Help ik weet even niet meer wat te doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisalovekira

Help ik weet even niet meer wat te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:17

hallo iedereen ik heb dus een groot probleem..
Ik zal het even opschrijven en hopelijk hebben jullie raad voor mij. Alvast mijn excuses voor de lange komende tekst.

Het paardenvirus zit al heel mijn leven in mijn bloed wat dus ook betekend heel mijn leven wil ik al een eigen paard ( welk paarden meisje nu niet he *\o/* ). Toen ik 14 jaar was is deze droom werkelijkheid geworden en heb ik een eigen fjord gekregen genaamd Kira. Ik had ontzettend geweldige omstandigheden in verband met stalling en de hulp van mensen. Ik leefde echt op een wolkje. Helaas is dat dan verwaterd met die mensen en heeft ze een tijdje bij mijn toenmalige vriend gestaan. dat is dan na een tijdje gedaan geraakt en is ze terecht gekomen dicht bij huis op weeral een top locatie met een top vrouw. Daar hebben we weeral de tijd van ons leven gehad samen. Maar helaas sloeg het noodlot toe en is kira overleden op 5 jarige leeftijd aan een hartader breuk en heb ik ze moeten laten gaan na 4 hele mooie jaren |( .

Nu 2 en half jaar later ben ik nog maar enkele maanden terug bezig met paarden aan de hand van een halve stal. Het heeft even geduurd voor ik hier klaar voor was omdat ik kira nog zo hard miste (nog steeds mis ik ze) en ik vind het geweldig om er terug mee bezig te zijn MAAR het is niet hetzelfde als een eigen paard en ik zou heeel graag die band terug willen ervaren en terug een eigen paardje kopen.
Maar de omstandigheden zijn zo veel anders...
-Ik ben verhuist naar een andere provincie waar ik niet weer hoe de stallings mogelijkheden hier zijn.
-Ik werk nu vast dus ik heb wel een vast inkomen dan toen ik op school zat
-ik heb een eigen auto dus ik geraak er veeel gemakkelijker

En het zijn vooral die stallings mogelijkheden die het mij zo lastig maken. Aangezien ik zo een luxe mogelijkheid had met het vorige paardje is het nu zo beangstigend om die sprong te maken zonder al die zekerheden.

Ook is het van wat als ik binnen dit en 4 jaar alleen wil gaan wonen met dan eventueel een vriend gaat dat dan of niet? dat is ook zo een vraag 8)7
En ik zie genoeg mensen met paarden die een heeel gezin onderhouden dus dan denk ik ook waarom ik dan niet he :)

Dus snappen jullie het dilemma een beetje?

zien jullie een uitweg wat ik zou doen?

ik zou heel graag terug een eigen paard willen aankopen maar het is de sprong in het "wat nu" wat zo beangstigend is..

Dus...HELP Y;(

Oehlala

Re: Help ik weet even niet meer wat te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:24

tja.. dat zul je toch voor jezelf moeten uitdokteren. Ik heb mijn eerste paard met 16 gekocht, en inmiddels al heel wat hindernissen moeten overwinden, maar mijn ervaring is wel dat je altijd (mits je graag wilt) een oplossing vind voor paardje. De mijne heeft een keer een 4 maanden op de uiterwaarden gestaan, omdat ik middenin de verhuizing zat, en daarna heb ik haar weer naar een pensionstal verhuisd. Natuurlijk kon ik daar niet rijden, maar die concessie had ik er graag voor over.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:27

Hoe de toekomst er binnen x aantal jaar zal uitzien, weet niemand. Het is eigen aan het leven dat je daar maar een stuk van in eigen hand hebt, maar nooit met zekerheid kan zeggen wat ef binnen een paar jaar aan de orde is.

En wat de stalling betreft, gewoon kijken welke stallingen er in jouw buurt zijn, kijkje gaan nemen... Het is niet omdat je in een andere provincie woont dat je geen fijne stal kan vinden.

lisalovekira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:58

pateeke schreef:
Hoe de toekomst er binnen x aantal jaar zal uitzien, weet niemand. Het is eigen aan het leven dat je daar maar een stuk van in eigen hand hebt, maar nooit met zekerheid kan zeggen wat ef binnen een paar jaar aan de orde is.

En wat de stalling betreft, gewoon kijken welke stallingen er in jouw buurt zijn, kijkje gaan nemen... Het is niet omdat je in een andere provincie woont dat je geen fijne stal kan vinden.

Ik heb idd al een groot onderzoek gevoerd naar stallingen in de buurt maar helaas een beetje schaars. en de gene die er zijn zitten vol. Dus we blijven op onderzoek gaan :)

Winged

Re: Help ik weet even niet meer wat te doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 11:01

Leg eens naast elkaar wat je vaste lasten zijn, hoeveel je wil sparen en hoeveel er binnenkomt. Bekijk dan of het uit kan. Bereken ook de kosten van een Eigen paard mee (stalling, voer, medicatie)