[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 19:36

Hallo allemaal,

Het zit eens mee, zit eens tegen. We zijn vandaag weer voor het eerst echt buiten geweest. Wel de dieren verzorgd, maar snelsnel weer naar binnen. Nee, geen corona gelukkig. Wat dan wel?

We hadden al vanaf dat we hier wonen muggenbulten. De eerste dagen waren er ook knoetjes, dus ik vreesde met grote vrezen voor Callas haar manen, valt gelukkig mee. Maar wij werden ook geprikt. De weken erna kropen ze zelfs in bed, dachten wij. Rotknoetjes. Van allerlei spul gekocht, maar het bleef.

Toen dachten we aan vlooien. Maar geen vlo te bekennen. Ook niet bij de honden en kat. Toch voor de zekerheid hun extra gedruppeld en me te pletter gestofzuigd en vlooizooi gestrooid. Het bleef komen en op een gegeven moment leek ik wel de mazelen te hebben.

Erg lekker gegeten de afgelopen weken veel knoflook, hahaha, maar ook dat hielp niet. Toen dachten we aan bedbugs. Maar die zijn 7mm die moet je toch echt zien lopen. Toch maar bedbugspray gekocht en verdomd dat leek wat te helpen.

Tot we vorige week flink aan het snoeien gingen en we helemaal onder de bulten terugkwamen. Ik had meer dan 50 bulten! Gevraagd aan de buren wat dat nou kon zijn, want muggen zijn er niet meer bijv. Aoutats. Zeggu? Aoutats. Herfstmijten. Het zijn de larven van die mijt die uit de grond gekropen komt bij warm vochtig weer, hoog onkruid en bomen beklimt en dan wacht tot zijn slachtoffer langswandelt. Bij voorkeur kleine zoogdieren en reptielen, maar honden en mensen zijn ook prima.

Die larven zijn 0,2mm!!!! groot. Echt speldenknopjes. Voordeel, ze zijn fluoriserend rood tot geel. Klopt wel, want Erwin had een keer gedacht dat hij bladluizen op zijn kleren had. Bij honden gaan ze graag tussen de tenen zitten, ik meen Tinka, dat jij dat een keer op vakantie hier ook hebt gehad met jouw honden. Bij mensen weten ze in een recordtempo IN je kleren te komen en ze gaan graag daar zitten waar het warm is, dus in de plooien van je lichaam. Oksel, elleboog, knieholte en bij mij dus mijn navel. Ik heb nu een compleet ontstoken navel, kan bijna niet bukken van de pijn. Heb van alles om het schoon te maken en een zalfje met cortodinges, maar fijn is het niet.

Nu we zeker wisten wat het dan waren hebben we van allerlei spullen gekocht en dat helpt al enorm. Ze blijven drie dagen op of zelfs IN je lichaam, brrr. Komen er dan uit en gaan zich verpoppen en dan worden het erna onschuldige en zelfs nuttige volwassen herfstmijten, maar ja, niet in mijn huis graag. Dus huis ontsmet, speciale middeltjes en nu hebben we van die wegwerpoveralls gekocht, die we dragen als we naar buiten gaan.

Maar daarom hebben we dus erg weinig gedaan de afgelopen dagen, beetje binnen gelummeld, we hadden flink aan de klus kunnen gaan boven, maar we werden zo gek van de jeuk dat we nergens zin in hadden, zelfs niet als afleiding. Toen kwam gisteren on top of that, ook nog de kachel. Dat zou leuk moeten hebben zijn geweest, ware het niet dat hij kapot aan kwam. Toen we in bijzijn van de chauffeur de doos openmaakten, vielen de stukken gebroken gietijzer eruit. Dus die ging gelijk terug. Jammer want het begint best koud te worden 's avonds en we hebben nu 3 truien aan en 4 electrische kacheltjes en nog het kleine gevonden kacheltje. Het is ff afzien zullen we maar zeggen.

Morgen moet er wat luxe komen, alle witgoed wordt al geleverd. De keuken is er nog steeds niet, maar dan gaan we maar wat luxer kamperen in de keuken. Nu is het kamperen in de keuken erg afzien, maar dan is het luxe afzien. ;-) toch een heel stuk beter.

Over de paardjes geen nieuws behalve dat ik Shadow een stuk ouder begin te vinden. Ik vond hem in het oude huis nog echt fief en actief, hij kwam daar echt de berg nog op galopperen en hier kakt ie veel meer in. Ik weet niet of dit huis voor hem een verbetering is. Het gaat allemaal nog veel fijner voor de paarden worden en ze kunnen zich nu de hele dag wel vermaken met grazen en klooien en ook krijgen ze hooi, maar ik heb het gevoel dat er iets ontbreekt voor ze, maar ik kan er de vinger niet op leggen.

Afijn, ik heb een leuk dorpje ontdekt en dat kun je op het filmpje zien. Tot weer!

https://youtu.be/3ReC62OuLw4

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:46

Ik zit nu gewoon onwijs te krabben hier... wat naar van die beestjes!!! Gelukkig geen enge schadelijke beestjes maar toch... jeuk is zoiets vreselijks. Wat fijn dat jullie inmiddels weten wat het probleem is, en dat jullie oplossingen lijken te werken.

Wat vervelend dat shadow het niet optimaal lijkt te doen. Misschien wat last van de stress van het verhuizen? Gewoon de verandering van omgeving en vaste rituelen die veranderd zijn etc? Die kleintjes zijn mega taai. Hij fleurt vast snel weer op!

Wat ontzettend balen van die kachel.... enig idee hoe lang het gaat duren voor er een andere geleverd word?

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 21:27

Ja niet grappig die mijten. We hebben van allerlei maatregelen genomen en het gaat nu beter. Mijn navel is nog wel ontstoken maar met een tas vol troepies van de pharmacie moet het goed gaan komen.

Shadow maak ik me toch wel zorgen over. Het is net of hij af en toe dronken is. Hij zwalkt soms. Toch eet hij erg goed, hij propt bijna niet, is ook blij en happy als ik met eten kom, hinnikt zoals altijd en blijft grinniken tot hij met zijn neus in de emmer zit, is ook attent, maar verwisselt veel van ruststand. Ik vermoed dat hij artrose heeft. Is ook niet verwonderlijk met bijna 30. En we hebben hier zware klei, dus misschien is dat moeilijker voor hem, of net als met reuma dat vocht minder fijn is. Ik houd het goed in de gaten.

Hoe lang de vervangende kachel gaat duren geen idee. De originele levertijd was 2 maanden en toen kwam deze ineens binnen een paar weken al. We wachten het maar weer af. Zie filmpje...

https://youtu.be/zk3FIHXDzl0

jeetje77

Berichten: 3476
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:58

_O- _O- _O-

Ondertussen in Erwin land _O-

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:17

Monique1963 schreef:
Ja niet grappig die mijten. We hebben van allerlei maatregelen genomen en het gaat nu beter. Mijn navel is nog wel ontstoken maar met een tas vol troepies van de pharmacie moet het goed gaan komen.

Shadow maak ik me toch wel zorgen over. Het is net of hij af en toe dronken is. Hij zwalkt soms. Toch eet hij erg goed, hij propt bijna niet, is ook blij en happy als ik met eten kom, hinnikt zoals altijd en blijft grinniken tot hij met zijn neus in de emmer zit, is ook attent, maar verwisselt veel van ruststand. Ik vermoed dat hij artrose heeft. Is ook niet verwonderlijk met bijna 30. En we hebben hier zware klei, dus misschien is dat moeilijker voor hem, of net als met reuma dat vocht minder fijn is. Ik houd het goed in de gaten.

Hoe lang de vervangende kachel gaat duren geen idee. De originele levertijd was 2 maanden en toen kwam deze ineens binnen een paar weken al. We wachten het maar weer af. Zie filmpje...

https://youtu.be/zk3FIHXDzl0

Zeker weten dat hij niet hoefbevangen is?

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 22:57

Hi Herr-Balou, ik vind het niet stijf en stram. Eerder onvast op zijn beentjes.
Zijn hoeven zijn niet warm. Ik zal morgen met hoeven uitkrabben eens op de punt van de straal drukken kijken of dat zeer doet, maar ik dacht het niet. En dit wisselen van ruststand is al wel een tijd zo. En het is ook niet zo dat hij niet wil bewegen, hij komt ook aandraven als hij honger heeft, het lijkt mij daarom geen hoefbevangenheid, maar ik zal morgen extra checken daarop.

En ja, Jeetje, Erwin-Land, hahaha, echt het bestaat. Geen idee waar hij het over heeft, maar hij was er erg happy mee. Het hele stukje dat hij filmde bestaat eruit dat hij terug loopt van de kraan naar de waterput, ongeveer 3 minuten waarbij hij alleen het gras filmde dat onder hem door glijdt en waar hij uitlegt wat er zo bijzonder is. Dan is hij bij de put bezig met die kraan om te zetten en dan loopt hij weer terug naar waar het water eruit spuit, weer 3 minuten gras gefilmd en veel spannende uitleg, voor mannen dan denk ik. Met zijn toestemming heb ik de 8 minuten film tot deze fragmentjes verkort... Echt hoor, Erwin land.

Terusten allemaal

Jet

Berichten: 12035
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:42

Het is weer een geweldig filmpje! Heerlijk dat Erwin zo kan genieten van iets dat hem gelukt is te "repareren"! Fijn dat je nu in elk geval nieuw witgoed hebt, daar kan je je wel mee vermaken denk ik. Als mettertijd je keuken er is, kan je beginnen met je eigen verzameling koelkasten ;-) .

Hebben de paarden eigenlijk ook last van die kriebelmijten?

Misschien was de trailerrit voor Shadow wat zwaar en is hij daar nog vermoeid van zeg maar. Het was toch wel een langere rit dan gepland en mij is ooit geleerd dat een uur trailerrijden overeenkomt met een uur stappen voor een paard. Hij is dan toch op leeftijd en dan is dat denk ik zwaarder dan op ( wat) jongere leeftijd. Of hij heeft zich een keer verstapt/is uitgegleden op de kleigrond en heeft daar wat last van. Dat zie je niet altijd terug in verdikkingen of warme plekken. Heb je ook de bespiering tussen zijn achterbenen gevoeld om te zien of daar een verdikking zit? Bovenin dus? Via de achterkant kan je die dikke sper die er loopt even afvoelen aan beide kanten.
Overigens kan je bij hoefbevangenheid een digitale pols voelen in de kootholte. Je kan denk ik op internet wel filmpjes vinden van hoe en waar je die dan kan voelen.

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:10

Handige Erwin. Leuk hoe hij dan ook zo ( terecht) trots is op zijn reparaties.

Het witgoed ziet er in elk geval goed uit.
Mooie grote ijskast met vriezer.

Jammer dat het met Shadow wat slechter lijkt te gaan.
Kou / vocht is funest als je artrose hebt.

Jammer dat de kachel stuk was en jullie hier en daar vertragingen hebben van leveringen.

Brrrrrrr die kriebelmijtjes ....
Gelukkig zijn jullie erachter gekomen welke beestjes de bultjes veroorzaakten.

Ze zitten ook op de paardjes?

Jet

Berichten: 12035
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:06

Ik vraag me nu ineens af of Shadow ook geen last van die mijten kan hebben. Hij zal een wat verminderde weerstand kunnen hebben door de trailerrit en de veranderingen van zijn omgeving, een keer natgeregend zijn enzo. Geen idee of deze mijten ook bijten en bloedzuigen, maar dan kan hij misschien ook nog bloedarmoede hebben. Misschien kan je er eens naar kijken en als je ze ziet, aan de DA vragen wat je ertegen kan doen.

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 10:44

Hi Allemaal, dank voor jullie meedenken over Shadow.

Ik ben veel gaan nadenken over hem. Hij heeft 3 dingen die niet kloppen.

Het voetje wisselen als hij stilstaat.
Het zwalken.
En hij lijkt minder zin in de dingen te hebben.

Waar komen deze dingen vandaan. Ik herinner me nu dat hij in het oude huis ook al wel voetje wisselde maar omdat ze daar luizen hadden, dacht ik dat het leek op jeuken en heb het niet zo geïnterpreteerd als nu. Dus ik denk dat hij al een langere tijd last heeft van artrose.

Het geen zin meer lijken te hebben, dat kan komen door de verhuizing. Het is een grote rit geweest dat hakt erin voor zo'n oudje van bijna 28. Dan natuurlijk nieuwe omgeving, ontheemd, in de 'kudde' is ook wel wat gedoe geweest natuurlijk etc. Maar ook die mijten. Dit zijn geen bloedzuigende mijten, maar huidsappen en lymfe. Ik kan ze niet vinden op de paarden en de paarden geven ook geen enkele blijk jeuk te hebben, maar het kan natuurlijk wel gebeurd zijn. Dat kan zijn weerstand stevig verminderd hebben. Ook kunnen deze kriebelaars lyme overbrengen.

Het af en toe zwalken weet ik niet. Gisteren heb ik hem eens lekker helemaal verwend. Hoefjes uitgebreid gedaan, geen pijn op de straal. Maar tijdens het poetsen vond ik zijn ribben toch te goed voelbaar.

Dus de dierenarts ga ik bellen voor een afspraak om hem eens helemaal na te kijken.

En vanaf gisteren een nieuwe aanpak voor hem. Aan de buitenkant van hun terrein staat nog lang nieuw gras vanaf half oktober. Ik heb nu het schrikdraadnet als een tunnel langs de afzetting gezet en alleen Shadow laten we daar lopen. Hij kan het korte gras dat er nu iedere dag nog bijgroeit, niet goed afgrazen, dus krijgt hij telkens zijn eigen stukje. Wel zodanig dat er tussen hem en de meisjes alleen een draadje zit, anders raakt men in paniek.

Daarnaast hebben we een provisorisch boxje voor hem alleen gemaakt. Hij moet in rust zijn hooi kunnen eten, want Callas is zo'n vraatzucht die eet voor 10 en de kleintjes zijn daar de dupe van. En hij moet ook meer kunnen liggen. Heel af en toe liggen ze in het zonnetje, maar hij vond het altijd zo lekker in zijn box te liggen in het zaagsel en dat heeft hij nu al 6 weken niet meer gehad. Het helpt hem ook om zijn voeten te ontlasten. Daarbij kan ik zijn ontlasting niet controleren als hij niet zijn eigen box heeft en nog tig dingen die niet kunnen.

Maar het zit het mannetje niet mee. Ik vond hem vanmorgen met een flinke snee maar gelukkig oppervlakkig, in de binnenkant van zijn neusvleugel. In het provisorische boxje moet ergens een spijker zitten of zo, dus straks alles checken. Ik heb het schoongemaakt en met betadine besproeid en het bloedde al niet meer.

Hij had wel zijn hooizak flink geplunderd dus dat is fijn. Ik ga mais voor hem halen en bij kramers bestel ik voer voor oude paarden en van dat poeder om zijn afweer te verhogen. Hoe heet dat nou ook alweer. Hij moet echt een beetje bijtrekken om de winter fijner door te komen en vooral happier te worden.

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:04

Geen mais, dat is voor paarden moeilijk te verteren en die energie moet hij juist omzetten in spekjes. Als je er aan kan komen, bietenpulp en grasbrok al dan niet met wat lucerne er bij als er niet genoeg eiwit in de grasbrok zit. Scheut olie er door kan ook nog. 1e stap bij magere paarden bijvoeren is een ruwvoer(vervanger) die makkelijker opneembaar is, brokvorm is gehakseld en dus is er ook zonder kauwen, etc. meer oppervlak waar de spijsvertering op kan inwerken. Hele proces kost dus al minder energie en levert ook door geconcentreerd te zijn meer op per kg.

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 11:07

Hi Tamary, ik heb nu oude mannen voer ;-) van landmuhle besteld. Hooi kan hij nog goed eten, hij propt ook niet. De tandarts is begin dit jaar nog geweest, dus hij kan wel genoeg ruwvoer binnenkrijgen. Ik heb daarnaast zink en selenium besteld. Ik moet binnekort weer hooi kopen, dan zal ik luzerne vragen. Ik ga bij de boerenwinkel hier nog even kijken naar grasbrok toch ook maar. Dank voor de tips!

Jet

Berichten: 12035
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:18

Ik heb Lou bij dipjes wel Opkikker van NAF gegeven, bij haar werkte dat destijds goed. Wel fijn dat je nu zo goed voor hem bezig bent, het is en blijft lastig met oudere paarden en hun kwaaltjes. Landmuhle is volgens mij een heel goed merk, mooi zuiver. Hopelijk lust hij het, dat maak je als slobber denk ik? Mais zou ik ook direct niet doen, misschien wel lijnzaadolie door de slobber. Mocht hij wat teveel zand in zijn dikke darm hebben, wordt dat door lijnzaadolie ook wel wat meegenomen.
En als hij inderdaad veel minder ligt dan hij deed kan hij ook wel vermoeider raken, paarden kunnen best wel staande slapen, maar echt goed uitrusten doen ze toch liggend.

Sterkte ermee hoor, het is niet niks als je zo ineens ziet dat het minder goed gaat dan je dacht.

Malbec
Berichten: 1953
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 11:25

Ik las laatst ergens op bokt van die ruiter die 100 km gelopen heeft met haar paard het wobbler syndroom heeft.. dat paard zwalkte ook, liep bij wijze van spreken als een dronken iemand. Geen idee of de rest overeen komt, maar misschien is het het bekijken waard.

Edit: gezocht en gevonden.

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 13:08

Hi allemaal, het is niet goed. De da komt zo. Het blijft behoorlijk bloeden en Shadow lijkt gewoon op. Het heeft totaal geen energie nu meer. Ik bracht hem net naar zijn eigen grasstukje en dat is circa 50m en hij was moe van dat stukje lopen. Hij lijkt zo weinig energie te hebben. Ik geef hem gras dat ik lang snijd en dat neemt hij wel aan, maar niet met het enthousiasme dat ik van hem ken. Ik gaf hem een druivenrank, vindt hij lekker en hij eet de bladeren wel, maar de bladen van de struik aftrekken zit gewoon geen energie of kracht achter.

Ik baal zo enorm. Dood is niet erg, maar lijden wel zei ooit een dierenarts tegen mij en Shadow is nu niet mijn happy chappie. Niet het ondeugende ponietje dat hij altijd is. Hij is wel erg aanhankelijk wat ook ongebruikelijk is. Ik ben eigenlijk nu de hele tijd met hem bezig.

Ik baal van mezelf. Ik loop al weken te vragen om een oplossing van een boxje voor Shadow alleen, omdat de meisjes zijn hooi pikken. Ik loop te klooien met lintjes en gedoe en dat werkt eigenlijk niet fijn. Hij moet gewoon zijn eigen plekje waar hij met zijn oude tandjes zo lang over kan doen als hij zelf wil. Maar de boxen komen maar niet en voor mijn vriend zijn er enorm veel prioriteiten hier die telkens voor gaan. En ik probeer het dan wel, maar het komt er dan niet van bij hem. Zelf met balken etc gaan slepen is zo waardeloos. Nu gisteren dan dat boxje gemaakt met mijn vriend, ook allemaal provisorisch, maar ik ben bang dat het 3 weken te laat komt. En dan baal ik van mezelf dat ik gewoon niet op mijn strepen ga staan. Probleem zal altijd blijven dat mijn vriend geen dierenmens is en de dieren een ballast vindt met alles wat er voor hen gedaan moet worden. Bijv de boxen daarvan hebben we veel compromissen moeten sluiten veel water bij de wijn want hij vindt het eigenlijk belachelijk dat een stal duurder kost dan de paardjes. Van die dingen. Ook extra voer en supplementen kopen en dierenarts, is altijd voor mij een enorm gewetensbezwaar. Dus lastig lastig lastig.

Ik hoop maar zo dat ik niet te laat ben.

Malbec
Berichten: 1953
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:11

Oh lieve Mo wat een ellende..! Ik hoop met je mee..

Maar reken jezelf het alsjeblieft niet aan, je hebt zoveel gedaan als kon..

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 13:16

Benthhh ik heb wobbler gevonden en ik denk niet dat dat het is, maar dat kan ik uiteraard niet met zekerheid zeggen. Ik heb gewoon het gevoel dat hij binnen een week enorm verzwakt is. Ik vind hem ook te mager voor zo'n oudje. En ja, ik verwijt het mezelf wel.

Jet ik heb nog psylium, daar kan ik hem wel een kuurtje van doen, maar hij is verder niet koliekerig of zo.

Op jullie afraden ga ik hem geen mais geven. Hoop dat Kramers snel alles levert.

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 13:18

En nog wat, ik hoop maar dat het een snee is. Ik heb het niet goed kunnen zien, maar er zal toch niet nog meer aan de hand zijn? Als het van inwendig komt, dan zou hij toch uit 2 neusgaten bloeden denk ik?

Ik ga weer met hem tuttelen in afwachting van de da.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:23

Wanneer is hij voor het laatst ontwormt? Heeft hij mogelijk zand binnen kunnen krijgen?

Bloeden uit één neusgat kan juist wel duiden op problemen binnenin. Maar eerst de DA maar eens afwachten :) Beterschap voor de arme oude man!

thequeensmum
Berichten: 3554
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:29

Wat een verdrietige situatie. Hoop dat het goed komt

Monique1963

Berichten: 8659
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 13:31

En ik kom net in het land, is Callas enorm kreupel op rechtsvoor!!! WAT IS DIT???? IK word gek.

Besje

Berichten: 834
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:35

he bah Monique... Klinkt inderdaad niet fijn... We kunnen allemaal zeggen dat je je best doet en het jezelf niet mag verwijten, maar dat doe je waarschijnlijk toch, dat maakt je een topbaasje...

Hopelijk is Shadow snel terug opgeknapt :) en wat Calles betreft, plots kreupel kan goed een hoefzweer zijn... Hopelijk is het voor ook iets eenvoudigs dat snel opgelost is... Voordeel: de dierenarts is al onderweg

wij duimen voor jullie!

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:36

Heb je eikels liggen in het land? Of planten van de Nachtschade familie?

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:37

Vanuit het niets ineens enorm kreupel duidt vaak op een hoefzweer inderdaad :j

Sintara

Berichten: 7430
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:38

Wat betreft callas eens wbt hoefzweer