Onlangs spotte ik iets nieuws (althans, ik heb het nog niet eerder gezien) en dat wil ik graag met jullie delen. Ik spotte namelijk een bit met regenboog coating, van het merk EvoEquine. Dit bit is niet alleen ontwikkeld voor de looks, het zou ook fijner zijn voor je paard dan sommige andere bitten. Kijk mee!

Rainbow Gloss Bits
Zoals ik hierboven schreef, is dit regenboog bit ontwikkelt door het Britse merk EvoEquine. Het motto van dit merk is “Evolutionary equine products” en dat maken ze toch wel aardig waar met deze nieuwe regenboog bitten.
Gemaakt van titanium
De Rainbow Gloss Bits zijn niet alleen maar mooi, maar zijn volgens EvoEquine ook fijner voor je paard dan de sommige andere bitten. EvoEquine vertelt het volgende: “Het is gemaakt van een mix van titanium. Titanium is 100% biocompatibel, dit betekent dat het hypoallergeen is en dat je paard er dus geen allergische reacties van krijgt. Titanium is een ontzettend sterk materiaal en door de weerstand tegen zuur activeert het de aanmaak van speeksel. Daarbij is titanium niet-magnetisch en houdt het de temperatuur laag, wat bevorderend is voor het welzijn en de comfort van je paard, waardoor ook de prestaties zullen verhogen. Ook is het van nature gecoated met dioxide, een stof die bacteriën dood maakt. Het beschermt tegen mogelijke infecties en is zeer hygiënisch. Dit is één van de reden waarom titanium dan ook vaak wordt gebruikt bij operaties en in de tandheelkunde.”
Ook belooft EvoEquine dat de kleur niet zal afbladderen of vervagen. Het bit kost tussen 47.50 Britse Pond en 88.60 Britse Pond, afhankelijk van het model dat je wilt hebben.
Tsja, apart is het wel.. Zouden jullie met dit regenboog bit rijden?