[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 16:04

Dank iedereen voor het duimen. Harder duimen svp. Er lag nog niets om kwart voor drie.
mijn vriend vroeg zich af of die ene hoop die er vanmorgen had gelegen, misschien net gelegd was toen om 8.00u en omdat ze erna bijna geen eten heeft gehad, ze niets meer had om te poepen.
Ga nu twijfelen.
Maar ik hoor ook maar heel weinig van binnen borrelen. Maar misschien komt dat ook weer omdat ik haar nu vandaag soort van aan het vasten laat zijn.
Maar het is nu 2uur na de spuit. Er had al wat mest moeten zijn. Ze wordt zelf niet slechter of zo. Ze wil nog steeds het handje hooi eten dat ik haar aanbied. Ze doet zoals ze verder altijd doet.
Ga straks weer kijken.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:24

Jammer dat ze nog niet mest.
Dat zou een grote geruststelling zijn.

Mijn duimen draaien verder.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 16:27

ik zou eerder willen zeggen dat het zwaar k.. is eigenlijk.

ga zo weer wandelen. Daarna moet ik naar de notaris, voor legitimatie handtekening en paspoort voor de Nederlandse bank, dus dan ben ik ff weg.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 16:45

yes oliebol!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:00

**\O/** **\O/** **\O/** Hoe blij zijn wel met een hoop stront **\O/** **\O/**

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:04

Zoooooo heeee wat kun je blij zijn met poep *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 17:11

dank iedereen voor het meeleven, ja poep is fijn. Ze mocht gelijk een uurtje naar buiten. Nu zaagsel scoren en naar de notaris.

tot gauw weer.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:08

Gelukkig goed afgelopen **\O/** , koliek is zo akelig,
is het misschien een idee om haar hooi in een net/zak te doen, zo te horen is zij nogal een vreetzakje en dan eet ze wat langzamer, werkt hier tenminste heel goed, los hooi is zo op, in een net of zak doen ze er veel langer mee en ze lopen er niet door.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:15

Gelukkig! **\O/** **\O/** **\O/**

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:18

gelukkig maar TS, het is goed afgelopen!!

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 20:56

Hallo allemaal, dank voor jullie berichtjes. Het zaagsel in de stal doen was een ware gebeurtenis. Wat dat nou voor raar spul was? Ze moest erin blazen, graven, het was gek spul.
Ik heb hooizakken, zeg maar dichte hooinetten. Alleen voor haar gebruikte ik hem nooit omdat ze hem verschrikkelijk irritant vindt. Inderdaad omdat het eten langzamer moet. Dus die zal ik weer eens tevoorschijn toveren.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:57

Hihi ze kwam er snel achter dat ze het niet kan opeten! _/-\o_ .
Ze zal wel boos gaan slapen straks omdat de baas haar lekker bedje heeft vervangen voor iets wat ze niet kan eten.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 22:00

ja ze is een dametje met veel karakter zullen we maar zeggen. Ze weet wat ze wil, en ze wil het NU. En dat is vooral eten. Ik ben benieuwd of ze überhaupt erin gaat liggen. Dat zie ik uiteraard snel genoeg aan haar staart. En manen. Ik hoop alleen dat zij niet teveel stuift, want Shadow staat in de box naast haar en die kan niet tegen stof.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:45

Poeh ze heeft je aardig lang in de rats laten zitten. Ik weet niet of je dit kan "scoren" in Frankrijk maar een oud bruin biertje kan goed helpen met koliek verschijnselen. In Engeland zijn ze al bezig een medicijn hieruit te fabriceren voor darmperikelen bij paarden.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 23:59

tss wat grappig dat je dat zegt. Heul vroeger toen ik nog een heul klein meissie was, ging ik altijd naar een meneer met tuigers. Die zei ook bier, of koffie met whisky. De biertruc heeft in mijn later leven weer iemand afgeraden omdat de gist in het bier de zaken kan verergeren. En nu zijn ze er een medicijn van aan het maken. bizar. Ik zou echter niet weten hoe ik welke drank dan ook bij een paard naar binnen moet krijgen? Pasta gaat nog, maar vocht in de mond doen, laten ze er misschien zo weer uit lopen?

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:15

Hercule heeft jaren af en toe oud bruintje gehad. Hij slobberde dat zo op, zo heerlijk vond hij het. Zou goed voor zijn nieren.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 00:20

Als ze het zelf willen eten/drinken/slobberen is het ok natuurlijk, maar als Callas koliek heeft wil ze totdat ze zich beter voelt echt niets hebben, zelfs geen lekkere appeltjes of worteltjes. en als ze zich beter voelt is het alleen nog maar afwachten op de poep. Hoewel dat vandaag wel lang duurde.
Iemand in dit topic raadde ook een bruin biertje aan vóór het rijden gaan, dan zou ze minder stress kunnen hebben.
Ik ga maar eens een kratje aanschaffen...
Ben zelf meer van het rooie bier.

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 07:52

Ik geef mijn paard ook regelmatig n kuur van bruin bier 1 week lang 1 flesje per dag. Ik gooi het in zijn bak en hij slurpt het zo op. Heerlijk vind hij het.

Ben in elk geval blij dat Callas opgeknapt is!
Ze laten je af en toe goed schrikken!

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-17 13:33

Ja het was schrikken inderdaad. Het zaagsel bevalt haar niet. Ze is niet gaan liggen vannacht en dat is uitzonderlijk want ze gaat altijd liggen in de nacht. Daarom haal ik iedereen ook binnen, ook omdat Shadow medicijnen moet, maar omdat zij in het land niet gaat liggen. En ook Shadow mag graag in de nacht liggend een uiltje knappen. Maar ze is niet gaan liggen vannacht. Sterker nog ze heeft heel lang haar plas opgehouden. Vanmorgen toen ik kwam om 8u had ze nog niet geplast. Dus had ze het de hele nacht opgehouden. Na het voeren rond tienen toen ik ze naar buiten deed, had ze wel geplast. Dus ze moet echt aan zaagsel wennen.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:13

joey2010 schreef:
Ik geef mijn paard ook regelmatig n kuur van bruin bier 1 week lang 1 flesje per dag. Ik gooi het in zijn bak en hij slurpt het zo op. Heerlijk vind hij het.

Ben in elk geval blij dat Callas opgeknapt is!
Ze laten je af en toe goed schrikken!

Ik denk dat ik paard word bij jou!

joey2010

Berichten: 4349
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 16:04

anjali schreef:
joey2010 schreef:
Ik geef mijn paard ook regelmatig n kuur van bruin bier 1 week lang 1 flesje per dag. Ik gooi het in zijn bak en hij slurpt het zo op. Heerlijk vind hij het.

Ben in elk geval blij dat Callas opgeknapt is!
Ze laten je af en toe goed schrikken!

Ik denk dat ik paard word bij jou!




_O- _O-
Heerlijk toch om je paard te verwennen af en toe, volgens mij heeft hij liever n bruin biertje dan een wortel :o


Grappig hoe ze even moeten wennen aan een andere stalvulling.
Komt goed.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:21

Misschien om te wennen toch wat stro op het zaagsel? Eventueel met azijn sprayen om het eten te beperken.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:35

Bruin biertje, goed plan. Schijnt ook tegen bloedarmoede te werken, ach ja. TS callas is me er eentje, ik lees nog altijd heel graag over haar doen en laten.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 18:56

Bruin biertje werd reeds door mijn grootvader gedaan om paarden terug aan te sterken. Hun vacht gaat er vaak ook erg van blinken na zo'n kuur. Zo lang het bij één biertje blijft en geen volle bak per dag... niets aan de hand.

elbony
Berichten: 331
Geregistreerd: 09-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:35

en geloof het of niet, maar die engelsen gaan het medicijn van "het oud bruin bier" in NL laten vervaardigen omdat de kennis hier over het gistingsproces vrij hoog is (oud bruin is bier van lage gisting ook wel ondergisting genoemd, het bevat weinig alcohol, maar wel zoiets als wat lijkt op pre- en pro- biotica). Maar waarschijnlijk gaat het eindproduct wat meer kosten dan wat je er hier in de supermarkt voor betaalt. Mijn paard vindt het heerlijk om zo nu en dan getrakteerd te worden op een oud bruin. Inderdaad goed voor de nieren, spoelt het afval goed uit het lijf.
Tja dat zaagsel; ik kan me wel voorstellen dat Callas dat niet "ziet zitten" of liggen, de kleur is heel anders veel te licht, het voelt heel anders, en daarbij kan je het niet eten: kortom het is stom! ;-)