[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 22:25

Hupla weeral de "zet limo te koop" weg op.
Why????? Limo gaat niet weg! Laat dat nu dus de allerlaatste keer zijn dat dit wordt geroepen!!

Tevens Laat hij mij makkelijker op zijn rug zitten zonder zadel als met zadel. Wanneer ik zonder zadel op hem klim blijft hij gewoon staan en ontspant. Stap ik op met zadel spant hij zich op en zodra ik zit stapt hij al weg. Hierdoor denk ik ook dat het zadel een factor speelt.

Ik heb een oproep geplaatst op internet om degelijke instructrice en heb al een reactie van iemand en het klinkt wel zeer interessant. Ik wil ze niet openbaar vernoemen maar via pb kan ik wel info geven.

Bewijsje:
Zonder zadel en tevens meest favoriete foto die ik van ons twee al heb <3
En eerste keer tuigloos op hem in de grote buitenbak met redelijk wat wind waar hij vaak nog van durft opkijken, maar hij was doodbraaf, heeft even uit zichzelf rondgestapt maar op mijn commando weer tot stilstand gekomen.
En dit herhaal ik elke keer tijdens grondwerk. Puur om ons vertrouwen te testen en zo leert hij ook stilstaan naast de mountingblok.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:29

Laatste keer dat ik goed bedoeld gereageerd gereageerd heb op jou als het zo moet incl rode letters. :o ik stel gewoon een vraag.
Ik geef goed bedoeld advies omdat je na een jaar amper vooruit komt, regelmatig ongelukjes hebt en je zo nog eens flink hard ten val komt en ik denk dat je dit zo niet zelf gaat oplossen. Daarom vraag ik mij af of en ervaren pony geen betere en vooral veiligere optie zou zijn. Je kan wel het zadel of hoofdstel de schuld blijven geven maar volgens mij zijn jouw rijkunsten en gebrek aan ervaring het grootste probleem.

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 23:39

Art_Ificious schreef:
Tevens Laat hij mij makkelijker op zijn rug zitten zonder zadel als met zadel. Stap ik op met zadel spant hij zich op en zodra ik zit stapt hij al weg. Hierdoor denk ik ook dat het zadel een factor speelt.

Ik heb een oproep geplaatst op internet om degelijke instructrice en heb al een reactie van iemand en het klinkt wel zeer interessant.

M.b.t. het eerste stuk. Als dit zo is snap ik eigenlijk niet zo goed dat je nu dan überhaupt nog rijdt met dit zadel. Je gaf eerder al aan het rijden op een laag pitje te willen zetten, maar ik zou het pitje gewoon even uit doen. En dit zo houden tot je een goed zadel hebt.

M.b.t. het tweede stukje. Waarom niet verder met Lightning? Degene die jullie al zo'n eind op weg geholpen hebben? Maar ook met een andere instructie zou ik wachten tot je een goed liggend zadel hebt. Wanneer verwacht je dat je nieuwe zadel geleverd wordt?

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 01:15

Het ontgaat mij waarom instructrices jou zouden moeten benaderen? Jij moet zelf zoeken en degene benaderen die dezelfde visie heeft als jij. Aan manege les heb je gewoon geen fluit met een jong dier. Het is continue opletten en reageren en jij bent niet snel genoeg (net als ik) en daarom heb je les nodig. Jij bent degene die limo moet sturen, maar als je zelf geen idee hebt hoe het moet zal het zonder 1 op 1 les nooit lukken. Ik les nu en half uur per 2 weken en dat vind ik genoeg, dan heb ik daar tussen tijd om te oefenen.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:21

Iedere keer is er weer wat waar het aan ligt, hoofdstel, bit, zadel. Begrijp ook niet waarom een ander zadel zo lang zou moeten duren. Of nee, er moest natuurlijk eerst geld uitgegeven worden aan Spirit. En dat ging ook al niet goed. Maar nee dat ligt dan ook weer niet aan jou.
En inderdaad: waar is Lightningg gebleven? Dat ging toch aanvankelijk goed?

Misschien zou je beter eens langzaam gaan openstaan voor het advies van Lynn_Nikita en gaan beseffen dat jouw onervarenheid misschien wel het grootste probleem kan zijn. Wat jouw onzekere pony nodig heeft namelijk stabiliteit en vertrouwen geef jij hem niet. Integendeel hij moet steeds weer wennen aan iets nieuws; met zadel zonder zadel, met bit en bitloos. Nu weer een ander zadel, andere instructie, het houdt niet op.
En Limo snapt er niks meer van. Er heeft nu alweer zo'n tijd niemand gereden, dan kun je wel weer opnieuw beginnen.

Jij hebt nog zo vreselijk veel te leren, maar dat zie je zelf niet in en dat is heel jammer.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:40

Verkopen lijkt me niet zo zeer nodig, maar echt goede begleiding wel.
Zonder les gaat dit niet beteren, dus geen les nemen omdat het niet goed gaat is het probleem alleen maar verlengen en mogelijk verergeren :(:)

Komt goed Art, maar zorg dat het medisch en tuig helemaal in orde is en neem regelmatig goede les. :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 14:20

Het is toch mijn eigen keuze om een andere instructrice te kiezen.? Limo gaat echt niet denken "ohnee deze wil ik niet ik wil die vorige terug."

Zadel duurt 9 weken vanaf bestelling. Ik zou die dus rond de eerste week van november normaal moeten binnen krijgen.

Klopt azmay medisch moet ook in orde zijn. En daarom komt er regelmatig een tandarts en Osteopaat bij te pas. Maar ik was sowieso ook van plan de rug nog eens op foto te zetten, meer bepaald de facetgewrichten waar voorheen door de kliniek over gepraat werd.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:32

Maar als het met de vorige goed ging, waarom die keuze? Je weet nu wat je had en je weet niet wat je ervoor terugkrijgt.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:10

Art_Ificious schreef:
Het is toch mijn eigen keuze om een andere instructrice te kiezen.? Limo gaat echt niet denken "ohnee deze wil ik niet ik wil die vorige terug."


Ja dat is het zeker, maar m.b.t een stukje consequentie,
Iedere instructeur heeft een andere visie en een andere manier van lesgeven.

Dat je zelf niet moe word van dat al dat aanpruttelen?
Vooral verwarrend voor limo.

Ik zie hier dat mensen het beste met je voorhebben,het dat je fel reageert snap ik (ik haat t als mensen mij vertellen wat ik wel/niet moet doen)

Maar in dit geval zou ik de adviezen met beide handen aangrijpen.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:07

Tuurlijk is het jouw eigen keuze met welke instructrice je in zee gaat. Maar een paar dagen geleden zeg je nog dat als je nieuwe zadel er is dat Lightning terug komt.

En dat is waar mensen denk ik (in ieder geval geldt dat voor mij) over vallen. Vandaag roep je links, morgen roep je rechts. Alles gaat op basis van een impuls ipv op basis van een plan. Terwijl iedereen met een beetje ervaring met jonge paarden weet dat welke wijze van opleiding je ook voor kiest, het allerbelangrijkste is om consequent te zijn. Een plan te hebben voor de opleiding en dat te volgen om het begrijpelijk en vriendelijk voor een paard te houden. Limo mist inmiddels elke houvast in wat jij van hem vraagt. Dat maakt zijn spanning en dat maakt dat hij gaat rennen, dat hij onzeker wordt en omdraait etc. Maakt niet uit wat voor optoming je erin hangt. Zolang jij niet consequent ergens voor kiest en daar ook naar blijft handelen, zal hij met je aan de haal blijven gaan.

Voorbeeld is ook de zadels. Jij hebt volgens mij het afgelopen jaar al meer zadels op Limo gehad als ik de afgelopen 15 jaar op meerdere paarden samen. En wat je er ook oplegt, het zal scheef blijven zakken. Ook je nieuwe zadel durf ik vergif op in te nemen dat dat binnen no time scheef gaat zakken. Waarom? Omdat jij je door de spanning van je paard scheef laat zetten. Zolang jij niet de rijvaardigheid bezit om je paard links en rechts los in zijn lijf te krijgen en je daardoor recht kan blijven zitten, zal je zadel scheef zakken. Is je paard evenredig los en in evenwicht, kun je met een hele losse singel rijden en zal je recht boven je paard blijven met elk willekeurig zadel. Is je paard scheef en heb jij niet de rij-ervaring om die scheefheid niet door te laten werken in je eigen zit, kun je nog 10.000 euro aan zadels uitgeven, maar zal elk zadel scheef gaan zakken. Tuurlijk moet een zadel passen in het belang van de rug en om je paard ook daadwerkelijk naar die losheid te kunnen rijden, maar je hebt er inmiddels zoveel op gehad, inclusief boomloos en keer op keer zak je scheef. Je had je geld beter uit kunnen geven aan lessen om je paard beter los te krijgen.

En ja ook ik ben van mening dat een ouder, reeds opgeleid paard jou veel beter zou passen. Jij hebt gewoon nog niet de vaardigheid voor een jonger paard. En dan vind ik het gebrek aan rijvaardigheid nog het minste een probleem. Veel belangrijker is, jij hebt niet de mindset voor een jong onervaren paard. Zolang jij je niet kan beheersen om iedere keer als Limo anders reageert als jij verwacht of hoopt, het roer weer 180 graden de andere kant op ten gooien, zal je tegen problemen aan blijven lopen.

Maar goed, Limo verkopen en met het geld van Limo en Spirit een nieuw ervaren leerpaard kopen is zelfs al zou je daarvoor openstaan totaal onrealistisch. Limo in zijn huidige graad van opleiding, met zijn geschiedenis en zijn toch niet optimale exterieur zal gewoonweg maar heel weinig opleveren als ie nu verkocht wordt. Hooguit iets vergelijkbaars als Spirit (afgaande op de vraagprijs voor Spirit uit de advertentie) Echt niet meer. Beide paarden samen zullen nooit een bedrag opbrengen wat ook maar in de buurt komt van de prijs voor een fijn opgeleid, braaf en gezond paard of pony. Dat zal echt een veelvoud van de gezamenlijke opbrengst gaan kosten, dus ik verwacht niet dat dat haalbaar zou zijn.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:51

Citaat:
En dat is waar mensen denk ik (in ieder geval geldt dat voor mij) over vallen. Vandaag roep je links, morgen roep je rechts. Alles gaat op basis van een impuls ipv op basis van een plan.


Dat is inderdaad wel zonde.
Ruim een jaar geleden (augustus 2017) plaatste ik dit bericht al. TS pakte dit toen positief op.
TS; als je dit vorig jaar had aangenomen en opgepakt was je nu al veel verder geweest omdat je gericht in stappen had gewerkt.

Goof schreef:
Met ´schema´ wordt niet een tijdschema bedoelt, maar meer een plan van aanpak.
In welke volgorde wil je het dier iets aanleren. Wat is je plan, waar ga je beginnen. Nu doe je alles door elkaar, dan springen, dan longeren, dan oefenen met een zadel, maar eigenlijk kun je nog niet eens probleemloos wandelen met het dier.
Dus werk een plan uit, begin bij de basis. Dier accepteert alle aanrakingen, voetjes geven, deken om, afspuiten etc. Dier kan probleemloos mee lopen aan een halster, ook buiten. Dier kan in een afgezette ruimte aan de longeerlijn lopen en leert de stemcommando´s en tempo´s en gangen. Dan aan de slag met een zadeltje etc etc etc.
Bouw het op, niet hapsnap maar iets doen omdat het kan.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:17

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt om Spirit te verkopen Art :j Het moet wel leuk blijven, zo'n jong dier is enorm veel werk en ik vraag me af of jij daar al klaar voor bent. Fijn dat je een goed huisje hebt kunnen vinden :)

Balen dat je weer van Limo bent gevallen! Ik raad je ook echt aan om weer te gaan lessen bij een goede instructie, dat heeft zo enorm veel baat. Zelf aan blijven modderen, ook al denk je dat je het goed doet, resultaat vaak toch niet in wat je had gehoopt. Wat Goof hierboven zegt ben ik het ook mee eens, die quote van een jaar geleden is veel waard. Limo verkopen zou ik zelf ook niet doen hoor, maar ik zou wél gaan investeren in hele goede begeleiding en een plan van aanpak. Ik geloof ook zeker wel dat Limo een leuke pony kan worden! Dat vergt alleen tijd, geduld en een duidelijke aanpak onder begeleiding.

Wat Limo overigens met het zadel heeft, heb ik ook bij mijn merrie. Zij is echter al 12 jaar en met veel rust en geduld, is zij compleet veranderd. Zij staat nu echter op pre-pensioen (recreatief rijden) en ik rijd haar enkel nog met barebackpad, mogelijk ga ik wel een boomloosje voor haar aanschaffen. Ik heb mijn ambities aangepast aan mijn paard en een (hele) grote stap terug gedaan. Daarnaast heb ik welisweer wel een tweede (jong) paard aangeschaft, een 5-jarige. Daarmee heb ik, zoals Goof ook aangeeft, een plan uitgewerkt. Op deze manier ben ik met hem in 1.5 maand tijd al een heel eind opgeschoten en dit gaat ook allemaal onder begeleiding van een instructrice. Zonder mijn instructrice had ik dit niet zomaar aangedurft!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:23

Exact Goof. En dat geldt hetzelfde voor onder het zadel. Is hij eenmaal zadelmak moet je zo'n onzeker paard ook voortdurend houvast bieden. Dat houdt in consequent zijn; hetzelfde schema aanhouden; niet kort op elkaar veel veranderen aan de wijze van rijden, harnachement etc etc. Natuurlijk moet een zadel passen, maar het is ook al onverstandig om een maatzadel aan te passen voor een jong nog in de groei zijnd paard. Als je niet wil dat hij binnen een half jaar uit het zadel is gegroeid.
Kleine stapjes nemen, niet teveel in 1 x willen veranderen en ook een consequente lijn in instructie.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:48

Ik heb een aantal maanden gezegd dat ik niet meer zou reageren, omdat het weinig nut heeft, maar heb wel meegelezen en volgens mij is er sinds augustus/september 2017 (ondanks de goodwill van TS) niet bar veel verandert.

Amen met al het bovenstaande. Inmiddels heeft mijn paard de leeftijd dat ik wat meer kan gaan doen. En onder begeleiding ga ik straks beginnen met grondwerk en dubbele lijnen. Ik kan dat niet, dus geef het uit handen. Maar ik ben erbij en wil ook zeker in samenwerking grondwerken. Ik wil maar 1 trainer, een consequentie die een jong paard nodig heeft.

Art, probeer hier alsjeblieft iets mee te doen. Deze bokkers hebben het beste met jou en Limo voor!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 18:12

En dát is de reden dat ik een andere instructrice zoek.
Iemand die ook aan mijn houding en rijden aandacht schenkt, want ja ik weet dat een zadel ook scheef zakt door de zit van de ruiter. Dat wist ik allemaal al.

Die ik heb gevonden via mijn advertentie werkt zo:
* begeleiding paard en ruiter:
rijlessen gekenmerkt door recht-richten, gymnastiseren, balans, van ontspanning naar inspanning
* houding/zitlessen/balanslessen,
* opnieuw opbouwen van vertrouwen
na incident van welke aard dan ook
* . . .

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:31

En wat heb je verder voor research gedaan naar deze nieuwe instructrice? Want sorry, deze paar zinnetjes dat zal elke instructie van zichzelf zo opschrijven. Zeker als jij in je advertentie heb gezet waar je tegenaan loopt. Deze paar zinnetjes kun je geen enkele waarde aan hechten.

Instructie zoek je uit door op pad te gaan. Te kijken bij lessen van anderen, bevalt het je of bevalt het je niet. Iemand die zijn paard rijdt zoals jij het graag ziet vragen waar ze lessen en daar eens een kijkje te gaan nemen. Hoe leidt de instructrice haar eigen paarden op en wat is het resultaat (hoeft niet wedstrijd gerelateerd te zijn)? Is dat hoe jij graag ziet dat jouw paard ook zal worden? En dan niet aan de hand van een filmpje op internet, maar gewoon in real life gaan kijken en ervaren. Goede instructie vind je niet in 1 dag.

Instructie met een jong paard zoek je niet uit op basis van een paar zinnetjes die je toegezonden worden. Daarmee experimenteer je dus in mijn ogen niet met je jonge paard, daar onderzoek je eerst gedegen voor. En op basis van dit stukje tekst je huidige instructie maar weer aan de kant te zetten, is dus precies weer een voorbeeld van wat ik bedoel met impulsief handelen ipv een plan trekken en eerst gedegen onderzoek doen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-18 18:38

Is niet wat me toegezonden werd maar wat op haar site vermeld staat.
Gaan kijken is natuurlijk een goede tip. Ga ik zeker eens doen deze week :j

Sowieso ga ik de instructrice niet onmiddellijk op limo laten rijden. Nee plan is eerst via grondwerk en correct longeren (ook via instructrice) limo gymnastiseren en soepel maken. Pas dan wil ik terug in het zadel gaan werken met hem.

Ziun er voor de ruiter ook oefeningen langs het paard om aan balans en core stability te werken?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:05

Ontzettend veel! Er bestaan specifieke lessen voor ruiters voor maar gewone pilates, yoga en krachttraining zijn ook top. De eerste twee kun je echt via YouTube al veel mee doen. Ik doe graag yoga with Adrienne.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:07

Art_Ificious schreef:
Is niet wat me toegezonden werd maar wat op haar site vermeld staat.
Gaan kijken is natuurlijk een goede tip. Ga ik zeker eens doen deze week :j

Sowieso ga ik de instructrice niet onmiddellijk op limo laten rijden. Nee plan is eerst via grondwerk en correct longeren (ook via instructrice) limo gymnastiseren en soepel maken. Pas dan wil ik terug in het zadel gaan werken met hem.

Ziun er voor de ruiter ook oefeningen langs het paard om aan balans en core stability te werken?


Sportschool. Je kan daar gericht een trainingsschema laten maken. Er zijn ook instructeurs die je eerst op een bal laten balanceren, maar daar geloof ik niet zo in. Ik zou dan misschien gaan lessen op een ander paard. Bij de instructeur die je ook voor Limo laat komen. Dat doe ik ook. Is echt fijn, want je raakt al op elkaar ingespeeld.

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:12

Inderdaad. Aan je eigen zit kun je heel veel werken zonder dat daar een paard bij aan te pas komt.
Met een fysiobal en een balansboard kun je enorm aan je core stability en balans werken. Je kunt eens bij een fysio langs met een flexchair (weet niet hoe dat in Belgie geregeld is maar in NL valt dat gewoon onder de verzekering als je voor fysio verzekerd bent) om te kijken waar je eigen scheefheid zit en specifieke oefeningen krijgen om die scheefheid op te lossen.
Pilates oefeningen, maar ook gewone buikspier oefeningen en rugspier oefeningen. Controle krijgen over je eigen lichaam helpen enorm bij het verkrijgen van een onafhankelijke zit.
Yoga heb ik zelf geen ervaring mee, maar simpel werken aan je eigen fitheid, je eigen lenigheid en je eigen beheersing over je ademhaling en core doen wonderen voor je zit.

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 19:28

Huizen bouw je niet op drijfzand,

Ik vind t een ijzersterk advies dat je eerst aan je eigen balans en zit/onzekerheden gaat werken.

Zodat je met een gezond verstand en fit lichaam limo kan opleiden,dit samen met een consequent schema en intensieve begeleiding.

Misschien is t een idee dat je iemand zoekt waarbij je ook leerpaarden mag gebruiken?

Waar je kan oefenen op ervaren beestjes?

Ik zou voorlopig lekker gaan wandelen poetsen en gewoon de basis oppakken vanaf de grond.

Maar alsnog is dit puur advies

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 21:04

Vandaag limo gelongeerd en daarbij vooral geoefend op halt houden op stemcommando.
Daarna ook wat springen aan de longe gedaan. Ipv balkjes nu eens hekjes gesprongen. Hij begreep het niet in begin maar na wat aansporen sprong hij er vanuit stilstand overheen. :')

We houden ons goed bezig hoor :j

Heb een afspraak gemaakt met een trainster. Ben benieuwd... wil sowieso eerst het rechtrichten aan de hand of correct longeren aangeleerd krijgen.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:09

Klinkt goed Art! :):)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-18 21:21

Er is zoveel te doen naast je paard. Beetje spelen is ook goed voor je band te versterken :)

Als trainster ons kan helpen met écht goed gymnastiseren aan de longe wordt longeren wel ineens werken :+
Nu loopt limo namelijk nog zeer veel aan de longe met hoofd naar buiten en naar buiten toe trekken (over buitenschouder vallen??) In galop. In draf loopt hij wel ontspannen (hoofd lekker omlaag, soms op boeghoogte en soms neusje over de grond) maar gaat dan stuwen ipv dragen met de achterbenen. En mist hierbij ook veelal de juiste lengtebuiging.

Oh wat zouden jullie doen?
Januari wil ik de rug opnieuw op foto zetten ter extra controle, hals misschien deze keer ook(?). Alleen twijfel ik over opnieuw naar equitom gaan of een dierenarts aan stal laten komen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 07:58

Waarom twijfel je juist over naar opnieuw naar equitom gaan? Sowieso als je de mogelijkheid hebt voor verplaatsing lijkt me dat misschien handiger, sinds ze in de kliniek gewoon vaak al het materiaal hebben :)