[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:21

Ja dat heb je soms. Gelukkig staat ze er weer netjes bij :)

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 18:24

Sintara schreef:
Ja dat heb je soms. Gelukkig staat ze er weer netjes bij :)


Voor even is het weer goed zo, maar ik zal blij zijn als de smid belt dat ie weer kan. Quarbonne is aan het onderschuiven.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 09:43

De ene gezellige bokkert is alweer vertrokken dat was helaas maar 1 nachtje en alleen voor de gezelligheid, wie weet ooit langer.

En morgen komt Kaat gezellig voor twee weken! Heel erg veel zin in! Heb veel dingen in mijn hoofd die we kunnen/mogen/willen doen en natuurlijk daarvan genieten. Het weer lijkt niet zo mooi te zijn, maar toch hadden we wel zonnetjes gisteren.

De hoefsmid heeft een sms van me gehad of dat ie toch niet in Tunesiƫ blijft wonen en hij zal dan wel komen wanneer Kaat er is. Het wordt met de dag harder nodig voor vooral Quarbonne, die heeft al erg platte voeten en hij heeft nu echt enorm lange tenen. Bij de dames ontstaan nu scheuren. Nog mazzel wat dat betreft dat het zulk nat weer is geweest, hadden we droogte gehad, dan had ik toch een vervangende smid oid moeten zoeken, want dan brokkelt en scheurt het veel meer.

Tinka

Berichten: 3771
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:44

Ik wacht ook met smart op de hoefsmid. Had wel een andere gevonden, maar die was 10 euro duurder per paard, dat vond ik een beetje te gortig. Angie heeft een heel stuk uit haar hoef, en ze zijn bij allemaal te lang.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 13:50

Tinka schreef:
Ik wacht ook met smart op de hoefsmid. Had wel een andere gevonden, maar die was 10 euro duurder per paard, dat vond ik een beetje te gortig. Angie heeft een heel stuk uit haar hoef, en ze zijn bij allemaal te lang.


Was dat per paard een tientje duurder? Dat is wel erg veel ja. Die van mij vraagt 60 pp en 40 voor de shetten.

Tinka

Berichten: 3771
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:52

Per paard ja, dat is dus 40 euro extra. Die van mij vraagt 40 euro per paard, vlgs mij rekent ie voor Rory iets minder. De nieuwe vraagt dan 50 euro.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 15:17

Dan ben je goedkoper dan mijn smid. Maar het is wel een heel fijne smid en hij is met reistijd erbij een dag aan mij kwijt dus ik vind 60 euro nog goedkoop.

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:38

Hah Monique wat leuk, dan kan ik de befaamde hoefsmid ook eens ontmoeten ;)

Ik zit inmiddels op het vliegtuig. Nog even wachten voor vertrek. Zin in!!
Afbeelding
Hopelijk op het einde van mijn reis ook veel mooie tekeningen van Monique's paardjes. 8-)

Ze probeerden me hier trouwens bij het boarden nog te overtuigen of ik niet naar Londen wou. Uhm, nee. :+

Malbec
Berichten: 1952
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 11:27

Ha Mo, hele tijd geleden dat ik gelezen en geschreven heb!

Wat leuk dat er bokkers langs komen, en wat een prachtige tekening hierboven! :)

Wat jij hebt met de lente, heb ik met de herfst. Vind ik ook altijd iets extra's hebben wat het seizoen (voor mijn gevoel) net wat beter maakt dan de rest haha!

Ik ben een paar dagen vrij ivm baanwissel, ik ga het weer eens even allemaal bijlezen en bijhouden, jullie zijn veel te leuk en gezellig om zo te missen!

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:33

Veel plezier Kaatastrof!! En Mo en Erwin natuurlijk ook ;)
Ik bedacht me net dat ik mijn wekelijkse filmpje nog niet gekeken had.. maar ik zie dat er nog geen update is langsgekomen..
jullie zitten dus echt in mijn systeem! :')

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 23:57

Hi all, erg drukjes, reageer binnenkort snel op al jullie leuke berichtjes. Kaat is veilig gearriveerd en de hoefsmid belde gisteren dat hij vandaag wel kon komen. Hij was zaterdag teruggekomen, dus superaardig als eerste aan de beurt. Fijn alle paarden gedaan. Quarbonne wordt ouder en gaat meer plat worden, dus net als met Poupette moet dat vaak bekapt gaan worden dus 7 weken max. Prisca deed het erg goed, ze heeft weer een lange rustpauze tussen de voeten in gekregen. Callas had wel duidelijk last van het moeten buigen of lange belasting op haar zere been. Maar ze blijft altijd lief, dat vind ik zo bijzonder. Maar wel akelige ze heeft kennelijk een doorn van ws een wilde pruimenboom of meidoorn die kunnen 6 cm lang zijn in haar straal gehad. Precies in het midden van dat kuiltje van de straal richting de hoefballen. Uiteraard van haar zere voet. De doorn heeft ws aan een tak vastgezeten en is in haar straal gegaan en er meteen weer uit dus aan de tak vermoedelijk vast blijven zitten. Dat heeft wel een gat gecreƫerd, een tunnel. Er kwam geen pus (meer) uit, maar mogelijk is dat wel geweest. We hebben er blauwspray ingedaan om het te ontsmetten en het was een diepe tunnel want er bleven lang luchtbelletjes uitkomen. Erg akelig idee dat er zo'n lange doorn in haar voet heeft gezeten. Ze heeft er geen last van. En het stomme is, ook al had ze er wel kreupel op gelopen, dan zou ik gedacht hebben dat het haar blessure zou zijn geweest. Van die dingen.

Nu ga ik onder zeil, ik antwoord binnenkort op jullie.

Monique1963

Berichten: 8649
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 09:13

Kaatastrof schreef:
Hah Monique wat leuk, dan kan ik de befaamde hoefsmid ook eens ontmoeten ;)

Ik zit inmiddels op het vliegtuig. Nog even wachten voor vertrek. Zin in!!
[ [url=m/rZ8wYL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hopelijk op het einde van mijn reis ook veel mooie tekeningen van Monique's paardjes. 8-)

Ze probeerden me hier trouwens bij het boarden nog te overtuigen of ik niet naar Londen wou. Uhm, nee. :+


Malbec schreef:
Ha Mo, hele tijd geleden dat ik gelezen en geschreven heb!

Wat leuk dat er bokkers langs komen, en wat een prachtige tekening hierboven! :)

Wat jij hebt met de lente, heb ik met de herfst. Vind ik ook altijd iets extra's hebben wat het seizoen (voor mijn gevoel) net wat beter maakt dan de rest haha!

Ik ben een paar dagen vrij ivm baanwissel, ik ga het weer eens even allemaal bijlezen en bijhouden, jullie zijn veel te leuk en gezellig om zo te missen!


-Namiro- schreef:
Veel plezier Kaatastrof!! En Mo en Erwin natuurlijk ook ;)
Ik bedacht me net dat ik mijn wekelijkse filmpje nog niet gekeken had.. maar ik zie dat er nog geen update is langsgekomen..
jullie zitten dus echt in mijn systeem! :')


Voor Tinka, eerst even dit, mijn smid komt ook in Salvetat, dus hij kan ook door naar jou. Hij is goed. Ja wel 60 euro, maar hij levert erg goed werk en hij ziet alles en weet enorm veel. En hij is betrouwbaar in zijn afspraken. Afgelopen keer was een misverstand tussen hem en mij.

Dan over Kaat en haar tekeningen, ze maakt echt prachtige dingen en ik heb een litho gehad! We werken lekker door met zijn allen en ik heb spierpijn! En gisteren heeft zij op Quarbonne gezeten en gestapt! Leuk!

Malbec wat leuk dat je weer eens langs komt. Gaaf dat je een nieuwe baan hebt, altijd een enerverende maar meest leuke tijd.

Namiro, klopt helaas geen filmpje afgelopen weekend. We hadden met de komst van bokkert 1 en voorbereidingen voor Kaat en bezoek aan het zkh voor Erwins voet, geen tijd om dingen te filmen. Komt dit weekend wel weer!

En ja, we zijn terug naar de chirurg geweest om te vragen wat er met dat poot van Erwin kan. Nu weer nieuwe scans en mri's te maken half juni om dan te bepalen of het een kijkoperatie of een sneeoperatie wordt. Maar opereren dus toch. Als ze dat nou gelijk gedaan hadden.

Ik ga weer aan de slag!