Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lous schreef:Soms ligt het ook gewoon aan het paard. Ik wilde mijn toenmalige pony niet aan een manege verkopen omdat ze het niet fijn om door teveel verschillende ruiters gereden te worden. Daar werd ze chagrijnig van en als ik er dan zelf weer opzat moest ik echt een paar keer flink werken om haar op het punt te krijgen waar we samen gebleven waren.
xBontfire schreef:@Duhelo
Het kan dus wel degelijk ook anders, hier beschikken de manege paarden altijd over ruwvoer.![]()
Handelaar vind ik anders, die wil het paard sowieso ook voor een prikkie komen ophalen; daar beginnen we niet aan.
Duhelo schreef:oh, ik ben ervan overtuigd dat het ook anders kan!
Stel dat ik een manege vind waar de paarden zoals je zegt lekker buiten komen overdag, of liever dag en nacht buiten met schuilstal en droge staanplaats, onbeperkt voer, goed tuig en de lessen een beetje deftig van niveau zijn (ok, iedereen moet leren rijden, maar het is nog een verschil tussen 20 beginners hun eerste draflessen in een groep van 15 ruiters te geven terwijl ze teugels vasthouden en de paarden in de mond zitten te hangen, en lessen waar een beginner eerst onafhankelijk leert zitten aan de longe in alledrie de gangen, vooraleer ze uberhaupt teugels in de handen krijgen, en dan bij voorkeur de eerste lessen met een sidepull ipv op bit, bijvoorbeeld), dan zou ik er niet echt een probleem mee hebben om paard naar daar te verkopen, mits een proefperiode dat ik kan zien dat paard het ook echt wel aankan (niet ieder paard kan iedere dag door een andere ruiter gereden worden) en het leuk vindt.
Nu nog een dergelijke manege oprichten hier in belgie
petitparis schreef:losstaand van het feit of een manege al dan niet een paardvriendelijke huisvesting hanteert, zou ik mijn paard nooit aan een manege verkopen. Vrees dat er vrij snel gevaarlijke situaties zouden ontstaan en wie is er aan het einde altijd de dupe? Juist, paardlief. Dus nee, dat risico neem ik niet.