[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2069
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 17:40

Leuk weer! Jullie zijn minder schuw dan de dieren. :+

Geweldig die tegelvloer en heel leuk de plantjes! Jullie huis wordt met veel liefde opgeknapt!

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-24 20:10

Muga schreef:
Leuk weer! Jullie zijn minder schuw dan de dieren. :+

Geweldig die tegelvloer en heel leuk de plantjes! Jullie huis wordt met veel liefde opgeknapt!


Dank je, we knappen gewoon weer verder op! En ja camerashy zijn we niet.

Ik vroeg me nog af of ik een zinkbloc in het bos zou neerleggen, zou dat zieke reetje daar aan durven likken?

Muga

Berichten: 2069
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 21:19

Ik zou het proberen... t kan geen kwaad en hij kan wel wat gebruiken zo te zien...

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 09:26

Muga schreef:
Ik zou het proberen... t kan geen kwaad en hij kan wel wat gebruiken zo te zien...


Ja dat ze de winter overleefd heeft, is al een wonder. Ik denk dat het ook geen kwaad kan, maar ik weet het niet zeker. Maar ik neem er volgende keer voor hen ook eentje mee.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18130
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:29

In de buurt van de camera, leuk om te zien wie er allemaal aan likt.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 19:35

Jazeker en de camera kunnen we overal neerhangen, dus ik denk dat we het blok op hetzelfde punt als deze cam neerzetten.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 16:15

Time flies als de lente er is. Wat een heerlijke tijd van het jaar. Ik heb officieel besloten dat ik dit de fijnste tijd vind. De bloemen, de geuren van seringen en blauwe regen, zo lekker! En iedereen geniet van het zonnetje.

Nog steeds een beetje aan het vissen wat Prisca nou het beste helpt met haar maag, en ik denk toch het telkens weer iets beter te doen. Van de week al weer een paar keer gereden en vandaag gegaloppeerd. Dat doe ik dan over het erf, waar het plat is om het lot niet te tarten dat ze bij hellingen weer pijn krijgt. En dat gaat goed zoals het gaat.

Ze moeten nodig naar de smid, maar hij belde maar niet. Ik wil hem dan niet onderschatten, dus ik denk hij belt wel. Toch maar gaan bellen, hij zit tot eind april in Tunesië bij zijn familie. Zucht. Dat is wel erg lang op lange voeten, maar goed.

Callas is anders dan anders. Niet ongezond of zo, maar haar gedrag is anders. Nu al twee ochtenden is ze niet naar stal gekomen, terwijl de andere, zelfs Poupette, er wel al zijn. Ze staat dan wel vlak bij de stallen maar ze staat dan naar ver weg te staren. Als ik haar dan overhaal om te komen, heeft ze ineens haast. Misschien dat ze naar een zwijn of hert staat te staren dan of zo.

Want die hebben we zat weer op de video, ook een das met twee pubers. Je ziet mij met Prisca nog voorbijscheuren en we takelen heel eng glazen ruiten omhoog. Zie link:

https://youtu.be/o26bWgcgDBE

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 16:17

Ik wilde dat ik kon genieten van het mooie weer samen met mijn paard .
In plaats daarvan zit ik jankend op de bank te wachten op hopelijk positief berichtje vanuit de kliniek.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 16:47

ow, mèn wat is er gebeurd Zinzi?

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 16:36

Inmiddels las ik dat je je paard hebt moeten laten inslapen Zinzi en als ik het goed begrijp liep je meteen tegen een nieuw paard aan? Sterkte met alles

Ondertussen ben ik hier alles aan het klaarmaken voor de 2 boksters die successievelijk komen logeren. Dus ik heb wassen gedraaid en gedroogd, vanmorgen opgevouwen. We zijn het bed aan het opmaken, Erwin zwiept met een ferme zwaai het laken uit het bed, grote vloek, komt er een dode muis uit het laken! Fijn joh katten. En de muis kan weer in de was, eh ik bedoel het laken.

Muga

Berichten: 2069
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:05

Wat gezellig! Een logeerpartijtje!! Fijne cadeautjes van de kat haha. Hij houdt wel van jullie iig.

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:22

Oh getsie %) wel leuk dat allemaal Bokkers langskomen :D

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 17:50

Bah wat een leuke vondst! Wel fijn dat jullie hem nu tegenkwamen, moet je nagaan hoe dat voor de bokker zou zijn geweest als die nietsvermoedend in een 'schoon' bed was gestapt :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:18

Monique1963 schreef:
Inmiddels las ik dat je je paard hebt moeten laten inslapen Zinzi en als ik het goed begrijp liep je meteen tegen een nieuw paard aan? Sterkte met alles

Ondertussen ben ik hier alles aan het klaarmaken voor de 2 boksters die successievelijk komen logeren. Dus ik heb wassen gedraaid en gedroogd, vanmorgen opgevouwen. We zijn het bed aan het opmaken, Erwin zwiept met een ferme zwaai het laken uit het bed, grote vloek, komt er een dode muis uit het laken! Fijn joh katten. En de muis kan weer in de was, eh ik bedoel het laken.


Klopt , heel veel verdriet en nog steeds .
De lege stal was ook heel heel naar .

Verdriet blijft, maar wat afleiding is ook fijn.
En geloof dat Cammi me wel steunt in m'n verdriet. En zo m'n hart in kruipt

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 12:45

Muga schreef:
Wat gezellig! Een logeerpartijtje!! Fijne cadeautjes van de kat haha. Hij houdt wel van jullie iig.


Nou, dat wel ja, maar om het nu in de wasmand te dumpen. En ik had alert moeten zijn. Hij zat maar in de wasmand te klieren, maar hij slaapt er wel vaker in en dan ruikt hij zo heerlijk naar waspoeder, hahhaha. Vindt hij zelf ook lekker denk ik. Maar hij brengt veel levend naar binnen, dat is niet zo handig. Zo woont er nu een spitsmuisje in de slaapkamer. Ik krijg hem niet gevangen en ik durf niet te stofzuigen. Dus deuren open in de hoop dat hij nog naar buiten gaat. Kat heeft er al dagen geen belangstelling meer voor, maar ik hoor hem af en toe nog. Denk ik.

De andere kat heeft van de week bloedbad in de kamer gemaakt. Ze kwam binnen een half uur met twee al erg grote duivenjongen aan. De ene probeerden we nog te redden, maar zoveel bloedverlies uit dat dunne nekkie, hij was al snel dood. De andere zat ze gezellig zijn kop eraf te bijten, ook weer veel bloed in de keuken. Zo fijn dat ze het zo graag met ons willen delen, maar liever niet.

JudithO schreef:
Bah wat een leuke vondst! Wel fijn dat jullie hem nu tegenkwamen, moet je nagaan hoe dat voor de bokker zou zijn geweest als die nietsvermoedend in een 'schoon' bed was gestapt :D


Ja, dat zou wel enigszins smerig zijn geweest. Maar dat had ik dan wel gaan ruiken. Nu was ie nog vers ... Ik heb een koekenpan in de camper ;-)

Sintara schreef:
Oh getsie %) wel leuk dat allemaal Bokkers langskomen :D


Ja erg leuk idd, het is een soort boktjaar. We hadden al Odette en Milko en dan dinsdag en woensdag gewoon gezellig een bokkert (mag zelf besluiten of ze wil zeggen wie ze is, geen verplichting, ik weet ook niet of het een geheim is) en dan twee weken Kaat! Jij kunt binnenkort een boktmeeting in Denemarken gaan houden Sintara!

@Zinzi, het ene paard kan het andere nooit vervangen, maar het helpt wel. Hoop dat je veel plezier van dit nieuwe paard gaat hebben.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 19:16

En weer een filmpje van van de week. We zijn zelf met Poupettes voetjes aan de gang gegaan, want de smid blijkt dus in Tunesië te zitten. Hij komt eind april pas terug. En ik was al laat met bellen, want ik dacht dat hij zou bellen. Dus het werd voor Poupette echt te gek. Ze scheef. Lijkt me zo rot en pijnlijk dus zelf maar gedaan. Zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=tdeqaQjxEnM

Tinka

Berichten: 3763
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 20:04

Leuk filmpje weer

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:45

Weer van jullie filmpje genoten. De voetjes van Poupette zijn wel opgeknapt door Erwin. Gelukkig gaat het ook wat beter met de zieke ree. Fijne zondag.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 12:07

Hi Tinka en Fleuribelle, dank voor de complimentjes. Vroegah deden we de voeten altijd zelf. Maar dieren zijn minder Erwin zijn ding dan het mijne, niet zijn hobby, wel de mijne.

Dus eerst hield ik het zelf bij door veel te raspen. Toen zei mijn rug, mwah minder goed plan. Toen ging Erwin het doen, heel lang heel fijn geweest, en dan toch smid 4x pj. Maar toen we verhuisden veel te druk met andere dingen, dus nu komt de smid zo'n 8 tot 10 x pj. Zeker voor Poupette. Het lijkt me erg pijnlijk zo lopen op je voeten en ik weet haar achterblijven aan haar leeftijd maar we vinden nu nadat we haar bekapt hebben toch beter bij de rest blijven, wat mijn vermoeden dat het zeer doet aan haar gewrichten mogelijk bevestigt.
Vandaar ook dat de smid zo vaak komt wat voor een shet niet zo heel gebruikelijk is natuurlijk.

Maar goed, ze is zo weer even geholpen en dit vond Erwin ook niet erg om even te doen. Die grote is te veel gevraagd.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 12:26

Haar groeit even snel bij groot en klein paard, alleen klein = kortere afstand tot de grond. Er van uitgaande dat hoefjes net zo snel groeien + minder gewicht = minder slijtage, zou shet inderdaad vaker moeten, zeker omdat langere voet in verhouding tot korter been meer invloed heeft op bewegingspatroon.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 12:55

tamary schreef:
Haar groeit even snel bij groot en klein paard, alleen klein = kortere afstand tot de grond. Er van uitgaande dat hoefjes net zo snel groeien + minder gewicht = minder slijtage, zou shet inderdaad vaker moeten, zeker omdat langere voet in verhouding tot korter been meer invloed heeft op bewegingspatroon.


Ha! Dat klinkt logisch Tamary. Dus 6 wkn klopt wel bij Poupette. Bij Shadow was het bijv weer niet zo vaak nodig.

JudithO

Berichten: 7059
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:54

Dat ziet er alweer een stuk beter uit bij Poupette! Ze zal er vast blij mee zijn.

En 4 paarden zelf doen is wel een klus ja! Ik doe onze 3 ook zelf, maar nooit meer dan 1 op een dag en als ze lastig zijn soms ook maar 2 hoefjes per dag (ofwel beide voor ofwel beide achter zodat ze wel in balans staan).

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 22:31

JudithO schreef:
Dat ziet er alweer een stuk beter uit bij Poupette! Ze zal er vast blij mee zijn.

En 4 paarden zelf doen is wel een klus ja! Ik doe onze 3 ook zelf, maar nooit meer dan 1 op een dag en als ze lastig zijn soms ook maar 2 hoefjes per dag (ofwel beide voor ofwel beide achter zodat ze wel in balans staan).


Ja 4 is veel en dan twee bijzondere of 3 want, Poupetje is heel raar breed van voren en ze heeft echt gekke pootjes. iedereen staat bij ons netjes stil dat is het probleem niet. Maar Prisca heeft wat artrose en dus kan ze niet lang haar been gebogen houden en dat wissel ik met de smid dan af met de andere paarden. Ook Callas kan haar zere been niet lang gebogen houden, dus ook dat wisselen we af. Maar ze zijn verder niet vervelend, maar het is Erwin zijn ding gewoon niet, helaas, want ik vond het wel fijn om zelf te doen, maar mijn smid is ook erg fijn.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:32

Zo'n bekapping maakt gelijk verschil. Ze lijkt direct comfortabeler te staan.
Dat schattige kasje wil ik wel in de full versie in de tuin :P

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 00:21

Ja, dat is ook idd zo Senna. Ze loopt zo erg op de buitenkant van haar hoeven, alle 4, dat soms het wandje dubbel ligt over de zool! Dat slijt dan wel weer weg, maar ze heeft echt erg ongelukkige voetjes.
Dus ik ga weer de agenda inplannen van de smid als hij na zijn vakantie komt. Dat deden we eerst ook, dan plannen we data vooruit en hij belt dan altijd af, hahhaha, maar dan is er contact en meestal komt hij dan met een week. Ik schik me altijd naar hem, ben heel zuinig op hem en hij werkt dan ivm de reistijd van 2 uur enkele reis, een hele dag alleen voor mij. Dus ik schik me wel naar hem. Maar deze keer is het mis gegaan.