[VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 14:50

Scott zal wel brown in zijn paspoort hebben staan als kleur, of brown roan? Dex en Duke zijn beide light bay :)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 00:43

@_mjwb Tof dat je er bent!

@Granoek dat is een goede, eigenlijk nog niet specifiek naar gekeken.
Kan ook zijn dat er nog Black in staat aangezien hij als veulen pikzwart is geweest (daarom hebben ze wss ook zijn naam veranderd)

Als veulen heette hij nog Carnaff's Black Jack en dat is later veranderd naar Dairylough Mcclaren

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 00:48

*7 Vrijdag 11 augustus

Vandaag hebben we Scott een beetje opgelapt door hem eens te poetsen en zijn manen en voorlok door te kammen. Hij heeft een prachtige voorlok, zijn manen zien er nog niet geweldig uit. Veel plukken tussenuit en ook niet netjes op lengte, we laten het eerst een tijdje groeien en dan zien we wel of we het op lengte gaan knippen of niet.

Hij was superbraaf en heeft na de tijd een halve appel gehad die er ook met smaak in ging.

En vanaf morgen heeft Scott een nieiwe stal :)
De stal waar hij nu stond kon wel voor een paar dagen maar vond ik tlch wat krap. Buiten dat was de draai het gangpad in veel te smal net als het gangpad zelf (we all know what happend to the brandblusser XD)

Nu verhuist hij naar de merrie/veulen box.
De fokmerrie die op stal stond is een tijd terug verkocht en die stal is al die tijd niet gebruikt.

Dus vandaag hebben we hem schoongemaakt en ontsmet, morgen gaan er een paar kruiwagens schoon zaagsel in en dan heeft hij een heerlijke plek om te staan.

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:25

Wat fijn dat hij een grote stal krijgt! Die manen groeien vanzelf bij, Dex had maar een halve manenkam en een volledig afgeschoren staart.
Deze foto was mijn ticket naar Engeland, moet je die flosh aan zijn billen zien ieuwww
Afbeelding
Gek dat ze zich vergist hebben met de kleur, als ze zwart zijn worden ze normaal lichtbruin of lichtgrijs geboren. Zwart geboren wordt zo goed als altijd bruin. Ik vind zijn kleur wel heel mooi, met die witte haartjes erdoor

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:41

Pluis heeft op haar paspoort dark bay staan ondat roan niet gewenst is binnen de shire's, maar ze is toch echt een roan :p


Afbeelding
Hier kun je het wel zien denk ik ;)

Maat bij clydesdales zijn ze wel toegestaan, vreemd dat dat niet op zijn paspoort staat, want ze worden volgens mij wel gewoon met roan geboren, alleen het word later duidelijker en het veranderd per seizoen soms een beetje

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:09

Annie staat als bruin maar is volgens mij roan. In winter donkerbruin met witte haren erdoor en in de zomer lichtbruin met witte haren.

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:21

Clydesdales zijn mooi en leuk!! Ik volg Annie ook, ook via paardzoektbaas. Ben ook gek op de Budweiser reclames <3 <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 10:23

smileydees schreef:
Clydesdales zijn mooi en leuk!! Ik volg Annie ook, ook via paardzoektbaas. Ben ook gek op de Budweiser reclames <3 <3

Die reclames zijn ook waarom ik er een wou :D
Als ik ze zie zeg ik altijd: ik moet er nog 6! Maar mijn vriend kan er niet mee lachen :+

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 11:09

@Granoek heb even snel gekeken maar idd door zijn hele paspoort (ook waar de veulennaam is doorgestreept) staat hij aangetekend als Black,heel apart.
Dat Dex er zo uit zag geeft me weer een beetje hoop :P

@Nadiine_x Yup dat is overduidelijk een roan XD. Nouja opzich kan ik het me voorstellen, hij heeft dit paspoort als veulen gekregen,toen was hij pikzwart en waarschijnlijk zijn ze vergeten om dat te veranderen.

@Captain ja gezien de laatste foto's in annie's topic vond ik haar ook wel roan lijken. Vind het wel altijd een mooi kleurtje.

@Smileydees/Granoek omg ja die reclames zijn geweldig XD we hebben nu een Chromecast thuis dus zo af en toe kijken we de hele avond alleen maar Budweiser reclames :P

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 14:20

*8 Vrijdag 11 augustus

De eerste inkopen zijn gedaan,een nieuwe vliegen frontriem, 2 likstenen en alvast veiligheidsbeugels voor straks (ik zal ze nodig hebben :P)

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:45

Haha ben jij ook al rij-spullen aan het kopen? Hier ook al een dekje en een hoofdstel en hij is nog niet eens 1,5 :+

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:48

Welnee joh! Daar ga je op zitten en rijdt je zo mee weg! :D

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:05

Haha zo herkenbaar! Ik had mijn kast al helemaal compleet en vol voordat ze beleerd was, ideaal, alles bij de hand!
En het kost allemaal genoeg, dus steeds een beetje is ook goed voor de portomonee :+

En nee joh, die goedzakken is opstappen en wegrijden!
Ik heb 3 jaar geroepen dat ik pluis weg zou brengen, terwijl ik zelf ervaring zat heb. Maar eenmaal daar zat ik er opeens op en sinds dien nooit een stap verkeerd gezet!
Zelf halfjaar op de wei, naar een vreemde hei gewandeld en erop geklommen voor een fotoshoot. Dat was even vreemd, ze werd even heeesl groot maar bij het horen van mijn stem was het weer oke en zijn we onder het zadel terug gewandeld (vriendin had haar overigens wel vast) :j

Zou me daar niet zo druk om maken, je bouwd samen een geweldige band op! Al zijn veiligheidsbeugels natuurlijk nooit verkeerd ;)

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:14

@Granoek hahaha yup ik heb mijn oog al laten vallen op een prachtig hoofdstel van White Sox, maar aangezien hij nog beleerd moet worden krijgt hij eerst een goedkoop zwart hoofdstel :P

@Captain haha ik ben heel erg benieuwd :)

@Nadiine_x haha wauw een hele kast al :P ik geef je gelijk, haha ik schrik er soms van wat alles kost.
Het eerste plan dat mijn moeder er het eerst opgaat, die heeft al jarenlang ervaring met beleren en die is ook van het liever lang erover doen dan een bang paard beleid. Dat vind ik zelf ook wel prettig

DigiDiede
Berichten: 763
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Rietmolen

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 00:16

*9 Zaterdag 12 augustus

Iemand houd heel veel van zijn liksteen XD Afbeelding

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 00:38

Hij wilt je nu vast en zeker kusjes geven :P

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:15

Wat schrijf je alles ontzettend leuk. Ik heb even alles door gelezen. Scott is volgens mij een echte goedzak en wat is hij knap!! <3

Ik hoopte al dat je een volg topic zou maken! Dus ik volg natuurlijk ook :D.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:49

Klinkt als een prima manier om straks scott te beleren, dat gaat vast goed komen!

Heb pluis met 3 jaar beleerd. 4x in de bak, 6x in het bos verdeeld over 3 maanden en daarna bijna een jaar lekker op de veluwe uitgroeien!
Daarna was het opstappen en wegrijden, is prima bevallen :)

Hahaha dat bekkie!! <3
Maar oeiii wat een witte snoet! En ik zie al zon vertekeningen erop volgens mij..
Mag ik je een tip geven? Bij divoza en epplejack verkopen ze voor rond de 10 euro neuskapjes voor aan het halster met uv bescherming, haal er 1 en maak die standaard aan je halster vast.

Pluis is vorig jaar mega verbrand, blaren stonden erop was zo zielig! Gelijk neusflappie gekocht en met een week was het bijna over en is nooit meer terug gekomen.

Ondertussen heeft ze hem gesloopt en is hij wat ingekort, maar hij werkt nogsteeds!

Afbeelding

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:05

Goede tip!! Annie had dit jaar ook vreselijke wonden van de zon, insmeren werkte niet.. :n wij hebben zo'n vliegenkap met hele lange neus maar volgend jaar koop ik nog iets wat over de hele neus/kin gaat.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:45

Dit is echt een aanrader! Heb hem. Van de divoza, de witte en dan gewoon de grootste maat. Ondertussen is hij stuk en steekt de neus er onderuit.

Maar heb ooit gelezen dat ze verbranden van het grazen, door de zon op het gras en als ze graast hangt hij blijkbaar nog laag genoeg!
Ik doe het halster ook gerust iets groter/lagere neusriem.
Pluis heeft een grote large /kleine xl halster. Maar durf te wedden dat ook de echte reuze deze netjes wel passen!

En.. Ik had laatst ergens een zwart pollen netje voor de neus besteld voor mijn draver.. Maar die was maatje olifant (letterlijk!)
Dus die heeft Pluis nu op haar hoofdstel en is echt bizar groot!
Zal eens opzoeken of die ook beschermd tegen uv :)

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:43

Ik zoek ook nog steeds iets voor die roze neuzen, maar ik wil ze niet met halster op de wei hebben (komt te veel volk langs de wei) dus het zal moeilijk worden denk ik.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:44

Lekker al wat inkopen doen, leuk! Alle spulletjes verzamelen voor straks.
De roze neus viel mij inderdaad ook al op. Zo'n kapje als hierboven op de foto's is inderdaad een uitkomst :D
Ikzelf heb geen paarden met een roze neus. Althans, Bliksem heeft maar een klein beetje roze. Toch heb ik wel een masker voor Nick, om ook zijn ogen wat te beschermen. Haflingers hebben vaak oogproblemen door uv, omdat die ogen weer zo roze zijn. En natuurlijk tegen de vliegen.
Dat masker gaat ook over de neus. Weet alleen niet of ie er in maat olifant is.
Afbeelding

edit. Ik wil de paarden ook niet met halster in de weide. Omdat ik al te veel ongelukken heb gezien met halsters. Echt hele stomme ook. En ik kan ze ook altijd gewoon pakken, ze komen naar me toe. Dus daarom hoef ik het ook niet te doen. Het masker wat ik heb is met klittenband. Stel dat ie ergens blijft haken, scheurt dat open of kapot.

Captain

Berichten: 21383
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 10:54

Ja die heeft Annie ook Chasey!!! Alleen haar kin verbrand wel.. >;)

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Sir Scotland... Een nieuw begin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:16

Wat een leuk topic en wat een knappe Scott!

Ik kan het even niet laten, jullie hebben het over roan, maar roan is zoals het (ex-)paardje van Annelot in dit topic. annelot @ [PP] Paarden geboren in 2014
Waar jullie met Clydes, Shires en bv ook Tinkers mee te maken hebben is het Sabino-gen, wat voor hoog wit en stekelharigheid zorgt.
Scott zijn genetische kleur zou je evt kunnen laten testen bij bv van Haeringen of in de USA bij Animal Genetics. Veel zwarten verbleken trouwens in de zomer, om in de wintervacht weer veel donkerder te worden.

Heel veel plezier met je grote knappe man!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 11:18

Een tip voor een goede bescherming tegen de zon, ik heb die van de onderstaande foto. Beiden merries van mij hadden witte neusjes en degene die met pensioen was en de hele dag buiten stond kreeg ook opeens blaren. Deze werkt echt optimaal! Ik heb het volgens mij bij divoza gehaald. Maar je kunt het ook op andere plekken online bestellen.

Afbeelding