[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:58

Monique1963 schreef:
CoRiNa1983, Kpet, leuk dat jullie ook meelezen.

Zondag 22-11-2015

Om haar te wennen aan geluiden waar ze vaak voor schrikt zijn we in het bos bij ons huis gaan trainen. Ik erop en mijn vriend erachter en stokken breken en stokken in de struiken gooien. Ikzelf ook tegen takken tikken, met mijn voeten en mijn handen, En iedere keer schrikt ze weer. Niet een spring-schrik, maar een rilling-schrik. Arm dier, iedere keer weer, iedere keer weer. Het voelt als pesten, maar ze moet toch leren dat het niet erg is en dat brekende takken haar geen pijn doen. We kwamen weer doorweekt terug.

Soms vraag ik me af of ik moet stoppen haar te pesten en haar maar een paar jaar in de wei moet laten staan om geestelijk volwassen te worden en een ander paard moet kopen, maar dat zou wel een enorme aanslag op onze reserves zijn, en alhoewel mijn vriend het zelf heeft voorgesteld, voel ik me dan toch schuldig tov hem.

Naar de fokker toe heb ik nog een keer een sms'je gestuurd. Ja, ze was erg druk en had geen tijd gehad mijn mail te beantwoorden, maar het kwam erop neer dat Callas bij hun nooit bang is geweest. Ja, duh, dat is ook logisch natuurlijk. Ze is daar volgens mij nooit alleen naar buiten geweest. Daar had ze de bescherming van een grote kudde en hier moet ze het ineens allemaal zelf doen. Dat is een heel grote verantwoording voor haar om ineens een kudde te hebben.

De Daltons. Niet door mij zo neergezet, dit is echt 100% toeval, tijdens het middagdutje.

[ [url=m/vZjJ38.jpg]Afbeelding[/url] ]

De oud-collega met de twee tinkers waarvan de ene op zijn 12e gezeglijk werd, heb ik om advies gemaild, hij heeft me aangeraden hulp te zoeken. Ik zou niet weten waar en wie. En wat zal dat niet kosten? En het achterlijke is, dat ik 20 jaar geleden in NL, degene was die bij probleempaarden gehaald werd! En men was nog tevreden ook over mijn resultaten. Hoe kan het dan nu, dat ik in alle opzichten faal. Wat zie ik over het hoofd?

Afijn, op een rit van een half uur, is 3x schrikken maar 3 minuten, dus dan heb ik toch 27 minuten lol! Maar de vraag is of Callas er ook zoveel lol in heeft. Daar was het toch om te doen, je koopt een paard om jouw en zijn plezier. Behalve grazen heb ik geloof ik nog niet echt iets gevonden dat ze leuk vindt, behalve dat ze mij aangesteld heeft als "kroeler-tussen-navel-en-uier, hahaha. O en ze vindt natuurlijk mijn koekjes leuk!

Leuke foto! Ik kocht na 40 jaar ervaring met andere rassen ook ooit een jonge Tinker. Normaal wil ik geen jong paard maar ik dacht toen dat Tinkers zo braaf zijn dat ik dat wel zou kunnen. Niet dus.Het leek een volledig andere diersoort dan andere paarden,en reageerde ook op een manier die mij totaal vreemd was.Ik had niet jouw moed en doorzettingsvermogen en moest opgeven.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:34

Jeetje ik blijf geboeid door je!
Ook ik kocht een jonge tinker en men wat heb ik me vergist. Dacht dat het een makkie zou worden. Pas na 3 jaar kan ik zeggen dat we echt een team zijn en hem echt durf te laten gaan als de situatie daar naar is.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:50

Woensdag 2-12-2015
Op het kleine veldje dat eigenlijk de grootte heeft van een grote volte, ben ik toch begonnen met een soort van in de bak rijden. Ik oefen achterwaarts, dat kunnen we al 5 passen onder het zadel en ook ben ik begonnen te trainen met te leren dat je ook langzaam kunt draven ipv altijd volop voorwaarts. Want daar heb ik absoluut niet over te klagen, voorwaarts is ze wel! En die oefening doe ik op het bit, want madammeke ongeduld is veel te ongedurig om rustig te willen draven. En we kunnen stilstaan. Al 15 tellen. Het gaat steeds beter.
Overigens als we door het dorpje rijden en we komen mensen tegen, die altijd vol lof zijn over de mooie verschijning van Callas, dan kan ze heel goed stilstaan. Kletsen is gezellig. Dat vindt ze leuk. Mensen die haar aaien en soms geef ik die mensen wat brokjes zodat ze dat aan Callas kunnen geven, dat vinden die mensen leuk en Callas ook. Dus zodra er een mens op ons pad komt, dan wil Callas al gaan stilstaan om te beppen. Dat vind ik dan weer supergrappig van haar.

Zondag 6-12-2015.
Gisteren had ik op de IGN-kaart een ritje uitgezocht van 5km. Met stappen alleen een uurtje en met wat draf erbij een half uurtje ongeveer. Ik had een wandelgps mee om onze track later nog eens te kunnen nazien. Callas was fijn voorwaarts volgens mij hadden we er allebei zin in. Ik rijd via een bekend bospad, naar een houtvestersweg even hoger gelegen.

Vanaf daar zegt de IGN-kaart dat er een smal paadje richting het dorpje gaat. Het valt niet mee iedere keer op de kaart te kijken, want de leesbril moet op en Callas wil niet stilstaan. Maar toch heb ik het pad gevonden. Wel een heel erg heftig pad! Dat kun je natuurlijk op een kaart niet zien. Ik kan wel aan de hoogtelijnen zien of er veel relief in het pad zit, maar ik kan uiteraard niet de toestand van het pad zien. Het was ook een heel normaal pad in het begin, leuk pad. Maar het werd steeds rotsiger. Bij iedere rots vroeg ik me af, ga ik verder, of ga ik terug. Callas maakt het niet uit, die ziet geen gevaar en wil gewoon als een soort klimgeit naar boven denderen. Liefst in galop. En volgens mij is dat wat ze wel heel leuk vindt. En na ieder overwonnen rotsblok hoopte ik dat het bospad weer normaal zou doen...

Toen het na een poosje nog steeds niet normaal ging doen, vond ik het te link worden en wilde ik terug. Dat van dat denderen dat wilde ze ook naar beneden. Maar dat mocht absoluut niet van mij, dat zou levenslink zijn geweest voor haar, ze kan zomaar een been breken op die rotsen. Dus op het bit genomen en wat een goede oefening was dit! Iedere afstap moest ze netjes van mij wachten, zodat ik goed kon bekijken waar we het beste heen konden stappen. De afdaling heeft tien keer zo lang geduurd als omhoog, maar wat een kanjer is ze dan! Zo knap dat ze dat kan en dan ook nog met hoefschoenen aan en dat ze goed luisterde was echt teamwork. Volgens mij vindt ze zulke uitdagingen wel heel leuk!

Onderaan het pad aangekomen, zag ik een eind verderop een beter pad waarvan ik me afvroeg of dat niet het bedoelde pad was. Het was inderdaad een beter pad, maar liep dood in een weide.
Daar wilde ik haar lekker even laten grazen, maar ze was veel te onrustig en taalde niet naar het gras. Ik ben voor het eerst tijdens een rit afgestapt en heb haar hoofd naar beneden gebracht naar het gras. Niks hoor, niet eten. Maar het geplukte gras dat ik haar aanbood, nam ze wel met graagte aan. Soms zou ik zo graag even in haar koppie kunnen kijken, waarom ze redeneert zoals ze redeneert en doet zoals ze doet.

Toen realiseerde ik me dat ik eigenlijk moest plassen, hahaha, dat was wel heel erg vreemd wat het vrouwtje nu deed, daar moest ze toch eens naar kijken. Maar goed dat het midden in de bossen was en dat niemand een foto kon maken, want dit moet er toch wel heel raar uitgezien hebben... LOL.
En toen moest ik weer opstijgen. Bleef ze gewoon stilstaan! Als in helemaal stilstaan. Geen poot verkeerd. Niet etend stilstaan, maar gewoon netjes stilstaan. Ik begrijp geen jota van haar, maar was uiteraard verrast, deze keer op een prettige manier.

Dit pad weer terug af en op zoek naar het goede pad. Toen ging mijn gsm. Heb ik altijd bij me voor nood. Callas hing zowat in een boom van schrik door het geluid, ik moest er eigenlijk om lachen. Mijn vriend belde ongerust of alles wel goed was, ik was al zo lang weg. Kijk ik naar de tijd, waren we al 2 uur onderweg!
Niet goed! Dus de rest van het avontuur laten zitten en rustig naar huis teruggestapt. Dit keer was ze ook doorweekt van het zweet, maar nu van inspanning denk ik. Haar lekker verwend op stal en onder een luchtig zweetdekentje laten uitdampen.
Het was een rare, maar fijne ervaring geweest.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:01

Elke keer kijk ik of er weer een vervolg is en ja hoor! Vind die foto dat alle vier jouw paarden naast elkaar staan geweldig! Vind het echt knap hoe je toch elke keer doorzet en zie toch veel vorderingen in jullie band! Dat rijden in z'n tunnel zou ik toch eng vinden. Als ze steigert ofzo. Wat ik ook knap vind is dat je toch alles beredeneert vanuit Callas haar standpunt. Ze is wel een plaatje!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:08

Dank overigens aan iedereen die bevestigt dat ik niet de enige ben die door een zure appel moest heenbijten. Voor degene die na járen doorgaan een goede band hebben opgebouwd, chapeau! Voor degene die ermee gekapt zijn, begrip!

Ik had niet in mijn logboek genoteerd dat ik na het motorcrossincident, een geluidsopname van motorcrossers heb afgespeeld in de stal. ik heb daar een hele poos iedere dag dat T*ring-geluid afgespeeld, in de hoop dat ze kon wennen aan dit geluid. Maar ik herinnerde het me ineens en wilde het toch nog even gemeld hebben.

EvelienKiss

Berichten: 941
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:20

Heerlijk om de ervaringen van een ander zo gedetailleerd te lezen. Ik heb mijn eerste jaar met mijn paardje ook als een enorme uitdaging ervaring. Ik ben onder de indruk van je ambitie, moed en soort van naïviteit, want je doet zo en verwacht veel als ik het met mezelf vergelijk. We zitten nu pas op zes weken. Toen ik mijn paardje zes weken had, was ik nog maar het terrein rondom de boerderij aan het verkennen naast het paard :'). Maar goed, daardoor vind ik het juist reuze interessant. Blijf zo eerlijk en verhalend. Hopelijk lukt het ons bokkers om niet al te veel te oordelen (want de beste stuurlui....) Je logboek is een aanwinst op bokt!

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 23:35

Welkom EvelienKiss in dit vervolgverhaal en jij ook dank, net als zovelen voor jullie complimenten. ik heb niet het gevoel dat ik die verdien, maar ok, het is wel lief.

Voor vandaag stop ik weer even met het vertalen van mijn logboek. De reden dat ik hem in het Frans getikt had, is dat ik hem ooit aan de fokker wilde laten lezen.

Morgen weer verder.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:43

Grappig om dit te lezen van een !eeftijds genoot. Ik heb alleen als super braaf paard voor een Engels volbloed gekozen. Deze paarden zijn getraind en hebben al veel meegemaakt. Ik heb nu mijn 2e en ook deze is ideaal vooral voor buiten. Verkeers mak en lekker snel in dit bos.
Maar.....ik heb bij mijn vorige ev, een bijrijdster gehad die tegen wat dingen aan liep. Hij staakte bij haar onder weg en wilde dan niet verder :( . Zij belde mij dan en ik stapte op en er was niets aan de hand. Zo speelde er wel meer dingen, waar zij moeite mee had en ik totaal niet. Dus pas op, dat je je niet in het ootje laat nemen hoor..

Succes, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 01:08

Die foto van 4 op een rij is werkelijk hilarisch, en wat zal je gelachen hebben toen je ze zo zag staan. Lijkt hier in elk geval al een wat stabielere kudde.brrrr die tunnel... En de motoren, oef dat zou die van mij ook niet getrokken hebben. Morgen weer verder? :):) :j

Lucia88

Berichten: 537
Geregistreerd: 06-06-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:37

Nog steeds erg herkenbaar en leuk geschreven! De schrik-perikelen heb ik met mijn bomproove-brave fjord ook gehad, die waar iedereen mee en op kan en die van geen enkel schrikparcours op kijkt: de eerste lange buitenritten waren heen en weer springen, achteruit, vanuit een harde draf ineens stoppen, en altijd alleen om wegvliegende vogels, vallende blaadjes, knappende takjes, nooit van inhalend landbouwverkeer of zeiltjes e.d.
Inmiddels reageert ze er nog af en toe op, vooral in het begin van de buitenrit als ze nog erg fit is en we vreemd terrein op gaan, maar dat is snel klaar, nu is het gewoon een beetje gekkigheid, even reageren vanuit enthousiasme.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:38

ik lees je dagboek ook met interesse en plezier. ik kan me jouw frustratie zoooo voorstellen.

ons super goudeerlijke en brave paard was in het begin ook niet zo makkelijk. het heeft echt tijd gekost voor we elkaar vertrouwden.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:42

Hier ook een stille meelezer. Elke ochtend en elke avond (en eigenlijk tussendoor ook nog een paar keer) kijk ik of je weer wat heb gepost. Je schrijfstijl leest heerlijk en ik vind het ook heel herkenbaar allemaal.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:42

Je verhalen zijn heerlijk om te lezen! Dapper dat je zo door hebt gezet, ik ben benieuwd hoe dit afloopt haha.. ik volg! :D

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:39

Jeetje ook ik volg vol spanning!
Respect voor hoe je handelt en het niet zomaar opgeeft, en dat terwijl je op zoek was naar heel iets anders.
Ik heb persoonlijk echt niks met tinkers, vooral omdat ik vaak genoeg heb gezien hoe ontzettend koppig ze kunnen zijn.
Maar dat je zo door weet te gaan, ben wel heel benieuwd hoe dit verhaal verder gaat.
Ik heb zelf een merrie waar ik ook zelden een rustig buitenritje mee kan maken, zelfde als Callas, grassprietjes die de verkeerde kant opwaaien, takjes etc alles is en blijft eng, heb haar 15 jaar al maar zal het er nooit uit krijgen ben ik bang, maar ze gaat nooit meer bij mij weg.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:07

Santos, Romy1234, Anne-Bento, Amyd, Empty Words, welkom in Callas' volgtopic

maandag 7 december 2015.

Vandaag het kleinste rondje dorpje gedaan. Weer iets nieuws meegemaakt, Callas hinnikt naar autoalarms! Ergens ging een alarm af en dat beantwoordde zij! Hilarisch! Ze werd er helemaal opgewonden van. Dat was wel weer jammer dan en toen ze voor de zoveelste keer een container eng vond die daar al 100 jaar staat, was mijn begrip een beetje op. Ik heb haar een grote mond gegeven en hop naar de container gedreven. Maar even leek dat averechts te werken omdat ze er voor leek te willen vluchten. Haar tussen mijn benen gehouden vóór de container en verplicht kijken naar het ding. Ben ik afgestapt en kloppen en bonken, klep open en dicht, nou het was nog steeds heel eng, maar minder als ze dacht. Dus toch hoofd uitstrekken om te snuffen en uitgebreid beloond. Opstappen zag ik hier even niet zitten op straat en dus verder gewandeld aan de hand. Staat er een eind verder weer een container. Hier in het dorpje staan die dingen overal. Tuurlijk weer eng, ik heb dit keer maar gewoon niets gezegd. Ik geloof dat het geen moer uitmaakt of ik nu boos praat of lief praat. Afijn, weer hetzelfde ritueel. Nou ja, ik ben al blij als ze wil snuffen. Volgende container weer eng. Zucht, wat een gedoe. Met een grote boog eromheen en alleen met een superlange hals willen snuffen. Maar goed, daar moet ik dan maar tevreden mee zijn.

Dinsdag 8-12-2015
En vandaag hebben we twee superoverwinningen bereikt! Rijd ik lekker in het bos, loopt er een meneer met een hond. Ik heb al eerder gemerkt dat de mensen hier paarden helemaal niet gewend zijn en de dieren die hier wonen, koeien, honden etc hebben ook nog nooit paarden gezien. Dit was een soort jachthond en die vond ons erg eng. Hèhè eindelijk eens iemand die òns eng vindt in plaats van dat Callas hun eng vindt. Dus die meneer roept zijn hond die als een gek naar ons staat te blaffen. Dat doet Callas helemaal niets, dat blaffen. Maar de hond stond niet zo goed onder appèl en komt toch op ons afrennen. Daar schrok ze weer wel van, dus ze ging ervandoor. Na ik denk een meter of 20 had ik haar al onder controle en heb ik haar omgedraaid naar de hond toe. Die stopte natuurlijk met zijn achtervolging en nu was het onze beurt om dat beest achterna te zitten! Zo, take that! Victoire! En ik had echt het gevoel dat ze dacht, hé dat was leuk baas, nog een keertje?

Aan het einde van dit bospad gaat er een doorsteek naar de voie vert volgens de kaart.
(Noot voor de bokkers ingevoegd in de log: dat is een "groene" weg waar alleen wandelaars, fietsers en paarden zonder aanspanning mogen komen (nu hebben fietsers en wandelaars meestal geen aanspanning, hahhha). Bij ons in de omgeving is dit pad een oude spoorlijn die weggehaald is en mooi opgeknapt is voor recreactie, vandaar die oude spoortunnel uit het filmpje)
Kom ik daar aan, is het een trap! Niet zo'n trap die ik altijd naar beneden heb op een ander punt, die lekkere luie trap. Nee een trap trap als in zo ongeveer een mensentrap. Wat nu? Terug omhoog dat hele eind terug? Ze heeft al zoveel gedaan vandaag. Of afstappen en net als met het rotspad, voetje voor voetje? Moet wel heel erg oppassen dat ze niet erafglijdt, of erafglijdt en mij verplettert. Ik keek nog eens omhoog naar die helling waar we vanaf gekomen waren. Not funny. Dat is minimaal een uur terug met die steile helling erbij. Dat is veel te veel voor haar. Als ik de trap neem ben ik met tien minuten stappen thuis. Ik besluit het laatste. Het is een trap met plankjes die de aarde moeten tegenhouden, daar heeft ze wel grip tegen met haar hoefschoenen. Er zitten alleen naar pennen die uitsteken, maar op zich met hoefschoenen moet het kunnen. Ik sta te wikken en te wegen en merk ineens op dat ze keurig stilstaat! We gaan het doen. Volgens mij vindt ze dit net als met dat rotspad een gave uitdaging. We gaan ervoor! Teamwork!
Ik ben afgestapt en pal voor haar gaan staan. Zachtjes aan de bakstukken trekken van het halster. Kom kom kom, ze deed een pas met een voet en ho! Duwen tegen de bakstukken. Brokje. Kom, kom, kom, HO! Brokje. Waanzinnig! Ik kon haar helemaal op deze manier laten stappen waar ik wilde.
She did it! Dat ze de laatste treden met een grote sprong nam, vertel ik er natuurlijk even niet bij, maar ik ben echt mega-mega-supertrots op haar. Ik werd er zelfs emo van! Natuurlijk ook van de spanning die wegvloeide, maar vooral om dat ze dit zo goed doet, hierin heeft ze zo'n groot en moedig dapper hart, waarom heeft ze dan zo'n klein hartje met bijvoorbeeld een container.
Ze was ook braaf met opstappen en zoals altijd met lange teugel naar huis gestapt... Zoals de Fransen zeggen, Bravo, Callas!

Zomaar een foto van haar en Shadow op stal, de grote en de kleine harige monsters

Afbeelding

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:17

Nou in een dag je bijzondere verhaal over deze periode gelezen en soms met een grote glimlach en soms pfff...wat een paard maar dieren zijn dieren en ze is nog jong....
Hopelijk gaat je verhaal naar een mooie toekomst en heb je er een geweldig paard aan...

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:23

Het zweet staat me in de handen bij het lezen van de trapafdaling hihi.
Ik zie je buitenritten helemaal voor me zo duidelijk beschrijf je ze.
Chapeau voor je moed en doorzettingsvermogen! _/-\o_

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:30

Och TS, dat van die motoren is ons laatst ook gebeurd. En ik heb toch een een volleerd-buitenrij paard. Helaas waren ze bij ons niet zo coulant en hebben ze mijn paard tot 3x toe opgejaagd en 1x bijna aangereden, dat heeft nu wel de nodige gevolgen helaas...
Hoop dat Callas daar straks helemaal overheen komt!

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:33

Wat beschrijf je het weer heerlijk, fijn leeswerk is dit.
En o zo herkenbaar, een jong paard wat vele malen ingewikkelder is dan wat je ooit beoogd had :D ;)
De mijne heb ik nog steeds, maar het is na 12 jaar nog steeds geen betrouwbaar buitenrij paard helaas :n Maar wel echt mijn maatje, hij is wie hij is, daar heb ik het mee te doen :)

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:52

Ik vond het best leuk om de verhalen te lezen aanvankelijk. Maar we zitten nu na 13 pagina;s nog steeds in 2015. Ik vrees het niet te gaan volhouden tot 2017 :D :D :D

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:54

Babootje schreef:
Ik vond het best leuk om de verhalen te lezen aanvankelijk. Maar we zitten nu na 13 pagina;s nog steeds in 2015. Ik vrees het niet te gaan volhouden tot 2017 :D :D :D


Een beetje dit Ja! Of wij willen te snel naar de climax.. :D

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:09

Ooooh ik ben het topic vanmorgen tegen gekomen, en heb alles al gelezen. Wat schrijf jij leuk en boeiend, ik ben zo benieuwd hoe het af loopt!!
Ook superleuk voor jou dat je al zoveel volgers hebt. Het is wel moeilijk om niet bij je eerder geschreven berichten te kijken, omdat daar misschien spoilers in staan.
Laat die volgende update maar komen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:11

borstnoot schreef:
Het is wel moeilijk om niet bij je eerder geschreven berichten te kijken, omdat daar misschien spoilers in staan.


Dat was nog niet eens in mij opgekomen, maar nu vind ik dat ook moeilijk _O-

sunny43
Berichten: 1064
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:52

Grappig ik had laatst de paardenarts hier, die gaf aan dat hij vooral moeite heeft met paarden met vlekken... dat ie liever een jonge opgefokte hengst uit de weide haalt dan een paard met vlekken... omdat hij daar al te vaak onverwachte rare dingen mee heeft meegemaakt. Tinkers vond ie helemaal niets! Wat een heerlijk verhaal en ... misschien duurt het lang maar... we hebben de tijd en we moeten ook niet de hele dag door willen lezen.

Ik heb twee jaar geleden ook een paard erbij gekocht, ik wilde een gezond, betrouwbaar, en lekker kunnen tölten pony... voor buiten ritten, niet te jong. Tja betrouwbaar is ie, ingereden nauwelijks, niet te jong met 14... super moeilijke rug en houding... en de beloofde tölt? Die heb ik nog niet gevonden... Ach ja maar hij stond wel om de hoek... was eerder naar de andere kant van het land gereden, wat door gezondheidsbeperkingen niet eenvoudig was (chauffeur nodig, hotelletje geboekt etc) maar dat ging niet door, moedeloos werd ik er van.. en deze was lief en stond om de hoek... maar nu moet ik wel gaan dressuren om... zijn houding te verbeteren... goude paardje maar wel ... een uitdaging!

Ik lees lekker mee verder!

joey2010

Berichten: 4353
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:10

Ach ik vind het wel fin dat ze zo rustig Door haar verhaal gaat. Zo kun je het helemaal mee beleven.
Ik heb de tijd ;) .