[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:00

Kijk nou, hij wordt steeds zachter en ronder in vormen :)) gaat goed zo te zien, fijn hoor!!

En veel plezier. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110698
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 17:46

Hij ziet er zeker beter uit! goed gedaan!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 19:04

Netjes hoor! Krijgt ook een mooie hals!!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 20:12

Ja mij valt het zelf niet zo op maar mijn trainster merkte op dat zijn bollen ronder worden. Die hals kwam als eerste erop. Vanvoor was hij dus wel mooi maar die bilpartij wou Maar niet meekomen.
Heb van dierenarts ook een supplement voor de spieren te ondersteunen en dat krijgt limo nu ongeveer 2 maanden al.

Ben zo trots op hem.

Oh en wat castratie spirit betreft, trainster haar dierenarts wil het wel nog staand in de stal doen. Dus die ga ik maandag contacteren.
Mijn eigen dierenarts heeft gezegd dat zij het niet meer doen staand omdat het niet meer van deze tijd is. >;)

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:20

Waarom wil je het staand? Hier was het liggend in de stal, dan zijn ze helemaal onder narcose en beseffen ze er sowieso niks van.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 20:39

Trainster zei: Dierenarts zou ter plekke bekijken wat het beste is voor dat moment. Komt sowieso met 2 dus een extra hulp voor als paardje idd toch liggend moet gedaan worden en dan gecontroleerder zou kunnen neervallen.
Maar mijn eigen dierenarts doet dat gewoon niet in de stal.

Bespreek maandag wel met de dierenarts als ik haar opbel.

hwn
Berichten: 4705
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:46

Ja, dat lijkt me idd verstandig.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:37

Limo ziet er goed uit zeg! Fijn dat hij een leuk speelmaatje gevonden heeft :) bevalt je nieuwe zadel nog steeds goed? Wat voor een is het? Ziet er comfortabel uit

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 00:27

Thnx Eight, het zadel een Jeffries Jump bevalt me zo goed dat ik zelfs de dressuurmodel ervan wil kopen :):) alleen kan mijn rekening dat momenteel niet aan om nog eens 2.000 euro te betalen. Word even een maand of 2 doorsparen nog. Heb namelijk plannen om ook nog deze periode rijexamen af te leggen en hopelijk indien deze keer wel geslaagd een autoke te kopen en brommertje verkopen.
Heel wat plannen dus, helaas kost alles nu eenmaal geld :$ :$

Maar met een dressuurzadel zal mijn houding waarschijnlijk nog beter zijn. En als ik in de toekomst ook kan gaan springen kan ik lekker afwisselen in zadels. Haha toekomstplannen op recreatief niveau O:)

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:37

Staand castreren is veel minder ingrijpend voor een paard en minder risico dan met volledige narcose dus lijkt mij een prima keuze.

Limo ziet er inderdaad al beter uit Art, goed bezig!

Sizzle

Berichten: 35698
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:55

Hij lijkt veel minder spierspanning te hebben, fijn hoor.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 14:55

Morgen weer les. Ik ga mijn "gopro" (ander merk) camera meenemen zodat lesgeefster ook kan filmen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 15:21

Les ging heel goed. Helaas domweg mijn camera vergeten mee te nemen.

Lesgeefster heeft wel foto's van uitstappen gemaakt.
Afbeelding

Soms gaat die dan erg laag maar zolang neusje niet achter de loodlijn komt is dat nog goed.
Afbeelding

Hier ging hij net iets te diep. Voelde daar ook zwaarder in de hand.
Afbeelding

Over de les. We hebben weer enkele balkjes gestapt. In draf mag ik ook doorzitten, niet te lang maar dit gaat wel erg goed. Ik kan in doorzitten mijn handen ook beter nageven/losser houden. Lesgeefster vertelde dat vele dan juist steun zoeken in de teugels en dan juist de teugels vaster houden, Maar dat is in mijn geval meer bij lichtrijden.
Ik ben dus net het omgekeerde :')

We gaan nog steeds de goede kant op, limo loopt ook al stukken beter.





SPIRIT

Met spirit gaat ook alles vlotjes. Komt nu sneller naar je toe en als die op stal staat blijft die ook staan met hoofdje uit het luik en kan je hem aaien.
Mijn zus is ook super bezig met hem, meelopen en voetjes geven laat hij nu ook beter toe. Zo fijn als ze me een berichtje stuurt dat spirit braaf was.
Gisteravond heb ik spirit even vastgebonden aan de stal. Dus hij stond in de stalgang en ben even paar pasjes van hem weg gestapt omdat hij zo rustig erbij stond. Even bij limo's stal gaan staan (max 4m van spirit af) en ook dan bleef spirit gewoon rustig staan.
Dit beetje herhalen en dan eens op de poetsplaats zetten voor eventjes.
Hopelijk volgende maand castreren, dierenarts wil dat doen als het niet vriest gedurende een week.

Rocamor

Berichten: 10881
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:20

Ziet er veel meer ontspannen uit Art, zowel bij jou als je paard! Complimenten!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 19:27

Netjes Art! Op deze manier komen jullie er wel! :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:21

Ziet er goed uit hoor :D !

Cchiara
Berichten: 38
Geregistreerd: 02-09-18
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:32

Moet zeggen dat het er stukken beter uit ziet. Je lijkt er zelf ook nu echt plezier in te hebben. Hoe gaat het nu met het aanraken van dr achterbenen door vreemden? Dat probleem ook al minder geworden?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 14:47

Cchiara schreef:
Moet zeggen dat het er stukken beter uit ziet. Je lijkt er zelf ook nu echt plezier in te hebben. Hoe gaat het nu met het aanraken van dr achterbenen door vreemden? Dat probleem ook al minder geworden?

Helaas née, dat probleem is niet minder. Mijn zus, moeder en stalgenoot kunnen wel aan beide achterbenen komen. De smid niet aan rechtsachter en dierenarts aan geen van beide.
Duidelijk persoonsgerelateerd denk ik dan.
Zodra hij dierenarts ziet begint hij ook te mesten en gespannen te worden.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:14

Titel spreekt voor zich.
Beide jongens eerste keer samen op de paddock (de grootste paddock waar limo normaal samen staat met de merrie).
Had ze eerst al kwartiertje in de piste laten stoeien dus niet veel actie meer buiten. Ja pas toen ik stopte met filmen en de stalle ging mesten :')



Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:31

Dit is het spelen in de piste.
Lekker ruig, maar he, het zijn beide jonge dieren. Laat ze doen haha.
Al zeggen er enkele (onder wie mijn zus) of ik niet bang Ben voor bijtwonden. Euh nee :? Dit is gewoon spelen en daar hoort nu eenmaal wat ruiger gedrag bij, dit hoort ook bij jong zijn en interactie tussen elkaar. Ja bijtwondjes kan, maar om ze daarom apart te houden? Laat ze lekker stoeien denk ik dan. Op opfok zou spirit ook zo spelen, dus wat is het verschil dan. En limo heeft ook bijtwondjes/kale plekken door de merrie, so what. Zolang het geen bijten tot echt gemeend bloedens toe is maakt het me niet uit.
Zo zie je maar hoe ze bij mij op stal zijn en waarom ze hun paard liever apart hebben staan. :\


LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:33

Goed dan dat je ze toch samenzet TS!
Zoveel fijner voor paarden. Bijzondere stalgenootjes heb je.. Het zijn geen glazen beeldjes

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 19:51

LoveBodin schreef:
Goed dan dat je ze toch samenzet TS!
Zoveel fijner voor paarden. Bijzondere stalgenootjes heb je.. Het zijn geen glazen beeldjes

Hah Jah, ohnee samen zetten wat als ze elkaar stampen en ene mank blijft? :') . 2 ervan hebben zelf 2 paarden. Maar deze mogen niet samen staan buiten. Zetten ze ook nooit eens samen in de bak ofzo. Vind dat best jammer.
Andere durven niet rijden als iemand anders al in de bak rijd. Tsja verpak je paard dan in bubbeltjesplastic.

Toen ik meldde dat Limo vast rustiger zou worden en goed opgevoed kan worden door samen te staan met een merrie stond die de dag erna samen met de merrie. Dit nu al een jaar ongeveer. En ik had gelijk, hij is er zoveel makkelijker door geworden.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 21:12

Ik zet mijn eigen paarden ook niet meer samen, gaat goed maar gaat over risico's. Ze staan wel samen maar met een paard dat qua karakter past. Niet omdat ze elkaar tolereren dat ze interactie vertonen. Ken meerdere koppels ruinen die wel bij elkaar konden maar nul interactie vertonen. Dan staan ze beter apart en op hun gemak.

Mijn ruin kon wel met mijn ponyhengst en dat deed ik ook. Mijn nieuwe paard zet ik niet bij mijn andere ruin. M'n merrie kan niet bij ruinen dus die ga ik ook niet met hen ingescharen. Maar ze gaat ook in groep buiten, wondjes hebben ze alledrie constant maar daar vallen ze niet van om.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 21:13

Oakland1990 schreef:
Ik zet mijn eigen paarden ook niet meer samen, gaat goed maar gaat over risico's. Ze staan wel samen maar met een paard dat qua karakter past. Niet omdat ze elkaar tolereren dat ze interactie vertonen. Ken meerdere koppels ruinen die wel bij elkaar konden maar nul interactie vertonen. Dan staan ze beter apart en op hun gemak.

Mijn ruin kon wel met mijn ponyhengst en dat deed ik ook. Mijn nieuwe paard zet ik niet bij mijn andere ruin. M'n merrie kan niet bij ruinen dus die ga ik ook niet met hen ingescharen. Maar ze gaat ook in groep buiten, wondjes hebben ze alledrie constant maar daar vallen ze niet van om.

Maar ze staan samen met een ander paard. En dat is beter dan helemaal niet samen staan zoals mijn stal genoten het willen.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 23:13

Jouw paarden jouw regels. Als ze elkaar Total loss trappen is dat niet hun probleem. En zal zo snel niet gebeuren als spirit nog echt jaarling is van gedrag el binnenkort dan ook nog ruin.

Mijn ruin en ponyhengst hadden een hele goede verstandhouding. Pony luisterde. Punt. De ruin moet maar met een oor draaien en die hengst deed 20 meter opzij. Heeft nooit een echte trap gehad. De ruin zette hem op z'n plek zonder hem aan te raken.