[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18187
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:36

Geweldig filmpje weer, wat leuk dat kaat zomaar op Q&P weg reed. Veel werk verzet, petje af!

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:25

Dat ziet eruit als een gezellige en efficiënte logeerweek!
Hebben jullie nou gewoon helemaal geen regen gehad afgelopen week?

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 14:07

Het filmpje ziet er leuk uit! Word altijd zo jaloers als ik daar naar kijk, haha.

Sintara

Berichten: 7458
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:38

Wat leuk, ik wist geen eens dat q zadelmak was :D

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 12:15

balance schreef:
Geweldig filmpje weer, wat leuk dat kaat zomaar op Q&P weg reed. Veel werk verzet, petje af!


Dank je, Kaat kan goed paardrijden, dus we hadden veel lol! Gisteren ook weer gaaf met alle paarden gewandeld (en gegaloppeerd) dat komt weer in het filmpje van dit weekend. En overmorgen gaat Kaat alweer naar huis. Time flies.


JudithO schreef:
Dat ziet eruit als een gezellige en efficiënte logeerweek!
Hebben jullie nou gewoon helemaal geen regen gehad afgelopen week?


Inderdaad is het gezellig en efficiënt. Precies wat je zegt. En Kaat was er ook nog deze week. Dus twee weken. En zeker hebben we regen gehad. Veel in de nacht gelukkig maar ook ik meen 2 dagen dat we niets buiten konden doen.


Malbec schreef:
Het filmpje ziet er leuk uit! Word altijd zo jaloers als ik daar naar kijk, haha.


Dank je, we realiseren ons telkens weer hoe bijzonder het is en hoe bevoorrecht we zijn. Het is echt erg fijn hier. Zelfs met regen ;-)


Sintara schreef:
Wat leuk, ik wist geen eens dat q zadelmak was :D


Ha! Dat wisten wij ook niet dat Q zadelmak was. Kaat bood aan om eens te kijken wat hij zou doen. Dus eerst op het platform gekeken wat hij ervan vond als we op zijn rug echt zwaar leunden, toen beetje hangen, toen zitten en toen hij dat allemaal wel best vond een beetje rondgestuurd bij de stallen en toen met zijn allen op het rijveld zodat hij niet weg hoefde bij zijn merries en ik vond het superbraaf. Meer dan op het filmpje hebben we ook niet gedaan met hem. Officieel mag dat ook niet van de adoptie-instantie en we wilden hem niet teveel plagen daarmee, maar zo was het helemaal goed. Was een leuke ervaring!

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 22:43

Ik laat Mo vooral aan het woord omdat ze het altijd zo leuk kan vertellen en het filmpje ook boekdelen spreekt!

Het is fantastisch hier. Bof dat ik hier mag en kan zijn en ben daar ook erg dankbaar voor. Het is heerlijk om de handen uit de mouwen te schudden, wetende dat je ook wérkelijk nuttig bezig bent en daar meteen resultaat van kan zien. :))

De paardjes zijn zalig lief. En Mo en Erwin leggen mij enorm in de watten. Het zijn de laatste dagen alweer - de tijd is voorbij gevlogen.

Morgen moet ik verplicht op 'rust' en nog vakantie vieren ;) (al ga ik ook al inpakken en alles proper maken voor vertrek). Zaterdagmiddag vlieg ik terug. Momenteel is het weer prachtig, ik probeer nog lekker te genieten van de zonnestralen en de adembemende omgeving hier. Ik amuseer me te pletter met alle fauna en flora te fotograferen en in te geven voor de soortenherkenning!!


Afbeelding

Afbeelding

Om verder te weten wat we hebben uitgestoken deze week zullen jullie moeten wachten op het filmpje :D

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 23:54

Wauw Kaat, wat moet ik daar nou op zeggen? Wat lief en wat een complimenten allemaal. Het is helemaal wederzijds, aan jouw kant ook veel complimenten van ons. Om je zomaar aan te passen twee weken in een heel andere situatie! We hebben erg veel gedaan, hard gewerkt, ook veel gelachen en ook her en der wat vakantie gehouden. We hebben nieuwe dingen geleerd door jou over de bloemen hier in de natuur en nieuwe inzichten gehad en je kunt heel lekker koken! Het was een leuke samenwerking.

Wie weet vind je het leuk nog weer eens te komen, misschien met meer mensen. Nu morgen nog een lekkere verwendag met een restootje pikken en 's avonds pannenkoeken. En zaterdag naar het vliegveld. Het zal gek zijn, jij weer naar huis en wij met zijn tweetjes, maar ook weer goed om na een vakantie weer in het gebruikelijke ritme terug te keren.

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 07:35

Helaas het zit er weer op. Kaat is weer naar huis. Veel gedaan deze week, Kaat glijdt zowat nog van Prisca doordat Callas weer gek moet doen, maar verder ok, zie filmpje! https://youtu.be/hDD7tf7IM_k

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 08:47

Super tof gedaan en heerlijk overzicht zo! Het was fijn! En we hebben goed werk verricht en heerlijk gelachen. :D

Sintara

Berichten: 7458
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:26

Gaaf hoor, Callas doet nog even een rodeopaard na zag ik :):) terwijl kaat de split oefent haha.

Van de week waren mijn vriend en ik bij een paard gaan kijken dat ook zo breed was, maar ook nog eens 173cm hoog. Imposant!

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 10:04

Sintara schreef:
Gaaf hoor, Callas doet nog even een rodeopaard na zag ik :):) terwijl kaat de split oefent haha.

Van de week waren mijn vriend en ik bij een paard gaan kijken dat ook zo breed was, maar ook nog eens 173cm hoog. Imposant!

De split klopt wel ja :') 8)7 Alhoewel ik het echt niet oncomfortabel vond. Ik verloor mijn balans omdat ik geen stijgbeugels had - die konden niet korter. En ergens had ik me er ook niet aan verwacht dat ze ging mee klieren whaha. Maar het was wel grappig.

Wat een reus ben je gaan bezichtigen zeg - heb je foto's die je kan/mag delen?

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 10:19

Kaatastrof schreef:
Super tof gedaan en heerlijk overzicht zo! Het was fijn! En we hebben goed werk verricht en heerlijk gelachen. :D


Inderdaad! Je gaat het nog jammer vinden dat je weer thuis bent. Binnenkort had je metselen kunnen leren! Want wij gaan hard verder om te zorgen dat er volgende keer voor jou een logeerkamer is ;-)


Sintara schreef:
Gaaf hoor, Callas doet nog even een rodeopaard na zag ik :):) terwijl kaat de split oefent haha.

Van de week waren mijn vriend en ik bij een paard gaan kijken dat ook zo breed was, maar ook nog eens 173cm hoog. Imposant!


Hahaha, ja split is het wel en Callas moet altijd gek doen. Quarbonne vond het ook gek die ging overspronggedrag liggen rollen, maar dat heb ik niet in het filmpje.
Wat een gaaf paard ben je gaan kijken! Ga je hem kopen?

manja39
Berichten: 166
Geregistreerd: 16-09-13

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 11:47

Mooi mutsje Mo, Erwin nog effe oefenen . Kaat.. wat een geweldige foto's.
Superleuk filmpje weer.

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 12:11

manja39 schreef:
Mooi mutsje Mo, Erwin nog effe oefenen . Kaat.. wat een geweldige foto's.
Superleuk filmpje weer.


Hahaha ja geweldig mutsje hè? Ik had het op omdat ik zo ging hoesten van het stof, maar met een bril en dan dat ding, dat werkte niet. Dus ik had hem nijdig naar achteren geschoven en ik kreeg hem niet uit de verwarring van oren, brilpoten, elastiekjes en haren. Ach ja, mijn haar is schoner gebleven.

Ja, Erwin gaat weer hard aan de slag met gitaarspelen oefenen. Hij heeft sinds kort een leraar hier in het dorp en daar kan hij het wel mee vinden en die raadde aan een andere gitaar te nemen. Dat is geschied en geloof me, het is al een stuk beter! 8)7

Kaat heeft idd heel mooie foto's gemaakt!

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:48

Hallo weer, er staat weer een filmpje online met meer dan 10 klavertjes 4, een ontroostbare Erwin omdat de piano stuk is en bomen in het bos omgewaaid en ditjes en datjes, veel kijkplezier: https://youtu.be/2kem8VwSViw

Tinka

Berichten: 3802
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:58

Oh, belasting aangifte hebben wij vorige week ook gedaan (zoals ik al in mijn eigen topic aangaf). Wat een rotwerk is dat, wel goede hulp gehad door afspraak op het belasting kantoor.
Ik vind nooit een klavertje 4, maar ik zoek ook nooit.
Mooie piano voor 50 euro.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18187
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:02

Mooie piano, jammer dat de oude zo echt helemaal kapot ging.
Ik vond de onderste twee klavertjes.

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:45

@Tinka, tja het mot 1x pj, maar Erwin vindt het zo vervelend. Ik vind het niet zo erg, maar goed het is weer klaar.

Ik zoek ook nooit naar klavertjes vier. Het bijgeloof is, dat als je ze zoekt ze dan niet werken. Ik loop over het erf en dan ineens kijk ik naar beneden en ja hoor dan staat er weer eentje. Heel bizar.

@ Balance Ik vind de nieuwe piano die we morgen gaan halen als meubelstuk zeker heel gaaf. Of hij voldoet aan Erwins muziekwensen vraag ik me af voor 50 euro, maar goed we gaan het zien.

Ha! Balance, goed gedaan!

Tinka

Berichten: 3802
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:21

Is die piano gescheurd omdat het vochtig is misschien?
Ik heb net nog gekeken naar klavertjes 4, maar niets gevonden.

-Namiro-

Berichten: 1942
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:51

2 klavertjes vier gevonden in jouw zoekplaatje!! In het echie 0 -O-

De piano ziet er erg mooi uit! Hopelijk klinkt hij ook zo!

Doen de hertjes nog wat met de blok die je had neergelegd??

Kaatastrof

Berichten: 6268
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:32

Ho zeg, nog meer klavertjes vier! Jullie moeten uitkijken als er nog eens een regenboog komt, wie weet vinden jullie dan ook nog een pot goud :))

Echt doodzonde van de piano, maar knap dat Erwin er toch weer nog iets van heeft kunnen maken. De nieuwe piano is mooi!

Ook de keuken hebben jullie leuk afgewerkt.

Gelukkig een wild zwijn en geen zwarte panter, want in Engeland zouden die kennelijk al zitten tegenwoordig ;) https://www.discoverwildlife.com/animal ... ountryside

Monique1963

Berichten: 8691
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:03

Tinka schreef:
Is die piano gescheurd omdat het vochtig is misschien?
Ik heb net nog gekeken naar klavertjes 4, maar niets gevonden.


Je moet ook niet zoeken, het moet je ineens opvallen, volgens de traditie dan. Ik kijk vaak naar beneden om NIET in het geluk te stappen, hahaha, en dan zie ik ze.

De piano kreeg ik toen ik 11 was van mijn oma, het was haar "werk"piano. Ze begeleidde balletten met muziek. Toen al weet ik dat de pianostemmer zei dat hij een kwart ontstemd was en dat dat nooit meer veranderd kon worden. De piano zelf was dus wel op toon, maar niet met andere instrumenten. Dus verder was dat voor ons geen probleem. Maar Erwin wilde toch graag het accorderen met zijn andere instrumenten en dus ging hij toch omhoog stemmen. Er zat al een scheur in de harp staat ook nog ergens op een filmpje en door het stemmen teveel kracht gekomen op de snaren en toen is de harp helemaal gebarsten. Het vocht helpt niet, maar heeft geen invloed op dit gehad. En ook had Erwin een ding gekocht dat onder in de piano lag en de warmte en vochtigheid regelde.

Maar zo spoedig mogelijk gaan we zijn kamer waar zijn instrumenten staan aanpakken, want we willen uitsluiten dat er andere dingen kapot kunnen gaan door eventueel vocht.

-Namiro- schreef:
2 klavertjes vier gevonden in jouw zoekplaatje!! In het echie 0 -O-

De piano ziet er erg mooi uit! Hopelijk klinkt hij ook zo!

Doen de hertjes nog wat met de blok die je had neergelegd??


Ha gefeliciteerd met je zoekplaatje Namiro. Ik heb al zo ongelooflijk veel klavertjes 4 in mijn leven gevonden. Ik plak ze nu in mijn boek, maar ik heb er ook een heel stel ingelijst, weggegeven, op auto's van ons geplakt, in agenda's etc. Ik schijn ze altijd te zien. Don't know why.

Ik houd mijn hart vast bij die piano van morgen. Voor 50 euro kan het niet veel zijn denk ik dan. Het is wel een prachtig meubelstuk. We gaan het wel beleven.

Wat leuk dat je daarnaar vraagt. Geen enkel bosdier heeft uiteindelijk iets met de liksteen gedaan helaas. En door de vele regen bleek hij uit elkaar te vallen. Ik ben hem met Kaat toen gaan oprapen uit het bos en toen was hij al poederig aan het worden. Dus binnen bij de snackbar voor de paarden gezet, die vinden het heerlijk.

Kaatastrof schreef:
Ho zeg, nog meer klavertjes vier! Jullie moeten uitkijken als er nog eens een regenboog komt, wie weet vinden jullie dan ook nog een pot goud :))

Echt doodzonde van de piano, maar knap dat Erwin er toch weer nog iets van heeft kunnen maken. De nieuwe piano is mooi!

Ook de keuken hebben jullie leuk afgewerkt.

Gelukkig een wild zwijn en geen zwarte panter, want in Engeland zouden die kennelijk al zitten tegenwoordig ;) https://www.discoverwildlife.com/animal ... ountryside


Ha die Kaat, het is ongelooflijk hoeveel klav4 er zijn. Ik denk dat dat door de vele regenval komt. En een pot goud mag altijd, volgens geruchten zou er hier een schat liggen, mwah, maar we zijn al rijk zat, zeker in het koppie.

Erwin is nog steeds bezig het middendeel van de piano te stemmen. Dat gaat per toets per 3 snaren. heul veul werk. Maar dat gaat wel lukken, ik ben ook erg benieuwd morgen naar de nieuwe piano. Het is 1.5 uur rijden enkele reis. Nogal jammer als het toch niets blijkt te zijn ...

Omdat Erwin zich niet kan losmaken van de piano, is hij daar ongeveer 24/7 mee bezig. Dus ik zoek kleine klussen om even er tussendoor te doen. Dit was hooguit een uurtje werk. Zulke klusjes kunnen nu mooi even meegenomen worden. En het verbetert gelijk enorm veel lichter nu in de keuken. Nog 100.000 dingen af te maken in de keuken, maar toch weer iets af.

En wat triest die panter. Vast een ontsnapte of achtergelaten van iemand die het boven het hoofd groeide en hem illegaal had. Erg triest voor het dier en de dieren die hij aanvalt. Hoop dat ze hem snel kunnen vangen en naar een reservaat kunnen brengen.