[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:47

Fijn dat deze zo goed bevallen, ga je ze nou ook bijbestellen voor de achter hoeven?

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 07:10

Hello allemaal, dank voor jullie reacties.
Over de schoenen ben ik nog niet over uit of het voor mij fijn is, maar als het voor Callas werkt dan moet ik alle onhandige dingen maar op de koop nemen. Daar komt nog een filmverslag over.
Voor de achterhoeven had ik al besteld, maar heb ik een ander maatje voor nodig en dat gaat vandaag op de post om te ruilen.
Ik plaats vandaag of morgen weer een vervolg filmpje

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:40

interessant systeem. En wat is ze braaf zeg. Ik dacht huh??? met dat schuren van de hoeven :D

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:33

Mo jouw rug kan dit hebben en jullie zijn handig. Dus is het systeem voor jullie goed denk ik. Voor hier is het waardeloos. Veels te moeilijk en veels te belastend voor de rug.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 14:37

En Kinke ze is binnen op de poetsplaats altijd enorm braaf. Daar is niets engs namelijk. Dat veel paarden dit heel eng zouden vinden, heb ik haar nooit wijsgemaakt.

Grinnik, Pien, mijn rug... mwah laten we het daar niet over hebben en heup nog minder. Maar iedere hoefsmid kan dit. Je hoeft het niet zelf te doen uiteraard, maar wij zagen daar wel een uitdaging in ;-)

Hier het volgende deeltje van het aanbrengen en of het blijft zitten...

https://www.youtube.com/watch?v=eyiv_EyQyv0

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:59

Hmm net je laatste filmpje gekeken.. Prut zeg! Ik dacht na die eerste al, is het niet gewoon makkelijker om die stickers schoon te maken dan dit gedoe haha.
Of misschien zelfs gewoon elke keer nieuwe stickers plakken. Maarja, dat is vast een duur geintje..

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:29

Jammer Monique, als ik al het werk zie en het resultaat ben ik bang dat dit niks gaat worden...klitteband kleeft na verloop van tijd toch al minder goed waardoor ik verwacht dat je de runners dan eerder gaat verliezen. Ik ben bang dat dit niet het jeee juich systeem is waar iedereen op wacht.

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:24

Heb net het laatste filmpje gezien. Wat een gedoe Mo. Vind het heel erg voor je, maar ook ik houd mijn hart vast of het werkelijk goed werkt allemaal. Je hebt er zowat een dagtaak aan. Ik hoop dat het kinderschoenen problemen zijn, en dat ik me vergis en het toch een tof systeem is!!

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:26

Het is in ieder geval iets voor heel handige en heel geduldige mensen. Bij de anderen wordt het een enkel reis vuilnisbak :(

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 20:14

Dank voor jullie reacties. Ik maak nu op dit moment deel 5. Als de link klaar is zet ik hem hier uiteraard neer, wordt eind van de avond. Kijkt en huivert.

En Pientje, ik lag helemaal dubbel om je "Kinderschoenen"! Leuke woordspeling in dit verband...

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:09

-O- -O- -O-
Nou echt respect voor je geduld en je doorzettingsvermogen!
Ik vrees dat deel 5 niet veel goed nieuws gaat brengen..

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:03

O nee Monique, het wordt niet nog erger toch :(:). Je geld terugvragen is geen optie?

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-18 23:39

Dank voor jullie reacties en echt ik heb het liefste paard ter wereld. Wat is ze toch geduldig geworden met stilstaan. En ze was vandaag met de testrit zooooo lief! Ze had wat minideinsjes, maar geen schrikjes. Nu was het baasje ook mee op de fiets en dat scheelt heel veel natuurlijk. Ze vindt het niet zo leuk als hij uit beeld verdwijnt, dan wil ze snel harder om te kijken waarheen hij is verdwenen, want oeps de kudde niet bij elkaar, dat kan niet ;-)

En voor zover het me al niet duidelijk was, ze loopt zoveel lekkerder met hoefschoenen. Voor haar maakt het niet uit welke. Ook dikke hoefijzers loopt ze fijn op, overigens, maar dat wil ik liever niet met haar toch al zo slechte hoeven.

Waarom ik megasus runners dus nu aan het proberen ben is omdat deze geen achterkant hebben, althans ze steken dus niet voorbij de hoefballen. Althans dat kun je zelf zover wegsnijden en dat hebben we dan ook gedaan.

Met andere hoefschoenen, Renegades en Easyboots, trapt ze haar schoenen uit in de galop of met knetteren omdat ze zichzelf betrapt of aantikt en op teveel materiaal achter haar hoefballen gaat ze dus staan. Probleem is dat ze die dan ook gelijk kapottrapt.

Megasus runners zijn, behalve plakbeslag, de enige hoefschoenen zonder achterkant. Tenzij iemand nog een systeem weet dat de achterkant helemaal openlaat EN dat alleen maar onder hoeft tijdens het rijden. Er zijn div systemen dat ook soort schoenen zijn met open achterkant, dat heten dan sandalen, maar die moet je plakken en blijven dan dag en nacht aan. Dat zoek ik niet.

Afijn hier mijn tweede testrit https://www.youtube.com/watch?v=u2nZ-pqjsfg

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:10

Dallmer Clog misschien? dat is meer ijzer met vastbind riem en de takken kunnen ingekort. Is een van de oudste merken hoefschoen en er is aardig wat aan aan te passen.
https://www.hoofwear.com/dallmer-clog

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:16

Wouw Mo wat een waardeloos product. Je man is net zo lief als de mijne. Ik vind dit zo sneu voor je!

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 08:26

Hey Pien, tja, het is gewoon erg jammer. Ik denk dat het een werelduitvinding kan zijn, maar het is niet goed uitontwikkeld. Daarnaast hebben ze de zaken veel mooier voorgespiegeld dan ze zijn, maar ja toen had ik al een half jaar eerder ze besteld en betaald. Ze begonnen telkens al terug te krabbelen. Ze hadden ook een keer een update dat er op een wedstrijd een megasus hoefschoen door de lucht vloog. Ze deden het voorkomen alsof dat de eerste keer was en dat ze allemaal helemaal verbaasd waren en dat ze het juist heel leerzaam vonden. Maar ik kan me niet voorstellen dat, (nu ik alle negatieve ervaringen lees hier op bokt) dat dat de eerste keer is geweest. Dus ze spiegelen het mooier voor dan het is.
Ik geef het nog niet op. Ik ga zelf nog wat verder prutsen omdat ik denk dat het systeem heel goed is. Idee een 10 uitvoering een 0. Ik ben al op zoek naar goede hoeflijm om de plakkers opnieuw vast te lijmen en ik ben aan het zoeken naar goede industriële klittenband. Denk wel dat ik al wel dingen gevonden heb.
Ondertussen heb ik bij Megasus mijn ervaringen neergelegd en gevraagd om reserve-onderdelen. Heb ik het over 4 dagen gebruik en 1.5 ritje... Te erg voor woorden.
Maar goed, wat ik zei, het was voor mij een behoorlijk dure aanschaf dus ik ga het niet gelijk opgeven.

Tamary dank voor je link. Die clog is niet open aan de achterkant. Er zit nog steeds wat om haar hoefballen heen waar ze op kan gaan staan. Maar op die site (die ik niet kende, dus dank!) vond ik wel eenzelfde soort hoefschoen met klittenband van Esprit. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Afijn, ik houd jullie op de hoogte, ondertussen vind ik Callas steeds braver worden. Iedere keer lijkt ze minder te schrikken. Ze keek niet eens op van voorbijvliegende hoefschoenen!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:37

Wat waardeloos dit.. Je krijgt ze niet aan maar ze vliegen wel uit zichzelf af. Als dit nou zou gebeuren wanneer je ze al 3 jaar hebt zou je nog kunnen denken goh, tijd voor nieuwe :roll:

Ik vind trouwens dat Callas een heel lieve en leuke uitstraling heeft hier. Je kunt zien dat ze vind dat ze bij je hoort

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 08:42

Dank je Sintara, dat is lief wat je over Callas zegt. Op stal is ze écht zo'n lief en geduldig paard, dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Ze is mijn zevende paardje in mijn leven en gewoon een paar uur stilstaan en niet slapen, dat is echt bijzonder. Dat vind ik heel erg fijn aan haar.

En ja over die megasus horserunners is het laatste woord nog niet gezegd. Inderdaad na 3 jaar heb je niet te klagen, maar na 3 dagen...

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:12

Ik was er al bang voor, terwijl ik het idee inderdaad nog best oke vind. Maar dat uitvliegen had ik ook met schoenen en mijn paard ging toen dus in een bocht onderuit. Oke niet helemaal alleen te wijten aan de schoenen, maar ik heb het daarna anders aangepakt. Ik heb gewoon de allerleukste hoefsmid die ik kon vinden veroverd en heb nu gratis hoefijzers :+ :D. Maar ik vind je man echt onwijs lief dus jij mag niet ruilen hahaha

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 10:28

Het idee is helemaal top. Maar ze hadden het product nog niet op de markt moeten gooien. Het is gewoon niet uitontwikkeld.

Wat mij dwars zit is dat ze niet eerlijk zijn (geweest). Het is ook opvallend dat je maar heel weinig over die klittenbandbeschermkapjes kunt vinden van ze. En opvallend veel filmpjes van hen over hoe goed het product is...

Van ruilen komt huilen, dus ik ruil niet van vent Diddykong ;-)

Ik ben nu met een klittenbandbedrijf aan het mailen as we speak, wat zij zouden aanbevelen.

Als dit project helemaal mislukt, ga ik toch terug naar Easyboots, maar misschien dat ik dan de achterkant ervan ga verbouwen. Of grote springschoenen kopen die de klap opvangen.

Met de hoefschoenen die ik gehad heb, moesten ze echt afgetrapt worden, deze megasussen vallen er gewoon onderuit...

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:19

Monique, heb jij ervaring met de hoefschoenen van Gerrit Smit?
https://www.paardenschoenen.nl/paardens ... mijn-paard

Ik ken hem van de rijvereniging waar we jaren terug samen reden. Van meerdere kennissen weet ik dat ze zeer tevreden zijn over deze hoefschoenen. Hij heeft ze in de loop der jaren door en door ontwikkeld.
Eén probleem, hij maakt ze pas per paard. Dus normaliter ga je erheen voor de precieze maat.
Maar ja, om er nou voor naar Nederland te reizen met Callas lijkt me not done :)

Nou zijn jullie nogal van die "handige Harry's " :D
Misschien zou je met siliconen een afdruk per hoef kunnen maken en opsturen???

Of als je contact met hem zoekt kan hij je wellicht tippen hoe je een mooie hoefafdruk kan maken per hoef. Als de zool versleten is hoef je de hoefschoen niet weg te gooien. Hij maakt er zo weer een nieuwe zool onder.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:54

Vanaf het begin had ik al mijn twijfels bij de Megasus en, helaas, had ik gelijk. Systeem is op bepaalde punten te kwetsbaar en daar is geen goed oplossing voor.

Wat betreft het aftrappen, vaak zit het probleem niet aan de achterkant maar heb je iets meer opzet nodig aan de voorkant. Is bij hoefijzers ook zo :j
Bij meer opzet kan de voet sneller/makkelijker worden afgerold waardoor deze net even eerder weg is.

Dus misschien bij je hoefschoenen een beetje aan de voorkant vijlen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:23

Het leek mij ook een top product in het begin, maar inmiddels, mede dankzij jou filmpjes, zijn ze van mijn lijstje geschrapt. Wat balen voor je Monique!

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:50

Mo zonet moest ik aan je denken toen ik klein stukje met paarden ging wandelen, rustige revalidatie dag. Eventjes hoeven van Polie schoongemaakt, 4 schoenen aangedaan (2 minuten totaal hoog uit ) en weggelopen. Toen paardjes na 15 minuten wandelen op de wei gezet, schoenen uitgetrokken (nog geen 30 sec totaal ) en met schoenen onder de armen naar huis gewandeld. Zo hoort het, geen gezeur, gemak dient de mens. Dat had ik jou ook zo gegund. Ben benieuwd of je dit nog krijgt opgelost. Ik hoop het, maar heb er een hard hoofd in. Zo zonde van het geld.

Monique1963

Berichten: 8639
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 16:06

Wat heerlijk dat je weer met Polie kunt wandelen en dat jijzelf ook geniet, Pien!

Zo ging het bij mij ook met de easyboots en de Renegades. Als Callas nu zo lief blijft en het keten en klieren bijna over is, kan ik het wel weer wagen om met die dingen te gaan rijden. Misschien met heel goede springschoenen erover.

En wat Fransje zegt, ze aan de voorkant wat afronden, de hoefschoenen, alhoewel dat eigenlijk al wel zo is. Maar misschien nog een beetje meer een mustangrol eraan zetten.

Ik moet dan wel reserve-onderdelen kopen want zowel de Renegades als Easyboots zijn nu nog kapot wegens haar keet-acties.

Ik ga vanmiddag laat of vroeg vanavond nog een keer rijden en dan alleen berm, asfalt en recreatiepad. Kijken of ze dan wel aanblijven. Ik heb de clip waar de velcro vanaf was gekomen provisorisch gerepareerd.

En Daphara ik ben dan blij dat ik je vooralsnog heb kunnen behoeden voor een misproduct. Mogelijk zijn ze in de toekomst beter, maar nu nog niet.

Henny W... if all else fails kom ik bij je terug voor die paardenschoenmaker.