[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:47

Elisa2 schreef:
Kenmerken wildkleur (dunskin)
Vroeger, toen men de genetica nog niet goed begreep, zijn er veel valkkleurige paarden ingeschreven als wildkleur en omgekeerd. Genetisch klopt dat niet en gaat het om twee verschillende kleuren (die wel weer samen kunnen voorkomen, om de zaken ingewikkeld te maken). Wil je het dus zeker weten dan zul je in de afstamming moeten gaan kijken.

Alle kenmerken van de wildkleur op een rijtje:

Aalstreep (een donkere streep over het midden van de rug die vaak doorloopt in de manen en de staart)
Zebrastrepen op de benen (strepen op de hakken en rond de voorknieën)
Schouderkruis (een dwarsstreep ter hoogte van de schoft)
Spinnenweb (concentrische ringen op het voorhoofd).
Masker
Toppen en randen van de oren donkerder
Schoudervlam of schaduw
Halsstrepen of schaduw
Witte dekharen in manen en/of staart
Gespikkeld patroon(Mottling)
cobwebbing

Ik kan het niet goed zien op de foto's, maar mij lijkt dunskin of valk helemaal zo gek nog niet. Ik zie geen "brilletje"..nu ben ik geen kleurenexpert en wellicht schimmelt hij toch door. Maar voor nu zou ik hem in ieder geval niet te koop zetten als schimmel. Het is een grappig beestje om te zien.

Valk is hij zeker, of hij schimmel is staat daar los van.
Dun lijkt me niet als de ouders kloppen, het bestaat simpelweg niet binnen Welsh en maar heel weinig binnen New forest. Spirit heeft er ook niet echt de kenmerken voor.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:51

Zolang er geen papier bij zit moet je wat ze verteld hebben over ouders ook met een dikke korrel zout nemen.
Mijn papierloos paard waar de moeder onbekend van is zou ook een bekende pa hebben.
Nou als dat zo is dan was moeder ook wel bekend.
Meestal is dan nog moeder bekend maar vader niet.
Ik vind dat verkoop praat en niets anders.

Elisa2

Berichten: 37327
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:57

Aan de andere kant wat maakt het uit voor een (toekomstige) pony-ruin, hij is papierloos maar wel met een leuk kleurtje. Als ie nu nog een beetje opgevoed is/word dan kun je hem prima verkopen. En imo is het wat de gek ervoor geeft...

Leo

Berichten: 50160
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:58

Als je het echt zeker wilt weten kun je altijd een paar haren opsturen voor genetisch onderzoek. Maar dat kost wel wat en de vraag is of dat het echt waard is natuurlijk. :) uiteindelijk gaat het niet om kleur.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:06

Je kunt beter een DNA onderzoekje doen om te kijken of de papa de papa wel is.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:13

Ach papieren krijgt hij er toch niet mee en voor dit soort pony maakt het toch niet zoveel uit.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:18

xSogno schreef:
Ach papieren krijgt hij er toch niet mee en voor dit soort pony maakt het toch niet zoveel uit.


Nee dat klopt, papieren krijgt hij er niet mee maar je hebt iets meer tastbaar bewijs over zijn afstamming. Wat Oji en Enjoymyhorse ook zeggen: wie zegt dat klopt wat ze je hebben verteld.
Maar idd op dit soort bedragen moet je je afvragen of het de investering wel waard is.
Alhoewel de kosten niet hoog zijn.
https://www.combibreed.com/nl-nl/Websho ... atie-Paard

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 10:32

Fokker had 5 paarden. Allen in beslag genomen wegens verwaarlozing.
Moeder van Spirit en, Spirit zelf, tinkermoeder en veulen en 1 hengst vader van beide veulens.
Hengst is na de redding gecastreerd en verkocht zodra hij aangesterkt was. Hij was niet opgenomen als dekhengst dus had geen deklicentie, fokker kon dus sowieso geen geldige stamboompapieren bij de veulens krijgen.
Heb alle foto's toegestuurd gekregen van de vader en hoe hij eruit zag bij de redding.
Moeder en tinkermoeder zijn naar iemand anders gegaan om aan te sterken daarom had ze van hen geen foto's.

Heb uitgebreid contact gehad met de reddende instantie omdat de naam van.die persoon als paspoortaanvrager in Spirit zijn paspoort staat.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:34

Dat klinkt dan wel redelijk betrouwbaar.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:10

Babootje schreef:
Dat klinkt dan wel redelijk betrouwbaar.

Dan nog kan uit palo x palo niet dit veulentje zijn gekomen dus ergens schort er iets aan de informatie die TS heeft gekregen.

Ouderschaps onderzoek heeft geen zin want ik verwacht niet dat deze ongeregistreerde hengst in een database voorkomt. Kleuranalyse kan natuurlijk wel maar dan ben je weer zo’n 100 euro kwijt. Op een paard wat al maximaal zo’n 650 gaat opleveren en je al meer kosten hebt gemaakt als dat ie ooit gaat opleveren is dat zinloos.

Weet je al meer of het bod van 650 serieus is TS en is dat exclusief of inclusief castreren? Want als je eerst nog 350 moet betalen voor een castratie (volgens mij had TS dat bedrag ergens genoemd) dan is dat bod van 400 misschien wel weer meer interessant.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:34

Als kind had ik een connemara valk en haar hoofd werd bepaalde tijden van het jaar ook witter en dan zomers weer echt valk.Toen ze ouder werd werd ze ook iets lichter van kleur.
Ik denk als de moeder echt palomino was de vader toch de vader niet is en er iets fout is gegaan bij de dekking.Maar op zich maakt het bij een papierloos dier ook niet uit wie de ouders zijn.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 16:52

Heb nog een geïnteresseerde.
Maar allemaal idd zonder eerst bezichtigen.

Ik wacht geduldig af. Is die eind van de maand november niet verkocht blijft die de winter nog bij mij. Daarna gaat die de lente terug op internet gezet worden zijnde gecastreerd ook. Maar gaat die ook de grote kudde in.
Tenzij hij me ineens wel weer bevalt :) dan blijf die uiteraard. (Ook in de grote kudde natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-10-18 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:54

Art_Ificious schreef:
Heb nog een geïnteresseerde.
Maar allemaal idd zonder eerst bezichtigen.

Ik wacht geduldig af. Is die eind van de maand november niet verkocht blijft die de winter nog bij mij. Daarna gaat die de lente terug op internet gezet worden zijnde gecastreerd ook.
Tenzij hij me ineens wel weer bevalt :)

Ik zou wel iemand eerst laten komen voor je een bod accepteert, blind kopen vind ik toch een beetje gek.
Serieuze mensen komen ook niet de eerste keer al met een trailer aan zetten maar willen nog even na kunnen denken.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 16:55

Azmay schreef:
Art_Ificious schreef:
Heb nog een geïnteresseerde.
Maar allemaal idd zonder eerst bezichtigen.

Ik wacht geduldig af. Is die eind van de maand november niet verkocht blijft die de winter nog bij mij. Daarna gaat die de lente terug op internet gezet worden zijnde gecastreerd ook.
Tenzij hij me ineens wel weer bevalt :)

Ik zou wel iemand eerst laten komen voor je een bod accepteert, blind kopen vind ik toch een beetje gek.
Serieuze mensen komen ook niet de eerste keer al met een trailer aan zetten maar willen nog even na kunnen denken.
idd als deze echt serieus is zal ik dat voorstellen ook :)

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:28

Azmay schreef:
Art_Ificious schreef:
Heb nog een geïnteresseerde.
Maar allemaal idd zonder eerst bezichtigen.

Ik wacht geduldig af. Is die eind van de maand november niet verkocht blijft die de winter nog bij mij. Daarna gaat die de lente terug op internet gezet worden zijnde gecastreerd ook.
Tenzij hij me ineens wel weer bevalt :)

Ik zou wel iemand eerst laten komen voor je een bod accepteert, blind kopen vind ik toch een beetje gek.
Serieuze mensen komen ook niet de eerste keer al met een trailer aan zetten maar willen nog even na kunnen denken.

tenzij die serieuze mensen 3 uur onderweg zijn om te komen kijken, dan is het heel normaal om gelijk al met de trailer te komen, wil niet zeggen dat je dan geen serieuze koper bent

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 17:32

Klopt heleen in zo een geval zou ik wel eerst meer informatie vragen via mail of telefonisch. Zodat je toch een.beter idee hebt over het dier.
Ik ben van plan om ook filmpjes te maken van hem. Want hij heeft wel een zeer mooie draf.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 24-10-18 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:44

dat lijkt me een goed idee

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:49

400 euro!?!?! doe toch allemaal normaal :') :') :')
Daarvoor ga je een D maat pony toch niet verkopen? dan heb je nog minder dan de slachtprijs als hij ook nog gecastreerd moet worden. Jaarlingen van A ponys gaan voor 800 weg, waarom zouden d ponys voor 400 weg moeten?

TS, gewoon bij je prijs blijven. en als je het gevoel hebt dat je echt een goed huisje is kun je altijd nog wat zakken. Maar om een pony voor 400 weg te doen..

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:26

Nynkster, de pony is een kruising zonder papieren. Maar als jij wil mag je meer betalen hoor :D

hagelslag
Berichten: 9062
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:36

Vorige jaar een kruisingveulen verkocht.
Moeder halfinger vader welsh cob.
Het was een hengstveulen en al behoorlijk goed opgevoed.
Kon fatsoenlijk meelopen, kende een beetje al qua verkeer was al 3 keer bij de hoefsmid geweest.
Is veel rondgerend in de bak terwijl mijn zusje en ik reden.
Oftewel in mijn ogen een fijn begin.
Hij is met 6 maanden oud verkocht voor 600 euro.

Dus ik denk ook dat jij ongeveer 600 mag verwachten. Ahhoewel dit een duur stallingsjaar word.
Het is jammer dat het een hengst is, was het een merrie geweest had ik je graag geholpen ts

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:39


Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-18 18:48

Gaan we nu echt discussie voeren over een prijs? :? :\

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:51

Het is nu gewooon de slechtste tijd van het jaar. Ik krijg mijn paard nu ook niet verkocht.
Als iemand je pony leuk vind gaat het echt niet over 100 euro meer of minder. Vind het maar geneuzel om zo over de prijs te drammen.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 18:52

Welnee. Maar het kan geen kwaad om even te laten zien in welke marge je zit.
Bij jouw pony is het een beetje "wat de gek ervoor geeft". Als je er een treft die valt voor zn snoetje en het is iemand die m voor zichzelf wil kijkt die echt niet op een paar honderd euro. Van die mensen moet je het hebben dan. Maar op zo iemand zul je soms even moeten wachten. Misschien wel tot t voorjaar.
Snel weg = handelaar = lage prijs.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:32

Babootje schreef:
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

3 Mooie Welsh A veulens. Alle 3 met mooie papieren. Van stal Ysselvliet. € 250 per stuk.



Dan moet je ook even kijken waar je het weghaalt. Bij een handelaar of particulier. Zij hebben zoveel veulens die weg moeten. Dan ben je allang blij als alles weg is :Y) En kwaliteit houden ze zelf :P