[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 00:06

Leuk filmpje weer! Met geluid idd!

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:00

Ja !!! Ik heb het filmpje nu met geluid gezien. Leuk weer en het hokje met muren die los komen omdat het niet goed gebouwd is , is heel herkenbaar. Wij hebben hier ook zo’n hok :D

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:39

Jullie hebben al bloei in de bomen, hier nog niet hoor. Mooi om te zien. Ook leuk al die apparaten want hier hebben we ook het een en ander gevonden oa dat ding om kikkertjes mee te vangen. Nu pas weet ik wat het is.
Escargots vind ik wel lekker , kikkerbilletjes vind ik onzin om dat te eten (een keer geproefd en vond het niet zo bijzonder smaken). Dat schuurtje→ hier is een Engelsman een huis aan het bouwen zonder fundament. De idioot, zonde van al het werk, want het huis raakt hij nooit meer kwijt en het zal zeker uit elkaar gaan vallen. Met al die regen had hij al zeer grote problemen.
Ergelijk vind ik het dat die FRansen overal van alles zomaar weg gooien. Fijn dat jullie het opruimen.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:08

Jullie keuken wordt echt al super mooi! Ziet er ook echt lief uit met dat witte 'kant'.
En bah van die kikkers, alleen het idee al...
Verder wel weer hard gegaan met klussen, hoe is Erwin zn kuit?

En wat fijn dat je weer de mogelijkheid krijgt om wat te grondwerken met Callas, ik denk dat je echt hard vooruit gaat met een beetje TRT, een beetje clickeren en een beetje Mo ;)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:23

Ik blijf die keuken echt zo gaaf vinden!

Spannend ook steeds, al die vondsten. Alleen jammer dat het meeste rotzooi is wat jullie weer af moeten voeren. Is het niet voordeliger om gewoon een grote container te laten komen waar je alles inkiept, in plaats van steeds zelf naar de stort te rijden?

Heel veel succes met Callas! Mijn duimen draaien :j

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 19:43

Muga schreef:
Leuk filmpje weer! Met geluid idd!


Dank je, Muga, het is hier nog lang niet opgeruimd, dus er komen nog wel wat meer van zulke filmpjes...

fardoe schreef:
Ja !!! Ik heb het filmpje nu met geluid gezien. Leuk weer en het hokje met muren die los komen omdat het niet goed gebouwd is , is heel herkenbaar. Wij hebben hier ook zo’n hok :D


Tamar, het hokje is duidelijk met de Franse slag gebouwd 8)7

pien_2010 schreef:
Jullie hebben al bloei in de bomen, hier nog niet hoor. Mooi om te zien. Ook leuk al die apparaten want hier hebben we ook het een en ander gevonden oa dat ding om kikkertjes mee te vangen. Nu pas weet ik wat het is.
Escargots vind ik wel lekker , kikkerbilletjes vind ik onzin om dat te eten (een keer geproefd en vond het niet zo bijzonder smaken). Dat schuurtje→ hier is een Engelsman een huis aan het bouwen zonder fundament. De idioot, zonde van al het werk, want het huis raakt hij nooit meer kwijt en het zal zeker uit elkaar gaan vallen. Met al die regen had hij al zeer grote problemen.
Ergelijk vind ik het dat die FRansen overal van alles zomaar weg gooien. Fijn dat jullie het opruimen.


Hi Pien, ja er bloeit al van alles. Vandaag hebben we ook roze bloesem. Ik denk dat dat pruimen zijn. Wat grappig van die kikkervangers dat jij dat ook niet wist. Ik dacht voor vissen, maar ik zou niet weten waar hij had moeten vissen. En toen de buurman van kikkers vertelde was het helder. En wij hebben ons eervorige huis in Frankrijk ook verbouwd en er een fundering zoals we dat in NL gewend waren gemaakt. De buren verklaarden ons voor gek. Niemand fundeert een aanbouw in Frankrijk vonden zij. Maar je ziet dat het echt zijn nut wel heeft. Dom van die Engelsman, zonde van zijn tijd en geld. En dit is nu ons 3e huis in Frankrijk en deze is wel het ergst van dingen gewoon maar wegpleu*en in de natuur. Maar bij alle drie zijn we jaren aan het opruimen geweest. Dat vinden we ook het fijnst om te doen. Geeft zo snel resultaat.

Cera_D schreef:
Jullie keuken wordt echt al super mooi! Ziet er ook echt lief uit met dat witte 'kant'.
En bah van die kikkers, alleen het idee al...
Verder wel weer hard gegaan met klussen, hoe is Erwin zn kuit?

En wat fijn dat je weer de mogelijkheid krijgt om wat te grondwerken met Callas, ik denk dat je echt hard vooruit gaat met een beetje TRT, een beetje clickeren en een beetje Mo ;)


Hi Cera, dank voor het complimentje over de keuken, wij zijn er ook zo blij mee. Ik heb lang gezocht naar een niet te truttig kantje en dit vond ik in Engeland. Ik denk dat ik de grote kast er ook mee ga doen. En ik las de i niet in je vraag over Erwin, hahahhaha. Die kuit is gelukkig helemaal genezen. Het heeft wel de tijd gekost die er voor stond, en pas na 8 weken was hij pijn vrij. Ik hoop ook met Callas weer veel variatie te kunnen gaan doen.

JudithO schreef:
Ik blijf die keuken echt zo gaaf vinden!

Spannend ook steeds, al die vondsten. Alleen jammer dat het meeste rotzooi is wat jullie weer af moeten voeren. Is het niet voordeliger om gewoon een grote container te laten komen waar je alles inkiept, in plaats van steeds zelf naar de stort te rijden?

Heel veel succes met Callas! Mijn duimen draaien :j


Dank je Judith, wij vinden de uitstraling van de keuken ook erg fijn. Maar ik raad hem niet aan. Ik vind het erg veel geld, en ik vind er toch best wel een aantal minpunten aan zitten. Het wordt verkocht als keuken, maar dat is het eigenlijk niet. Het zijn gewoon meubels. En het aanrecht blijkt een badkamermeubel te zijn. Dat staat niet zo op hun site. Dus ik ben een brief aan het opstellen met, laten we zeggen, suggesties. Overigens is het laatste kastje dat 2 of 3x kapot geleverd is, ik ben de tel kwijt, gisteren aangekomen. We hebben het maar geaccepteerd, maar het was wéér beschadigd, maar dit keer op een plek waar je het niet zo erg ziet.
De vondsten blijven supergrappig inderdaad. We houden er maar heel weinig van. Alleen de ludiekste dingen. In het eervorige huis hadden we een museumpje gemaakt. Al die spullen hebben we meegenomen en die zijn in een betere staat dan wat we hier vinden. Dus het slechtste gaat allemaal naar de stort. We hebben een offerte gevraagd in het begin van een container, maar dat is duur! Dat wil je niet weten. En dan moet je het ook binnen een bepaalde tijd klaar hebben. Dat voelde te gehaast. En we rijden minstens 1x pw naar de stort, dus ik denk dat de container ook erg snel had vol gezeten.

Over Callas. Vandaag dan voor het eerst weer eens met haar gewoon gelongeerd superconventioneel. Alleen even kijken welke knopjes nog ingedrukt konden worden en ook om even zonder Poupette iets te moeten doen. Poupette vond het zo te horen moeilijker dan Callas. En ik was blij met de knopjes! Ze luisterde erg goed naar trot (draf) en terugkomen naar stap op mijn stem en ho zat er ook nog op, alhoewel die wel wat kort was, want ze was wel wat drukjes. Ik heb maar een minuut of 7 of zo gelongeerd, geen galop nog gevraagd omdat ze druk was, en natuurlijk ho en laten komen en click en brokjes. Ik was helemaal blij.
Vandaag hebben we de hele dag gewerkt aan het schrikdraad rondom het huis, en daarstraks bij het binnenhalen even het nieuwe stuk verkend. Daar lagen wel wat spannende dingen, grote boomstronken (één ervan wordt mijn opstapblok) en brandcirkels van onze vuilverbranding. Spannend, maar zelf willen ruiken, braaf, click, koekje en ook nog een keer extra aanraken gevraagd en ook dat deed ze keurig. Poupette was er sowieso niet bang voor en wilde het ook niet onderzoeken en ook niet aanraken. Tja.

Ik ga langzaam alle variaties van oefeningen weer oppakken, dus ook lange leidselen en inderdaad een beetje trt, beetje click en een beetje Mo...

Ik houd jullie op de hoogte.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:32

Citaat:
Dank je, Muga, het is hier nog lang niet opgeruimd, dus er komen nog wel wat meer van zulke filmpjes...

*\o/* *\o/* *\o/* Fijn!
Genieten hoor. Filmpjes met museale waarde. :+

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:24

Heerlijk al die oude spullen die jullie vinden in en vooral om het huis.
Wij hebben dit pareltje op de zolder gevonden, met blad van marmer.
Afbeelding

We hebben ons al aardig aangepast, een gat in de muur hebben we we “met de franse slag” gerepareerd

Afbeelding

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:59

senna21 schreef:
Citaat:
Dank je, Muga, het is hier nog lang niet opgeruimd, dus er komen nog wel wat meer van zulke filmpjes...

*\o/* *\o/* *\o/* Fijn!
Genieten hoor. Filmpjes met museale waarde. :+


Leuk idd! Aan de ene kant denk ik, doe maar rustig aan... Aan de andere kant, ben ik heel benieuwd naar het resultaat!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 23:11

Hi allemaal,

Tamara, gaaaaaf! Nog helemaal intact dat meubeltje. En jullie leren het al, repareren op zijn frans ;-)

Muga, dit keer een filmpje zonder enkele museale waarde, sorry. Helemaal speciaal over Erwin-dingen. Dus wie niet van tractors die steigeren houdt (houden we het toch nog even in paardentermen), hoeft niet te kijken.

https://youtu.be/fLy8_EASQCI

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 01:24

Heel leuk weer Monique het filmpje en heel herkenbaar. Zo gaat het hier ook.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:44

Ik vind hem geweldig! Zou doodsangsten hebben uitgestaan haha.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:17

Levensgevaarlijk dit en met afgrijzen naar zitten kijken. Gelukkig is het goed gegaan.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:26

Geweldig!! Wat een doorzetters zijn jullie. Ik zou echt al veul eerder zijn gestopt, maar jullie niet, krachtpatsers.
Moet je nagaan hoe ze Stonehenge hebben gefixt _/-\o_
Dat waren allemaal Mo en Er tiepjes. Echt hoor.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:57

Jouw man heeft die tractor prima onder controle! Van welk materiaal zijn die masten? Het lijkt hout maar dan had je ze ook kleiner kunnen zagen voor verslepen of ga je de totale lengte nog ooit ergens voor gebruiken?

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 19:39

Hi allemaal,

wat een grappige verschillende reacties op de man op de tractor. Ik vind het ook ernstig spannend wat hij doet, maar hij zegt dat hij weet wat hij doet.

Die palen zijn van beton. Wij willen ze graag gebruiken als leggers voor een bruggetje over ons meertje/vijver.

Ondertussen probeer ik Poupette te laten grinniken op commando. Ik train het uiteraard met de clickertechniek en ik lijk af en toe succes te hebben.

Als ik écht succes heb, film ik het en zijn jullie de eersten.

Ondertussen nog een filmpje van begin maart. Niet zo spectaculair, geen paardjes, dus je kunt het ook gewoon overslaan https://youtu.be/KT7GlYc9lg4

fardoe
Berichten: 913
Geregistreerd: 10-07-05

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:25

Weer een heerlijk filmpje nu weten Ro en ik gelijk waarom er vanmiddag een vuur was bij het chateau verderop. Zij hadden waarschijnlijk ook last van een irritante struik _O-

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:11

Geweldig filmpje weer! Jullie zijn weer lekker bezig hoor :j

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 21:00

Hahaha Tamara, ja we snoeien niet meer, maar zetten de fik erin. Stuk sneller en opgeruimder. Ik hoop dat het château niet in de fik is gevlogen.

Dank Cera. We zijn nog steeds druk.

Hier weer een filmpje van de afgelopen dagen. Callas en Poupette komen ook nog even langs. https://youtu.be/kGsN4G6bx-Q

Ik ben nog steeds met Callas wat grond werk aan het doen, allemaal heel laagdrempelig. Wel vandaag even gelongeerd op de conventionele methode en dit keer ook het galopcommando op beide handen gedaan en ook dat knopje zat er nog op. Blij! Ook nog spelen met de bal, maar zelf gaan halen lukt niet. Wel probeerde ze van de week zelf het handvat dat op de grond lag te pakken. Het hinniken met Poupette lukt redelijk, maar niet met een 80% percentage, wat wil zeggen dat het nog steeds toeval kan zijn...

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 21:11

Wat een leuk filmpje weer! :j
Wat is jullie plan met het meertje?

Oh en waarom willen jullie die larven niet laten uitkomen?

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:15

Wat een leuk filmpje weer! Wat een leuk meertje! Mooi terrein zo!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:54

Hi all,

Dank Muga voor de complimenten.
@namiro, het meertje is meer een erg grote vijver, het is niet natuurlijk gevormd. Dus dan mag het geen meertje heten, maar in het Frans is het een etang, en vertaald is dat meertje en vandaar. Maar het heeft geen plastic erin en dus loopt het leeg als het niet bijgevuld wordt. Het is geen bron. Wij willen er een gezellig meertje van maken. Vijverzeil erin. Brugje erover (van die elektriciteitspalen die we wegsleepten.) Mooie planten eromheen en lelies erin. En dan weer kois of andere vissen erin. Ik heb altijd Kois gehad en tam gemaakt.

En de larven hebben ten eerste geen schijn van kans zodra de aan de zon hebben blootgestaan. Ik zou ze dan in een pot met aarde met wriemelbeestjes moeten gaan voeden om ze te laten overleven. Maar ik wil ze niet hebben. Ik heb een hekel aan vliegend herten. Ze worden zelfs 9cm, in het filmpje zei ik 7 toto 8cm, maar ze kunnen erg slecht vliegen en wij hadden ze in het eerst huis in Frankrijk en ik vond het een drama. Zit je buiten te eten, storten die krengen (vechtend) in je eten. Of ze vliegen tegen je aan. En ik vrees dat ze ooit nog eens in mijn haar gaan blijven hangen. Dus ik ben niet dol op ze. Vandaar.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:11

Ik dacht dat een etang vertaald in het NL een ven cq vennetje is.
Meer is toch echt wat anders.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:17

Mijn prisma woordenboek zegt : étang (m) vijver, meertje, plas

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:34