[VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 01:57

Heel mooi paardje, ik hou ervan! Ben ook zeer benieuwd naar het veulentje in April, spannend.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:32

Wat een bijzonder dier. Heel mooi. Ben heel benieuwd naar het verloop van de reis naar haar nieuwe thuis en haar veulen.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 08:40

Wat een knappe merrie, ik volg. :D

AnnucksZooi

Berichten: 27
Geregistreerd: 09-07-17
Woonplaats: Achter je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:25

Oh wat leuk! Ik ga zeker volgen!

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 16:53

Prachtig dier en die nakomeling en die hengst ook wauw!
Ooit... <3
Ik volg!

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:57

tengeltje11 schreef:
@annebet,mag ik weten wat de import kost?(hier emigreren aan het overwegen nr canada en dan zouden de paarden meegaan natuurlijk)



Van NL naar USA is $6000/$7000, voor een ruin of twenter, ligt een beetje aan de tijd van het jaar...
Voor een merrie of hengst ouder dan twee jaar moet je er een paar duizend bij op tellen

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:15

Wat een avontuur Annebet! Succes en sterkte met het wachten/geduld opbrengen.... Ze is een plaatje.

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:36

Nogmaals gefeliciteerd Annebet, ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot ze hier is!
Ik vind het een prachtige merrie en hoop op een supermooi veulen voor je volgend jaar.

Even voor de vragen die ik langs zag komen: de paarden/ponys "lijden" niet onder de vlucht hoor, meestal komen ze behoorlijk fris en monter uit het vliegtuig, enige waar ze in het begin last van kunnen hebben is ons tijdschema, een soort jetlag dus.

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:08

Khad het al op fb gezien, ik volg!!

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 15:35

Wat leuk, zoveel reacties :D

Heb een heel druk weekend achter de rug, met leuke en minder leuke ( veulentje dood tijdens de bevalling ) momenten, dus weinig tijd gehad om te reageren! :)

Eerst en vooral, iedereen bedankt voor de complimentjes :D

Omgerekend gaat ze ongeveer tussen 1m12 en 1m16 zitten. Beetje groter dan ik zocht, en groter hoeven ze echt niet te zijn voor mij, maar ze is zo leuk dat ik ze echt niet wou laten staan voor die paar centimeters ;)

De ASPC's lijken inderdaad in de verste verte niet op de shetlanders zoals wij ze hier kennen. Toen ik voor het eerst over hen las op het internet dacht ik echt "huh? 8)7 " Maar ze hebben uiteindelijk toch mijn hart gestolen :j

Pandora2, nu ben ik benieuwd waar je vandaan komt ;)

Kitobeer, deze merrie zal voornamelijk ingezet worden voor de fokkerij. Haar veulen zal normaal gezien showpaardje worden. Wie weet ooit aangespannen aan het werk gezet worden als hij/zij daar geschikt voor blijkt te zijn. Maar dat is nog verre toekomst :D

Hobbyhorse, ik heb mij laten vertellen dat men de paarden liever op Luxemburg laat vliegen omdat de taxen etc daar een stukje lager zouden liggen, wat ik natuurlijk ok vind, haha :D In elk geval, ik heb er niet in te kiezen, ze vliegt sowieso naar Luxemburg met CargoLux. :)

Zamora, bedankt! Ga dadelijk jouw pb'tje bekijken :D

Tengeltje11, ik ken natuurlijk alleen de prijzen van mini's en van de VS naar hier, maar misschien krijg je zo al een ruim idee. Een mini kost ongeveer een $ 4000 aan quarantaine, vlucht en bijhorende papierwerk. Reken daarbij nog een keer 17% en een keer 11,5% VAT en duties op de aankoopprijs van het paard en een deel van transport. Op de luchthaven komt daar nog een 800euro bij ( bv voor handling etc )
Khaya en James doen het trouwens nog steeds heel goed ;-) ( nu hopen dat je effectief bent wie ik denk dat je bent, anders komt dit laatste misschien een beetje gek over, haha :D )

Verder nog eens bedankt voor de leuke reacties! Als ik vergeten te reageren ben op iemand, mijn excuses, laat het weten en ik maak het goed :D

Ik ga dadelijk nog eens contact opnemen met de persoon van de quarantaine om te informeren of ze al meer nieuws heeft wb data etc. :)

tengeltje11
Berichten: 7142
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:44

dank voor de kostprijs uitleg,heb er idd wel wat aan.

hoe ga je het regelen dat jij mss mee kan als groom?lijkt me ideaal natuurlijk,maar moeilijk te regelen?

(ik ben idd wie je denkt dat ik ben,fantastisch dat ze het goed doen,Khaya is ondertussen ook al 11j ongeveer zeker?(Gigi was even oud,loopt hier ook nog altijd vrolijk rond,in de winter begint ze wel nu en dan licht onregelmatig te lopen door beginnende artrose,maar minimaal,als ze op zo'n leeftijd nog 'zo goed' is,kunnen we daar helemaal niet over klagen))

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 11:07

Heel eenvoudig eigenlijk, ik heb het gewoon aan de persoon van de quarantaine gevraagd :D
Nu werken ze wel altijd met dezelfde mensen, maar moest het zijn dat ze nu net voor die vlucht iemand tekort zouden hebben, dan mag ik mee! Heb wel al soort van moeten bewijzen dat ik gewoon ben van met paarden te werken.

James is de meest vrolijke hond ooit en Khaya is echt mijn beste vriendin, ze zou door het vuur gaan voor mij ;) Ze begint ook wel last te krijgen van artrose, maar ook nog goed te doen, ze is nog altijd even fris en vrolijk als voorheen :D

Heb gisteren contact gehad met de transporteur.
De volgende weken doet ze niets anders dan op en af rijden van de nationals en de world show om paarden op te pikken die het vliegtuig op moeten. Zo zou Edje waarschijnlijk deze week al worden opgehaald, maar een exacte datum weet ik nog niet.

Van zodra de nationals gedaan zijn en alle paarden die in quarantaine moeten bij haar aanwezig zijn, gaat ze beginnen "koppelen". Met andere woorden, voor elk paard een buddy zoeken waar ze goed mee overeenkomen en waarmee ze samen het vliegtuig op gaan. En dan beginnen de lange 30 dagen quarantaine. Ze gokt dat de paarden eind oktober begin november in Luxemburg gaan zijn!
Is het al bijna oktober? :')

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:37

Ja, nog maar een maandje en dan is het oktober! Heel dicht bij dus :D :D :D

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 09:04

Haha, zo klinkt het inderdaad niet lang meer :P
Het zal, helaas, pas eind oktober zijn, of daar ga ik toch vanuit, dan kan het alleen maar meevallen als het vroeger zou zijn :D

Edje is bezig aan haar langste trailerreis:
Tuscarora --> Tulsa : +/- 18u rijden...
Het is momenteel 2u s nachts daar, en ze zou normaal ergens 's morgens lokale tijd aankomen.

Ik hoop dat ze dan eventjes rust krijgt, want daarna moet ze weer een kleine 4u op de trailer voor de trip Tulsa --> Texas.

Ik heb regelmatig contact met de transporteur en ze zou de reis goed aankunnen. Ze ging gemakkelijk de trailer op en is rustig.

Eens in Texas aangekomen moet ze dus wachten op de andere paarden die na de nationals komen en dan begint de 30 dagen quarantaine tijd ( op dezelfde locatie ) dus dan kan ze rustig recupereren van de lange reis alvorens ze het vliegtuig op mag / moet.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:51

Heftige reis! Hoop dat ze snel bij jou is en tot rust kan komen

Astrox

Berichten: 3
Geregistreerd: 05-09-17
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:56

Wat een verhaal, maar je hebt er wel een mooi paardje aan overgehouden! kan niet wachten op de rest van de reis!

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 11:55

Ik vind het ook best wel zielig voor haar, zulke afstanden.
Maar daar in de VS maken ze er echt niets van, zulke afstanden leggen ze gewoon af om op show te gaan... 8)7
Hier klagen we al als we meer dan 3u moeten rijden naar een show :+

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:05

Annebet_ schreef:
Ik vind het ook best wel zielig voor haar, zulke afstanden.
Maar daar in de VS maken ze er echt niets van, zulke afstanden leggen ze gewoon af om op show te gaan... 8)7
Hier klagen we al als we meer dan 3u moeten rijden naar een show :+


Bizar :=
Ze zullen ook niet beter weten denk ik

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:10

Wat een leuk avontuur!!Wachten duurt zo lang als je iets zo graag wilt.Lees graag mee *\o/*

Tosadog

Berichten: 2866
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: NH.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:50

Waarschijnlijk begint de quarantaine kort na afloop van de Nationals en die zijn 17 september afgelopen.Dan zullen ze alles wel verzameld hebben en begint 1 of 2 dagen later de quarantaine.

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 12:56

Inderdaad, voor hen is de gewoonste zaak van de wereld!

Sarino, welkom :D

Mariska, zo is het mij idd uitgelegd. Ik denk dan dat ik met mijn eind oktober ongeveer goed gegokt heb. :)
Ik hoop snel meer details te weten te komen!

anjali
Berichten: 15119
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 13:38

Wat een mooi paardje. Bedankt voore je inlichtingen over de import. Ik heb ook eens geimformeerd over het importeren van een Paso Fino uit de Dominicaanse Republiek,maar dat werd zo duur en ingewikkeld dat ik er maar vanaf heb gezien.Maar als het echt je droompaardje is, dan heb je groot gelijk om alle moeite te nemen!

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 21:25

Het is idd een dure en ingewikkelde aangelegenheid maar gelukkig zijn er verschillende mensen die mij al heel wat verder hebben geholpen, zoals Mariska ;)

Edje is intussen begonnen aan haar tripje van Tulsa naar Texas, een tripje van "slechts" 4u...
Ze heeft gelukkig wel een hele fijne en comfortabele stal in de trailer:

Afbeelding

De hele lange trip van Tuscarora naar Tulsa heeft ze goed doorstaan. Ze wel wat chagrijnig zijn, maar wie is dat niet na zo'n lange reis...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: [VOLG] Dan doe je eens gek en koop je een paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:18

O wauw ze hebben echt "stallen" in de vrachtwagen. Dat is wel super fijn! Kunnen ze nog iets bewegen. Top! :j

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 19:48

Ja fijn zo he!

Ik heb intussen het leuke nieuws gekregen dat ze 12 ( of als het vliegtuig veel vertraging heeft 13 ) oktober gaat aankomen in Luxemburg!
Veel sneller dan verwacht, dus ik ben echt super blij :D