[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 13:34


Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:11

Vanwaar dit besluit ineens?
Jammer

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:21

Gaat het er echt om dat je topic met Spirit niet in uitgelicht is gekomen?
Zou een beetje zuur zijn. Dit is al een van de meest actieve volgtopics volgens mij :o

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:23

Aandacht, aandacht, aandacht..

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:38

Ik kruip toch weer onder de meeleessteen vandaan. Ik kan het niet laten.

Art, heel hard gezegd, maar je reageert vaak gewoon niet zo tactvol. Veel bokkers schieten dan in de defense mode. Daarbij doe je dingen die soms niet slim zijn, hoe goed je bedoelingen ook zijn. En je spreekt jezelf onnoemelijke keren tegen. Dat alles maakt dat er veelal hetzelfde wordt gereageerd in jouw topics. Begrijpelijk dat je dat op een gegeven moment beu bent, maar jammer dat je op deze manier gaat afzwaaien. Je bent volgens mij juist door bokt al ver gekomen met Limo.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:08

Jammer maar daar is iedereen vrij in. Veel succes met je paarden!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:28

Ach ja, voor zolang het weer zal duren... ik las de reacties in het topic over uitgelicht en lees daar ook weer enkel één en al frustraties op anderen. Je beweert daar ook dat dit topic dood is omdat we nooit op je positieve berichten reageren... Tja stop dan maar beter met bokt inderdaad want:

poes schreef:
Wat een leuke foto! En leuk dat je je zo goed bij hem voelt nu.

Heleennn schreef:
dat is goed nieuws +:)+

Pepperrr schreef:
Gaaf! Leuk om steeds die stapjes te zien!

Sizzle schreef:
Super lieve foto :)

Ineke2 schreef:
Mooi, fijn dat je nu een passend zadel hebt. Ben benieuwd naar de verdere voortgang.

Heleennn schreef:
Je ziet idd dat jij heel gespannen bent, mooi dat limo niet gaat rennen want dat zouden veel andere jonge paarden wel doen. Dat zegt toch al wat over zijn vooruitgang in de afgelopen weken :)

Pepperrr schreef:
Netjes!!


...wat je niet wil lezen zal je dan ook nooit kunnen lezen in onze berichten :) Dit is nog maar bij mekaar gescharreld met enkele muisklikken en de 3 laatste pagina's van je topic. Zonde dat je alles afschuift op de 'boktmentaliteit' en beweert dat er vriendjespolitiek is waardoor je niet de aandacht krijgt die je (volgens jou) verdient. Veel succes met je paard. En alle tips zijn met plezier gegeven doorheen je hele topic, ook al zie jij dat enkel als kritiek.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:23

Jammer dat je het zo ziet. Misschien is een soort van inleiding bij je fototopic een goed idee zodat andere mensen het kunnen lezen in een oogopslag.
Ik wens je veel succes in de toekomst of tot snel

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:11

Ik heb het topic over uitgelicht er even bij gepakt en mn mond valt weer open van verbazing hoe je zo'n andere perceptie kan hebben van jezelf en de werkelijkheid. En echt? boos zijn omdat je niet in "uitgelicht" komt... lekker belangrijk. Ga lekker genieten van je pony's en daar al je tijd insteken ipv veel tijd besteden aan bokt om in de aandacht te komen. Dat is toch veel fijner?

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:51

Wat jammer dat je er zo over denkt zeg.. je krijgt een hoop leuke reacties ook. Veel succes met je paardjes!

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:28

Misschien maar beter dat je met Bokt stop ja. Zoveel mensen die er veel tijd in hebben gestoken om jou en Limo proberen te helpen, nergens naar willen luisteren of meedenken. Alles "ja maar...". Alles als persoonlijke aanval zien, zelfs kennelijk als er een kiekjes topic niet in uitgelicht komt 8)7 Dat laatste is toch echt te zot voor woorden.

Beter dat je niet meer onze tijd verdoet met al je aandacht-vragerij. Wij kunnen die tijd beter besteden aan onervaren mensen die er wel open staan voor hulp van mensen met ervaring.

Veel plezier met alle ja-knikkers op facebook. Ik hoop dat het goed gaat met je ponies.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:02

oji schreef:
Misschien maar beter dat je met Bokt stop ja. Zoveel mensen die er veel tijd in hebben gestoken om jou en Limo proberen te helpen, nergens naar willen luisteren of meedenken. Alles "ja maar...". Alles als persoonlijke aanval zien, zelfs kennelijk als er een kiekjes topic niet in uitgelicht komt 8)7 Dat laatste is toch echt te zot voor woorden.

Beter dat je niet meer onze tijd verdoet met al je aandacht-vragerij. Wij kunnen die tijd beter besteden aan onervaren mensen die er wel open staan voor hulp van mensen met ervaring.

Veel plezier met alle ja-knikkers op facebook. Ik hoop dat het goed gaat met je ponies.


Zo, ga je lekker?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 17:03

Echt geheel stoppen doe ik niet. Kan ik vast ook niet, iets met verslaving ... :+

Maar het gaat niet enkel om wat jullie vermelden, uitgelicht bv. Ook de algemene sfeer is niet zoals het eerst was. Ik lees in meerdere topics wel mee en zie vaak dat soms nogal te hard gereageerd wordt. En bij andere mensen mag men niets zeggen over bv paard is te jong doe rustig aan ofzo want dan wordt je afgeblafd door andere bokkers terwijl in andere topics met jonge paarden dan weer het tegenovergestelde gebeurt.
Daar loopt het hier op bokt echt mis. De ene keer mag iets niet en een ander mag het dan wel weer.

Maar misschien dat ik ooit wel nog een topic open als limo en ik veel verder staan in onze training. Nu is het niet meer dan draven galopperen en stuur erop zetten. Niks spannends dus.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:05

Bokt is niet 1 persoon maar vele en niet iedereen leest elk topic en reageert ook niet overal natuurlijk. Er is niets ‘mis’ met bokt vind ik wat dat betreft. Het is en blijft een verzameling van individuen die hun mening wel of niet geven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 17:12

Tja maar als ik diezelfde mensen in andere topics dan weer negatieve reacties zie geven stel ik me er vragen bij waarom de één wel iets mag en de andere niet.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:15

Art_Ificious schreef:
Tja maar als ik diezelfde mensen in andere topics dan weer negatieve reacties zie geven stel ik me er vragen bij waarom de één wel iets mag en de andere niet.



Helaas is advies ook heel erg afhankelijk van het humeur de persoon die het geeft...

Ik begrijp dat dat frustrerend kan zijn hoor, maar ik denk dat je vooral jezelf ongelukkig maakt door je ertegen te verzetten. Geluk zit hem in het aanvaarden van de dingen die je niet kan veranderen....

Dat gezegd zijnde: ik heb ook een hoop frustraties die ik niet onder controle krijg hoor ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:26

“Ik ga stoppen met bokt!!!”

“Nah, ik ga niet geheel stoppen hoor”

Wat wil je nou?
Dit komt op mij echt over als aandacht trekkerij....

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:02

Ik zou ook gewoon letten met wat je schrijft. Internet heeft moeilijke nuances namelijk en je leest het niet altijd zoals het bedoelt is. En het is inderdaad een verzameling van meningen. Het ene topic is het andere ook niet en ja de muziek wordt gemaakt door de toon natuurlijk. Je komt vaak nogal impulsief over (zoals nu ook met ik stop/stop niet), ja mensen zijn eerder geneigd om daar dan ook op te reageren

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:19

Het gaat je helpen als je reacties minder persoonlijk neemt. Mensen reageren op wat je schrijft, niet op wie je bent. Tenslotte kennen bokkers jou niet echt.
Daarbij reageert iedereen vanuit haar eigen perspectief en ook bokt ontkomt niet aan groepsdynamiek.
Laat het gaan. Net als jij bedoelen de meeste mensen het goed.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:26

Daarbij kan het commentaar zo vriendelijk of aanvallend zijn als je hem zelf opvat/leest. Als iemand commentaar aanvallend vind wil het niet zeggen dat de schrijver van het commentaar het aanvallend heeft bedoelt, maar als iemand het zo opvat kan een vriendelijk bedoelt commentaar ineens veranderen in aanvallend commentaar.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 19:43

Mossel schreef:
Daarbij kan het commentaar zo vriendelijk of aanvallend zijn als je hem zelf opvat/leest. Als iemand commentaar aanvallend vind wil het niet zeggen dat de schrijver van het commentaar het aanvallend heeft bedoelt, maar als iemand het zo opvat kan een vriendelijk bedoelt commentaar ineens veranderen in aanvallend commentaar.

Klopt helemaal.
Ik heb daar moeite mee omdat ik veel gepest geweest ben persoonlijk maar ook online. Het is voor mij lastiger in te schatten hoe iemand geschreven taal wil overbrengen.

Maar sommigen zijn duidelijk aanvallend bedoeld andere kan ik dan wel.dubbel opvatten.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:10

Hoe moeilijk ook, probeer het los te laten die iedereen misschien een aanvallend bericht plaatst. En probeer degene die daadwerkelijk negatief zijn langs je heen te laten gaan, dat zal voor jezelf zoveel meer rust geven. Ik weet het, het is moeilijk maar niet onmogelijk. Haal het positieve en de goeie tips er uit en geniet van je paarden

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:12

Bij negatieve commentaar heb je wel degelijk de keuze wat je ermee doet :j je persoonlijk aantrekken of niet. Moeilijk maar soms denk ik: hey wat maakt het uit wat jij denkt. You do you. En ik hetzelfde!
En nog beter: straks is diegene weer weg en kan ik terug bij mijn positieve zelf zitten terwijl die negatieveling de hele dag bij zijn eigen negativiteit moet zitten.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:25

Tja. Je hebt wel een topic met 62 pagina`s . En je hebt voor de verandering ook veel positieve reacties gekregen. Probleem met jou is dat de positief kritische reacties direct als aanval worden weggezet. Ik zou, indien je een bekende van me was met paard, betitelen als stronteigenwijs en oostindisch doof maar wel met het hart op de juiste plek. Je hebt nog lang geen kunde genoeg maar vertikt het vaak om dingen aan te nemen omdat je het als kritiek opvat. Misschien inderdaad verstandig om jezelf van bokt te verbannen en zelf gewoon goed na te denken wat er gebeurd wanneer je bepaalde dingen ziet bij je pony. Je bent o de goede weg maar zal nog veel obstakels tegen komen, laat dat door jouw houding niet ten koste gaan van jolly.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 18:16

Ik heb nog een vraagje eigenlijk.

Kan de frontriem van deze FRA sidepull eraf en een gewone erop?
Afbeelding