[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:51

Voor deze liefhebber van ouwe meuk een geweldig filmpje en wat heerlijk zo’n pad naar het bos. Best steil vanuit het bos omhoog naar het weiland, maar heel gaaf.

senna21

Berichten: 11916
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 17:09

Die wielen zijn echt geniaal. Heel mooi. En dat pad is natuurlijk prima geschikt voor een dagelijks rondje met Callas. Prachtig uitzicht.

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:41

Wauw wat wordt het al mooi zeg <3 . Echte buffelaars zijn jullie _/-\o_ respect daarvoor!

Muga

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:22

Yippie! Weer een filmpje!! Wat een geweldig terrein zeg, zoiets als je eigen bos... Dat is toch genieten!
Nog wel wat bomen in de weg voor je bij de wei komt.. Of je moet ook eventing gaan doen haha.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 09:14

Hi Allemaal,

Gisterenavond gestapt op een erg brave Callas. Voor zover Callas sloom kan zijn, was ze dat, hahaha. Ik heb voor het huis gestapt en heb dat uitgebreid met stappen richting het dakpannenhuisje. Opvallend was dat ze richting terug naar het veilige erf heel snel wilde stappen. Dat heb ik opgelost door daar
de oefening van heeeeel langzaam stappen te doen. Dat was erg moeilijk en ze pulde een paar keer. Ik had het gevoel dat als ik haar een lekker lang stuk zou kunnen draven, dat dit dan weg zou zijn, maar mijn rug trok het stappen al bijna niet en draven zag ik niet zitten. Ik voelde vooral het naar beneden stappen en als er een kuiltje in het terrein zat. Ik voel iedere verkeerde of onverwachte stap veel te heftig en dan is niet eerlijk natuurlijk voor haar, want dan zit ik denk ik anders dan normaal.
Mijn vriend vond dat ik ook achter de boerderij wat moest stappen want het was zo saai. Dat hebben we wel gedaan en ze werd wel gelijk wat fanatieker en moest ik de teugels meer aannemen. Niet zo erg als toen er een tractor in het dal reed, maar toch. Wat balkjes gestapt en afgesloten met het blok. Veel met koekjes tussendoor beloond en ik was helemaal tevree!

Over het filmpje van gisteren, dank voor jullie reacties.

fardoe schreef:
Voor deze liefhebber van ouwe meuk een geweldig filmpje en wat heerlijk zo’n pad naar het bos. Best steil vanuit het bos omhoog naar het weiland, maar heel gaaf.


@Tamara, Ja die ouwe meuk is echt tof. Het pad is vanaf het weiland best steil, maar als ik het ga rijden met Callas ga ik daar naar beneden en via de haarspeldbocht in het bos weer omhoog naar de boerderij. Dat wandel ik ook en is fijn om te doen.

senna21 schreef:
Die wielen zijn echt geniaal. Heel mooi. En dat pad is natuurlijk prima geschikt voor een dagelijks rondje met Callas. Prachtig uitzicht.


@Senna, het uitzicht blijft een enorm cadeautje waar we dagelijks van genieten en we hebben nu nog een stuk of acht wielen over in andere maten. Die gaan we ook leuk gebruiken. Het pad gaat idd de bedoeling worden om over ons eigen terrein met Callas te gaan rijden. We hebben nog zo'n stukje bos en ook daar loopt een pad in richting de vijver. Ooit...

Humpiedumpie schreef:
Wauw wat wordt het al mooi zeg <3 . Echte buffelaars zijn jullie _/-\o_ respect daarvoor!


@Humpiedumpie, dank je, we buffelen hard door. Vandaag veel overhangende takken snoeien, want morgen komt de sloper weer voor de rest van de ijzeren machines. Zal ik ook weer in een filmpje opnemen.

Muga schreef:
Yippie! Weer een filmpje!! Wat een geweldig terrein zeg, zoiets als je eigen bos... Dat is toch genieten!
Nog wel wat bomen in de weg voor je bij de wei komt.. Of je moet ook eventing gaan doen haha.


@Muga, ja we genieten echt volop hier. 100% meer dan we in welk ander huis (in Frankrijk ook) gedaan hebben. We hadden in Nederland al een zeer bevoorrechte positie. Toen woonden we in Elst (U) en ons weiland daar grensde echt aan de bossen van de Heuvelrug. Dat was ook wel heel erg gaaf, met veel ruiterroutes dichtbij. Maar het was niet ons bos. Zo ook in ons eerste huis in Fr. Veel bos om ons heen, heel gave routes gereden, maar ook niet ons bos. Het 2e huis in fr, hadden we 5 hectare bos. Enorm veel, maar we hadden er geen paden in en het was echt heel heel erg steil, veel te vermoeiend om daar in te rijden, gelukkig had ik daar wel direct heel veel bossen om ons heen, maar daar waren de paden weer bezaaid met scherpe rotsen. Daar hebben we hier gelukkig geen last van en met de diverse routes die we hier op ons terrein kunnen rijden denk ik dat ik als ik alleen zou stappen de langste route een uur zoet kan zijn. Ook mogen we in het bos van de buurman rijden, dat zou helemaal tof zijn. Maar zover ben ik nog niet met Callas. Het tij is nog niet gekeerd wat vreemde dingen betreft... Eventing, ja tof! Callas kan wel springen. Ze heeft wel de capaciteit, maar ohz vond ze het een paar keer leuk en dan begon ze te bokken na een sprong, heb het al heel lang niet meer gedaan. Wil wel heeeeeel graag, maar doe nu alles op een ander tempo met haar.

We jammer, Callas heeft rotstraal aan 1 voet. Ben al dagen aan het wassen met azijn en het smeren met teer. Zie nog geen verbetering. Ze heeft er geen last van, ze geeft ook met uitkrabben niet aan dat het zeer doet, maar ik vind het altijd erg akelig om te zien, zo diep. Het is ook een heel erg natte maand geweest.

Doe ik er volgens jullie nu wel of juist niet goed aan om haar 's nachts op stal een hoefschoen aan te doen? Ze gaat namelijk altijd met haar voorbenen staan waar ze geplast heeft. Ze heeft tig meter de ruimte om dat anders te doen, maar ze gaat precies daar staan slapen. Liggen ook trouwen. Er is op de andere helft van haar box, dat is dan zeker 2x3meter ruimte zat, maar daar eet ze alleen. Maar als ik een hoefschoen aandoe, kan het dan nog ademen, of wordt het dan juist vochtiger ipv dat ik het bescherm tegen meer urine? Ik heb haar enorm dik in het stro staan de laatste weken, echt overdreven dik, maar het helpt nog niet.

Ik ga zometeen trouwens het bonus filmpje opladen van wilde dieren. We hebben zooooo gave opnames van de dassen. Pien, jij kon ze vorige keer niet zien, nou, dit filmpje maakt het helemaal goed. Spelende en rollebollende dassen, zooo lief!

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 09:42

p.s. het filmpje met de spelende dassen,

https://youtu.be/3zvtSkrI_go

Edit, het reebokje heeft een zere rechter achterpoot, maar ja, ik denk niet dat een d.a. hem kan vangen en behandelen.

jeetje77

Berichten: 3488
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 10:54

Wat gaaf die wildlife video.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:58

Heel leuk filmpje weer

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:09

Wouw spelende dassen gefilmd. Dat is echt wel heel heel gaaf. Genoten.
Onze das is ook weer terug nu de koeien weg zijn.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18204
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:43

Prachtig, dat wildlife! Da’s toch onbetaalbaar zo! Geen slangen overdag?

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:17

Wat een prachtig stukje natuur hebben jullie daar. Daar wordt je blij van.

JudithO

Berichten: 7095
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:57

Mooi filmpje weer!
Dassen blijven echt genieten om naar te kijken. Bij mijn schoonouders achter zit ook een actieve dassenburcht, dat is echt altijd genieten!

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 22:17

Hi Allemaal, dank voor jullie leuke reacties op o.a. het wildfilmpje. Die dassen waren zoooo gaaf!

Ja we hebben gelukkig ook slangen. In een filmpje ergens zie je een adder lekker liggen te zonnen. Ik vind ze fascinerend.

Voor de liefhebbers van Maqu'Éden, weer een huisfilmpje. Alvast fijn weekend, groetjes!

https://youtu.be/K3XSfhYFMFo

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 23:23

Robin en ik hebben samen gekeken naar het filmpje , heel leuk, maar geen slang gezien. We waren benieuwd naar de adder

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 23:32

fardoe schreef:
Robin en ik hebben samen gekeken naar het filmpje , heel leuk, maar geen slang gezien. We waren benieuwd naar de adder


Leuk dat jullie gekeken hebben. De adder was in 'een' filmpje lang geleden alweer. Ik zal eens kijken of ik de link nog kan vinden. Je houdt het tegoed van me.

Muga

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 06:30

Wat een werk hebben jullie weer verzet. En nog steeds niet al het oud ijzer weg. Wat een giga klus toch. Ik vind het huisje wel heel mooi geworden. Ik zou het schilderen met een blanke verf. Zo leuk, de kleur van die latjes zo samen!

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:00

Gaat goed. Snelle werkers. := Dat tempo haal ik niet meer.

-Namiro-

Berichten: 1957
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:33

Dat ziet er weer goed uit allemaal! Zo zonde van al dat landbouwgereedschap.. zomaar achtergelaten. Het is ooit vast veel waard geweest.

Als jullie nou altijd op dat tempo zouden klussen wil ik jullie wel een weekend inhuren hoor!! :j :D

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 09:05

Hey leuk jullie reacties.

Eerst even over Callas. De rotstraal wordt beter. Ik was het dagelijks uit met azijn en dan teer erin. Ik heb nu eigenlijk pas ontdekt dat ze niet in haar plas staat, maar ze gaat gewoon letterlijk met haar voorbenen, altijd, in haar eigen poep staan. Haar box is ruim drie meter bij 3,70 dacht ik. Ze heeft een eethoek waar haar hooiton staat. Ze heeft in de volgende hoek een snackbar waar haar eetbak hangt met zoutlikemmer. Ze heeft in weer een andere hoek haar bar waar ze drankjes kan nemen ;-). En dan heeft ze een toilethoek. Daar plast ze en mest ze. Dat is ongeveer 1m2 die vies wordt. En ik uiteraard iedere dag weg schep. Als ze liggend slaapt, ligt ze in het midden van haar box, maar dan nog is haar linker achterbil vies. Als staande slaapt, gaat ze met haar kont naar haar drinkbak staan en dan zou ze naar links kunnen staan, maar nee hoor, ze gaat dan precies met haar voorvoeten op haar mest staan. En dat doet ze dus de hele nacht door. Dus nu zit ik erover te denken om haar voor de nacht hoefschoenen aan te doen. Maar ik weet niet of dat kan ademen of dat het dan juist vochtiger wordt.

Over het filmpje. In zo'n filmpje lijkt het nog meer dan we al doen, @Pien ook, omdat ik ongeveer een week in 3 minuten stop. En als je het zo versneld ziet dan gaat het allemaal nog sneller. We nemen wel onze rust en meestal werken we daadwerkelijk een uur of 6 per dag. Met erg mooi weer werken we langer. Meer tijd om eraan te klussen is er niet, er moet ook 3x pd door iedereen gegeten worden, het huis moet enigszins opgeruimd blijven, wassen draai ik zowat per dag, de moesplantjes verzorgd worden, paarden uitmesten en alles wat verder bij een huishouden hoort. Dus per saldo zou ik wel iemand willen hebben die dát allemaal voor mij doet, hahaha, dan kan ik me concentreren op leuke dingen, zoals klussen en paardrijden wat er erg bij inschiet de laatste dagen. Rug, regen, drukdrukdruk.

En dat inhuren, dat was lang het geval, Namiro, in het begin dat we in Frankrijk woonden deden we dat regelmatig, maar we kwamen er snel achter dat we onze eigen tijd in onze eigen klussen stoppen belangrijker vinden dan geld.

Over het kleurtje op het dakpannenhuisje, Muga, blanke lak had idd mooi gekund. Ik ben echter op links al begonnen met de huiskleur lichtgroen. We vinden het wel een grappig gebouwtje en met lichtgroen steekt het leuk af tegen de donkere heuvel waarin het staat. Maar de natuurkleur van de latten had ook erg mooi geweest.

De landbouwmachines achterlaten is wel een dingetje in Frankrijk, idd Namiro. In veel bosjes bij weilanden zie je nog oud spul staan. Niet dat de boeren dat in bosjes hebben achtergelaten, maar als zo'n machine vervangen werd door een modernere dan zetten ze de oude ergens op het land. En binnen een paar jaar groeit er dan een bosje omheen. En daar werden dan weer meer machines bij gezet. En zo heb je dan al snel een machinebosje. Het moet zeker een fortuin waard geweest zijn. Ik vind het iets ongelooflijk triests hebben dat die dingen dan maar dood staan te gaan. Verval. Dromen die niet uitgekomen zijn. Zoiets. Daarom zijn we blij dat ze weg zijn. Erg jammer dat er geen verzamelaars belangstelling voor hadden en musea ook niet. Wij hebben alleen die heel erg leuke met die rondmaaiende handjes gehouden. Overal de wielen afgesloopt en die voor de stallen gemaakt. Ook nog wat van die tractorzitjes eraf gehaald, misschien leuk voor barkrukken of zo. Maar verder bewaren vonden we niet genoeg smoel hebben.
De sloper moet nog 1x komen voor een groot olievat en dan zijn we voor zover we weten klaar met het groot oud ijzer. Klein spul brengen we zelf dan wel weer weg. De sloper heeft dan in totaal 3500 kilo aan machines opgehaald.

Ik hoop vandaag of morgen weer eens te rijden, als ik het (laat) film(en) laat ik het jullie weten. Groetjes weer

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:08

Zo herkenbaar Monique, een machinebosje. Dat hebben wij hier ook. Bij ons gelukkig maar één machine voor zover we het kunnen zien. We moeten hem nog bevrijden.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 18:28

En natuurlijk vergaten we het te filmen. Hadden we maar...

Mijn rug was weer redelijker, mooi weer, ik vroeg Callas wat denk je er van. Nu, voor stappen op het erf, zoooo lief. Ook met poetsen was ze al zooo lief. Heel relaxed gestapt op het erf en we dachten we gaan met Poupette en Erwin mee, een rondje over ons terrein rijden.

Achter de boerderij begonnen met stappen en sturen met zo weinig mogelijk teugel. Ging best goed. Klein rondje draven, ging ook goed. Wat een braaf paard. En er was nog wel een tractor aan het zoemen in de verte. Ik wilde nu wel eens een groter rondje draven ipv een cirkeltje van 5m. En ik wilde overgangen erin rijden en tempowisselingen. Beheersing. Dacht ik.

Er zit verloop achter de boerderij en bij het naar beneden draven, weer hetzelfde als altijd, Callas pakt het bit vast en gaat zelf het tempo bepalen. Dat wilde ik niet en we kregen een knetterende ruzie. paasei, zeg. Ik kreeg haar wel op een cirkel maar het was compleet rodeo. Met bokken, wegstieren erbij. Ik kreeg haar gelukkig terug weer op de cirkel en kon haar tot stilstand krijgen. Maar het was rot. Niet leuk. Ik had er verschrikkelijk de p in. Afgestapt en gaan longeren. Superbraaf paard. Naar voor op het erf gegaan en weer opgestapt en daar draf en stapoefeningen gedaan. Was ze weer best braaf. Ze wilde het nog wel een keertje flikken bij het draven dat ze het bit vast wilde pakken, maar verder dan 1 pull kwam ze niet.

Ben heel erg blij dat ik voor op het erf nog even bevestigd heb (gekregen) dat we nog vriendjes waren en heb het fijn afgesloten. Mijn kater was weg en Erwin en ik hebben echt afgesproken dat zodra de graver er is, dat er eerst een stuk terrein afgegraven wordt, zodat ik een plat stuk heb om te trainen.

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 18:41

Balen Monique, gelukkig goed afgesloten.

Monique1963

Berichten: 8713
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-21 22:31

Klopt Pien. Nu moet ik er nog achter zien te komen wat het nou is daar achter de boerderij wat haar zo strest. Jammer dat we het niet gefilmd hebben. Moeten we echt doen, het is zo leerzaam.

Ondertussen heb ik weer een videootje klaar. Als jullie geen macabere vondst willen zien, dan moet je deze video maar overslaan.

https://youtu.be/ExYcOXW1QUE

tot weers!

Muga

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:59

Jeetje wat een avontuur met Callas. Ik denk ook echt wel dat het je kan helpen als je wat makkelijker je rondjes kan rijden. Hopelijk snel die graver en een mooi plekje voor jullie om aan de slag te gaan samen.

Wat een werk aan die muur joh, wat is dat voor deel van het huis? Zie dat het bovenin open is, waarom is dat? Ik kan het niet helemaal plaatsen bij het huis en de functie. Dus misschien hele domme vragen maar oprechte interesse.

Ik zou me echt het Rambam geschrokken zijn van die kop. Wel gaaf om te zien, maar hoop daarna goed de handen gewassen haha.

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 23:26

Hahaha Monique, ik zat te kijken naar de hondekop en dacht gelijk, even vragen of ze die zelf willen houden. Maar je was me voor, hij zit al in de skeletten doos voor Ro en Ta. Heel gaaf!!!