[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 01:33

hoeraaaa, daar ben ik weer. Ha, ik heb tot 0 uur gewacht en ik heb weer saldo. Nee, ik kon ook niet lezen.

Ik had mijn hele saldo opgesurfd door filmpjes van de trt methode te kijken. Auw.

Lief dat jullie meeleefden. Het gaat goed. Vriendje is idd naar NL gegaan. Moest van mij. Hij zorgt eigenlijk zowat al vanaf dat ik op mijn stuitje viel in december voor de dieren en toen ik de 19e van Callas viel moest dat opnieuw en ook het huishouden en ook koken. Allerlei dingen aan die drie taken begonnen hem enorm te storen. Tien dagen eruit is goed. Ik red me prima alleen. In huis gebruik ik bijna de krukken niet meer.

Alles met de dieren was goed voorbereid. De ruif die we gemaakt hebben voor de paardjes waar 150 kilo in kan is ideaal. Ook voor in de toekomst is het fijn. Ik heb iedere dag even een knufmoment met Callas, waarbij ik moet opletten dat ze mijn bewegingen met mijn krukken niet verkeerd interpreteert. Erg grappig hoe zij die dingen absoluut meteen ziet als een verlengstuk van mijn lijf. Hoopvol voor toekomstige trainingen waarbij een stickje het verlengstuk van mijn arm zal zijn.

En zo lief, maandag kwamen vrienden voor tien dagen klaargemaakte maaltijden brengen.

Het boek vordert goed. Eerste schrapronde gehad, ik denk dat het boek nu iets van richting de 250 blz gaat krijgen ipv 666 blz lol.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:24

Hoi Mo fijn om weer wat van je te kunnen lezen.

Je herstel verloopt gelukkig voorspoedig +:)+ .
En het lijkt dat je je draai hebt gevonden zo met de krukken tussen de dieren.

Eerlijk gezegd ben ik blij dat je je boek ( een beetje maar :D ) hebt ingekort!
Dat leest wat gemakkelijker. :o .


Zo wat lief trouwens van je vrienden die je heerlijke maaltijden zijn komen brengen.
Alweer een zorg minder en meer tijd voor je boek :D .

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:48

Wat fijn! Ben heel benieuwd naar je boek en wat een topvrienden heb jij!

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:25

*\o/* dag mo *\o/* Je bent er weer. Leuk.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 10:01

Hoihoi, dank voor welkom retour, ik heb jullie gemist! Pien dank voor het waarnemen van de honneurs.

Ja het is ongelooflijk dat slechts 100 pagina's bokt met alleen mijn eigen teksten 666 boekbladzijden opleverde. Ik ga nu nog een tweede keer erdoorheen om nog meer in te korten, het is niet nodig om vijf keer te lezen dat Callas van een blaadje schrikt. Ik ga ook alle posts over Kabir samenvatten tot 1 hoofdstuk. Dan kijk ik hoeveel boekblz er overblijven. Ik heb een template, daaraan kan ik het zien. Ik wil wel graag het boek illustreren met foto's van Callas, in ieder geval zwart wit, hahaha, dat moet kunnen met een zwart wit paard, daar mis je niet veel aan als het in kleur had geweest. Maar ik wil zo rond de 250 blz blijven. Anders wordt het ook te duur.

Wat minder leuk is, is dat een van mijn katten gisteren raar deed, zo mauwen. Hij is oud en erg mager en nu is hij vanmorgen niet thuis gekomen om te eten. Ik ben bang dat hij een plekje heeft gezocht om ergens dood te gaan. Dat is rot. En ik kan niet ver gaan zoeken. Ga straks tot aan de brievenbus lopen en weer roepen. En de buren bellen of zij hem gezien hebben.

-Namiro-

Berichten: 1944
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:21

Daar is ze weer! :wave:

Fijn dat je je goed kunt redden in je uppie! *\o/*

Wat vervelend van de kat! Hopelijk komt hij nog thuis.. maar ik snap de gedachte. Katten zoeken indd vaak een eigen plekje om te sterven.. ;(

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 11:10

poes is terug, gelukkig!

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:53

Oef gelukkig is hij weer thuis!

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:13

Gelukkig weer thuis!

Avalanche

Berichten: 16225
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 04:59

Welkom terug Mo! Ik had je gemist. Fijn dat het goed gaat. Stoer hoor, hoe je het allemaal doet :D

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 09:39

hoi allemaal, Omdat deze kat wel eens in Callas stal komt, mag ik in haar topic wel over hem vertellen. Hij is oud en verschrikkelijk mager. Heb hem natuurlijk 3 weken helemaal niet gezien omdat ik niet beneden kwam. En toen kwam hij ook niet binnen. Eergisteren vond ik dat het niet meer normaal was zo mager. Oude katten zijn wel vager mager, maar dit. Buren gevraagd of ze me naar de dierenarts wilden brengen. Zijn zo lief, hebben dat gelijk gedaan. Ik vreesde echt dat poes zou moeten inslapen. Maar het gekke is, zijn vacht is goed, hij verhaart niet, en hij is ook niet duf. Wel erg verzwakt, onderkoeld en niet willen eten. Bloed gecontroleerd, geen nierproblemen. Hart goed. Conclusie. Gewoon oud en hij wil niet meer. Het schijnt dat sommige dieren als ze hun einde voelen naderen stoppen met eten. Ik was al bang dat hij zich zou gaan verstoppen om dood te gaan. Volgens de dierenarts is het psychisch. Was er iets veranderd bij ons. Ja twee dingen sinds een half jaar een hond erbij die erg opdringerig de kat wil likken. Erg lief, maar de kat wil het niet en loopt er vaak voor weg naar een plek waar de hond niet kan komen. En het andere is dat ik vanaf december met het val van het stuitje meer op bed heb gelegen boven, dan dat ik beneden ben geweest. Volgend de dierenarts kan dit de oorzaak zijn. Dus ik moet op zoek naar iets wat poes wel wil eten. Maakt niet uit wat het is, maar niet met zout erin natuurlijk. En verder heel veel verwennen. Omdat ik bang ben dat hij toch zich gaat verstoppen, zit hij nu binnen in een bench naast de kachel. Ieder uur krijgt hij van mij wat speciaal voer, maar ik moet het in zijn bekkie duwen. Ik ben in ieder geval blij dat hij er nog is en ik hoop dat hij uit zich zelf weer wil gaan eten.
Zoniet, dan moet ik zijn besluit te willen overlijden respecteren, maar dan mag hij wel met hulp van de dierenarts naar de regenboog gaan. Overlijden aan een hongerdood is zo verschrikkelijk langzaam en akelig. Dus dat heb ik ook op mijn bordje erbij. Mijn vriend komt woensdag thuis. Daar kijk ik wel naar uit. Ik heb gisteren erg veel meer moeten lopen dan ik de afgelopen maand gedaan heb. Ben ik kennelijk ook nog mijn pijnstiller gisterenavond vergeten en het is nu even zo niet grappig qua pijn. Ik vraag me ook af of ik na een maand nog steeds zoveel pijn hoor te hebben. Ik wacht nog 2 weken, omdat er 6 weken voor een breuk staat, maar als het dan nog zo is, dan moet ik maar weer naar de dokter. Afijn, zijn jullie weer bijgepraat over mij en mijn poes, LOL.

Met Callas gaat het goed, maar ze heeft helaas een fijne plank gevonden om te schuren. Haar manen zijn voor de helft eraf! Zo jammer. Maar goed, dat groeit wel weer aan, maar ze moet in de luizenzooi en dat heb ik telkens voor me uitgeschoven omdat ik er tegenop zie zo'n tijd te moeten staan. Afijn, van die dingen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:02

Kun je tegen de luizen niet van die pipetjes voor honden gebruiken? Dat is super weinig werk en erg effectief.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:31

Hopelijk vindt de kat het toch weer gezellig als jullie samen bij de kachel zitten. Inderdaad is nu zaak dat er eten in gaat, wat voor eten dan ook. Al vis geprobeerd? Daarvoor is een vriezer wel handig, ik had altijd een pakje koolvis in de vriezer liggen voor de katten (zijn ondertussen beiden ingeslapen, 21 geworden), daar deden ze haast een moord voor. Als ze gaan versterven kun je ze inderdaad beter door de dierenarts laten helpen. De ene van mij stopte ook met eten en lag alleen maar op haar vaste plekje te dutten/slapen. DA gaf aan dat dat nog zomaar een week kon aanlopen voordat ze dan dood zijn en dat is niet comfortabel voor de kat en heel naar voor het "personeel". Dus zoals jij het beschrijft zou ik kijken of hij weer wil gaan eten en anders inderdaad maar laten gaan. Sterkte :(:)

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:47

Haaa gelukkig, je bent er weer!
Ik moest wel lachen om die 666 bladzijdes }:)
Toepasselijk voor jullie, haha!

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:50

Vervelend Mo, dat gedonder met je kat. Kun je er eigenlijk nu niet bij hebben want is ook zo zielig ook al is het de natuur. Ook vervelend dat je zoveel pijn hebt. Sterkte met alles. Knuffel.

-Namiro-

Berichten: 1944
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:00

Oooh wat naar.. voor jou en voor poes!
Hopelijk krijgt hij nu een boost nu hij overladen wordt met TLC en anders zou ik er niet te lang mee tobben. Dit is voor jou en voor poes niet fijn.

Zonde van de manen van Callas, maar dat groeit wel weer bij. Eerst jouw gezondheid. Klinkt toch niet goed zoveel pijn!

Sterkte! :(:)

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:07

Hoi Monique, hoe gaat t nu? Met jou, Callas en poes?
Geduld gewenst met alles :(:)

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 10:07

Hi allemaal, Poes is helaas met hulp van de dierenarts ingeslapen deze week. Poes wilde duidelijk niet meer. Dierenarts kon niets vinden, nieren waren goed, hart was goed, lever was goed, maar da zei, oude katten voelen soms hun tijd komen en stoppen dan met eten. Ik heb poes drie dagen binnen gehouden in een bench om van allerlei lekkere hapjes te geven, maar hij wilde niet. Dwangvoederen om alles op gang te helpen dat ie weer trek zou krijgen lukte niet. In die drie dagen bench dronk hij wel maar had geen ontlasting. Dat betekende dat hij vóór die drie dagen al dágen niets gegeten had. Ik vond het te triest, hongerdood leek me zo vreselijk. Dus dierenarts gevraagd te komen.

Met mij gaat het wel. Het gaat helaas nog niet zo snel als ik wil. Ik zit nu op 5 weken en ik kan zonder krukken lopen, maar niet als normaal en zeker niet zonder pijn. Heb vanmorgen voor het eerst weer uitgemest, 1 krui, pfff, vind dat lijf niet leuk. Heb nog steeds pijnstillers voor een week nu nog. Dan is het 6 weken en moet het over zijn. mwah.

Het boek vordert goed. Het is 250 blz gebleven (lol Benthhh het waren er officieel 663, maar ik overdreef het ietsjes) en ik ben het voor de tweede keer aan het controleren en heb nog 100 blz te gaan. Ik doe er 30 op een dag. Dinsdag gaat fotografe Jolliegirl met Els en tinker Duuk foto's in de branding maken voor de kaft. Ben ik heel nieuwsgierig naar! Zo'n leuk traject!

Met Callas gaat het wel goed. Ze is nu gewoon paard in de kudde en eet en drinkt en poept en slaapt, in het land wel te verstaan. Het is al een poos fijn weer en in de uitloopstallen en groepstal die ik heb leven ze hun leventje. Af en toe schrikken ze nog ergens van en komen hard omhoog galopperen.

De TRT methode wil ik tzt met Callas gaan doen, maar ik ga het pas doen als ik weer echt goed kan lopen. Dus Callas heeft een rustpauze. Misschien wel goed voor ons beide.

Gypsy dank voor je tip met hondenpipetjes, maar ik durf sinds ze koliek kreeg van kinderluismiddel, niets anders meer te gebruiken dan wat voor vee geschikt is.

pien_2010

Berichten: 43713
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:46

Sterkte Mo met Poes :(:) . Altijd rot om een dier in te laten slapen. Maar inderdaad op = op.
Het klinkt niet slecht hoe het met je gaat en je boek schiet echt wel al op. Leuk hoor. Je hebt een boek al verkocht :j }>

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-19 12:00

Hi Pien, ja zo waardeloos altijd, je weet dat je een dier gaat overleven, maar het blijft erg rot. Ik heb nu gezegd dat ik een uitsterfbeleid ga houden. Ik ga nog maar 1 kat, 1 hond, 2 paardjes overhouden tzt en neem er niets meer bij. Beloofde zij plechtig.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 16:21

Mo misschien een domme vraag maar het boek schrijf je in het Nederlands?
Helaas is mijn Frans erg slecht! _O- .

Ik denk dat voor jullie beide even rustpauze goed is.
En ik denk dat de TRT methode eens heel goed kan gaan werken voor jullie.
Ze gaat leren om op een andere manier te gaan reageren en hoe ze zelf ontspanning in haar lichaam kan brengen.

Sterkte met het verlies van je kat.
Ze heeft het zelf aangegeven dat het op was voor haar Y;(

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:52

joey2010 schreef:
Mo misschien een domme vraag maar het boek schrijf je in het Nederlands?
Helaas is mijn Frans erg slecht! _O- .

Ik denk dat voor jullie beide even rustpauze goed is.
En ik denk dat de TRT methode eens heel goed kan gaan werken voor jullie.
Ze gaat leren om op een andere manier te gaan reageren en hoe ze zelf ontspanning in haar lichaam kan brengen.

Sterkte met het verlies van je kat.
Ze heeft het zelf aangegeven dat het op was voor haar Y;(


Denk het wel, Mo schrijft het boek namelijk aan de hand van haar posts in dit topic. Ik denk dat het te veel werk zou zijn om 666 pagina's bij voorbaat al naar het Frans te vertalen.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 09:21

Hi Joey en Daphara, ja het boek wordt in het Nederlands, alhoewel Frans niet zo vreemd zou zijn want het eerste deel van het dagboek had ik in het Frans geschreven oorspronkelijk omdat ik het aan de fokker heb gestuurd.

Goed, dan een update over hoe het nu gaat met Callas. Gisteren voor het eerst Callas gepoetst. Dat was niet zo'n succes. Ze is nu vijf weken helemaal niet door de hand geweest of nauwelijks en ervoor 3 keer rijden en ook een maand of langer niets. Ze lijkt alles ontleerd te zijn. Wel heeft ze respect voor me, ze loopt niet door me heen, maar stilstaan op de poetsplaats zo braaf als ze normaal doet zonder halster zonder touw, neuh. Dat vond ik een jammere ontwikkeling. Ze wordt zeg maar steeds verwilderder naarmate ik niets met haar doe? Is dat het? Ik heb meteen heel boos gedaan (let op ik was niet boos, maar heb boos gedaan, knap hè?) en dat had wel invloed, want de eerste keer ging ze terugstaan en kauwen. De tweede en derde keer was ze gewoon stout en vervelend. En daarbij werd ik gelijk op de plaats teruggezet door haar, want mijn been is nog niet zo goed dat ik haar kon inhalen toen ze op weg ging naar het hooi. Ik durf ook nog niet zo veel met mijn been. Dus heb ik haar vastgezet en uiteraard is het dan goed, maar het geeft aan waar we nu staan. Ik heb ze gisteren ook naar het hoge land gebracht zelf, maar ook met ze aan de hand lopen, vond ik achteraf niet zo'n goed plan. Callas was wel heel braaf achter me, maar Poupette moest erg trekken en dat trekt mijn been nog niet.

Dus helaas ben ik even terug op de plaats gezet en is het gewoon nog niet verstandig iets te doen met haar tot ik echt geen pijn meer heb. Ik heb de pijnstilling afgebouwd naar 1 per dag, dat heb ik nog 4 dagen en daarna zal ik het met gewone paracetamol of ibuprofen oid moeten doen.

Inmiddels is de tekst van het boek af. Ik wil nog wel een voorwoord, nawoord, dankwoord etc schrijven, maar de kern is af.
En dat brengt me bij het volgende. Nu ik mijn hele eigen verhaal in één keer heb gelezen, valt me op dat het omkeren veel vaker is gebeurd dan ik onthouden had. Ik had het een keer of vier onthouden, maar het is tientallen keren gebeurd.

Ook viel me nu op dat ze minstens een keer of vijf zomaar uit het niets gebokt heeft. Bij stilstaan bijvoorbeeld op een rit. Echt zonder reden, zonder dat ze aangaf gestrest te zijn of ergens bang voor te zijn. Zomaar één bok en meteen hals erna laag, niet erna willen wegrennen, niet erna verder stout doen. Zo raar. Haar rug is nagekeken die is goed. Als het iets met het zadel zou zijn, zou het vaker gebeurd moeten zijn, maar het is zomaar in die 3,5 jaar dat ik haar heb een aantal keer gebeurd. Alsof er kortsluiting is. Ze zal toch geen hersentumor hebben?

Afijn, ik zal nog veel geduld moeten hebben om überhaupt zelfs weer te gaan poetsen. Want kennelijk moet ik haar weer heel duidelijk vertellen wat haar plaats is, dat is geen probleem, maar lichamelijk kan ik dat nu niet, dus dat is niet handig want iedere keer dat ze vervelend kan zijn omdat ik haar niet aankan, is voor haar een bevestiging natuurlijk dat zij mag klieren.

Ondertussen ben ik aan het kijken waar ik een pssm test ga heensturen.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:55

Jammer dat ie niet in het Frans is, haha! Goede leerstof :Y)
Nee hoor, snap het!

Jeetje Mo.. wat een gedoe zeg.. doe je wel voorzichtig en rustig aan met je lichaam?
Het is een ***besef dat je misschien weer ‘opnieuw’ moet beginnen met Callas, maar jouw eigen veiligheid en gezondheid gaat voor!
Denk wel dat dit de goede stapjes weer zijn om te zetten zodra je lichaam het goed toelaat! Gewoon weer klein beginnen.

joey2010

Berichten: 4354
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 10:56

Ik heb hem toen bij https://www.combibreed.com/nl-nl/Websho ... artner-lab laten testen.
Na 10 werkdagen had ik de uitslag.

Even over het bokken zonder reden.
De mijne had me 3 jaar geleden ook zonder reden eraf gebokt.
Gewoon met n berg omlaag lopen . Hij liep toen zo traag en ging steeds stil staan waardoor ik hem even heb "aangepakt" dat hij toch maar gewoon moest doorlopen en niet zo treuzelen. Zo uit het niets deed hij zijn hoofd omlaag en gaf zo'n flinke bok dat ik over zijn nek vloog.
Toen wist ik dat er iets aan de hand moest zijn want hij doet alleen uit joligheid met galopperen wat bokjes geven die ik heel makkelijk kan uitzitten.
De Da is gekomen en heeft hem na onderzoek alle 4 de voeten op foto gezet. Ze vond hem nl wat korter lopen. En aangezien hij gevoelig is voor hoefbevangen dacht ze dat het hieraan lag. Op de foto zagen we een stukje bot afgebroken wat tussen het hoefgewricht zat. Ik heb het bij Equitom laten weghalen. Daarna heeft hij mij er nooit meer eraf gebokt. Gelukkig heb ik hem van veulen af en we kennen elkaar door en door.
Het hoeft natuurlijk niks te zijn bij Callas maar wilde even mijn verhaal over het bokken geven.