit...

Het grootste nadeel aan huisdieren is toch wel het afscheid moeten nemen.

Ik help je hopen dat de medicijnen hun werk gaan doen.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 10:58

@ judith, het is wel waar wat Tamara zegt, gelukkig weten ze het zelf niet, zeker op het moment niet. Erna is hij wel heel erg sneu. Ik herinner me nu je verhaal van Wilco's hond, ja. Zo rot dat jullie er net niet op tijd waren. Als mijn hond het nog 11 jaar uithoudt op die druppels, dan wordt hij de oudste hond van de wereld ;-)

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:27

Ik vind het ook altijd verdrietig als ik een dier verlies en zeker degenen die speciaal zijn. Maar de honden die ik heb of heb gehad en twee katten heb ik bewust als volwassen dier in huis genomen. Ze kwamen allemaal uit slechte situaties of hadden gedragsproblemen en als ik dan zie hoe ze opknappen, als ik ze dan moet laten gaan dan hebben ze een prima leven gehad en er is weer plek voor een ander die een fijn plekje nodig heeft.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 11:51

Hi Tamara, ja wij hebben ook altijd van-de-straat-rapers. Behalve Callas hebben we geen gekochte dieren. We hebben wel voor de asielkosten betaald ooit van onze eerste honden, maar dat waren ook asielzoekers. En ze worden idd veel liever en mooie, maar een van onze honden, blijft een vreemd dier. Te beschadigd. Hij gromt enorm vaak, maar bijt gelukkig niet. De oude hond is ook een opvangversie. Als wij hem niet als pup genomen hadden, had de franse buurman hem verzopen. Als hij gaat, is het ook goed, hij heeft een lang leven gehad. Verdriet is ook een soort egocentrische emotie. Maar goed, het mag wel vind ik. Maar voorlopig is hij weer zijn oude zelf, hij scharrelt lekker rond en weet gelukkig niet dat hij een aanval heeft gehad, en heeft gelukkig niet de buikpijn die ik nu heb omdat ik weet dat het weer kan gebeuren. Lang leve de onwetendheid! Ik moet nu de meisjes buiten gaan zetten. tot weers.

JudithO

Berichten: 7063
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:08

Zo mee eens! Het konijn wat we in Canada hadden gaf ook zoveel joy. Ik had altijd al konijnen van opvangen, maar deze was van een particulier. Wat een triest dier toen ik haar ophaalde, ik stond echt bijna te janken. Maar als je ziet hoe zij veranderde... Echt gewoon prachtig om te zien. Ik mis haar nog elke dag. Liefst had ik haar mee terug genomen naar Europa. Maar dat wilde ik haar niet aandoen.

Ook al heel vaak gezien bij pony's. Prachtig hoe die dieren weer opbloeien.

Met honden durf ik het niet zo. Maar ik ben ook niet zo goed met honden na diverse bijtincidenten. Als ik zeker weet dat een hond niets doet ben ik ok, maar anders bouw ik zo'n enorme spanning op, daar kan ik niks aan doen. Om die reden durf ik niet zo goed een hond met een verhaal in huis te nemen. Dat kan gewoon niet goed zijn. Wie weet in de toekomst, als we sowieso al een stabiele hond in huis hebben.

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:17

Zo haal ik altijd mijn konijnen uit de opvang. En heb ik ook best heel veel moeite met mensen die fokken met konijnen. Er zijn er al zoveel.
Onze laatste opvangnijn zat al bijna een jaar in de opvang (toen we hem ophalen was hij 1,5 jaar oud). Zag er lief uit, maar bromt en valt aan. Geen lief schattig knuffelkonijn (nu heb ik nog nooit een knuffelkonijn gezien). Hier is hij enorm opgebloeid. Heeft de ruimte, hoeft niks. Valt alleen aan als hij zich in het nauw gedreven voelt. En dat vind ik niet raar, dan is het mijn eigen schuld, had ik hem de ruimte maar moeten hebben om weg te kunnen.

Maar goed dit volledig off topic.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:27

Hi Jeetje, I woooooove wabits. We hebben in NL altijd konijntjes gehad. Dwergjes. Die kwamen wel gewoon uit de dierenwinkel. Eentje, Koosje, die wilde wel knuffen. Ze kwam languit op de bank op ons schoot liggen als we tv keken en dan was buikje kroelen wel heel erg lekker. Ze was ook heel opruimerig. Zette je midden in de kamer iets neer, dan moest dat weg. Proppen papier tilde ze weg naar de zijkant. Een plastic fles gooide ze om, dan was het verder te groot om wat mee te doen, maar dat vond ze niet leuk. We hebben ook Anne gehad. Een opvang vlaamse reuzin, die kinderen beet. Anne is altijd boos gebleven, maar we hebben haar vrij in de tuin laten wonen en daar is ze oud geworden.
Ik vind konijnen erg leuk! Leuk dat jij konijnen hebt!

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:42

Konijnen zijn geweldig. Wij hadden buiten witje, snoetje en donkertje, elk kind een konijn en waren echte huisdieren en waren heel veel in de hand. Ooit zaten we Wimbledon te kijken ,de konijnen op schoot bij de kinderen, en 3 konijnenkopjes gingen van links naar rechts tegelijkertijd en volgden dus de bal . We hebben toen met de kinderen zo vreselijk hard gelachen. Dat ik het nooit vergeten ben.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 12:47

Wat een heerlijk verhaal Pien, tennisliefhebbende konijnen!

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:52

Monique1963 schreef:
Wat een heerlijk verhaal Pien, tennisliefhebbende konijnen!


Weet je Mo, misschien herken je dat ook, op dat moment was het gewoon een heel grappig leuk moment. Pas veel later, want dit is echt heel erg lang geleden, terugkijkend, is dit zo'n dierbaar moment geworden. En de herinnering aan die vreselijk grappige konijnen, maar ook de herinnering aan mijn kinderen die toen nog echt klein waren met de konijnen op hun schoot, naast elkaar op de bank→ zo hilarisch. Inmiddels hebben die kinderen al zelf kinderen bij wijze van spreke.

jeetje77

Berichten: 3469
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 13:19

Oh Pien wat een prachtige herinnering.

Ik ben gek op nijntjes. Altijd geweest. Jaren geleden stond er 1 zielig in een hok bij de buren, die hebben we overgenomen, laten castreren en een vriendinnetje bij gezocht. Dat was Nappie(Napoleon). Hem hebben we vorig jaar laten inslapen. Vermoedelijk ergens tussen de 11 en 13 jaar oud geworden waarvan 6 bij ons. Hij is ook die uit mijn profielfoto. Voor hem hadden we vorige winter nog een nieuwe vriendin gezocht. Ook wat ouder, dat is Rosie, zij is 9 en nu de reden dat de nijntjes binnen wonen deze winter. Ze is chronisch verkouden. Dat zou ze anders niet overleven. En zij heeft dus Jerry als vriendje gekregen na Nappie zijn overlijden. Onze kleine brommer (roepnaam brombrom).

Nappie mis ik nog steeds. Mijn maffe oude konijn.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:21

Ik vind verdriet geen egocentrische emotie Monique.
Het is iets dat bij het leven hoort. Dat vind ik zo mooi hier in Frankrijk, een avondje tv kijken is een avond vol mannen die bij bijv de voice volschieten en tranen met tuiten huilen bij een chanson of elkaar uitgebreid kussen bij een programma waarin ze op zoek gaan naar een nieuwe woning. De mensen hier zijn veel emotioneler en niemand vind dat raar. Best een verademing als je een partner hebt die vrij emotieloos door het leven gaat. Maar dat is mijn persoonlijke mening.