[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 18:44

We kunnen overigens wel heel erg genieten van wel lekker eten in het weekend of zo, maar gewoon doordeweeks is het een noodzakelijk kwaad

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:26

OK, duidelijk. Wij zijn echte bourgondiërs en ik hou van koken, en uren in de keuken staan en dan lekker opeten. Soms veganistisch, zelden vlees, meestal vegetarisch.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 19:27

LOL, dan woon je in het verkeerde departement, Pien ;-) Moet je naar Bourgondië verhuizen!

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:32

_O- _O- ik woon hier prima in de Limousin :P en met hulp van veganistische en vegetarische bokkers heb ik in twee weken tijd zoveel heerlijke nieuwe recepten uitgeprobeerd :9 :9 . Fantastisch en zo leuk (het regent hier zo verschrikkelijk en als ik niet verf bij mijn vriendin dan kook ik veel en lekker. We kunnen toch niets doen op dit moment, zelfs niet paardrijden). Dus én verantwoord eten en bourgondisch en ik verveel me niet, in tegendeel, heerlijke combinatie.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 19:35

Klinkt helemaal goed Pien! Geniet van het leven, dat is het belangrijkste!

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:00

Monique1963 schreef:
Wij gaan 1x pm naar een grote supermarkt. Ik koop verse groente voor de eerste week, voor de tweede week langere verse groente, dus wortel, bloemkool etc, de derde week redden we het daar ook vaak nog mee aangevuld met wat blikjes en de laatste week doen we slecht maar lekker. Veel pasta's met blikjes. Ik heb een heel kleine koelkast, voor een kitchenette is hij, en daar heb ik genoeg aan. er zit een minivriesvakje bij, maar daar kan een zak friet in en dan zit ie vol. We hebben als vegan bijna niets om koel te moeten houden. Meeste groenten blijven beter buiten de koelkast. Het enige wat er in de koelkast staat is dan opengebroken potten jam, augurkjes etc sojamelk, sojaboter en sojatoetjes. That's all. We hebben ook niet zoveel nodig, we geven allebei niet zoveel om eten.

Ik ben vegetarier tegen veganisme aan. Maar ik heb wel een diepvries voor brood.Want dat blijft toch ook maar enkele dagen goed anders.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 20:07

Wat leuk dat jullie ook zo weinig/geen vlees eten, Anjali, van Pien wist ik het. Brood handig inderdaad. Ik eet alleen nauwelijks brood. Mijn vriend wel, die bakt 2x pw een brood voor zichzelf.

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:28

Hier ook een vegetariër. Ben helaas erg gek op yoghurt, dus niet veganistisch

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 20:30

Ik hoop niet dat ik weer een pb krijg over dat het niet over Callas gaat, hahaha,

maar jeetje wat leuk jeetje dat jij ook geen vlees eet. Vind je yoghurt van soja niet lekker? Ik weet niet of ze in NL sojaSun hebben, maar dat vind ik echt prima!

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:32

Monique1963 schreef:
Wat leuk dat jullie ook zo weinig/geen vlees eten, Anjali, van Pien wist ik het. Brood handig inderdaad. Ik eet alleen nauwelijks brood. Mijn vriend wel, die bakt 2x pw een brood voor zichzelf.

Zelfgebakken brood is natuurlijk het lekkerste! En als je dat twee keer per week doet hoef je niets in te vriezen inderdaad.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 20:34

In de broodmachine hoor Anjali, maar in ieder geval altijd vers en geen houdbaarheidsmiddelen, of hoe zeg je dat. En geen km maken voor naar de bakker.

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:35

Monique1963 schreef:
Ik hoop niet dat ik weer een pb krijg over dat het niet over Callas gaat, hahaha,

maar jeetje wat leuk jeetje dat jij ook geen vlees eet. Vind je yoghurt van soja niet lekker? Ik weet niet of ze in NL sojaSun hebben, maar dat vind ik echt prima!

Hier in Ned. hebben ze overal Soya Yofu van Alpro. In verschillende smaken.Dat mag geen yoghurt genoemd worden omdat het niet van koemelk is,maar van soja"melk".

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 21:03

anjali schreef:
Hier in Ned. hebben ze overal Soya Yofu van Alpro. In verschillende smaken.Dat mag geen yoghurt genoemd worden omdat het niet van koemelk is,maar van soja"melk".


maar smaakt het lekker en is het een goede vervanger voor yoghurt?

Hier zeker de smaakjesyoghurt, merk je niets aan. Zou zo echte melk yoghurt kunnen zijn.

tamary

Berichten: 29224
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:13

Vega hier betekent pijnstillers vreten (en ja dat is incl veel groentes, noten, ei en zuivel). Wel eens met ellende bioindustrie, dus bezig met eigen vlees te fokken en slachten (zover als dat zelf mag, slager vinden is wat lastiger voor 1-2 dieren tegelijk).

jeetje77

Berichten: 3481
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:23

Monique1963 schreef:
maar jeetje wat leuk jeetje dat jij ook geen vlees eet. Vind je yoghurt van soja niet lekker? Ik weet niet of ze in NL sojaSun hebben, maar dat vind ik echt prima!



Ik weet het niet, ik het de smaakjes variant van de alpro soja wel eens geprobeerd, die vond ik niet zo lekker. De gewone stond ik eigenlijk met donderdag bij de supermarkt maar te kijken en bij te twijfelen. SojaSun kennen we iig hier in het hoge noorden niet.

En eitjes heb ik altijd van mijn eigen kipjes.

SassyMoon
Berichten: 298
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:27

Ik eet zoveel mogelijk vegan (en anders vega) en aangezien Callas ook vegan eet is het zeker on topic! :o

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 10:35

Callas vindt het inderdaad fijn dat er vega's zijn LOL Maar ze baalt een beetje vandaag, want ze kan niet naar buiten. te glad. Het is namelijk zo, als ze naar buiten moet, wil ze nog liever in de stal blijven, maar als ze niet naar buiten kan, dan wil ze wel heeeeeel graag. tja.

pien_2010

Berichten: 43715
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:37

Hier wil ik nog eventjes op in gaan:
Citaat:
Superlief, maar zelfredzaamheid viert hier hoogtij hoor. En dan zou jouw man gaan stressen. Nee joh, helemaal niet doen. Bovendien ben je niet dol op Callas, dan zou je tegen je zin dingen gaan doen.
Het niet zo dol zijn op Callas heeft vooral te maken dat ik het een linkerd vind en heel bezorgd was en ben om jouw gezondheid. Ik hou gewoon niet zo van dit soort paarden. De prijs die baasjes betalen vind ik zelf gewoon te hoog. Dat neemt niet weg dat ik er dan wel goed voor kan zorgen en er gewoon normaal tegen kan doen.

Hier staan de paarden op de wei. Kan gelukkig wel ook al heeft het ook gevroren. Wouw wat gingen ze uit hun plaat. Bokken en galopperen. Prachtig om te zien die twee stoere merens paarden <3
Sterkte met Callas vandaag.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 10:39

En dat bokken en galopperen durf ik hier niet aan. Ik ken jouw land, dat is mooi plat. Bij mij op de heuvel, moet ik er niet aan beginnen met het oude shetje. Al is hij nog heel fief, maar vind het toch te link.

En misschien moet je toch maar komen, Pien ;-) dan kun je je mening bijstellen. Callas is echt veranderd. Het is nu gewoon een lief en leuk paard, alleen ze schrikt.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:06

Ik ga het toch hier delen want ik ben zo super trots. Gisteren kwam ik met mijn verzorgpaard een hondenkar tegen! Wel acht grote honden, die pas toen ze ons zagen heel hard gingen blaffen en op en neer springen. En hij kwam uit een zijpad, dus dat was op hooguit 4 meter afstand van ons.

Mijn vp schrok natuurlijk en deed twee galopsprongen. Keek een keertje achterom door zn hals te draaien.. Nog een sprongetje. Keek weer om, mini sprongetje.. Dus toen heb ik hem maar omgedraaid en heeft hij met grote ogen staan kijken hoe die kar nog een stukje naar hem toe kwam denderen en toen het pad in ging waar wij uit waren gekomen.
Ik heb hem een minuutje of wat pauze gegeven, waarin mijn moeder de shet ook weer even kon oppikken enzo (Die had zich een andere kant op losgetrokken, een bok gegeven, een stukje richting mij en de quarter gewandeld en toen op zoek gegaan naar gras).

Na die minuut zijn we nog eventjes gaan kijken bij het pad waar de kar in was gegaan, en later wilde hij nog 1x omkijken. En thats it! Geen angst vastgehouden of wat dan ook! De rest van de rit heb ik gewoon op lange teugel terug naar huis gereden.

Dit was een veel minder heftige reactie dan hij nog geen jaar geleden had op 1 loslopende hond, en deze keer was dus zelfs de shet geschrokken.

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 11:31

sooooo Sintara!!! Megagoed joh! Wat zal je trots op hem zijn! En als zelfs een coole shet iets eng vindt, dan was het heul eng! Was het echt een hondenslee in de sneeuw?

Ik heb ook een nieuwtje. ;-) Ik ga scheiden.
Mijn vriend wil per se niet zijn reisje gaan doen omdat hij mij niet alleen wil laten.
En ik wil per se dat hij zijn reisje niet afzegt.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:48

Heel eerlijk waren mijn moeder en ikzelf ons ook kapot geschrokken. Pas toen ik weer stilstond had ik pas echt door wat het nou was, zoiets verwacht je gewoon niet. Het was een kar, geen slee. In eerste instantie dacht ik dat het een hele meute losgeslagen honden was.

Wat een eigenwijs stel zijn jullie Mo :P Ik denk ook dat die paarden zich wel redden hoor. Maar hoe gaat het met jou? Heeft hij reden te denken dat je je niet red ofzo?

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 11:55

Sintara schreef:
Heel eerlijk waren mijn moeder en ikzelf ons ook kapot geschrokken. Pas toen ik weer stilstond had ik pas echt door wat het nou was, zoiets verwacht je gewoon niet. Het was een kar, geen slee. In eerste instantie dacht ik dat het een hele meute losgeslagen honden was.

Kan me voorstellen dat je zelf ook erg schrikt. Sowieso schrik je van de reactie van je paard. En 8 blaffende honden op je af, logisch dat je de begeleider pas later opmerkt. Superstoer dat je het er zo goed hebt afgebracht.

Sintara schreef:
Maar hoe gaat het met jou? Heeft hij reden te denken dat je je niet red ofzo?

Hm, ja, dat wel. Het gaat niet zo goed op dit moment. Mijn rechterbeen, wat het ergst was meteen na de val, doet rot. Ik kan 's nachts niet liggen ondanks de heftige pijnstillers. Dus ik slaap ontzettend beroerd. Overdag kan ik een soort van lig-zitten in bed of op de bank. Het prettigst is nog wel mijn been buiten het bed laten hangen,hahaha, maar dat is voor mijn rug weer niet fijn. Dus het gaat niet zo voorspoedig zal ik maar zeggen. Bovendien heb ik wel maagbeschermers voor de pijnstillers, maar ik ben erg misselijk. Het is even wat minder grappig. Wil niet zeggen dat ik over 10 dagen nog zo ben, maar mijn vriend wil het risico niet nemen. We gaan het wel zien. Hij is nu bezig zijn hotels af te zeggen. Grrrr.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 11:58

Wow, Sintara, dat is een gave ervaring met je verzorgpaard. Genoeg paarden die flink de kuierlatten zouden nemen in zo'n situatie, want het zijn flinke honden in zo'n span. *\o/*

Mo, je hebt een geweldige kerel en een geweldig gevoel voor humor _/-\o_

Monique1963

Berichten: 8696
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 12:00

Waratje, hij is wel lief, ja.