[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:51

Ik denk dat TS nu gewoon handelt uit een enthousiasme omdat het goed ging met de bokker. Misschien heeft ze daar ook de opmerking van het zadel gekregen. Maar een beetje gas terug nemen mag wel :)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:52

Celiien schreef:
Let maar op.. dit is paard twee wat je aan t verknallen ben TS.. echt je zou bijna 144 red een dier bellen. Sorry, hard, maar wel echt de waarheid. Als je mijn stalgenootje was had ik je ook dat gewoon in je gezicht gezegd op stal, je bent je paard echt aan t slopen (fysiek en mentaal) :n

Dat nou ook weer niet, maar ik snap je punt wel. Het is voor ons moeilijk te begrijpen dat TS (die zelf onervaren is met jonge paarden opleren) geen wijze raad wil aannemen van degene onder ons die wel al jaren ervaring hebben met het handelen en inrijden van jonge paarden. Het zou voor zowel paard als ruiter een succesverhaal kunnen worden als ze nu gewoon naar ons advies luistert en niet zo kattig doet als iemand bijvoorbeeld iets zegt wat een ander ook al zei. Of als het wéér over de weide gaat. Het is nu eenmaal een biggie dat een jong paard buiten moet lopen en niet de hele dag met een bitchy merrie op een paddock moet lopen waar hij niet eens aan het hooi mag komen. Dat gaat gewoon fout

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:59

Heleennn schreef:
Het is nu eenmaal een biggie dat een jong paard buiten moet lopen en niet de hele dag met een bitchy merrie op een paddock moet lopen waar hij niet eens aan het hooi mag komen. Dat gaat gewoon fout


Nou dat is inderdaad wel een big deal. Een jong paard hoort volop ruimte en speelkameraadjes te hebben. Liefst een grote kudde met paarden van diverse leeftijd en ook lekker op het gras.

Groot voordeel als je paard 24/7 buiten staat kun je ook af en toe een dag overal aan. Paard vermaakt zich wel.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:02

Inderdaad ja, en dat is in de situatie van ts misschien helemaal niet verkeerd. Aangezien ze aangeeft ook nog een huishouden te runnen en ze dat moeilijk te combineren vindt soms. Dan is dat de ideale oplossing. Maar ja, dat roep ik al een heel topic lang, maar ts negeert grotendeels mijn reacties. Dus ze hoort wel maar luistert gewoon niet.

Paardenfann4
Berichten: 1348
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:07

Ja, maar ze wil hem niet in het land hebben. Anders had ze al lang iets met deze stalbaas of een andere plek geregeld. Het zijn alleen maar bezwaren waarom het niet kan. Ze komt niet 1 keer met een idee zelf om iets te verzinnen voor haar paard. Alles wat hier aan gedragen wordt dat is niet goed en kan niet. Maar opeens wel een verhaal met een nieuw zadel en wedstrijden? Zoals ik al eerder meldde, ze snapt totaal niet waar het nu werkelijk om gaat. Ik ben zeer benieuwd wanneer deze weer te koop komt.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:16

Ongelooflijk egoïstisch om alleen aan jezelf te denken ipv aan je paard.

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:29

fransje23 schreef:
Ts is volgens mij gewoon erg onzeker en vliegt daardoor alle kanten op en vraagt aan alles en ieder advies. Op die manier kom je tot net niets. Kies een weg en probeer dat een tijdje vol te houden.Probeer jezelf ook daadwerkelijk even van Bokt te bannen en maak je eigen beslissingen.
Je paard is jong en onzeker en heeft niets aan iemand die ook onzeker en erg zoekende is.

Helaas voor ts zie je in al haar topics dezelfde manier, problemen = topic=vaak goede oplossingen= ts komt weer met een ander verhaal of excuus of wat dan ook. Ik geloof zeker dat ze het goed voor heeft met de dieren maar zo langzamer hand heb ik het gevoel dat ts iemand is die beter niet met paarden kan gaan werken. Zo zijn er wel meer, ze is niet de enigste. Er gaat zo vaak iets niet goed en het paard is de dupe. Misschien niet leuk voor ts om te lezen maar sommigen zouden hun verlangen naar een eigen paard beter een verlangen kunnen laten, vooral wanneer je van alles gebeurt en je dan toch de neus in de wind gooit.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:49

Je ziet wel eens topics (met name rijtopics) en dan vliegen de adviezen alle kanten op en snap ik dat degen die het topic geopend heeft er dan geen chocola van kan maken. Maar in dit topic zegt iedereen met een beetje verstand van jonge paarden feitelijk hetzelfde. Het is nl allemaal zo basic.... paard op de wei; opvoeden met in en uit de wei kunnen halen; neem de tijd; ga niet op elke impuls weer totaal de andere kant op maar wees consequent; ga niet zelf aanmodderen want er is al teveel mis gegaan. Maar ondanks dat iedereen feitelijk hetzelfde zegt slaat TS alles in de wind. Overal “ja maar” of “kan niet” en we zien allemaal aankomen dat dit mis gaat. Dat het paard de dupe is door de instelling van TS en dat is zo spijtig

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:02

Woont er niet iemand bij ts in de buurt en kan haat fatsoenlijk helpen? Het is ondertussen zo sneu aan het worden

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:03

Er is toch een bokker die haar nu helpt? Daarnaast vraag ik mij af of TS de adviezen face to face wel oppikt.

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:08

Geloof een facobooker die haar helpt. En anders zou het fijn zijn als die persoon zou kunnen reageren zodat de meeste mensen weer iets rustiger worden op bokt.
En ik weet ook niet of ts face to face wel adviezen aanneemt. Ben bang van niet

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:58

Oh ja. Laten we de begeleidende partij inschakelen hier op bokt zodat jij weer rustig kan slapen. Kom op zeg _O-

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:00

Ja ik laat nu niet mijn slaap om dit topic hoor. Zo erg zit ik er nu ook weer niet mee in, het is tenslotte niet zo dat het paard echt systematisch mishandeld of verwaarloosd wordt. Hij komt gewoon tekort in basis dingen zoals weide in plaats van paddock in de zomer. Naar mijn idee is dat op dit moment ook het eerste wat moet worden aangepakt. Daarna het in- en uit de weide doen en dan pas rijden.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:29

fransje23 schreef:
Ts is volgens mij gewoon erg onzeker en vliegt daardoor alle kanten op en vraagt aan alles en ieder advies. Op die manier kom je tot net niets. Kies een weg en probeer dat een tijdje vol te houden.Probeer jezelf ook daadwerkelijk even van Bokt te bannen en maak je eigen beslissingen.
Je paard is jong en onzeker en heeft niets aan iemand die ook onzeker en erg zoekende is.


Dit vind ik nu het beste antwoord wat hier gegeven wordt. Laat bokt even voor wat het is, zoek je weg samen met je degene die je begeleidt.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:55

Ze vraagt wel advies maar doet er niks mee. Genoeg adviezen gehad maar stronteigenwijs en egoïstisch

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:27

Zo tegen TS aanschoppen heeft ook weinig zin en schiet ze ook zeker niks mee op. ;) uiteindelijk moet ze haar keuzes zelf maken en er zelf achterstaan, en het voor haar paard doen, niet voor Bokt. Ook hoeft ze zich niet te verantwoorden.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:42

Leo schreef:
Zo tegen TS aanschoppen heeft ook weinig zin en schiet ze ook zeker niks mee op. ;) uiteindelijk moet ze haar keuzes zelf maken en er zelf achterstaan, en het voor haar paard doen, niet voor Bokt. Ook hoeft ze zich niet te verantwoorden.


Daarentegen zijn er wel veel bokkers die al vaak tijd en moeite in TS haar topics hebben gestoken en vragen proberen te beantwoorden. Uiteraard hoeft TS daar niet dankbaar voor te zijn maar dit mag wel gezien worden.

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:45

Ook mee eens :j Heb ik ook. Maar uiteindelijk moet je ook wel ergens een grens voor jezelf trekken, het ligt buiten je cirkel van invloed. En met schoppen bereik je zeker niets.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 18:48

Ahzo dus omdat die bokker niet reageert hier is datook zogezegd gelogen of een verzinsel dat die ook op bokt zit?

Ik noem openbaar geen namen omdat ik niet weet of die dat wel wil. Ze zal zelf wel reageren áls ze dat nodig vind.
En anders neem contact op met maikeltje haar heb ik verteld wie mij helpt met limo.

Het is een bokker die sowieso niet veel in topics reageert is aan haar berichten te zien.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:10

Rustig Art ;) ik denk niet dat er iemand bedoelt dat je hulp verzint :) zo lees ik het toch niet

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:51

Nee dat zegt inderdaad niemand. Is het trouwens niet totaal naast de kwestie om te gaan discussiëren over wat wel/niet waar is, wie helpt, of het nou een bokker is of niet, etc... Laten we het er gewoon over eens zijn dat we allemaal hetzelfde bedoelen en dat het nu gewoon de beurt is aan TS om er wat mee te gaan doen. Alles wat nu nog gezegd kan worden zal toch maar ervaren worden als doordrammen dus denk niet dat we daar wat mee zullen bereiken, dat blijkt ook wel uit onze eerdere pogingen...

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 23:59

Ik zal toch maar eens reageren. Dinsdag ben ik met Limo gaan kennis maken. Een leuk paard wat, zoals TS aangeeft, heel sensibel is. Kennismaking is vlot verlopen en ik zie het helemaal zitten om na mijn vakantie met hem aan de slag te gaan. Limo is het type paard waar ik graag mee werk. Ook TS is een heel leuk iemand om mee samen te werken, iemand die echt het beste met haar paard voor heeft. Ik ben er zeker van dat het, met wat hulp, helemaal goed komt met Limo en TS. Het zal tijd vragen maar we gaan zeker niets overhaasten.

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:14

Lightninggg schreef:
Ik zal toch maar eens reageren. Dinsdag ben ik met Limo gaan kennis maken. Een leuk paard wat, zoals TS aangeeft, heel sensibel is. Kennismaking is vlot verlopen en ik zie het helemaal zitten om na mijn vakantie met hem aan de slag te gaan. Limo is het type paard waar ik graag mee werk. Ook TS is een heel leuk iemand om mee samen te werken, iemand die echt het beste met haar paard voor heeft. Ik ben er zeker van dat het, met wat hulp, helemaal goed komt met Limo en TS. Het zal tijd vragen maar we gaan zeker niets overhaasten.


Goed nieuws! Fijn dat je Limo en zijn baasje goed op weg gaat helpen, ze gaan er heel wat aan hebben.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:20

Nou hehe, kan iedereen snachts weer met een gerust hart gaan slapen.
Succes!

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:10

Klinkt fijn :j Veel succes alledrie!!